Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ionutpunctro

#8550
Mi se pare o prostie, parerea mea. In Spania sunt panouri doar in zonele urbane, si este una dintre tarile cu cele mai multe autostrazi si cele mai putine accidente.

Cel mai periculos lucru la autostrazile noastre este lipsa de semnalizare.

Eu va dau exemplul Spania pentru ca aici locuiesc si circul zilnic. Pe autostrazi fiecare iesire (fie ea si o benzinarie) este anuntata de 3 ori, de 2 ori in panouri albastre si a 3-a oara in panou alb ca sa sti ca acolo e iesirea. Chiar si acel panou alb este pus cand incepe banda de iesire, nu la final ca la noi.

Exemplu


alexV

^aiurea, aia faceau la cai, nu la oameni. si intr-un alt secol.

Pe viaductul cel misto de pe lotul Porr au modificat solutia si nu mai pun antifonice. Podul ramane cu un trotuar super larg proiectat sa sustina bariera antifonica, ce nu va mai fi instalata.

Observ o sincopa la antifonice pe proiectele de drumuri noi. Am discutat si in API ca  acordurile de mediu au formulari prin care cer protejarea de zgomot pe anumite portiuni, dar nu intra in detaliul tipului de protectie, nici pozitia ei exacta. Adica lasa la comoditatea proiectantului, sau direct a constructorului uneori, sa aleaga asta. De exemplu, in debleuri punem antifonice jos langa drum, sau sus pe marginea sapaturii? Ca uneori trebuie si in debleu pare-se. Apoi, pe viaducte inalte, mai trebuie sau nu mai trebuie antifonice? Etc.

dr4qul4

pana terminam noi PiSi nu mai conteaza daca ne fura peisajul. Masinile vor fi destul de destepte sa tina banda si sa franeze singure in secunda in care noi privim in alta parte.
Din aceleasi considerente, nu mai vad necesare acele inflexiuni (curbe) ale traseelor. Ar tb facute cat mai drepte ca sa facem economie de timp si energie. Daca ne ia somnul, masina va stii cum sa ne trezeasca
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mirceaeliade

#8553




PS: stie careva unde (si cati) km exista receptionati dar necirculati? Incerc sa fac niste sume la km deschisi dar imi dau cu virgula, si cred ca e de la numerele care le am uneori nu cuprind segmentele nepuse in circulatie.  La Marginea parca sunt vreo 4 km, dar unde altundeva mai sunt muzee?


danpandrea

@mirceaeliade: din fericire, nu avem muzee mari. Avem niște cioturi de vreo 0.8 km pe A3, la Biharia și Câmpia Turzii. S-ar putea argumenta că astea fac parte din noduri, așa că nu merită să le notezi. Dacă incluzi și drumurile expres, mai sunt vreo 1.8 kilometri lângă Balș.

dumbravaandrei

#8555

Adica in urmatorii 5-8 ani ne apropiem de 2000km de A+DEx dati in folosinta? prea umed visul asta...

mirceaeliade

asta doar din cauza manei ceresti data de Drula cu fonduri PNRR cu ~100% donatii pt executie aproape 400 de km, si DOAR daca nu se continua lalaielile din licitatii (de asta am incercat sa defalchez licitatiile cu subactegoria desemnare, pt ca unele licitatii poate chiar se semneaza mai repede decat 3 ani cum e la A0N)

mirceaeliade

#8557
Sondaj pentru cei de pe forum (si pentru cei pasionati de pariuri si donatii API):

Care credeti ca va fi segmentul deschis care va impinge brona oficiala de km de autostrada PLUS drum expres in Romania la peste 1000 km?
Optiuni:

1) Alsim pe A0S2 (complet sau partial cei 16 km cu OIL din August 2020)
2) UMB pe A0N2 (partial din cei 19 km cu OIL din August 2022)
3) Nurol ce A3 S3B5 (complet cei 13 km Nusfalau-Suplacu de Barcau cu OIL din August 2021)
4) UMB cu CraPi3 (partial din cei 32 km cu OIL din Ianuarie 2021)
5) UMB pe A7 BzFc4 (cocoasa norocoasa de 5 km cu OIL dat in trecutul recent sau viitorul apropiat)
6) orice altceva (gen vin Aktorii si bat pe toti)

n.b.: Podul Braila nu cred ca se califica la DEx
edit: suntem la 985 km si vreo 13 km pe PiSi1 se vor deschide probabil iarna asta

hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

miahi

^^
Cred ca va fi stransa competitia intre Nurol si Alsim, poate chiar de "Photo Finish" .

dumbravaandrei


horatiu.cosma

Poate să influențeze semnificativ cursa asta CNAIR, punând bețe în roate giratoriului provizoriu de la Suplacu de Barcău.

Ionut

Avem și noi ca nație o obsesie.
Sunt 941,585 km de A și 39,85 km de DX.

Deci 981,435.

Vine PiSi 1 în decembrie (13,17 km). Și borna 1000 anul viitor.

miahi

^^ Horatiu in cazul asta crezi ca vine UMB-ul cu ceva pe turnanta ?

horatiu.cosma

Dacă doarme în continuare CNAIR cu giratoriul temporar la Nurol, probabil va fi o bătaie strânsă între A0 DN1 - A3 și A0 DN5 - DN6.