News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#495
Se pare că vor să construiască un pod de cale ferată nou peste Siret la Cosmești, între Mărășești si Tecuci. (Era vorba că după ce construiește UMB podul rutier nou, cel mixt existent să rămână doar feroviar).

anpm.ro







Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#496
Quote from: misiekwas on August 08, 2023, 08:41:49 PMÎntrebare din curiozitate: care este raționamentul în spatele normei de înălțime 10 m pentru pasarele peste cf? E o întrebare fără subtext și înțeleg ca ai nevoie de infrastructura și margine de siguranță, dar am impresia ca aceasta nu este standard universal în EU și găsim mai multa flexibilitate?

Nu are treaba cu EU. Inaltimea unui stalp de catenara e 5,5m. Dar CFR cere gabaritul pasajului de 8,1m, si 8,5m pt 160km/h. Asta inseamna vreo 10m de la sistemul rutier la sina. La o pasarela pietonala (mai "subtire") iese minim 9m. Motivul se pare ca este scenariul (realist) in care se rupe pantograful.

E legiferat in instrucția 328, gabaritul lucrărilor de artă, planșa nr. 3. Din pacate documentul e suficient de complex ca sa reiasa imediat, deci ar trebui studiat mai in detaliu http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%20103%20din%202008%20-%20include%20anexele.pdf

Cateva explicatii de la @RaduG :

Quote from: RaduG on May 08, 2021, 09:35:49 PMM-am izbit și eu de ea la pasajul Drajna, am întrebat un feroviar care este logica din spatele normei, și mi-a spus că este o măsură de precauție dacă se rupe catenara sau pantograful are o defecțiune catastrofică, locomotiva să poată trece cu pantograful complet extins fără să provoace stricăciuni structurii sau locomotivei însăși sau accidente pe pasajul de deasupra.

Nu știu dacă e răspunsul corect, dar mie mi s-a părut logic. Un ansamblu de câteva zeci de kg care circulă cu 160 km/h poate face ceva stricăciuni și unele elemente ale lui ar trece ușor printre parapeții zincați ai unui pasaj, sau dacă ar lovi lucrarea de artă ar putea ricoșa imprevizibil producând alte daune.

Oricum, diferenta de cota a unui pasaj pietonal inferior ar fi vreo 2,5m. Atata trebuie sa coboare pietonul. La pasarela e 7,2m ca sa o protejam de pantograf (vezi mai jos). Cu bagaje, liftul nu merge, etc. Mai bine mergem la capatul peronului, unde se termina si gardul dintre linii, si traversam peste linii.

La o declivitate rutiera de 5%, pasajul iese de cel putin 400m lungime, dar in realitate cu racordari de panta, latimea CF etc se fac 500. Adica daca esti la mai putin de 150m de calea ferata, mai bine treci peste vechiul TN. Probabil din cauza asta la Drajna si la Taietura Turcului (unde am descoperit eu "minunea" asta) se mentine trecerea la nivel...  In comparatie, o subtraversare rutiera la 4m ar rezolva toata treaba in 200m, care daca sunt putin curbati se pot obtine subtraversari in spatii inguste de sub 50m de la axul CF.

cristi5

#497
@misiekwas daca ne uitam pe proiectare, treaba sta altfel. In statia Savarsin de exemplu (viteza proiectata 160 km/h), nivelul la care calca pietonul este 7,6m. Din asta se scade inaltimea peronului (0,38m). Deci calatorul urca cam 7,22m

Pasarela este la 7,3m de nivelul sinei.

https://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_2/Lot%204/ARHITECTURA/desene/ST%20SAVARSIN%20PASARELA%20SECTIUNI.pdf



Este posibil ca inginerul care mi-a zis de 8,5m sa fi luat in considerare inaltimea prismului de piatra sparta. La pasaj rutier (tot la Savarsin, km 541+200) vad un gabarit de 7,2m de la nivelul superior al sinei (ceea ce potriveste cu gabaritul pasarelei). Dar pasajul e la 10m de la terenul natural (CF cred ca e pe un mic rambleu, posibil alte pasaje rutiere sa fie mai jos fata de terenul natural).

