Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

@shift2rail foarte interesant. Care e sursa?

Termenul pt Teius-Cluj e de speriat. 4 ani? Ar putea sa indice o pastrare a traseului actual

Bine, nici Craiova-Caransebes 5 ani nu e mai breaz.

Pare mai degraba ca totul trebuie sa se termine in 29-30 si incepe... cand incepe. Cand e gata SF gen.

shift2rail


razvan96

Termenele alea sunt puse la mișto. E evident si ca proiectele alea au nevoie de o alocare de vreo 5-6 ori mai mare decât cea reală.

shift2rail

Cat este alocarea reala cf? Raspunsul nu e deloc evident la moment.

Ce stim:
 POT 21/27 valoreaza 8.3 mld euro (y compris co-finantarea nationala). Cat este reservat cf, 50%? Mister.

CEF (connecting europe facility): istoric aprox. 1 mld eur/cai ferate/ro. Aici totul depinde de curba de invatare a cfr infra, fondurile sunt competitive la nivel eu, nu earmarked ptr europa de est/ro.

(My hope) Un posibil PNRR 2.  Cu Italia in buda, astrele par aliniate ptr un al doilea mare imprumut european, ce ar mai aduce un 2 mld eur ptr cfr.




cristi5

Imi zice @florin74 ca probabil vor supracontracta pana la 150-200% si restul vor ramane in standby.

Cum e Craiova-Calafat in standby de vreun deceniu.

Firesc ar fi ca (macar) cele care intra in standby sa primeasca quick wins din ce ramane de la PNRR (metrouri nefacute etc)

Mai putem specula despre un program european verde, unde rutierul nu ar fi eligibil. Da, gen PNRR 2.

Intrebarea mea ar fi daca lista 1-7 de mai sus e *de prioritati*. Adica daca se trece in stand-by se trece din partea de jos?

cristi5

Quote from: shift2rail on September 26, 2022, 08:02:18 PM^^ faza 1 Ploiesti-Focsani reiese din planul investitional '20-'30 , tabelul 2.2.23 care prioritizeaza proiectele cf prioritare (sic) in functie de 4 criterii ponderate. Documentul, lansat spre dezbatere publica in Dec 21, a fost dezbatut intens pe forum si poate fi gasit pe situl MT.

Am gasit planul investitional 2020-2030 aici
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3647-hg03122021dgoit

in Anexa "versiune imbunatatita" din 30 decembrie 2021 (cu "final" in numele fisierului), la pagina 131 tabelul 2.2.32  (nu 2.2.23 ca ala e despre MR), pe locurile 2 si 3 Ploiesti-Focsani faza 1 si respectiv 2. Dar toate tronsoanele Ploiesti-Darmanesti sunt listate cu faza 1 si faza 2!

Din moment ce in POT scrie "Ploiești Triaj – Focșani – Pașcani - Suceava - Vicșani - Faza 1" eu zic ca se refera la faza 1 din toate aaceste proiecte, nu doar la Ploiesti-Focsani.

Fazele sunt definite la pagina 246:

QuoteFaza 1 - Modernizare completă pe secțiunile-cheie ale sectoarelor feroviare pe care viteza de circulație este redusă (ex. Ploiești - Buzău viteza actuală pe toată distanța este 80 km/h)
Faza 2 - Finalizare modernizare post 2027

Deci practic e o forma de a spune "nu va fi gata tot Ploiesti-Vicsani pe POT-2027, dar prioritizam sectoarele cu viteza redusa". Conform livretului, viteza e 80-100 intre Ploiesti si Pufesti (Adjud sa zicem), si 120 in rest...


tom_sawyer

A se vedea și:

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă
Data publicării: 20.04.2022

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3900-hg20042022dgs-2

cristi5

@tom_sawyer l-am deschis, e mult copy-paste din programul investitional si alte surse. Te referi la o pagina anume? 

Oricum iteratia POT e din iunie, si "planul de actiune" e din aprilie. Mama cate documente poa' sa produca astia, cu continut similar, de ametesti ca-ntre strofele unei balade populare.

