Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Quote from: florin74 on January 13, 2022, 10:03:12 PMUpdate ianuarie 2022

Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 87% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 99.50% pe Coslariu Sighisoara

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 67.70%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 72.72%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 54.28%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 47.55%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 11.6%
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 6%


Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 12.52%

Update mai 2022

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava: Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 71.05%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu: Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 76.45%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria: FCC- Astaldi 61.06%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 52.15%

Secţiunea Braşov – Sighişoara:
Subsecţiunile: 1.Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara: Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 13.6%
Subsecţiunea 2: Apaţa-Caţa - Aktor: 9.5%


Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 19.58%

zone_rider

Probabil ca tunelul va fi cel mai util pentru marfa si trenuri IC.

Xenos

intrebarea ar putea fi alta, care e economia de timp (la calatori) si care e economia de energie respectiv cresterea posibila de tonaj la tractiune cu o singura locomotiva la marfa. Doar daca rezultatele sunt majore merita chestia asta, acest bypass Predeal, altfel RK pe amplasament cu minore corectii de la Tm de Jos si gata.

@frunzaverde si cine se mai pricepe: cu acest tunel de 6 km ar putea ajunge parcursul Bucuresti - Brasov cu opriri Ploiesti si Sinaia la 1 h 45 min?

vancouver

Asa cum vedem intre timp pe Bucuresti - Constanta, capacitatea liniei este mult mai importanta decat viteza si timpul economisit de trenurile de calatori. Cresterea pe marfa in ultima perioada si mai ales in ultimul an este enorma si va continua in ritm greu de imaginat acum.

Scopul esential al tunelului de la Predeal trebuie sa fie MARFA. In acest moment coborarea Predeal-Timisu de Sus paralizeaza marfa, trenurile lungi trebuind descompuse in 3 (si ulterior recompuse) - o pierdere uriasa de timp. La nivel de zile.

Practic se poate spune ca nu avem o cale ferata de marfa intre Muntenia si Transilvania, cele 2 regiuni sunt rupte.

Daca se va face tunel, foaia se schimba. Chiar si asa, olog si handicapat, de doar 6,5km.

Cererea pe marfa cu tunel gata o sa creasca enorm.

Acum un pic de ATENTIE: Pe calatori avem deja 30-40 perechi de trenuri pe Valea Prahovei pe zi. Dupa ce o sa fie gata coridorul, o sa avem cel putin inca 10 in plus catre Cluj + Arad / TM. Iar cererea e mare, vagoanele sunt deseori supra-pline chiar si conditiile de rahat de calatorie de acum. 50 perechi pe zi / 16 ore = 3,2 trenuri / ora in medie pe sens. La o astfel de frecventa MARFA E BLOCATA.

Deci e clara situatia: doar cu linie dubla, calatorii acopera complet capacitatea. Mai ales ca unele trenuri de calatori sunt mai lente, altele mai rapide, deci intervin si aici oricum suprapuneri si depasiri.

-----

Dupa parerea mea nu exista alta varianta decat CVADRUPLAREA integrala intre Ploiesti si Brasov, iar intre Bucuresti si Ploiesti trebuie 8 fire (nu e nici o gluma cu 8; de altfel pe rutier avem asa: DN1 - 4 benzi, DN1A - 2 benzi, A3 - 4 benzi => deci pe rutier avem deja 10 benzi Buc-Pl. - cele 8 feroviare pot fi si ele pe alte rute, nu fix prin Peris-Buftea).

La Predeal tunelul are rolul cvadruplarii. Trenurile de marfa prin tunel si cele de calatori pe linia veche. Exceptie: cele de calatori fara oprire Inter-City gen Bucuresti-Viena sau Bucuresti-Cluj, care insa trebuie sa fie grupate dimineata si seara (cele care trec noaptea sau la pranz sa faca urcarea completa pana la Predeal), ca sa ramane ferestre generoase pentru marfa.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

etravel

Quote from: vancouver on June 15, 2022, 12:16:56 PMDupa parerea mea nu exista alta varianta decat CVADRUPLAREA integrala intre Ploiesti si Brasov, iar intre Bucuresti si Ploiesti trebuie 8 fire
@vancouver - de acord, dar iti dai seama ca, in ritmul actual, statului roman o sa-i ia pe putin 50 de ani pentru proiectele astea? Intre timp cu intarzieri imense pe magistrala existenta?


vancouver

Quote from: Xenos on June 15, 2022, 10:44:13 AMcu acest tunel de 6 km ar putea ajunge parcursul Bucuresti - Brasov cu opriri Ploiesti si Sinaia la 1 h 45 min?

