Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

       Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 06.03.2022  (1)
       Profitând de o scurtă prezență în zonă, am "reușit" să mai bântui odată, pe la șantierul podului peste Tărlung, de pe linia 403, Brașov  - Întorsura Buzăului..... Surprinzător, zăpada pe șantier și împrejurime, lipsă; pământul în mare, binișor zvântat, încât nu m-am murdărit de noroi; am mers "cu talent", ca pisica, pe vârfuri, iar zonele umbrite, umede le-am lăsat în pace.... :)
       De cum am ajuns în zonă, privirea mi-a fost atrasă de "o plenitudine" de componente metalice, practic piese metalice de tip grindă și antretoaze, așezate, rânduite, prin șantier....
       Ambele culee sunt în picioare; în februarie culeea de vest/Hărman era la stadiul de armătură; ieri era și asta turnată, lipsindu-i bancheta de reazem pentru grinzi. Aceasta va fi turnată ceva mai târziu, după terminarea banchetei de la culeea de est/gara Budila, care la acest moment este cofrată la jumate, urmând a fi  completată, funcție și de vreme....
       Pragul de fund și pragul dispersor, par a fi gata; zidul de protecție longitudinal dreapta, aval de pod, al malului spre gară, este tot la stadiul de fundație și armătură incompleta, deasupra fundației, fiind destul de rămas în urmă; din spuse se va recupera nu peste multă vreme....  Zidul de protecție longitudinal, aval de pod, stânga, spre Hărman, nici nu e "trasat", momentan, deoarece mai e nevoie și de schimbarea cursului apei, pentru asta.....
       La ambele culee, în amontele lor, zidurile de protecție în formă de "L" prind contur tot mai bine.....
       Între cele două culee, a fost ridicat complet, la cotă, și al doilea dispozitiv de reazem, dinspre malul de vest/Hărman, pentru montaj grinzi longitudinale la pod; și acesta este compus, ca și cel de est din 4 coloane......

       Să las imaginile să vorbească........

   Primele elemente ale podului, sub privire.....


   Privind spre amonte, stânga-culeea estică/Budila, dreapta-culeea de vest/Hărman; între ele cele două, sistemele de reazem grinzi la montaj.


   Antretoaze depozitate, privite de sus, de pe terasamentul dinspre Hărman


   Semafoare așteptând să fie din nou utile.....


   Podul tehnologic și grinzile de la intrarea-n șantier....


   O șină ce așteaptă altă șină......


   Aceleași antretoaze, de mai sus.....


  Culeea Hărman, în prim plan......


    Pe latura din amonte, se mai terasează terasamentul......


    Zoom, culeea Hărman, apoi cele două reazeme și în fundal culeea budileană.....

Powered by API/PUM imgur uploader
   
       

JohannDB

                          Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 06.03.2022  (2)

    Dinspre vest, către est........


   Culeea Hărman, reazemele de montaj, culeea Budila....


   Centru-cele două praguri, podul tehnologic și restul de elemente în perimetru șantierului, la cabina camionului roșu....


   Privire de-a lungul pe partea din aval, cu spatele la Hărman...


   Culeea Hărman, partea de sus, înspre amonte......


   Culeea Hărman, privire de-a lungul în amonte.......


   Culeea Hărman, detaliu partea superioară.....


   Zid protecție amonte culee Hărman.....


     Suporții de reazem la montaj....


    Suporții de reazem pentru montaj....


    Culeea Hărman......

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                    Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 06.03.2022  (3)

             Grinzi de suport/ajutor....


             Fundație zid protecție culee Hărman, amonte....


             Culeea Hărman și rezemul de montaj....


             Culeea Budila și rezemul de montaj......


            Privire de ansablu dinspre amonte.....


            Grinzi de ajutor la montaj.....


            Grinzi de ajutor la montaj.....


           Antretoaze așteptând montajul......


           Etichetă de pe antretoaze......


           Etichetă de pe antretoaze......

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

                                Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 06.03.2022  (4) Ultima parte.....