O descriere interesanta a Quick Wins. Adica pardon, e o porcarie, ca ei pun numarul de kilometri de pe sectie, in loc de numarul de kilometri unde fac QW. Am ametit de tot.


cristi5

Una auzita ieri: pe Cluj-Teius unde se face QW nu se va face reconstructie. Pun aici si nu pe topicul 300 ca e posibil sa fie un pattern. Asta explica si de ce nu vedem QW pe 500 etc. Si explica de ce vedem QW pe Buc-Craiova: pt ca nu va intra pe POT. La fel si Apahida-Ilva Mica, QW deci nici vorba de finantare de reconstructie in viitorul apropiat.

Pe Cluj-Teius se face si QW pt ca nu exista destui bani pe POT pt reconstructie (primesc 800 milioane pe POT si SFul e de un miliard), asa ca pe POT se vor focusa pe partea grea din varf de deal. Urmatorul pas e sa aflam traseul :)

shift2rail

#669
merci @tom sawyer ptr ultima iteratie a planului mt,  referintele mele (nr tabel 2.2.23 si altele) sunt la prima versiune a documentului, scursa la inceputul lui Dec 2021.

tabelele 10 si 14 din iteratia mai '22 ar trebui sa aduca multe din raspunsurile cautate de @cristi5 pentru harta API - termene executie, surse finantare -  desi vad o contradictie de fond intre cele doua tabele:

in tabelul 10, Ploiesti Triaj-Focsani are un punctaj de 92.44 in timp ce restul traseului Focsani-Viscani obtine 60.18 puncte, sau mai putin (cf analizei multicriteriale a mt&cfr).

bref, cum explici cerberilor jaspers&bei passa ca vrei sa executi/finantezi simultan in exercitiul 21/27 portiuni aleatorii din intreg traseul Ploiesti-Vicsani chiar daca propria analiza ponderat-multicriteriala spune ca 90>>60?

cristi5

Versiunea 0.3, conform discutiilor de mai sus. @Ionut am pus cu gri palid tot ce nu are finantare. Am marcat si ce nu e 160 pur pe Constanta
- cand a inceput Curtici-614? Corect 2011?
- Bucuresti-Ploiesti parca nu au fost fonduri EU? A inceput in 2001?
- Constanta-Mangalia nu stiu cum va fi finantat?
- lipseste Gradistea. E POIM?
- inca nu am verificat vitezele pe Severin-Caransebes


cristi5

Versiunea 0.4.  O interesanta activitate de relaxare :)

Am verificat inca odata vitezele pe Craiova-Calafat, nu sunt asa mari cat imi aminteam. Practic creste viteza doar pe Balota si Domasnea.

Am ajustat fondurile europene (si ne-europene Buc-Campina)

Am schitat Quick Wins sa vad cum ar arata...

Am incercat si niste nuante mai palide pt tot ce e viitor (afara de Quick Wins)


shift2rail

its converging :)

ar trebui adaugat:

(i) Bucuresti-Giurgiu, modernizare(M)+electrificare(E) (fara doublare(D), din pacate), cef 2.0
(ii) Videle - Giurgiu, reinnoire(R), pnrr
(iii) Resita-Voiteni, reinnoire, pnrr
(iv) complexul feroviar Buc(?!? pp ca se refera la orbitalul feroviar sud+nord, paralele cu centura rutiera), M+E+D, pot 21/27
(v) Tm-Stamora Moravita, M, pregatire/rezerva (pot post-27)
(vi) cromatica poate fi imbunatatita, de ex, contrastul dintre proiectele pnrr, pot 21/27 si proiectele de rezerva ( pot post-27) nu e ideal
(vii) anumite proiecte QW: lipseste viteza tentativa asteptata dupa interventii

 

AndreiB

Complexul Feroviar Bucuresti se refera la tot, de la Gara de Nord la diagonalele de la intrare, la inelul feroviar.

tom_sawyer

#674
Evoluția rețelei feroviare. A se observa anul hărtii și liniile proiectate:

Harta CFR 1906


Harta CFR 1913


Harta CFR 1914


Harta CFR 1916



sursa: CENAFER (http://transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=853#p141315)

+

Albumul personalului Directiunei atelierelor și materialului rulant din CFR, ediţia din 1938
sursa: CENAFER