News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Adica inainte ar fi fost pod cu grinda cu zabrele cala jos dar acuma grinda aia e betonata si linia vine asezata pe prisma de piatra ca pe teren.
Nu stiu acuma cum i se spune tehnic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Ministrul bulgar al transporturilor a anunțat că se vor lasa SF-uri pentru 5 poduri peste Dunăre. Știm că primul va fi cel nou de la Giurgiu-Ruse.

Se pare că amplasamentele vizate sunt: Giurgiu-Ruse, Bechet-Rahova, Turnu Măgurele-Nicopole, Zimnicea-Șviștov, Călărași-Calafat.

Dat fiind că avem puține legături peste Dunăre, un pod doar rutier mi se pare inacceptabil.

De aceea ca pod mixt rutier-feroviar propun amplasamentul de la Corabia, care pare să nu fie luat în calcul oficial.
Linia Caracal-Corabia există, pe partea bulgară mai trebuie făcută o legătură de 20 km cu linia Nicopole-Plevna, relief de câmpie plată

Ca legătură feroviară Bulgaria-Europa, nu e nicio diferență de distanță față de linia prin Vidin.

Zimnicea e prea apropiată de Giurgiu.
La Turnu Măgurele s-ar putea facea hidrocentrală.
La Bechet nu e linie de cale ferată.
La Calafat legătura feroviară nu se justifică (și atunci de ce nu am prioritiza un pod la care să merite și componenta feroviară?). Dacă va fi făcut un pod acolo, va fi unul rutier, construit în întregime pe teritoriul românesc.

ETY

La Calafat exista deja un pod mixt,calea ferata spre Craiova trebuie reabilitata. La Calarasi-Silistra poate fi construit un pod mixt, dar la noi ar fi mai mult de lucru la calea ferata. Din pacate investitiile in domeniu feroviar sunt insuficiente, chiar si pentru mentenanta actualei retele.

cristi5

Nu e imposibil ca finantarea EU sa fie conditionata de feroviar, din motive de sustenabilitate. Ca banui ca bulgarii nu vor pune toti banii sau?

tom_sawyer

#470
@ETY : la Calafat reabilitarea CF bulgară e mult mai problematică, linia trece printr-un relief foarte dificil.

La Călărași chiar nu văd la ce ar ajuta calea ferată, este deja la Giurgiu și la Negru Vodă pentru acces către Varna sau Sofia.
În plus, la Silistra CF se termină în vestul orașului, deci și podul ar trebui făcut la vest de Silistra, dezavantajos pentru români.

Apropo de pod la Corabia:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Podul_lui_Constantin_cel_Mare

cristi5

#471
In legatura cu podul lui Constantin cel Mare de la Corabia/Sucidava (2,5 km lungime!!) , wikipedia in engleza da referinta de mai jos. Inca n-am citit-o de tot dar pare interesanta

Operatiuni_militare_la_nord_de_Dunare_co.pdf

carutasul

E drept că Imperiul Roman avea o altă geopolitică, dar pentru mine când un traseu se suprapune cu unul proiectat de romani e o garanție că s-a ales varianta corectă :) Cum baronii locali nu aveau nimic de zis, romanii nu prea aveau alt criteriu decât cel tehnic; traseul pe Valea Oltului până în Ardeal, și după aia pe actuala A10 spre nord  e o variantă destul de logică pentru o legătura nord-sud, ca dovadă că există și în zilele noastre. Acum noi mai tragem de ele, ba spre București, ba spre Sofia ( și e normal) dar cu cât Europa devine mai fără granițe cu atât variantele romane devin mai apropiate de ce trebuie :)

perfidus

Sa se faca, nu zic nu, astfel mai incolo devine util si triajul de la Piatra Olt ca tot are acum 2 poduri noi noute de acces, peste DX12.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

bgd77


rizzuh

#475
Quote from: TibiV on June 06, 2022, 04:02:04 PMDar nu inteleg expresia "s-a turnat puntea"...

Quote from: dan tm on June 06, 2022, 09:52:38 PMAdica inainte ar fi fost pod cu grinda cu zabrele cala jos dar acuma grinda aia e betonata si linia vine asezata pe prisma de piatra ca pe teren.
Nu stiu acuma cum i se spune tehnic.

Ii zice cuva cu balast. In loc sa fie sinele prinse de traverse speciale de pod, care la randul lor sunt prinse de structura metalica a podului, iar intre traverse e hău, se betoneaza o cuva, precum un lighean, in care se asterne piatra sparta iar sinele vin neintrerupe pe traverse obisnuite de beton asezate pe prisma de piatra sparta, exact ca pe terasament.

Si vizual:



Asa ar fi aratat podurile din dreapta cu sine:


TVlad

#476
Care ar fi avantajele? Vibratii mai putine dar incarcare permanenta mai mare data de cuva de balast, beton si cantitatea mai mare de otel necesara pentru grinzile cu zabrele.

rizzuh

Adauga si mentenanta mai redusa si ieftina; traversele sunt standard, simple, ieftine, sinele pot fi sudate, etc.

JohannDB

O soluție "asemănătoare", la un pod "muzeu" din 1994..... Vlăsinești.....














Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Pe podul de la Budila au pus deja sina iar simbata se lucra cu masina de burat. Au lucrat foarte rapid daca facem comparatie cu alte proiecte si sper sa deschida in curind si circulatia:





Powered by API/PUM imgur uploader