    Culeea estică, Budila, văzută lateral spre amonte......


    Culeea estică, Budila, văzută lateral spre amonte....


    Culeea estică, Budila, în lungul axului de pod.....


    Culeea estică, Budila, văzută lateral spre aval.....


    Culeea estică, Budila, văzută lateral spre aval.....


    Zidul de protecție culee estică Budila, din amonte ....





     Cele două praguri și zidul de protecție longitudinal, mal estic, Budila.....


     Culeea estică.....


     Grinzi gata de montaj, în șantier.....


     Grinzi bune de montaj la intrarea-n șantier.....


     Grinzi așteptând montajul.....

Powered by API/PUM imgur uploader

    Din ce am aflat, luna asta după data de 20 martie, va începe ridicarea grinzilor la poziție și montajul lor.....
    Pe șantier, aveau promisiunea că ieri ar fi trebuit să vină cineva de la "macarale", pentru a vedea cum și unde se va amenaja locul de calare pe ambele părți ale podului, când se vor ridica grinzile.....
           Rămâne să vedem, dacă la "prima grindă", va fi cineva ca să imortalizeze momentul.......

JohannDB

#454
                      Timpul, cu sau fără voie, își vede de "drumul lui".... De la ultima trecere prin zona Budila s-au scurs numai 14 zile și s-a ivit ocazia unei noi vizite în zonă......
  Ce s-a mai întâmplat/completat la podul peste Tărlung ? Deși vremea a fost geroasă noaptea, în ultima vreme și ziua cu puțin și modest peste 0 grade (la momentul vizitei bătea un vânt, nu puternic, dar tăios la numai +5 grade), lucrurile s-au mișcat......
  Păi, să vedem : - Culeea de vest/Hărman, a mai fost completată la capitolul "înălțime: a ajuns la egal cu sora ei de la răsărit/Budila, încât se poate spune că se pot așeza acum grinzile longitudinale principale a le podului. Îi lipsește pe bangheta de reazem, acel aparat de reazem, ca să fie atins nivelul de montaj.
                  - "Turnul de reazem" pentru montaj, dinspre culeea vest/Hărman a fost adus și el la nivelul de montaj, la orizontală, a grinzilor principale ale podului. pe cei patru stâlpi tubulari au fost așezate scurte grinzi de "suport" pentru locul unde grinzile principale vor fi puse ca-la-cap, la montajul final. de asemenea de-o parte și cealaltă (amonte și aval) a acetui turn de reazem s-a nivelat un spațiu plan, ce va fi întărit cu plăci de beton, pentru calarea macaralei. Macaraua încă nu a fost prezentă pe șantier.
                  - "Turnul de reazem" pentru montaj, dinspre culeea est/Budila, a fost adusă și ea la nivelul orizontal pentru montaj grinzi principale, prin așezarea și aici a celor două grinzi de suport de ajutor montaj. La acest turn, numai în aval, pentru moment, s-a nivelat locul pentru  calarea macaralei....
                  - La culeea de est/Budila, s-au așezat, în plus față de culeea de vest două "blocuri acoperite" ce seamănă cu aparatul de reazem; nu mi-am putut  da seama, exact ce sunt pe sub materialul care le acoperea. Ca și la cea de vest și aici au mai rămas de cofrat și turnat cca 1 m pe partea superioară a culeelor și anume pe părțile laterale.
                  - Zidurile de protecție "sparge-val" din amontele ambelor culee, prind contur tot mai bine, urmând a fi înălțate, pe măsura încălzirii vremii......
                  - La cele două praguri, deocamdată lurările stagnează. La zidul de protecție longitudinal, din avalul podului, de pe malul dinspre Budila, nu s-a mai turnat nimic, iar la cel dinspre Hărman, încă nu este început nimic.

E momentul ca "imaginile să vorbească" :

  Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 20.03.2022 (1)

    Același capăt dinspre Hărman; se pare că de pe laterale vor fi tunse și tufele crescute.Acum fără zăpadă.

