Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Phenol on March 12, 2017, 06:58:48 AM
Cum se rezolva communicarea in tuneleintre tren si centru?
Probabil in acelasi fel in care poti sa vorbesti la mobil / sa folosesti net-ul in timp ce calatoresti cu metroul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: Phenol on March 12, 2017, 06:58:48 AMCare e distanta optima/minima/maxima intre doua stalpi Ermts?
Cum se rezolva communicarea in tuneleintre tren si centru? Ma gandesc la tunele lungi, ca cele pe lotul 2 Brasov - Sighisoara.

Standardul radio (GSM-R) folosit de caile ferate pentru ERTMS nivel 2 este practic identic cu cel comercial GSM (2G) + GPRS, diferenta principala intre GSM comercial si GSM-R fiind frecventa folosita (la GSM-R este 873-880 MHz uplink / 918-925 MHz downlink fata de frecventele standard 2G comerciale).

La ERTMS-2 se trasmit prin GSM-R atat comunicatiile mecanic-tren (voce si informatii vizuale) cat si informatiile de semnalizare (viteze permise, starea caii) cat si telemetrie (pozitia trenului, viteza trenului).

Distantele intre antene (care, deci, sunt antene perfect ordinare GSM) si marimea celulei sunt variabile si calculate cu aceleasi unelte de planificare folosite de companiile de telefonie mobila. Se calculeaza luand in calcul interferenta cu retelele comerciale, interferenta care poate fi foarte severa in unele cazuri, de topologie, incarcarea estimata a retelei GSM-R, etc. O celula poate avea oriunde intre cativa zeci de metri raza si ~8 km.

Nu distanta intre turnuri este standardul folosit in planificare, ci calitatea semnalului, redundanta oferita si disponibilitatea acestuia (exista niste standarde pentru asta: EIRENE SRS V15 si EIRENE FRS V7), care, bineinteles, trebuie sa fie mult mai bune decat in cazul retelelor comerciale GSM.

Un inginer de telecomunicatii (si stiu ca avem asa ceva pe forum) poate descrie mai mult.

Cat despre cum merge in tunel - exact la fel cum merge telefonul mobil in tunel/metrou - antene plasate in tunel; fiind exact aceiasi tehnologie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

Quote from: vancouver on March 11, 2017, 02:07:39 PM
Dar cel mai important: intelegeti ca asa cum este acum este normal si bine. Nu mai criticati procesul de contestare. Este imposibil ca documentatia sa fie facuta "perfecta" la o lucrare asa de complexa, incat sa nu fie nevoie de clarificari.

Corect!

Incet incet procesul de elaborare al documentatiilor se va imbunatati si numarul de contestatii ar trebui sa scada, dar nu ar trebui sa ajunga vreodata la zero. Daca ajunge, ceva nu este in regula acolo.

Pe de alta parte, in urma contestatiilor rezulta uneori modificari ale documentatiilor pentru licitatii, modificari aduse unor clauze poate abuzive sau poate nu suficient de clare.

De exemplu, la CNAIR, in urma numeroaselor contestatii la documentatiile pentru licitatiile pentru studii de fezabilitate lansate din Noiembrie 2016 incoace, au rezultat o serie de modificari care s-au facut apoi in documentatiile pentru mai multe licitatii.
Altfel spus, chiar daca de exemplu s-a contestat o anumita clauza numai pentru o anumita licitatie, daca in urma contestatiei a fost impusa modificarea clauzei, ea s-a facut si pentru alte licitatii unde aceasta clauza (inca) nu era contestata, fara a se mai astepta o noua contestatie.

In ceea ce priveste calitatea documentatiei tehnice, acolo este o alta discutie.

Phenol

Un mic update din Blaj:

Distanta parcursa pe jos de la trecerea de cale ferata cu DN 14B pana la gara Blaj.

