Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#8580
Schimbari de procente pe harta CESTRIN, cu CraPi4 nou-venit (in [] numere din alte surse, roz numere neschimbate de cel putin 3 luni):


mike_us

Care credeți ca va fi lotul care sa ne ducă la 1.000 km la anul? Candidații par Nurol pe Nusfalau Suplacu Barcau, Alsim pe A0 sau poate UMB pe DX12. 

P3trut

@mike_us Nurol cel mai probabil - lotul e scurt si usor. Alsim a incetinit mult in ultimele luni si cel mai probabil de abia la sfarsitul verii se va deschide ceva la ei. UMB avanseaza rapid numai ca mai au si ei mult de munca si tronsonul e lung si se pare ca au o problema pe la Valea Mare ca nu prea se ating de ea asa cum se astepta lumea, asa ca ma astept de abia la sfarsitul anului sa termine, eventual la toamna - sunt de abia la 52%, totusi.

StefanCelMare

A7 cu două intrări.
Abia aștept ziua aia când A7 va fi jumătate din tabel.
Nu ar trebui să fie foarte departe, 1-2 ani așa.

oneLess

#8584
Și eu aștept să iasă din tabel DEx12-le, 1-2 și 3-4 ani așa.  8)

slartibartfast

^^
Presimt că prima intrare a lui A7 o să stea muuult în tabel.

hefaistos

Și DX12 Tronsonul 1 (Tirena Scavi apoi urmașii lor)
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mirceaeliade

#8587
QuoteLege privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T)

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ transpune Directiva (UE) 2021/1187 a Parlamentului European și a Consiliului din 7 iulie 2021 privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 258/1/20.07.2021.

Directiva se aplică procedurilor de acordare a autorizațiilor necesare pentru autorizarea implementării proiectelor  în scopul înregistrării de progrese pentru finalizarea realizării, până în anul 2030, a rețelei centrale.

Directiva vizează procedurile legate de proiecte, inclusiv pe cele legate de evaluarea impactului asupra mediului, stabilind o durată a tuturor etapelor de avizare, de la notificarea proiectului și până la obținerea autorizației de construire, de maximum 4 ani.

Din această perspectivă, având în vedere obligațiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, se impune transpunerea în legislația internă a Directivei (UE) 2021/1187,  până la 10 august 2023.

Astfel, sunt definite o serie de roluri și atribuții ale autorității administrației publice centrale responsabile în domeniul transporturilor, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și ale unităților aflate în subordinea/sub autoritatea acestuia, care gestionează infrastructurile de transport de interes național (beneficiari), de la momentul inițierii procedurii de autorizare, așa cum este ea definită de Directivă și în legislația națională în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcții și până la emiterea autorizației de construire, într-un termen care nu poate depăși 4 ani, cu excepțiile și în condițiile prevăzute de Directivă.
https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4272-l21112022dacrtm

Nu stiu daca inteleg eu bine, dar pare sa indice ca daca proiectele de A3 (gen CoBra) sau A0 e parte din TEN-T atunci Guvernul nu ar avea voie sa ia mai mult de 4 ani de la cererea de finantareX pana la aprobarea AC-ului?

pasadia

Pe bune, ai linkurile catre documente puse acolo, e usor sa le citesti si sa le intelegi. De exemplu (luand cazul ipotetic al unui proiect de autostrada) avem asa:

beneficiar - CNAIR (sau CNIR, cand o exista)
autoritate desemnata  - Ministerul Transporturilor (vezi art. 4, alin. 1)

QuoteArticol 6
(1) Beneficiarul notifică proiectul autorității desemnate sau, după caz, autorității comune instituite în conformitate cu art. 7 alin. (2).
(2) Notificarea constă în transmiterea către autoritatea desemnată/autoritatea comună a unei înștiințări cu privire la emiterea certificatului de urbanism, în termen de cel mult 10 zile de la emiterea acestuia.
(3) Momentul inițierii procedurii de acordare a autorizațiilor se consideră:
a)   data emiterii certificatului de urbanism de către autoritatea administrației publice locale competente, pentru proiectele noi;
b)   data reaprobării indicatorilor tehnico-economici, pentru proiectele care necesită actualizări
(4) În cazul în care proiectul nu a atins maturitatea, notificarea se respinge printr-o decizie justificată în mod corespunzător în termen de cel mult patru luni de la primirea notificării.

