Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Plus marea problema,asta e raportat la 100% proiect,care e posibil sa fie 85% in realitate,daca se bazeaza pe cantitatile licitate.
Sa nu mai zic de proiectele cu schimabri de solutie,optimizari etc.

montaniardul

#8521
A11 (Arad - Oradea) sau A3 (Cluj - Oradea)? Care autostrada are sansa sa fie finalizata prima? Un pronostic?

dumbravaandrei

Mi-e că licitațiile de execuție pe A11 nu vor merge chiar atât de "unse".
Greu de zis și tind spre A3.

ijwtsh

Crezi ca mai repede vom da gaura-n Meses decat sa fie gata A11?

mirceaeliade

DX/A11 cred ca e sub supravegherea CJ Bihor, care s-a aratat FOARTE interesat de progrese pe infrastructura.  CNAIR se misca bine uneori, dar A3 are 2 contracte in licitatie si al 3-lea inca prin tribunale.

mirceaeliade

#8525
QuoteMinistrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Marcel Bolos, a vorbit joi despre pachetul de masuri adoptat de Guvern, pentru operationalizarea unei treimi din bugetul alocat politicii de coeziune : in total 600 km de autostrada, pentru care se asigura continuitatea implementarii si asigurarea finantarii.
"Pentru ceea ce înseamnă componenta infrastructurii de transport, unde România are alocat un buget de 9,2 miliarde de euro, am adoptat măsuri astfel încât proiecte importante importante să aibă continuitate în finanţare", a mai spus ministrul, precizând că exemple de astfel de proiecte sunt: Autostrada Sibiu- Piteşti, de 122 de km, 2,3 miliarde de euro, prin care se închide coridorul 4 de transport transeuropean, Autostrada Transilvania, o porţiune de 96 de km [portiunile lipsa Oradea-Cluj?], un miliard de euro, Autostrada Braşov-Bacău, 180 de km, cu un buget alocat de 2,4 miliarde de euro, parte din bugetul pentru Autostrada A8, Târgu Mureş-Târgu-Neamţ cu 160 de km şi inclusiv Centura Bucureştiului, care are asigurată finanţarea pe partea de nord, plus cele 10 drumuri radiale, o sumă alocată de 1,1 miliarde de euro.
https://www.bacau.net/ministrul-investitiilor-marcel-bolos-a-anuntat-ca-autostrada-a13-bacau-brasov-ar-putea-fi-prinsa-la-finantare-cu-24-miliarde-euro-bani-europeni/?fbclid=IwAR153U1IrfVVisS3M-Yuu1VBN5k_dIiv1acDNxsOEOEqi_kOGAjDNdrQQwQ
La prima vedere imi e neclar unde intra BV-Fagaras si Pascani-Iasi, care ar cam trebui sa fie prioritare. Sau A9 si A11 care vor avea SF gata curand, sau BV-Ploiesti [macar partial].

RaduG

FB Irinel Bucur (MVA)