    Rest de terasament, până-n pod, spre Budila gară.

    Pentru piesele astea se așteaptă o macara.

    Culeea dinspre Hărman; la baza ei s-a mai mai umplut spațiul spre terasament.

    În centru, cele două praguri; nimic notabil în plus, la ele

    Culeea de vest; în stânga și-n dreapta s-a nivelat terenul să permită calarea macaralei.

    Elemente de grinzi depozitate în șantier.

    Elemente de grinzi depozitate până-n podul tehnologic.

    Terasare pentru compactare al lateralului de sud al terasamentului.

Powered by API/PUM imgur uploader
           


JohannDB

#455
Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 20.03.2022 (2)

    Culeea vest/Hărman și "turnul de reazem" aferent acestei culee, cu grinzile de ajutor-montaj la cotă.


    Ambele "turnuri de reazem" șu culeea estică/Budila.


      "Sus e cerul..." peste culeea de vest; mai e puțin și e la-nălțimea cuvenită și culeea.


    "Turnurile gemene" de reazem, pentru montaj, văzute din aval.


    Zidul "sparge-val" în amonte de culeea de vest/Hărman.


  "Turnurile gemene" de reazem, pentru montaj grinzi principale.


  Detaliu armătură zid "sparge val", amonte culee vest/Hărman.


  Armătura zidului "sparge val" în amonte de culeea de vest/Hărman.


  Culeea de est/Budila și "turnul de reazem" aferent ei.   


  "Rio Grande" ....Tărlung, la "această oră"....

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

              Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului 20.03.2022 (3)
   Săptămâna asta, vremea va fi numai bună pentru a se începe lucruri mari, aici la pod; cine va fi în zonă ??

   Culeea de est/Budila și turnul de reazem, văzute din aval.


   Detaliila "turnurile de reazem".


   În lungul podului, ceva mai din amonte.


   Detaliu pe bancheta culeei estice/Budila.


   În lungul podului de la est spre vest.


   De pe malul de est, privin ușor spre amonte.


   Culeea de est/Budila, un cadru mai larg.


   Culeea de est/Budila, văzută dinspre amonte cu un pachet în care să fie "aparatul de reazem" ??


   "Zidul sparge-val" amonte, la culeea  estică/Budila.


   Culeea de est cu un "pachet" în ambalaj pe bancheta pentru grinzi. "Bănuim" un aparat de reazem ??


   În prim-plan zidul sparge-val, amonte la culeea estică/Budila și plan îndepărtat, "sora" ei la malul de vest. Rolul lor, pe viitor, să împiedice apa să mai ajungă la culee....

Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian


tom_sawyer

Cei de la clubferoviar.ro spun că a cam fost lăsat fără finanțare podul de la Budila. (Nu știu dacă interpretarea lor e corectă.)

EXCLUSIV FOTO Grindeanu lasă Întorsura Buzăului fără tren. Banii se duc pe bariere

Pentru anul trecut, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a finanțat această lucrare cu 15 milioane de lei, din care s-au efectuat lucrări de aproximativ 10 milioane de lei.

A venit și anul 2022. La începutul anului, Ministerul Transporturilor dă dovadă de interes pentru calea ferată și prevede finanțarea integrală a restului de executat din investiția de la Budila, alocând suma de 17,44 milioane de lei, fapt ce ar fi permis redeschiderea circulației pe relația Brașov-Hărman-Întorsura Buzăului în acest an.

Însă, surpriză! La data de 15 februarie 2022, același Minister al Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, taie drastic finanțarea pentru acest obiectiv, lasând doar trei milioane de lei. Evident, o sumă insuficientă pentru finalizarea lucrărilor în acest an.

Restul de aproximativ 14 milioane de lei se va aloca, probabil, anul viitor, iar până atunci lucrările vor fi puse în conservare. În aceste condiții, cel mai probabil circulația feroviară spre Întorsura Buzăului se va relua abia în trimestrul II din 2023, adică cu mai bine de un an întârziere față de termenul stabilit inițial.

