Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

vancouver

Brasov-Bucuresti este o linie extrem de circulata. In mod normal trebuie cvadruplata complet pe toata distanta. Tunelul va fi cvadruplarea pe partea cea mai dificila.

Mie mi se pare exclusa orice ideea de a abandona calea ferata existenta. Adica pe la diverse sate dintre Brasov si Sighisoara, unde se fac noile tuneluri, se pastreaza si firele vechi (chiar ambele pe unele zone) si in schimb scot la Predeal? Ar fi de noaptea mintii.

In Elvetia pentru o situatia asemanatoare unde au neaparat nevoie de cvadruplare si a mai ramas o zona montana dificila, cheltuile multe miliarde ca sa faca un tunel de doar vreo 2km.

La Predeal cea mai mare parte a trenurilor de calatori poate sa ramana pe firele existente acum. Marfa + un numar limitat de trenuri express (fara oprire Bucuresti-Brasov) pot folosi tunelul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

Scenariul 3 se dezvolta pe baza Opțiunii 2, opțiune in care pe intervalele dintre Timisu de Sus si
Brasov Calatori, traseul existent se modernizează (realizându-se inclusiv modificari locale de
traseu), iar pe zona ce face legătura intre intervalul Azuga-Predeal si statia Timisu de Sus se
realizează un traseu nou cu un tunel de aproximativ 6,90 km. Pe aceasta zona de traseu nou, sunt
prevazute doua fire de cale ferata pe toata lungimea acestuia, tunelul nou proiectat fiind realizat de asemenea pe doua fire de cale fearata. De asemenea pe intervalul existent Predeal – Timisul de Sus linia de cale ferata se reabilitează pe un singur fir de circulație.
In acest scenariu viitoarele trenuri metropolitane vor utiliza traseul existent intre statiile Azuga, Predeal si Timisul de Sus (pe un singur fir de cale ferata) și apoi traseul modernizat pana la statia Brasov Calatori. De asemenea trenurile de marfa, trenurile Regio, trenurile InterRegio si viitoarele trenuri InterCity vor utiliza traseul nou intre Azuga si Timișu de Sus (cu doua fire de cale ferata in tunel) si apoi traseul modernizat pana la stația Brașov Călători (respectiv stația Brasov Marfa pentru trenurile de marfa).

TibiV

Quote from: motorzbh on June 14, 2022, 03:15:18 PMDe asemenea pe intervalul existent Predeal – Timisul de Sus linia de cale ferata se reabilitează pe un singur fir de circulație.

Era chiar atat de exorbitant de scump sa faca RK si pe celalalt fir?!?!
Costul cred ca era peanuts fata de tunel si restul lucrarilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh

Pai sunt doua tunele de reabilitat ca sunt varza. E totuși 1 milion de euro pe km doar linia de schimbat.

Xenos

E aberanta asta cu un singur fir, economie prosteasca, musai ambele fire!!!!

etravel

Quote from: motorzbh on June 14, 2022, 03:15:18 PMDe asemenea trenurile de marfa, trenurile Regio, trenurile InterRegio si viitoarele trenuri InterCity vor utiliza traseul nou intre Azuga si Timișu de Sus (cu doua fire de cale ferata in tunel) si apoi traseul modernizat pana la stația Brașov Călători.
De ce sa ajungi din Bucuresti la Predeal cu un tren si nu cu doua ?
Noaptea mintii.

AndreiB

@motorzbh

Ai vreo statistica cu numarul biletelor vandute din/spre Predeal vs Sinaia, Busteni, Azuga?

Gut feel-ul meu e ca ordinea e Sinaia, Busteni, Predeal, Azuga, dar nu e prea stiintific.

Imho, chiar si fara RK merita pastrate doua fire, Predeal > Timisu de Sus inseamna minim ~10min (azi 14min), care ar limita capacitatea enorm la 2-3tph.

motorzbh


AndreiB


motorzbh

E complicat pentru ca sunt niște evidente contabile care nu sunt chiar asa de ușor disponibile. Ca sa nu zic ca sunt oarecum eronate. Cel mai simplu ar fi de vazut cat a încasat o anumita casa. Dar asta nu înseamnă ca s-a vândut un bilet de acolo. Poți sa cumperi bilete pentru orice direcție. Plus agențiile de voiaj. Abonamente. In general când vor sa vadă utilizarea rețelei fac sondaje în tren. Teoretic in SF ar trebui sa existe aceasta informație.

AndreiB

Ce bizar. In afara de abonamente, toate biletele in Romania sunt point to point. Sunt surprins sa vad ca Xsell nu are capacitatea de a interoga datele cu numar de bilete vandute cu destinatia/originea Predeal.

Apropo de secretomania Romana, in UK se publica numarul de pasageri la toate statiile din tara (exista ceva estimari datorita abonamentelor): https://dataportal.orr.gov.uk/statistics/usage/estimates-of-station-usage


frunzaverde

Xsell are capacitatea asta, este foarte simplu sa interoghezi numarul de bilete vandute dupa origine si destinatie. Datele nu sunt publice, le tin boii din CFR Calatori la secret, fac si scandal daca-i intrebi, si te acuza de "divulgare de secrete" daca le obtii open source dar asta e alta poveste.

Ordinea istorica e Sinaia, Predeal, Busteni, si foarte, foarte departe, Azuga. Ponderea Predeal creste iarna si scade vara, ponderea Busteni invers.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Sunt usor surprins de atractivitatea Predealului - mi se pare de departe cea mai underrated statiune montana de pe Valea Prahovei.

Xenos

Eu cred ca majoritatea trenurilor IR, cu exceptia celor de lung parcurs, trebuie sa opreasca in Predeal, de asemenea toate Regio, e aberant sa opresti Regio in Poiana Tapului, Busteni, Azuga, Timisu de Sus si sa ocolesti Predealul dar ele fac oricum 3 ore ca opresc la Brazi, Crivina etc.
Doar la trenurile unde vrem sa scoata 6 ore pana in Cluj sau pana in Arad are sens economia asta....si nici acolo la toate.
Asadar, este imperios necesar sa se reabiliteze ambele fire la Predeal si gara intreaga, inclusiv cladirea aia modernista superba lasata intr-o paragina penibila in ultimii 15 ani. Sa nu facem economii stupide care ne duc intr-o situatie mai proasta decat sec XIX.

AndreiB

Asta face tunelul cam inutil imho, daca e folosit doar de 3-4 trenuri de calatori pe zi. Cate trenuri de marfa circula pe zi?