Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zone_rider

E o idee excelenta, trebuie scoasa urgent aberatia aceea cu trenurile cu hidrogen si inlocuita cu ceva util, gen electrificare.

SocrateGaby


Dupa modelul drumurilor de mare viteza se pare jurnalistii de economica fac top constructori si la proiectele feroviare.

https://www.economica.net/top-progrese-calea-ferata-porr-construct-a-avut-luna-trecuta-cel-mai-mare-avans-la-podul-gradistea_590264.html

Sper sa se mentina aceasta tendinta.(din punct de vedere jurnalistic)

horatiu.cosma

^^
Cam așa ziceau și sindicatele poștașilor acu ceva zeci de ani, "ce e cu aberația aia de e-mail?"

Sorinus


AndreiB

Cred ca o comparatie mai potrivita ar fi bitcoin-ul.

Insa chiar asa, hidrogenul e vazut ca o "solutie" pentru linii izolate minore, cu trafic redus pentru care electrificarea e disproportionat de scumpa vs beneficii.

Bucuresti - Pitesti e ditamai magistrala cu 1tph (si potential de mai mult daca s-ar reveni la viteza de proiectare) de calatori si trafic important de marfa. Mi se pare exact locul perfect pentru electrificare, mai ales ca nu exista cine stie ce bariere de gabarit (un pasaj amarat care trebuie ridicat) si zero tuneluri (o problema majora in UK). Poti electrifica cu un cost foarte mic per km.

tom_sawyer

@horatiu.cosma : aberația nu e trenul cu hidrogen în sine, ci faptul că s-a renunțat la oportunitatea electrificării liniei pe care își transportă produsele cel mai mare exportator al țării cu argumentul "băgăm trenuri cu hidrogen aici, că e la jumătate costul față de electrificare" (citat din secretarul general al ministerului de la acea vreme).
Păi v-ați gândit numai la trenurile de călatori?

Linia e prinsă în PNRR pentru reînnoire, fără electrificare:
https://senat.ro/PDFIntrebari/b%20r%2022%2012%20bica%20d%20918%20b.pdf

Comisia Europeană ne va aproba suplimentarea părții de împrumuturi din PNRR pentru a prinde și irigațiile.

Ar fi păcat să nu electrificăm acum linia asta; dacă nu poate fi prinsă pe partea de granturi din PNRR, măcar pe cea de împrumuturi. Practic împrumuturile astea din PNRR sunt bani gratis, având în vedere dobânzile f. mari la care se împrumută actualmente România de pe piețele financiare.


(PS: Alstomul și Siemens-ul au cale liberă să vândă mult în România, la ce frenezie de licitații de rame/locomotive e la ARF + chinezii sunt out de pe piață; nu suferă nimeni dacă nu-și vând trenurile cu hidrogen aici)

mirceaeliade

#651
Pe pagina FB a lu Grindeanu apare harta asta (din pacate nu mi-e clara care e legenda, dar pare a fi o harta oficiala cu prioritatile MT; liniile albastre par a fi cu utilizare H2):



QuoteTraseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
➡️Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
➡️Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
➡️Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

oc7avian

Dacă te referi la albastru îngroșat, alea sunt liniile electrificate pe care vor circula. Cele cu albastru întrerupt, planificate spre electrificare (în diverse stadii de implementare)

AndreiB

Ce simpatic o sa fie Bucuresti - Timisoara cu rama suburbana. Sageata Albastra #reloaded #nostalgia


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 13, 2022, 03:50:55 AMCe ziceți dacă API ar lansa în spațiul public ideea de a modifica PNRR-ul pe feroviar, în sensul renunțării la o parte din automotoarele pe hidrogen, să zicem jumătate (și relocarea lor pe Buc.-Urziceni-Slobozia sau Buc.-Oltenița în loc de Buc.-Pitești) și să propună electrificarea pe București-Pitești-Craiova?

Războiul din Ucraina și embargoul asupra petrolului rusesc a adus o mică fereastră de oportunitate.

Argumentul ar fi că se înlocuiește motorina (o mare parte provenind din petrol rusesc) cu curent electric, care poate proveni din hidro/foto/eolian. Îmbunătățirea eficienței energetice.


Modificările la PNRR sunt posibile, dar doar pe baze obiective, nu pe criterii politice (eurodeputat)

,,Legislația europeană este foarte clară. Modificările la PNRR sunt posibile, însă doar pe baze obiective, nu pe criterii politice", susține Siegfried Mureșan.

    În plus, spune acesta, ,,invazia ilegală a forțelor armate ruse în Ucraina este o bază obiectivă. Vedem cu toții că sunt necesare investiții în securitate energetică, în interconectori, în îmbunătățirea eficienței energetice și în reducerea dependenței de Federația Rusă.

    Orice propuneri de investiții vor face statele membre în aceste domenii, Comisia Europeană le va evalua în mod favorabil. La fel, vedem că după invazia Rusiei în Ucraina că securitatea alimentară este importantă.

