Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

        Partea 1:             Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, epopeea continuă..... Din 11 octombrie și până la acest moment, nu sunt mari diferențe.....
                 Azi, ca ultimă zi de octombrie, pe-o splendidă zi tomnatecă, am ajuns în zona podului de la Budila. Față de cele văzute la fața locului ultima dată (11 octombrie), avansul nu este mare. Containerele dormitor păreau slab populate, de n-am avut cu cine schimba o vorbuliță, o amabilitate, o țigară (ei, eu, I do not smoke !!).... Utilajele în ordine desăvârșită "pe dreapta" (e duminică doar).
                 Ce s-a făcut ?? La ambele culei, s-au creat canale de drenaj a apei de inundație adusă de ultima viitură de acum cca două luni-jumate și capetele de piloți forați împreună cu bancheta de bază au fost monolizate..... Toată baza culeelor este curată, impecabilă și se văd urmările lucrului la armare.... La culeea dinspre gara Budila (malul de est) s-au fixat și planșele de cofrare pentru a se turna betonul în ceea ce va fi baza inferioară a culeei... La culeea dinspre Hărman (malul de vest) este de asemenea "farmacie" și capetele de armătură ale piloților forați se leagă cu armătura blocului bazei de culee (e puțin mai în urmă această culee și cam totul ce e legat de ea în acest loc) !
                 Pe malul dinspre Budila, în avalul podului s-a săpat și s-a turnat deja o bază din beton pentru un zid de protecție al malului, care la acest moment se armează pentru cota 00+...
                Cam pe amplasamentul vechiului prag de fund, am văzut capelele unor piloți forați transversal pe albie, în aval de pod și care bănuiesc că vor fi baza viitorului, nou, prag de fund.
                Cursul Tărlungului a fost "canalizat" prin ridicarea unor diguri de cca 1,80 m pentru a dirija scurgerea apei (în subsidiar, apa Tărlungului era și acum foarte "săracă" în volumul de apă).
                Podul tehnologic al șantierului, încă nu este reparat; se face ceva la el, dar cu puțină tragere de inimă, deoarece se trece albia, "ca pe uscat" pe unde se dorește....
                Să las imaginile să "găvărească"/vorbească  :).... :

























Powered by API/PUM imgur uploader




JohannDB

                    Partea 2:             Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, epopeea continuă..... Cu imaginile de azi 31.10.2021































Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                    Partea 3:   Și ultima de azi...  Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, epopeea continuă..... Cu imaginile de azi 31.10.2021













Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

Pai e domnie acolo, daca nu puneai ultimele poze te intrebam unde e apa?

popt lucra cu spor fara mari constringeri.

dr4qul4

ca tot se discuta despre renuntarea la trenurile cu hidrogen si electrificarea liniei Pitesti-Bucuresti ( sunt cu totul de acord ca nu ne trebuie tehnologii experimentale si extrem de scumpe cand noi suntem rupti in fund), mi-am amintit de pasajul de la Gaesti.
Acesta este in reabilitare, dar din ce am vazut (am trecut de 2 ori pe acolo saptamana asta), nu cred ca are gabarit de electrificare. Si nici nu pare ca au luat in calcul acest lucru la reabilitarea lui.
E bine ca cerem loc de dublare sau chiar triplare si electrificare pentru toate secundarele/infundatele, la fiecare proiect de A/DX, dar cand vine vorba sa puna ei mana sa munceasca, pe cei de la CFR ii doare undeva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sealand01

De viaductul de la carcea se mai stie ceva?
Trec peste 100 de trenuri/24 ore chiar statul asteapta o tragedie?

razvan96

Nu avem încă indicatori tehnico-economici aprobati pentru reconstrucție. Dar asta e soluția tehnică decisă, cum era si normal.

oc7avian

Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, Pod Budila - poze primite, de săptămâna asta























Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

      Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (1)   S-a dus o săptămână și pozele s-au "învechit".... Apucasem o zi, în principiu cu cer "deschis" parțial spre nord/vest, dar în buza muntelui la Budila, cerul era înnorat și la intervale, raze de soare ajungeau de iluminau zona cât de cât, creind frumoase reflexe pe albul zăpezii; vântul însă, te făcea să-ți suflii-n degete și să ții mâinile-n buzunare cu tot cu aparat (mai greu de ținut echilibrul la escaladarea pe zăpadă al terasamentului)......
                Comparativ cu luna Octombrie, acum se vede bine ce s-a ridicat :
                        - culeea de est/spre Budila este ridicată; se armează partea de sus/coronamentul (bancheta ei, cum o fi tehnic corect).
                        - culeea de vest/spre Hărman este la stadiul de armare la cotele superioare/de sus.
                        - pe axa longitudinală, aproape de culeea estică/Budila, s-a ridicat un reazem din 4 piloni metalici pentru susținerea grinzilor, la
                                                momentul necesar.
                        -pe axa longitudinală, aproape de culeea vestică/Hărman, este în pregătire locul pentru viitorul reazem de susținere grinzi, la
                                                montaj, ce va fi identic cu cel estic, din 4 coloane.
                        - în amontele culeelor sunt la stadiul de piloni la care se va turna baza, cele două ziduri de apărare culee, dinspre barajul
                                                Tărlung.
                       -în avalul culeelor pe dreapta sensului de curgere se ridică armătura zidului de protecție a malului drept; pe malul stâng zidul de
                                                de protecție nu a fost fundat încă.
                       - tot în avalul  culeelor, se toarnă un prag deversor și un al doilea prag la cca 15 m de primul.
                       - podul tehnologic a fost refăcut și este deplin utilizabil.

        Față de ce era duminica trecută, văd în imaginile primite de colegul nostru că, în cursul săptămânii, au fost duse la culeea vestică/Hărman și rezemate de capul de terasament/rambleu câteva pal-planșe pentru cofrarea culeei vest.

