Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 7 Guests are viewing this topic.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1031451] "EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIESTI-BUZAU LOT 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000 LOT 2 Mizil-Pietroasele km 21+000 – km 49+350 LOT 3 Pietroasele – Municipiul Buzau km 49+350 – km 63+250".

Valoare estimata: 4.290.344.677,17 RON fara TVA
Valoare estimata lot 1: 1.654.505.275,56 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2: 1.475.390.289,15 RON fara TVA
Valoare estimata lot 3: 1.160.449.112,46 RON fara TVA

Durata contractului: "80 luni si cuprinde: 20 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 04.08.2021

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Nu e cam mare termenul pentru oferte?

Oricum  :cheers: pentru pasii inainte!

Bachus01

Deci :

Criterii:

Pret : 70%
Garantia lucrarii : 9%
Metodologia de implementare si programul lucrarilor : 21 %

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala:04.08.2021 15:00

Daca luam in calcul si o contestatie la CNSC , mai adaugam 2 luni . Cu putin noroc avem contract semnat pana la sfarsitul anului , iar la inceput de 2022 lucrari in teren .

RaduG

Mie mi se pare foarte lung termenul lăsat pentru evaluarea ofertelor: de pe 4 August până pe 27 Octombrie.
Asta în condițiile în care tu (CNAIR-ul) le-ai dat deja proiectul tehnic mură-n gură, deci nu ai ce să mai evaluezi acolo. Ai un centralizator în excel cu sumele ofertate și condițiile pe care le-ai stabilit în caietul de sarcini, din care rezultă un punctaj final, care punctaj stabilește automat (?) câștigătorul.
De ce ai nevoie de 83 de zile ca să faci un tabel în Excel pe mine mă depășeste. Colectivul de project management (care era de 10-15) în care am activat în cadrul unui proiect industrial, a făcut 126 de licitații (inclusiv utilități, clădiri, drumuri, etc) pentru un proiect de zeci de milioane de EUR, iar deciziile cele mai complicate (care implicau un număr mare de specialiști și verificări), după ce am avut toate ofertele pe masă, au durat maxim o săptămână.
Am senzația că acolo nu sunt alocate resursele umane cum trebuie. Ori sunt puțini, ori mai lucrează și la alte proiecte în paralel, ori e un chef de muncă extraordinar (s-a prins perioada de concedii de August).

Ionut

Păi ofertele arată la fel, practic, indiferent ca ai PT+E sau doar E. Nu inteleg ce vrei sa zici. Numai de ar evalua pana in august... stai ca mai întâi trebuie depuse... Avem echipe noi la licitații în CNAIR?!?? Băieții zic ca incearca sa mai eficientizeze... dar vorbim de aceeași oameni care fac licitațiile....

vm75

De remarcat totusi progresul in pregatirea licitatiilor: in anii trecuti se plimbau documentele intre CNAIR si ANAP, de data asta s-a urcat licitatia in SEAP din prima. Eu zic ca e un semn bun, dar sa asteptam si eventualele cereri de clarificari

nicolaem

asta una, dar sa nu uitam si "evaluarea" care dura inca 1 an. Si uneori se mai si anula.

Progresul e fantastic, practic azi avem speranta sa vedem (vreo) 10 loturi licitate pana la Pascani, toate in 2021.
Din astea macar jumate sa fie si semnate pe final de an si sa se intre in teren la inceput de 2022.

alecu26

Lupta acum în licitații și contestatii va fi pe preturi unitare.
20 de luni e destul de puțin...dar realizabil. Și oricum vor fi extensii de timp.
Pe Fidic Rosu imaginația contractorilor sa facă Claimuri e fără limita. Și cum la noi proiectantii sunt slab pregătiți....va imaginați ce va urma.
Eu sper totuși sa nu se blocheze contractele. E nevoie de firme solide și care sa aibă Cash flowul necesar sa termine proiectul chiar dacă în spate au 100 de claimuri care așteaptă aa fie încasate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Mersul trenurilor

Nu stiu daca inteleg, dar cred ca va fi doar un contructor, la fel ca pe slatina bals, si asa cred ca o sa fie si pe poarta salajului-nusfalau, pare o idee mult mai buna fata de ce avem pe A0, se poate contesta  doar licitatia (chiar daca sunt 3 loturi, nu se mai contesta fiecare lot in parte). 

voicul

Va fi un constructor, daca un constructor va castiga toate cele 3 loturi.
Altfel putem avea 2 sau 3 constructori pe cele 3 loturi.

