Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Au dispărut linii din gările de pe București-Constanța. Amedeo Neculcea: facem 24 de ore până în port

Odată cu modernizarea magistralelor feroviare, numărul liniilor abătute din stații a scăzut, în loc să crească, fapt care a afectat negativ circulația trenurilor, mai ales a celor de marfă. Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român, a făcut, la Conferința de Infrastructură 2022, o analiză a acestui fenomen. El a remarcat că au dispărut linii din gările de pe București-Constanța, Magistrala 800, care face legătura cu portul.

Oficialul GFR a pornit de la situația înregistrată în vara anului trecut, când stația Fetești a fost blocată în urma a două accidente feroviare succesive, la interval de nici 24 de ore.

Concret, atunci au fost blocate doar trei linii din stația Fetești – două pe care se produseseră deraierea, respectiv accidentul cu coliziunea celor două garnituri și o alta pe care se rsturnaseră vagoane. Și totuși, ca urmare a acestor evenimente, "o săptămână trenurile de marfă au stat", a spus directorul GFR, care a precizat că în acest interval de timp au circulat doar trenuri de călători.

"Dacă blocând trei linii blocăm tot traficul spre Constanța, atunci avem o problemă", a spus Amedeo Neculcea.

[...] În primul rând, s-a constatat că linia 6, care exista în schițe și care ar fi putut fi utilizată, pur șisimplu dispăruse, nu mai exista faptic. Apoi, cercetând mai în amănunt, a ieșit la iveală o realitate mult mai nefericită. Dacă în 1990 în stația Fetești erau 21 de linii de cale ferată, directe și abătute, acum au mai rămas doar 12, ceea ce repezintă o scădere de 43% a dispozitivului de linii.

"Odată cu modernizarea, sigur, au crescut parametrii legați de viteza tehnică, dar au dispărut conexiunile care asigurau accesibilitatea către Movila și București. Nouă linii de cale ferată au dispărut odată cu modernizarea", a spus Amedeo Neculcea.

În discuție a intervenit și prof. dr. ing. George Stoicescu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri de la Universitatea Tehnică de Construcții București, gazda Conferinței de Infrastructură 2022 organizată de Club Feroviar.

"Pe Magistrala București-Constanța, în urma modernizării s-a redus capacitatea. Nu numai la Fetești, dar și în stații ca Palas sau Valul lui Traian au dispărut linii, e pământ acum acolo unde erau șinele", a spus el.

Amedeo Neculcea a completat, arătând că un tren de marfă face chiar și 24 de ore de la București până în Portul Constanța, pentru că ajunge la Palas "și apoi nu știm când vom fi primiți în port, pentru că nu sunt linii disponibile".

https://clubferoviar.ro/garile-de-pe-bucuresti-constanta/

tom_sawyer

Ca alternativă la magistrala 800 ar trebui electrificată și dublată linia Ploiești-Urziceni-Slobozia-Țăndărei (pentru viteza de 100 km/h, suficient pentru marfare și trenuri regio) și relizat un al treilea fir pe Fetești-Cernavodă-Constanța (traversarea Dunării se face deja pe 3 fire).

AndreiB

Inainte de asta, cred ca ar trebui sa refacem niste abatute in statii si RK in portul Constanta (ultimul la SF parca).

dan tm

Nu ]nainte ci concomitent.

Acuma ca s-a desfiintat triajul Ciulnita si triajul Valul lui Traian, abatutele din statii ar mai rezolva problema locurilor de asteptare a trenurilor pentru a intra in port.

Însă avînd în vedere cîte linii abandonate sînt în port, întrebarea mea e dacă portul are capacitate de prelucrare a trenurilor?

Adică în prezent trenurile stau ore sau zile prin statii asteptînd să li se permita accesul în port, dacă liniile alea despre care s-a făcut vîlvă ar fi eliberate, trenurile ar stationa acolo asteptînd să fie prelucrate?

oarecum asta ar însemna că problema nu e la capacitatea secțiilor feroviare ci la capacitatea de prelucrare a portului, nu?

că e cam tot aia dacă trenurile stau  2 zile pe abatute în Ciulnița sau stau două zile pe abătute în port. Diferența e că în port nu le vede nimeni.

o altă problema este la OTF(operator de transport feroviar) care adeseori nu duc locomotive sau nu prelucreaza trenul la timp pentru a pleca la ora stabilită.

 

frunzaverde

Porturile (ca sunt doua, portul vechi și CSCT/Dubai World) în Constanta au capacități uriașe de procesare - pot prelua capacități de marfa dincolo de nivelul livrabil pe CF.

De exemplu, la Agigea/CSCT, este o problema majora faptul ca nu ai electrificare decât pana la racord, și nu exista nici un spațiu de așteptare, compunere și descompunere electrică. Ar fi o investiție minora care ar aduce beneficii uriașe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


oc7avian

Interesant e că titlul SF-ului Constanța - Mangalia include doar cuvântul electrificare (precum Rădulești - Giurgiu Nord), nu și reabilitare. Probabil doar o eroare de tehnoredactare.

vancouver

Quote from: tom_sawyer on June 08, 2022, 01:02:15 PMStadiul proiectelor:

=>

Sighisoara-Coslariu-Simeria, lucrari civile 100%, in perioada de garantie
Sighisoara-Coslariu ERTMS 91,6km - 97,20% - estimare finalizare dec. 2022
Coslariu-Simeria ERTMS 75,3km - 88,20% - estimare finalizare dec. 2022