Deci practic termenul de 4 ani incepe din momentul in care CNAIR transmite catre MT certificatul de urbanism emis de CJ-uri (in cazul proiectelor noi de autostrada, cum ar fi A13)

SAU

de la data reaprobarii indicatorilor tehnico-economici (in cazul proiectelor care necesita reactualizari dar au avut deja aprobati ITE - cum ar fi CoBra sau A8).

Faza e ca reaprobarea ITE se face, din cate stiu eu, dupa finalizarea SF-ului de actualizare in vreme ce emiterea de CU e printre primele etape in faza de SF pentru proiecte noi. Altfel spus, pentru proiecte vechi din momentul aprobarii noilor ITE in principiu CHIAR nu e nevoie de 4 ani pentru obtinerea tuturor avizelor (putem presupune ca deja sunt obtinute avizele de la autoritatile locale si ca e inceputa procedura pentru avisele de mediu).
In schimb pentru proiecte noi e destul de complicat sa obtii TOATE avizele in cei 4 ani - trebuie finalizat SF-ul, trebuie obtinut AM-ul. Nu e imposibil, iar la stilul romanesc de a face hartii pe genunchi e perfect realizabil, dar tot mi se pare ca proiectele vechi vor fi mai usor de gestionat.

Dar revenind, pentru ca e important - termenul de 4 ani NU curge de la depunerea vreunei cereri de finantare (asa cum ai scris tu, neprecizand nici macar despre ce cerere de finantare ar fi vorba - cea depusa de MT la OI, cea depusa de CNAIR la MT, etc...)!!!
El curge, conform acestei propuneri de lege, de la un moment distinct, parcurs in timpul derularii contractelor de SF.

GDC

Deci directiva asta e dată "în scopul înregistrării de progrese pentru finalizarea realizării, până în anul 2030, a rețelei centrale".
Până în anul 2030 TEN-T Core carevasăzică. Ca să facem un pic de haz de necaz, asta e ca meme-ul ăla "Me leaving home at 8:15, hoping to get to work by 8:00"

Ionut

#8590
După o pauză foarte lungă, revin cu monitorizarea ținută de mine în celebrele tabeluri. :) Deocamdată doar atât, doar autostrăzile în execuție. O să le fac ușor-ușor și pe celelalte.




Să îmi spuneți dacă vedeți greșeli.

miahi

^Doar o mica sugestie tehnica de tipul "Tulburare obsesiv-compulsiva - OCD": daca valoarea din antet in EUR este in "miliarde" poate si la cea in LEI sa pui la fel, cred ca ar rezulta si mai simplu de inteles .

Ionut

^ Pus. Tabelele sunt statice, dar în funcție de feedback-ul vostru mai updatez la mine în formatul editabil.

Cred că o să pun și drumurile expres tot aici în același tabel. Oricum API le va prezenta la pachet când vorbim despre autostrăzi ȘI drumuri expres (veritabile, evident). Ce părere aveți?

mirceaeliade

#8593
PiSi1 contractual termenul e 2023 nu 2024 (pt ca OILul listat e de executie nu de PT; cestrin:"29.05.2019 - EMITERE ORDIN DE INCEPERE ETAPA DE PROIECTARE, 30.03.2020 - EMITERE ORDIN DE INCEPERE ETAPA EXECUTIE LUCRARI"). 
iar la valoarea contractului e cam greu de inteles daca combini "," cu "." pt ca Excelul stie invers cum folosim noi.  "4.250,000 milioane" e greu de citit. "4.250.000 mii" poate ar fi mai clar sau "4 250,000 milioane"

Ionut

S-au obținut multe extensii de timp pe PiSi1, din câte știu eu. Termenul contractual actualizat e aprilie 2024.

Legat de punct și virgulă, nu înțeleg ce vrei să spui, în tabel e trecut cu punct pentru mii și virgulă pentru zecimale.