Slatina - Bals e asa pentru ca un constructor a castigat loturile respective, inclusiv si T3 si posibil si T4. Dar asta pentru ca le-a castigat pe fiecare in parte.

RaduG

@Ionut Ce voiam să spun este că evaluarea tehnică în cazul acesta ar trebui să fie o formalitate, pentru că tu nu mai ai 7 sau 10 proiecte tehnice de comparat și de verificat dacă soluțiile tehnice alese de fiecare asociere constructor&proiectant ,,țin" sau nu. Le-ai dat tuturor un proiect tehnic unitar, cu liste de cantități și lucrări de efectuat, fiecare ofertant vine cu o ofertă financiară susținută în spate de un deviz (probabil) fix pe cantitățile cerute de tine. Trebuie doar să compari niște cifre în excel.
În licitațiile de tip design&build trebuia să te asiguri că soluțiile tehnice respectă cerințele de proiectare, verificatori proiect etc, puteai probabil descalifica o ofertă pe criterii tehnice. Aici nu mai e cazul de evaluare tehnică, din moment ce toate ofertele se presupune că au aceeași componență în devize.
Bottom line is: volumul de muncă pentru ,,evaluarea" ofertelor este mult mai mic, iar perioada de evaluare ar trebui să fie mult mai scurtă, în opinia mea. Dacă, mă rog, ar exista o echipă dedicată pe această licitație, care să facă doar asta. Dacă e un colectiv care mai face alte câteva zeci de proiecte simultan, atunci e de înțeles.

Side note: Mă distrează condiția următoare: ,,Daca ofertantul depune oferte atat pentru Lotul 1 cat si pentru Lotul 3 al prezentei proceduri, acesta va trebui sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje/ instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: a) Statie de asfalt - 3 bucati (Lot 1 – 2 buc + Lot 3 – 1 buc) b) Statie de betoane – 4 bucati (Lot 1 – 2 buc + Lot 3 – 2 buc)"
De parcă ar fi totuna o stație de asfalt care produce 180 t/zi sau una de ,,nivel autostradă" care produce 3000 t/zi. Fraza corectă ar fi fost: ,,Ofertantul trebui să demonstreze că are acces la capacități de producție după cum urmează: o capacitate de producere de asfalt de minim 6000 de tone zilnic compusă din cel puțin 3 stații, ..." sau ,,o capacitate de transport zilnic de 5000t" în loc de ,,62 de basculante". Poate un ofertant vine cu ADT (articulated dump trucks) de mare capacitate (cum am văzut că încep să apară deja pe șantierele de autostrăzi" nu cu basculante în accepțiunea obișnuită.
Ideea fiind că tu ai impus niște cantități în lista de materiale, care trebuie transportate/excavate/puse în operă într-un anumit interval de timp. Exemplu (pur teoretic): ai de excavat 3.000.000 m3 de pământ, iar graficul Gant al proiectului ți-a alocat pentru operațiunea asta 300 de zile, deci un volum zilnic de 10.000 m3. Dacă ai o benă de 20m3 trebuie să faci 500 de curse, dacă ai o benă de 50m3 trebuie să faci 200 de curse. Este evident că numărul de basculante e irelevant aici, ci capacitatea de transport a flotei, acesta ar trebui să fie parametrul.
Dar nu, tu trebuie să demonstrezi că ai acces la ,,62 de basculante" ca să citez caietul de sarcini al lotului 1. Nu contează dacă sunt Bucegi-uri de 5 tone sau Belaz 75710 de 450 de tone.

Nu mă înțelegeți greșit, nu vreau să fiu perceput ca fiind cârcotașul de serviciu, am evidențiat doar ceea ce mie mi se pare ,,îmbunătățibil".

danpandrea

Avem și planșe prin milionul ăla de documente de pe SEAP? Le poate deschide și publica cineva aici?

TeoH9

Aparent trebuie descărcate toate fișierele, nu te lasă să deschizi fișierul 001 fără următorul, adică 002, și apoi fără 003, și tot așa.
Cineva trebuie să se înarmeze cu multă răbdare, având în vedere că pentru fiecare lot sunt cel puțin 110 fișiere care trebuie descărcate, și, cireașa de pe tort, nici nu sunt organizate toate în ordine numerică. Mult succes celor care au mai multă răbdare ca mine, eu mă dau bătut.  :)

RobertH

Am descarcat eu toata documentatia, am sa o adaug in scurt timp.