Subtronsonul 2a: Km 614-Bârzava 41,91 km - 71,05% - trim. II 2023
Subtronsonul 2b: Bârzava - Ilteu 36,04 km - 76,45% - trim. II 2023
Subtronsonul 2c: Ilteu - Gurasada 22,34 km - 52,15% - trim. I 2024
Tronsonul 3: Gurasada - Simeria 40,88 km - 61,06% - trim. IV 2023

Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara 84 km - 13,60%
Subsecțiunea 2. Apața - Cața 28 km - 9,50%

Pod Argeş + Vidra-Comana (parte din Bucuresti - Giurgiu) 12,86 km - 19,58%

Stațiile Fetești și Ciulnița - 0%
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

"ighisoara-Coslariu ERTMS 91,6km - 97,20% - estimare finalizare dec. 2022
Coslariu-Simeria ERTMS 75,3km - 88,20% - estimare finalizare dec. 2022"
Ha, ha, ha permite-mi sa rad.Si Km 614 avea termen 2014. Si nici astăzi nu este gata...

cristi5

Pe pagina de stadiul lucrarilor de mai sus, vad ca si-a tras si CFR ceva harta a proiectelor, dar numai pt obiective finantate de la bugetul de stat, adica o mica parte.

https://transparenta.infofer.ro/obiective_bs/

TibiV

Eu nu vad nici un traseu, doar cateva "buline" rosii si albastre...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

si linii o sa vezi daca maresti, apoi dai clic pe punct sau pe linie si vezi ce reprezinta

buget de stat
STADIU_PRO   In pregatire
PROIECT   Centralizare electronica de linie pe distanta Baia Dobrogea-Tulcea
OBIECTIV   Centralizare electronica de linie pe distanta Baia Dobrogea-Tulcea Oras (expertiza +DALI)
LOCALIZARE   Baia Dobrogea - Tulcea Oras
NR_LINIE   812
SEC_CIRC   Medgidia - Tulcea

TibiV

Nu imi apar nici un fel de linii, nici la zoom maxim.
Doar cateva puncte rosii si albastre.

In zona Brasov vad doar modernizare peroane in statia CF Bartolomeu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: frunzaverde on June 13, 2022, 12:47:34 AMSi pe termen mediu o sa fie nevoie de tot mai multa marfa. Regiunea se reindustrializeaza : odata, avem Ford + Dacia, langa care vin fabrici mari care se tot extind (Prysmian, Pirelli care tocmai a anuntat o extindere, avem Softrans la Craiova, TMK care si el se extinde), mai ales pe industrie grea.

Linia va fi electrificata - e doar o problema de timp ca legatura intre doi producatori mari auto sa fie electrificata.

Ce ziceți dacă API ar lansa în spațiul public ideea de a modifica PNRR-ul pe feroviar, în sensul renunțării la o parte din automotoarele pe hidrogen, să zicem jumătate (și relocarea lor pe Buc.-Urziceni-Slobozia sau Buc.-Oltenița în loc de Buc.-Pitești) și să propună electrificarea pe București-Pitești-Craiova?

Războiul din Ucraina și embargoul asupra petrolului rusesc a adus o mică fereastră de oportunitate:

QuoteȚările membre UE își vor putea modifica planurile naționale de recuperare economică, pentru a face față crizei energetice provocate de războiul din Ucraina. Declarația vine de la vicepreședintele Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, în exclusivitate pentru Digi24.

El a explicat că statele europene au suferit un impact major din cauza prețurilor la energie și că această criză energetică provocată de conflict arată că în Uniunea Europeană este necesară accelerarea tranziției energetice spre energia verde.

Și, într-adevăr, statele membre au posibilitatea de a revizui planurile naționale, pentru a pune mai mult accentul pe această tranziție energetică, iar planul REPowerEU va oferi îndrumările necesare cum se poate face exact acest lucru
https://www.digi24.ro/stiri/externe/comisia-europeana-va-permite-modificarea-pnrr-decizia-priveste-strict-impactul-crizei-energetice-1942496

Argumentul ar fi că se înlocuiește motorina (mare parte provenind din petrol rusesc) cu curent electric, care poate proveni din hidro/foto/eolian.

Automotoarele pe hidrogen înlocuiesc doar o mică parte din vehiculele feroviare poluante, deci mare brânză cu tranziția către verde oricum nu se face. Cât timp nu e electrificată linia, trenurile de marfă vor fi tractate de locomotive diesel.

Tot războiul din Ucraina și criza alimentară care se prefigurează vor determina se pare acceptarea în PNRR-ul României a irigațiilor, care inițial au fost refuzate:
https://www.g4media.ro/breaking-coalitia-de-guvernare-va-cere-comisiei-europene-renegocierea-pnrr-pentru-a-introduce-proiecte-de-irigatii-si-gazele-din-marea-neagra.html
https://www.g4media.ro/siegfried-muresan-despre-renegocierea-pnrr-cred-ca-vom-ajunge-la-un-acord-pe-irigatii-solicitari-politice-nu-vor-fi-tratate-de-comisia-europeana-cu-aceeasi-deschidere-cum-sunt-tratate-cele.html

Deci e loc de corectat aberația de pe București-Pitești. Poate vrea și Grindeanu să se remarce cu ceva. :)
Și o electrificare se poate face repede, până în 2024; fără exproprieri și relocări de utilități.

În plus, ARF-ul are în desfășurare o licitație mare pentru achiziția a 62 rame electrice regionale:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=489.msg385698#new

Licitatia pentru trenuri pe hidrogen încă nu e lansată.