Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

DanielG,
nici eu nu inteleg de ce nu a postat LefMarius...

Mai ales pentru ca mai are o filmare meseriasa cu toata centura - autostrada si bratele...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#6391
Legat de valoarea estimata/km mult mai mare:

1. pretul la materialele de constructii a crescut foarte mult, si inca e pe panta ascendenta. nu 1-2%, ci procente de peste 10-20%
2. fata de proiectele in executie care au avut SF/PT intocmit acu mai multi ani, de cand s-a facut salarul minim 3.000 brut in constructii, s-a antrenat in lant o crestere a manoperei din cadrul listelor de cantitati. Sunt probleme cam peste tot, pentru ca este obiceiul de a merge la licitatie cu salarul minim. S-a marit salarul si costul total si implicit se fac solicitari de la constructori pt cresterea valorilor contractelor cu diferenta in cauza (imoral as spune, ca putin probabil ca inainte de aceasta crestere a salarului in constructii cineva sa fi platit cu salarul minim cat era inainte...).

3. Noi pana acum ne-am uitat la valoarea estimata a achizitiei si am comparat cu valoarea atribuita.

Dar prea putin s-au vazut aditionalele si valoarea finala a unei lucrari, comparat cu valoarea estimata a achizitiei. Asta ar fi important.

Si ar trebui sa comparam cu un lot din A7:  valoarea finala lucrari vs valoare estimata.

4. Mai este de luat in calcul ca pana acum era design&build, unde se mergea pe optimizari ca PT sa intre in valoarea licitata. De asta avem probleme de prelungire perioada de proiectare si unii (Stim noi care) o lalaiei cu nspe mii de variante de PT pana sa li se aprobe si sa treaca mai departe la lucrari...Nu tehnic. Eu cred ca probleme sunt in general de "gasire a solutiei tehnice minimale financiar" in cazul unui design&build.
Ori la A7 nu mai avem notiunea de "optimizari", sunt legati sa faca ceea ce liciteaza.

dr4qul4

Pana la urma nici nu prea conteaza. Urmeaza o licitatie si pretul va fi stabilit de piata. Vom vedea atunci care este valoarea reala.
Ma astept sa se castige cu 60-70% din valoarea estimata.
Asta daca nu au inclus si ceva clauze "cu dedicatie". Cum ar fi sa castige Selina un lot si brusc sa inceapa sa miste si la A3. Chiar sunt curios ce firme vor licita, pentru ca fara optimizari si cu exproprierile facute, le va fi greu sa obtina claimuri si extensii de timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


ovicor

Revin cu propunerea de nod intre A3 si A7. Eroarea mea a pornit de la presupunerea ca  albastrul pastreaza ambele sensuri din A3. Cred ca propunerea este tardiva, dar foarte buna. Doar bretelele Buzau -> Ploiesti si  Ploiesti -> Buzau sunt ceva mai dificile, deci principalele directii sunt favorizate.

dr4qul4

Avem deja PT pt A3. Asadar, constructorii vor licita pentru nodul din planuri. Nu se mai poate schimba nimic. Ar tb si alte exproprieri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Da. Ma gandeam la nodul A3xA7, ca despre el era vorba.  :-[
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


Sagitarius

Salut! Am filmat astazi ,29 mai , cu drona  nodul de la Holt(ambele bretele de la ~30m),doar ca din lipsa de timp nu o pot edita.

Daca doreste cineva sa o preia sa imi dea mesaj in PM, oricum din ce am vazut exista deja filmare de ieri.

bacautv

Salut @Sagitarius, as putea prelua eu filmarea sa i-o transmit unui coleg care asta face... ai putea eventual sa lași un mail, nu funcționează PMul.

Mulțumesc.

mike_us

Care a fost durata medie pentru alte proiecte sa fie validate de către ANAP? Mulțumesc.

Raducu Popa

#6402
Filmarea realizata de Sagitarius:


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

De la 03.30 avem "centura macilor"...

Doar ca de data asta macii sunt "de bine".  :zen:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)