Club Feroviar a adresat o solicitare conducerii CNCF CFR SA pe tema acestei subfinanțări. Așa cum era de așteptat, răspunsul primit de la gestionarul infrastructurii feroviare este unul diplomatic, dar care nu neagă faptul că finanțarea a fost drastic redusă pentru acest an în ceea ce privește podul de la Budila.

,,Deși lucrările la acest obiectiv au fost întrerupte încă din luna decembrie 2021, din cauza temperaturilor scăzute și a timpului nefavorabil, a fost prevăzută finanțarea necesară pentru reluarea și continuarea lucrărilor, finanțare care va fi suplimentată în cursul anului, în funcție de evoluția gradului de execuție, prin realocarea sumelor necesare finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului feroviar și de amenajare a albiei la km 17+318, pe linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului. Nu mai puțin de menționat este importanța finalizării acestor lucrări, deoarece redeschiderea circulației feroviare pe acestă relație aduce o contribuție majoră, la nivel local, prin asigurarea unei variante optime de transport, pe secția respectivă", se arată în răspunsul CNCF CFR SA.

Din același răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate aflăm și unde s-au dus banii din alocația bugetară pe acest an care ar fi trebuit să meargă la podul Budila: ,,De asemenea, de precizat este faptul că o atenție deosebită trebuie acordată inclusiv lucrărilor care au drept scop creșterea gradului de siguranță la trecerile la nivel cu calea ferată, incluse tot la capitolul finanțare de la Bugetul de Stat, lucrări pentru care în acest an este alocată suma de 36,3 milioane de lei, sumă necesară finalizării lucrărilor de modernizare a 72 de treceri la nivel cu calea ferată".

În condițiile date, nu putem decât să sperăm că la jumătatea anului va fi făcută o rectificare pozitivă a bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și că o parte din banii primiți suplimentar va fi direcționată către podul feroviar de la Budila, pentru a se putea relua circulația feroviară pe relația Brașov-Hărman-Întorsura Buzăului. Sau că se vor moderniza mai puține treceri la nivel.

https://clubferoviar.ro/intorsura-buzaului-fara-tren/



JohannDB

    Poate în zilele următoare să am timp și "pentru mine" și să completez imaginile lui @ oc7avian, cu perioada în care erau strânse la cuplu ultimele prezoane/șuruburi la pod. Ca să rămână aici, pentru uzul tuturor !!
    "oc7avian", poate facem o ieșire în zilele de 1 Mai, dacă ai cumva disponibilitate pentru așa ceva și ceva timp liber.....
 

JohannDB

      Ieri, pe înserat (cu destul de multă lumină, totuși) am trecut prin zona Budilei. De  pe județeanul dinspre Teliu, de departe vezi "dantelăria" suprastructurii podului. M-am oprit, scurt, să privesc, fără să mai intru pe șantier; era liniște, cerul minunat spre apus, eliberat de nori, Tărlungul cu-n volum ușor mărit... Fără activitate, dă o  senzație ciudată, în liniștea serii. Liniștea unei seri de vineri, început de weekend. N-am mai călcat teritoriul șantierului, nici poze n-am mai făcut.
      De acum se va lucra la ridicarea și legarea terasamentului de ambele culee (precum se vede și-n imaginile colegului @ oc7avian), probabil simultan cu începerea betonării platformei monobloc a căii de rulare. Zic probabil, că atunci când ai o culee legată cu terasament de mal e mai ușor să aduci utilaje/materiale pe pod...
      Pentru privitorul de departe,nu va mai fi ceva "wowww" ! Aș vrea să fiu acolo, când s-or pune primele șine pe pod...Aș vrea.... :)

oc7avian

Cu mare drag aș fi ieșit, dar din păcate în câteva ore mă întorc în București, unde sunt mutat.

aschiutza

#463
update din 28.05.2022

By  @shoppy infrastructure


TibiV

Frumoase poze.

Dar nu inteleg expresia "s-a turnat puntea"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)