QuoteSedinta de progres CNAIR - autostrazile Moldovei
Astazi a avut loc sedinta bilunara de monitorizare si progres, sedinta care trebuia sa aiba loc saptamana trecuta dar nu s-a mai tinut.
Din capul locului trebuie sa precizez ca departamentul tehnic NU a mai informat COMPLET consilierul ministrului referitor la stadiul proiectelor aflate in derulare, lucru care nu este normal! Fac eu precizarea asta in locul consilierului ministrului. Constat astfel un comportament de ascundere a lucrurilor iar solutia unor astfel de comportamente este ca, in cazul in care nu livreaza totul la timp, sa raspunda cu functia! Direct si fara menajamente daca ascunzi lucruri si nu comunici pt a se putea lua decizii din timp!
Revenind la sedinta, au fost mai multe lucruri care s-au precizat, unele bune, altele mai putin bune. Au fost si incercari de ducere cu zaharelul, taxate imediat insa din respect fata de persoana care a incercat o explicatie, nu am taiat explicatia puerila in timpul sedintei, considerand ca s-a aratat ce trebuia aratat direct din momentul atragerii atentiei ca termenul avansat nu este deloc realist pt avizul de mediu pe sectiunea montana din A8.
Urmatoarele puncte sunt cele mai importante. Despre A8 (Tg Mures - Iasi - Ungheni) voi vorbi la final:
1. Pentru ultimul lot din Ploiesti - Buzau nu s-a receptionat inca motivarea instantei. Avem informatii ca aceasta a fost insa redactata. Drept urmare, pana nu ajunge motivarea pe cai oficiale, nu poate demara procedura de reevaluare a ofertelor in termen de 20 zile lucratoare.
2. Pascani - Suceava, incluzand si drumurile de legatura si nodurile, inregistreaza un progres de 80% in ceea ce priveste forajele. Se lucreaza lent si se asteapta recoltarea cerealelor ramase.
3. Suceava - Siret avanseaza dar foarte lent. O noua estimare e ca in februarie finalizeaza investigatiile si studiul de fezabilitate. Nu credem dar sa zicem.
4. Bacau - Brasov. S-au primit toate documentele de la proiectant in vederea rezilierii amiabile, ordonanta a fost publicata in monitorul oficial si se lucreaza in paralel la noul caiet de sarcini.
Noua licitatie va fi doar pt realizare studiu de fezabilitate, fara proiect tehnic, iar studiile geo vor fi solicitate doar acolo unde terenul permite accesul, restul studiilor urmand sa fie solicitate in etapa urmatoare de proiectare tehnica. Speram ca peste 2 ani sa nu vina alte persoane la departamentul tehnic care sa invoce, la fel ca pe A8, ca ei nu semneaza receptia ca normativul zice altceva si tot asa, chiar daca contractual s-a cerut si ofertat diferit fata de normativ.
Se va lansa o singura licitatie, neimpartita in tronsoane mai mici. Consider ca asta reprezinta un risc si va creste timpul de finalizare, timp estimat de 2 ani insa si numarul de utilaje va fi mai ridicat. Nu stiu cine va oferta insa caci va fi greu de sustinut financiar. Probabil Consitrans se va angaja dar ramane sa vedem.
5. A8 - Tg Mures - Tg Neamt
Prima veste proasta este ca din cauza ca nu s-a finalizat documentatia privind gospodarirea apelor pentru ca nu s-a lucrat in paralel in trecut, termenul de emitere a acordurilor de mediu pe capete devine astfel:
- 10 oct pt capatul transilvanean
- 18 oct pt capatul moldovean
CNAIR estimeaza ca documentatia de mediu pentru sectiunea dintre capete, adica 2, va fi predata de prestator pana pe 17 oct iar acordul se va emite pana pe 20 dec.
Asa cum am spus si in sedinta, daca pe 17 oct se preda documentatia, termenul ramas pt organizarea dezbaterilor, anunturi publice si timpul legal de asteptare, alte anunturi legale, etc va impinge acordul de mediu spre jumatatea lunii ianuarie 2023.
Aici s-a incercat o explicatie cu presiunea pe proiectanti dar singura varianta de a livra mai devreme este sa receptionezi documentatia mai repede ca de la termenele legale de 10 respectiv 30 zile in care trebuie sa ai anunturi publicate, nu poti taia. Daca tai, patim ce am patit si in 2011 cu precedentul aviz de mediu.
Aici trebuie sa fim iar atenti ca nu ne faulteaza compania prin nerespectarea procedurilor si termenelor obligatorii.