    Trebuie să creștem producția în interiorul Uniunii Europene pentru a suplini importurile care ne vor lipsi din Federația Rusă și din Ucraina. De aceea, orice investiții în infrastructură, inclusiv în sistemul de irigații, care vor duce la creșterea producției, vor fi evaluate în mod pozitiv de Comisia Europeană".

Despre introducerea investițiilor pentru infrastructura de irigații în PNRR, el a mai spus că ,,vom ști în decursul acestei luni suma finală de bani pe care o avem la dispoziție, dacă dorim să alocăm mai mulți bani într-un domeniu, evident trebuie să găsim în cadrul sumei ce ne stă la dispoziție, domenii în care să alocăm mai puțini bani, urmând ca după aceea Comisia Europeană să trebuiască să ne aprobe noul PNRR".

,,Sunt convins că Comisia Europeană va aproba amendamente, repet, pe baze obiective, legate de securitatea alimentară și legate de energie", a completat eurodeputatul PNL Siegfried Mureşan.

Reamintim că în prezent, România are disponibili prin PNRR 29,2 miliarde de euro, din care 14,24 miliarde de euro fonduri nerambursabile și circa 15 miliarde de euro ca împrumuturi.  Creditele pot fi trase până la 31 decembrie 2026, iar fiecare tragere, inclusiv prefinanţarea, va avea un termen de rambursare de 30 de ani de la data disponibilizării, cu perioadă de graţie de 10 ani inclusă.


startupcafe.ro

tom_sawyer

#656
Grindeanu vrea să renunțe la metrou M4 prin PNRR (nu se încadrează până în 2026) și să bage în schimb Quick Wins pe feroviar sau reabilitarea Craiova-Calafat.

Revin cu ideea electrificării București-Pitești. Este o fereastră de oportunitate acum. Ar susține API ideea?
O simplă electrificare poate merge mai rapid decât o reabilitare, chiar dacă trebuie făcut și un SF.

Trenurile cu hidrogen la care tocmai s-a pornit licitația pot fi puse pe Buc.-Urziceni-Slobozia sau București-Oltenița sau Buc.-Titu-Târgoviște, ca să nu zică Comisia Europeană că se iau degeaba.


6 luni licitație SF + 1 an SF + 1 an licitație lucrări + 1,5 ani lucrări. Încă e timp să fie gata la final de 2026.

nirolf

O idee bună, o poziție API cred că ar fi utilă acum. Cred că suplimentare Quick Wins și electrificare București-Pitești ar fi o combinație bună. Grindeanu ar fi și el fericit să-l critice pe Drulă (pe bună dreptate de data asta), iar API ar dovedi rău-voitorilor că este imparțială.

Xenos

Suplimentare quick wins, dar se pare ca si acolo licitatiile merg prost, in plus pe feroviar totul stagneaza, despre trenuri de lucru nu am mai auzit nimic, Oradea-Cluj sta pe loc de ani buni.
Daca a fost criticat Drula pentru lentoarea conceperii unui plan coerent pe feroviar, Grindeanu este la genunchiul broastei in acest domeniu.

shift2rail

#659
daca nu s-a mai postat, lista proiectelor cf care au vocatia de a fi finantate prin noul POT 2021-2027, document transmis dar inca neaprobat de comisia EU:

Proiecte noi de investiţii:
‑ Predeal – Brașov;
‑ Craiova - Dr. Tr. Severin – Caransebeș;
‑ Teiuș - Cp. Turzii - Cluj-Napoca;
‑ Complexul feroviar Port Constanța – Palas;
‑ Complexul feroviar București, inclusiv dimensiunea metropolitană;
‑ Pașcani - Iași – Ungheni;
‑ Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Pașcani - Dărmănești - Vicșani Frontieră;
‑ Reabilitare stații CF
‑ Reabilitare poduri, podețe, tuneluri
‑ Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
‑ Proiect de creștere a vitezei peste 160 km/h pe sectoarele în operare unde parametrii tehnici și operaționali permit viteză crescută,


‑ Studiu pentru trenul de mare viteză (HSR)


Proiecte de rezervă:
‑ Craiova-București
‑ Craiova - Calafat
‑ Suceava - Ilva Mică;
‑ Ilva Mică – Apahida;
‑ Timișoara - Stamora Moravița frontieră

le: ptr proiectele prioritare, documentul remis Comisiei ofera si termene de finalizare, cei mai asezonati dintre useri vor judeca realismul lor:

Calendar - Axa 4:
1.Predeal – Brașov: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2030.
2.Craiova - Dr. T. Severin – Caransebeș: Contr.: 2023; Termen finaliz.: 2028.
3.Teiuș - Cp. Turzii - Cluj-Napoca: Contr.: 2025; Termen finaliz.: 2029.
4.Port Constanța - Palas - Et. 1: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2027.
5.Complex București - Et. 1: Contr. lucrări: 2025; Termen finaliz.: 2029.
6.Pașcani - Iași – Ungheni: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.: 2027.
7.Ploiești Triaj – Focșani – Pașcani - Suceava - Vicșani - Faza 1: Contr. lucrări: 2023; Termen finaliz.:2027.