            Un jalon pentru "centraj", spre Hărman......


            Alt jalon pentru centraj pe terasament spre culeea de vest/Hărman; suntem pe malul vestic. În față gara Budila...


            Stânga: Bunloc, Piatra mare... Mijloc: în nori Bucegii... Dreapta: Postăvarul și coama spre Tâmpa...


           Tâmpa și turnul CET Brașov... Câteva raze de soare, dar vânt cât cuprinde destul de tăios....


           Culeea vest la partea superioară, deja cofrată pe partea  spre rambleu.....


           Culeea vest/Hărman în toată....lungimea ei cu cofrajul dinspre rambleu.


          Spre stânga (aval) podul tehologic reparat și utilizabil (am trecut pe el)....


         Spre stânga (aval) primul prag deversor și al doilea prag, iar spre șantier, "dantela" este armătura zidului de protecție de pe malul drept, aval de pod.......

Powered by API/PUM imgur uploader
                     

JohannDB

                            Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (2)   30.01.2022

         Dinspre Hărman către Budila, o "ocheadă" mai "stângace" în lungul culeelor; se văd coloanele de sprijin grinzi.....


        Cele două praguri și zidul de protecțieal malului drept, în aval de pod ...     


        Capătul de rambleu dinspre Hărman, terasat (din ce motive ?) pe partea spre amonte....


        În albia Tărlungului, căutând o copcă..... :) :)


       Culeea vest/Hărman, cu soarele după ea, privită din lateral spre amonte......


       Culeea vest/Hărman, privită din lateral spre aval.....


      Um mare "L" din piloni, care vor fi baza zidului de apărare din amonte al culeei vestice/Hărman....


      Culeea est/Budila cu cele patru coloane "ale infinitului-finit" la nivelul la care vor ajunge ajunge grinzile....

Powered by API/PUM imgur uploader


JohannDB

                                  Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (3)   30.01.2022


       În susul râului pe un scurt drumeag tehnic, spre casele izolate, de pe malul din dreapta imaginii, vis-a-vis de sat....


      Din capătul amonte al scurtului drumeag tehnic, cu zoom spre pod.... Culeea dinspre Budila și reazemul de grinzi.


      Ambele culei, privite din amonte, în drepta gara Budila....


     Din capătul scurtului drumeag tehnic, privind către Tărlungeni - Săcele, din albia Tărlungului....


    Ultimele 5 imagini de jos, cu "dantelăria" culeeii vestice/Hărman....













Powered by API/PUM imgur uploader


JohannDB

                          Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (4)   30.01.2022

      Fac cale întoarsă de pe scurtul drumeag și ajung din nou la  culeea vestică/Hărman și peste gârlă, culeea dinspre Budila și reazemul...


     Mdaa...nu-i vară și nu-s curios la ce-o fi sub gheață.....


     Orice ochi de apă, așteaptă vremuri mai bune....


     "Puntea suspinelor" : voi trece pe ea, deoarece o lene mai generosă, mă împiedică să ajung până la podul tehnologic; dacă au trecut niște căței, reușesc și eu.... Dacă ei au trecut în patru labe, de n-oi putea eu în două, voi trece ca ei, în patru, sau....târâș; ce dacă dedesubt este abisul Pacificului


      Ăsta-i "vajnicul" Tărlung.....


      Am trecut puntea și suntem la reazemul pentru grinzi


       Șuruburi...piulițe.....


              Detaliu al viitorului reazem....



Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                                      Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (5)   30.01.2022

    De data asta, pe malul "budilean" (mulțumiri punții suspinelor, că "m-a suportat" - o voi utiliza și la întoarcerea la mașină) și avem totul privit din amonte: la stânga culeea spre Hărman, coloanele viitorului reazem, culeea dinspre Budila la dreapta, iar în prim plan, "L" -ul viitorului zid, amonte, de protecție al culeei de aici...


   Detaliu fundație, amonte, zid de protecție culee est/Budila.....


   Culee est/Budila profil văzut din amonte.....


   Reazemul pentru grinzi....


     Detaliu culeee Budila, partea spre rambleu.....


     Detaliu culee Budila, partea spre rambleu...


     Centrul imaginii, armătură zid de protecție mal drept, aval de pod......


      Centrul imaginii, armătură zid de protecție mal drept, aval de pod (zoom).....

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                        Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului (6)   30.01.2022  Ultimaaa....

      Terasamentul spre gara Budila, și acesta jalonat.....


       Privire de pe "malul" estic, spre vest....


       Culeea est/Budila partea superioară; mai e de lucru și la ea....


       Cele două praguri văzute de pe malul budilean, armătura zidului de protecție al malului drept și podul tehnologic....


       Detaliu culee estică, spre cota finală....


       Încă o privire în lungul viitorului pod, pe partea din amonte, spre Hărman....


      Privesc, destul de zgribulit, către Tărlungeni-Săcele; cerul se-nchide tot mai tare... E cazul "să-mi fac bagajul" și să mă mut de aici, spre zone mai calde  :) :)


     Încă un zoom la praguri și zidul de protecție mal drept....


     O imagine de "bye...bye", către drumul mare.....  Ce bine-i în mașina caldă, ținută așa de harnicul "webasto".....

Powered by API/PUM imgur uploader

    Cu speranța că n-am plictisit, până la alte noutăți, multă sănătate și o săptămână bună tuturor !! La acest pod lucrurile se mișcă, dar graba nu-i mare, că "strică treaba"...  :D :D

TVlad

Multumim pentru reportajul detaliat! Eu aveam asteptari mai modeste privind viteza lucrarilor asa ca sint placut surprins :)