S-au rezolvat problemele legate de acea nuca tare vanturata in trecut prin adaptarea solutiei tehnice si putem considera ca s-a mai avansat spre finalizarea documentatiei. Inca sustin ca e posibil ca EPC sa livreze documentatia pana la final de septembrie si nu 17 oct. Daca se livreaza si in paralel se va lucra la exproprieri, avem sanse sa avem acord de mediu pana la final de decembrie.
Referitor la receptionarea studiului de fezabilitate si continuarea proiectului, directorul tehnic CNAIR a confirmat azi ca solutia lor este sa se receptioneze studiul si partial studiile geo urmand ca sectoarele unde investigatiile geo nu sunt complete sa fie mutate in etapa urmatoare de proiectare si executie!
In sfarsit au terminat cu solutiile vanturate pe genunchi, alea cu sa faca Cestrin care nu are experienta, sa faca ba altul, sa vedem alte licitatii si sa nu mai terminam odata!
Asta e o veste buna si deja proiectantul e de acord sa nu-si primeasca toti banii, in special pe ce nu a realizat conform ofertei din contract.
Se preconizeaza ca in urmatoarele 2 saptamani, CNAIR si proiectantul ar trebui sa ajunga la intelegere sau macar proiectantul sa-si spuna punctul de vedere, urmand sa inceapa sa predea etapizat studiul de fezabilitate pe capete.
6. A8 Tg Neamt - Iasi - Letcani
Avans zero fata de ce era in urma cu 3 saptamani. Nu s-a finalizat documentatia pt identificarea unei variante de traseu pt Letcani - Ungheni, termenul fiind 10 sept. Au motivat ca asteapta de la CNAIR preturi de intretinere, compania se apara ca ei nu trebuie sa trimita ca in oferta proiectantul a zis ca are expertiza si tot asa! Un joc de gradinita de parca unul nu si-a primit acadeaua!
Pai dragilor, ca sa nu zic altfel, pe noi ne intereseaza sa livrati ca prea aveti timp de cioace, amenintari si cu livrarea se sta pe loc!
Si intrebat tu tehnic ce are nevoie? Ai facut ceva sa rezolvi? Ce documente ai emis in spate si poti dovedi ca ai facut acel ceva si nu ai pierdut vremea timp de 3 saptamani? Ca bine zicea Petru Movila ca trebuie sa faceti documente si asa vedem si noi care trage mata de coada si umbla cu fofarlica!
Noul termen e ca pana la finalul saptamanii urmatoare vor finaliza documentatia etapa 1 iar pana la final de luna vor avea creionata o varianta de traseu. Neoficial stim ca e cea albastra dar na, nu e oficial asa ca nu ne pronuntam, inca!
Daca se lucreaza ca in ultimele 3 saptamani, ne prinde anul nou si noi tot de 5 variante de traseu discutam si e incredibil cum se pune frana acestui tronson, atat de proiectant cat și CNAIR iar la final nimeni nu plateste!
Nu vreti sa tragem fire si sa ajung sa fiu cel care evalueaza activitatea de la final de an! Da, ati auzit bine! Vreau sa-mi vad de ale mele si sa nu-mi fac obligatii dar va spun ca v-ati apropiat de limita de suportabilitate a nesimtirii! TOTI!
Asa ca rezolvati cat mai rapid cu putinta sau plecati acasa daca va depășește chiar si o identificare de traseu final, din 5 variante unde ne cacaim din noiembrie 2021! Da, in 10 luni ce  mama dracului ati facut de nu ati finalizat o identificare de traseu optim din 5 posibile? Ce dracu, nu v-a cerut nimeni sa inventati reactor de fuziune nucleara a hidrogenului (asta se construieste acum in Franța)!
Voua asa, nu va e putina rusine de oamenii astia care vad ca nu ati livrat? Nu va e rusine de colegi, de cetateni? Chiar asa ca fundul de porc va e obrazul?
Domnule consilier Catalin Urtoi , va rog sa informati ministrul de aceasta intarziere si trenare care nu e prima si pe directorul general CNAIR ca ceea ce se intampla a depasit de mult bunul simt! Sunt 46.000 masini pe zi si pe sens, adica 92.000 MZA in zona Podu Iloaiei, conform masuratorilor si datelor aparute recent in media locala, 17.000 fiind limita unde e necesara autostrada si astia se tot fofileaza si dau dovada de nesimtire crasa, proiectul nu continua si constructia nu poate incepe!
Sper ca peste 2 saptamani sa aduc si ceva vesti mai bune! Pun si poza ca si cum ma rog la ei sa termine mai repede ce au de facut ca in termenul asumat prin contract e clar ca nu termina!
https://www.facebook.com/irinelion.bucur/posts/pfbid0Fg6AYaQqLWTrv7oABZbdRKXURDWaj1UnpPZZCHW6v89cXHzdd4VpyA8MM6mnQoxkl