https://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%202/PODURI/desene/PASAJ%20SUPERIOR%20KM%20541+176/DISPOZITIE%20GENERALA.pdf



Exemplu de alt pasaj superior (km 566) cu gabarit 7,3m de la NSS pt firul proiectat
https://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%202/PODURI/desene/PASAJ%20SUPERIOR%20KM%20566+212/


misiekwas

Mersi! Da, chiar are logica și cazuri la care ma gândeam aveau profil diferit și linia a fost de obicei ușor îngropatela ca să scadă din înălțimea pasarelei fata de nivelul străzi. Pur și simplu aveam mereu impresia ca ft multe treceri supraterane peste cf sunt extrem de ostile pietonilor (și chiar sunt), ca să nu mai zic de TNuri.

străbăturn

Podul nu mai bine trece Siretul înainte de Tecuci? Acum pe lânga faptul că ocolește, la Tecuci oprește fie într-o halta la o trecere la nivel, fie merge în gară și trebuie să schimbe locomotiva sau să întoarca cumva cătte Iași

pasadia

A trebuit sa caut putin in spate sa vad la ce te referi - este vorba despre proiectul mentionat de @tom_sawyer in mesajul din 18 aprilie anul trecut privitor la dorinta de a fi construit un nou pod, strict feroviar, in locul celui actual de la Cosmesti.

Si banuiesc ca ce ai prpune tu ar fi acest proiect, cu lungimea de circa 20 de kilometri, probabil linie dubla si elecrificata, de la nord de Focsani pana la sud de Tecuci



Un alt avantaj ar fi si scurtarea distantei Bucuresti - Iasi via Barlad cu vreo 7-8 kilometri. Dar si suplimentul de cost cred ca ar fi semnificativ.

străbăturn

Da, ăla era postul, Acum trenul schimbă locomotiva (și cu asta sensul) în gara Tecuci, dar când totul se va electrifica cum mai face, oprește în halta cu trecere la nivel? Sau pierde 20min să schimbe locomotiva

dan tm

Nu cred ca e complicata circulatia in zona.
Daca schimba locomotiva in Tecuci, acolo rebruseaza si nu mai intra in Marasesti.
Cind schimba in Marasesti oprirea din Tecuci este in Tecuci Nord la trecerea la nivel.
Cred ca si acolo se poate amenaja o statie decenta.


Konter

Lucrările de demolare ale pasajului CF peste DN 1, km 93+120 au început marți, 19 martie, la miezul nopții și vor dura până miercuri 20 martie, la ora 24:00, potrivit unui comunicat la companiei.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis în octombrie 2023 autorizația de desființare pentru podul CFR pe DN1 în zona Câmpina – Câmpinița. La zece luni după ce a selectat firma Infra System Proiect SRL din București, care are șapte angajați, pentru demolarea podului de peste DN1 de la Câmpina, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de desființare a construcției. Termenul de execuție a lucrărilor este de 5 luni de la data începerii lucrărilor, iar durata autorizației este de 24 de luni de la data emiterii, socotite din 10 octombrie. Valoarea lucrările este de 4,9 milioane lei, fără TVA.


adix


TibiV

@adix ,

Superba filmare! Despre lipsa de viziune a CFR & MT pe termen mediu si lung, nu are rost sa amintesc aici.... Au demolat podul comunist cu 2 fire ca sa faca un pod pe un singur fir, care va fi electrificat la Paste. Pastele Cailor... Pe scurt: filmare de exceptie, constructor serios care a facut ceea ce i s-a cerut... Dar mi se pare indecent cat de putin i-au cerut "autoritatile", sperand sa economiseasca cativa firfirei... Iar despre cum arata "gara" Gradistea, mai bine tacere - ca imi creste tensiunea dincolo de pragul recomandat de medici...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#506
Au "adus drumul la starea initiala", cu un pic de asfalt...





Powered by API/PUM imgur uploader

rizzuh

@TibiV cand crezi ca vom vedea nave de croaziera in Portul Darasti Bucuresti? Noul pod asigura gabaritul de navigatie pe canalul Bucuresti - Dunare ;)

adix


dan tm

o sa se incropeasca o scurtattura,,locală" pe sub viaduct.
oare ce se află la etajul clădirii?