Pai hai sa calculam. Azuga - Brasov cu tunel vor fi 28km. In tunel 120, de la Timisu spre Darste cu ceva ajustari 80-90, Darste-Brasov 120, putem pune o medie de 100: 28/100=0,28*60=16,8 minute. De pe M800 stim ca orice oprire creste timpul cu ca. 2 minute, deci adaugam 2 minute pentru "intrarea" in Brasov. Si mai adaugam 10% rezerva, cum se procedeaza de regula, ca e greu sa scoti mereu un timp "perfect". (17+2)*1,1= 21 minute - realist posibil in mersul trenurilor pentru un tren fara oprire in Azuga.

Acum Tomis Express face 1:30 Bucuresti-Predeal (seara). Trenurile care opresc in Azuga fac 8 min. intre Azuga si Predeal. Deci 1:30 - 0:08 = 1:22.

1:22 + 0:21 = 1:43.

Asta ar putea sta in dreptul unui tren gen Tomis Express sau Napoca Express, cu trecere prin tunel si fara nici o oprire pe parcurs. Sau 1:45 cu oprire la Ploiesti.

Daca vrem sa calculam un timp pana la Cluj, ar fi Buc - 1:45 - BV - 0:45 - Sighi - 0:45 - Teius - 1:30 - Cluj, cu Teius-Cluj doar cu RK, fara cresterea vitezelor (adica in trecut s-a mai facut 1:30 Teius-Cluj - acum cel mai bun timp este 1:51 cu 5 opriri, adica fara oprire chiar si azi posibil 1:40). => Bucuresti - Cluj = 4:45.

Cu un upgrade masiv si pe Teius-Cluj (in linie dreapta sunt 70km, cu ocol pe la Campia Turzii si Apahida cam 90) se poate ajunge lejer sub 1 ora - si asta mergand in medie doar cu 100 km/h. Deci cu "coridoareala" facuta si pe Teius-Cluj, timpul Bucuresti-Cluj ar ajunge undeva la 4:00 - 4:15, functie de cat de consecvent se urmareste obtinerea unui timp record.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@etravel, 50 de ani pentru o cvadruplare integrala Bucuresti-Brasov si ceva linie separata directa Bucuresti-Buzau pentru M500 este un target normal si civilizat in lumea cailor ferate. Pe CF se gandeste in perspective de 100 de ani. Peste noapte nu se poate. De aceea, desi sunt pentru reducerea poluarii si anti combustibili fosili, sustin totusi dezvoltarea autostrazilor in mod chiar prioritar fata de calea ferata, pentru ca in 20 de ani putem avea o retea complet functionala de autostrazi si o economie functionala, pe cand pe feroviar cu fonduri de 10 ori mai mari si tot nu se poate in 20 de ani.

DAR! Pentru ca gandim in perspectiva de 100 de ani pe feroviar, nu ne punem singur bete-n-roate si eliminam fire la Predeal. Pentru ca stim ca peste 50 de ani o sa avem linia Ploiesti-Brasov cvadruplata, stim de acum sa facem modernizarea Azuga-Brasov direct la 4 fire.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

etravel

Quote from: vancouver on June 15, 2022, 12:53:24 PMPe CF se gandeste in perspective de 100 de ani.
Pun pariu ca nu si actuala administratie.

cristi5

Multumim @Adisan!


Filmare din punctele cheie ale segmentului M200 Mintia-Conop, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Hartă interactivă: https://bit.ly/37mLfUU.

Comparati cu video din aprilie:

Legenda video:
0:00 start (zona termocentralei Mintia)
0:33 descărcări arheologice castrul Micia
1:04 noua haltă Vețel, început variantă de viteză cu 3 poduri peste Mureș (FCC)
1:39 podul 1 și noua haltă Brănișca (FCC)
2:07 podul 2 (FCC)
3:26 podul 3 (FCC)
4:56 pasaj rutier DJ706A și stația Ilia (FCC)
5:27 pasaj rutier DN7 și racord spre Lugoj (FCC)
6:12 stația Câmpuri Surduc (Aktor)
7:27 inflexiune spre traseul vechi și podul peste Mureș Burjuc (Aktor-Arcada)
8:03 spre polata și tunelurile Sălciva (Aktor)
8:38 polata Sălciva (Aktor)
8:54 portal estic tunelul mare Sălciva (Aktor)
9:31 zona tunelului mic Sălciva (Aktor)
10:19 strămutare cetatea Vărădia
10:41 pod peste Mureș Nicolae Bălcescu (Astaldi)
11:27 spre tunelul Bătuța (Astaldi)
12:13 portal estic tunel Bătuța (Astaldi)
12:49 portal vestic tunel Bătuța (Astaldi)
13:38 noul punct oprire Lalașinț (Astaldi)
14:14 pod peste Mureș Căpruța (Astaldi)
15:17 poduri peste Mureș Conop (Astaldi)
16:12 noua haltă Conop și traseu nou spre Milova (Astaldi)
17:08 (în zare) altă variantă de viteză spre Milova (Astaldi)