MSlv

Dacă vor continua astfel de declarații, cred că și pentru domnul Irinel Bucur se impune o numire în funcția de consilier al ministrului... Pentru bunul mers al proiectului, desigur.

horatiu.cosma

E tragi-comic acest balet al echipei Urtoi-Bucur. În lumea lor azi ești consilier guvernamental responsabil de proiectele Moldovei, mâine ești falnic ONG-ist ce urlă la nerealizările guvernanților, poimâine consilier, răspoimâine ONG-ist și tot așa.

P3trut

Mi se pare, din ultima postare a lui Irinel Bucur, ca s-a cam saturat si el de #haicasepoate-urile lui Urtoi, pentru ca de putut se poate, dar tot nu prea se face. Si daca cititi comentariile lui Urtoi la postarea aia, trage o concluzie foarte ciudata, care nu are nimic de a face cu subiectul. Mi se pare tot mai deconectat de la scopul lui principal (pentru ca a inceput sa laude mult pe ici, pe colo, si si-a dezvoltat si un obicei de a gasi scuze pentru intarzieri si au inceput sa i se para normale) si cred ca si sustinatorul lui nr.1, Irinel Bucur, incepe sa simta asta, chiar daca nu vrea sa vada inca.
Daca A8 Tg.Mures-Tg.Neamt nu are SF gata pana in ianuarie 2023, eu cred ca Urtoi a esuat in demersul lui, pentru ca acesta era si scopul sau anuntat.

horatiu.cosma

A eșuat deja, aia cu SF-ul Tg. Mureș-Tg. Neamț va fi o nerealizare dintr-un lung șir. Într-un an de zile nu au reușit printre altele să:

- obțină AM, aprobare SF și lansare licitație pe capetele A8
- sa transeze in vreun fel situatia forajelor lipsă de pe A8 montan
- sa aprobe traseul pe A8 est
- sa obtina AM la podul peste Prut de la Ungheni
- sa impulsioneze Search pe Pascani-Suceava-Siret si Bacau-Piatra Neamt
- sa gaseasca o solutie de etapizare si deblocare contractuala pe Tisita-Albita
- sa miste minimal constructorii la Tecuci si Barlad

E cel mai simplu sa primesti in brate niste proiecte super avansate pe A7 cu mare parte din treaba administrativă rezolvată și cu finantare securizata si sa te lauzi cu un mers inertial al lor. In schimb e mai complicat sa te apuci de muncă acolo unde sunt lucruri serioase de rezolvat.

mirceaeliade

Eh, eu aproape m-as multumi si numai cu A7, dar cu adevarat dat drumul complet.  Adica acolo si SF si PT si fondurile sunt gata facute, ei trebuie numai sa aleaga dintre ofertanti.  Pe Ploiesti-Buzau au aratat cat de prost pot sa fie, dar pe Buzau-Focsani, chiar si doar cu capetele alea minuscule, au aratat ca pot fi in stare sa dea in lucru proiectele puse pe masa de altii.  Daca in urmatoarele 6-12 luni lanseasa complet A7, atunci poate sa plece in vacanta si sa lase pe altii sa vina sa faca munca grea de care se fereste, si in vreo 20-30 de luni sa se intoarca sa taie panglicile lor si sa zica ca altii inainte lor nu au taiat panglici.  Dar numai sa ii si lase sa munceasca si pe altii, nu sa se tina de scaun pana incepem sa pierdem banii gen PNRR cum se pare ca va fi pe A8 si A1.

Senerslav

De cand a inceput situatia cu un singur constuctor pe mai mult de 5 loturi, m-am intrebat "oare cat a construit fiecare constructor de autostrazi si drumuri in Romania"... asa ca am realizat un clip care sa imi raspunda la intrebare, toate datele le-am preluat de pe forum si de pe alte site-uri... sper ca i-am gasit pe toti!


Ps: Frustrarea mea maxima a fost cand am realizat ca deabia in iulie 2012 un constructor contemporan a reusit sa ia locul 1 detronand astfel fosta conducere a Romaniei la o distanta de 40 de ani de la prima inaugurare din Romania si de cand se tot construieste autostrazi la noi in tara!
Sper ca nu am suparat pe nimeni si ca informatiile ajuta! 

Pentru a intelege mai bine va dau si un exemplu, pentru loturile unde au fost asociatii de constructori am atribuit la toate firmele din asociatie acealasi nr de km la inaugurarea lotului respectiv, iar contractele de pe loturile unde au fost reziliate contractele si nefinalizate lucrarile nu au fost luate in considerare!

horatiu.cosma

#8533
delete

Senerslav

MOMENTAN am pus doar ce s-a dat in trafic deja! dar o sa fac si un clip in care am sa includ si castigatorii de la licitatiile din ultimul an care inca nu au terminat constructia efectiv si loturile care se afla in constructie!