cristi5

Din memorie, evolutiile pe care le vad eu sunt mai jos. Va rog sa ma corectati. Vom incerca sa organizam filmarea asta odata la doua luni sa vedem evolutia
- la Micia se lucreaza la descarcari arheologice, pare ca mai bine decat in aprilie
- intre halta Vetel si pod era ceva problema de exproprieri, pare rezolvata. La 1:28 pare ca se mai vede un imobil "in drum"
- "picioarele" de beton pe care a stat podul Vetel sunt inca in teren, deci suntem departe de mutat traficul pe pod(uri)
- podul 2  si 3 par cu terasamentul la nivel
- la pasajul DJ706A (5:08) sunt toate grinzile sus, mai e de lucru in sud (stanga)
- nu-mi dau seama ce mai lipseste la pasajul DN7 pt a muta rutierul. Doar asfalt? Dupa mutare se poate demola vechiul pasaj si construi fir definitiv sub vechiul pasaj
- statia Campuri Surduc a primit copertine... Pare gata de mutat traficul pe firul 2 definitiv
- Salciva: nu-mi dau seama de progrese la polata dar aspectul pozitiv e ca au inceput timid tunelul
- la Varadia de Mures (10:22) nu vad nicio miscare. Nu pare sa fi inceput stramutarea cetatii
- la podul Nicolae Balcescu au scos suportii de beton pe care a stat podul
- dezamagitoare apropierea dinspre est spre tunelul Batuta. Dealul care blocheaza intrarea in tunel e tot acolo... S-a facut ceva inainte de deal totusi. Pe surse la portalul estic au un an de munca. Sper sa monteze suprastructura in tunel in paralel...
- progrese la portalul vestic Batuta
- la podul Capruta au inceput demontarea "picioarelor"
- la podurile Conop terasamentul nu e inca la nivel
- la prima varianta Conop-Milova avem CF montat (nu era in aprilie). Dar paralel cu vechiul traseu nu. La a doua varianta nu se vede din pacate, dar sper sa vedem curand in filmari din tren...

cristi5

Portalul Racos al tunelului Ormenis face progrese. Vedeti mai sus pe topic o poza de acum cateva saptamani in acelasi loc. Aici vom vedea TBM in curand.

Din doua surse, in octombrie vor incepe TBMurile sa sape.



Sursa Tudor Dobrin, de urmarit pe Fb!
https://www.facebook.com/tdobrin

Powered by API/PUM imgur uploader

District EA

Spre Corfeni P.O. venind dinspre Conop, din fuga trenului cu maxim 50 km/h.


Începutul variantei de viteză spre Milova 


Podeț pe varianta de viteză Milova, se lucrează la terasament.


Aceeași variantă... 


Se montează și prefabricate de beton ce vor servi ca și canale de cable semnalizări.


Spre Milova...


Podeț pentru un singur fir (deocamdată) în stația Milova.


Podeț Milova


Și ultima poză.



Powered by API/PUM imgur uploader

Traseul nou proiectat va fi Bârzava - Milova și nu Conop - Milova, de Astaldi am "auzit" că numai este, fiind "înghițit" de Webuild, fosta Salini Impregilo.

cristi5

Multumim tuturor de poze din tren/teren si din Simeria!

@District EA ai aici traseul in zona Milova-Conop

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.094/21.861/0

Diseara la 19 pe PRO TV dupa jurnalul principal, intra un reportaj despre Brasov-Sighisoara. Vorbeste si Ionut, am ajutat-o si eu pe jurnalista, cred ca vom avea si opinia RailWorks, poate si CFR. Sigur vom avea si inregistrare. E foarte bine ca apar proiectele majore CF in presa, chiar daca la ritmul in care se desfasoara nu vor fi niciodata "breaking news" :)

Cetatean

In locul celor din CFR as face lunar cate un reportaj,sa pregateasca oamenii pentru viitoarea relansare de peste 5 ani.