Spre Copsa Mica:





Spre gara Blaj:




De pe podul peste calea ferata spre est:



De pe pasajul pietonal spre est:



si spre vest:



Din fata scolii Cipariu spre est:



si inspre gara:


Phenol

Trecerea de cale ferata care a fost inchis in data de 13 februarie (link):



Spre est:



si vest:



Linia spre Praid, si peronul provizoriu:



Gara vazuta dinspre est:



Linia 1:



parca aceasta masina era aici si pe 14 februarie, aceasi lucru pot sa spun si pentru vagoanele platforma verzi de pe linia 3 (link)

Liniile vazute de pe peronul liniei 1:


Phenol

Pasajul subteran frumos colorat:





Peronul la linia 6:



Ca am discutat de ERMTS, lucrarile din gara Blaj:



Turnul in stadiu incipient, la care se lucra si duminica:



Ca si comparatie de la ultima postare a lui Andi din decembrie, la trecerea de cale ferata de la fosta gara Campia Libertatii nu s-a schimbat nimic, de aici pana la gara Blaj s-a terminat terasamentul, pe portiuni s-au pus sinele noi aferente firului 1, i-ar la trecerea mentionata mai sus a fost scoasa linia veche.
Sunt doua portiuni (unul intre gara Blaj si trecerea de la strada Unirii, iar celalat la trecerea cu DN 14B) unde trenurile inca circula pe linii provizorii.
In Campia Libertatii inca se circula pe linia 4.

Admit ca nu cunosc bine zona si stadiul lucrarilor pe acest lot, dar pot sa spun ca intre Coslariu si Blaj nu am vazut schimbari majore pe timpul iernii.

Potrivit acestui afis din Cluj, inchiderea de linie va fi intre Podu Mures si Craciunel.



La Mihalti (chiar inainte de podul peste Mures) am vazut doua macaze (cu traverse) puse peste linia noua pe care inca nu se circula. Ma gandesc ca aceste macaze vor fi instalate la sfarsitul lunii aici:



si aici:



Ultimele doua poze leam luat din colectia lui Andi.

Vice33

http://i.imgur.com/FU0LeV0.jpg

La aceasta trecere cu calea ferata de ce dureaza asa de mult lucrarile de desfiintare a vechii treceri si de refacere a liniilor? Fata de acum un an situatia abia daca s-a schimbat.... iar in Blaj lucreaza ca melcul...repet intrebarea: de ce au lucrat cu viteza melcului intr-un an? Ce probleme au avut?

frunzaverde

Vazand pozele astea, nu pot spune decat ca s-au aruncat cu miliardul de euro pe apa sambetei degeaba; imaginile astea mi se par de o tristete incredibila...

Practic standardul liniei in momentul asta nu este cu nimic semnificativ diferit de standardul la care linia a fost reconstruita odata cu dublarea si electrificarea de la inceputul '70. Am decis sa daramam complet o linie ferata veche de 40 de ani si s-o reconstruim de la zero in practic aceiasi configuratie limitativa si absolut deloc future-proof. 90-95% din rezultat s-ar fi putut obtine cu 20-25% din costuri prin refactia liniei existente, si upgrade-uri etapizate...

Si viteza maxima e clar "140 in principiu, 160 chinuit cu cateva trenuri cel mult". Treceri la nivel, halte frecvente in linia curenta (fara ca macar sa existe un nenorocit de pasaj sub/supra-teran intre linii)... Practic se reconstruieste o linie de la zero la aproximativ exact acelasi standard la care era...

In toata lumea civilizata se elimina trecerile de nivel (in primul rand pentru siguranta; dar si pentru fluenta traficului - existenta unei treceri de nivel limiteaza frecventele trenurilor pe un segment; si pentru punctualitate - prezenta unei probleme in zona trecerilor de nivel, chiar si nepericuloasa, limiteaza sever viteza); in schimb noi bagam bani in variante de traseu cu treceri noi de nivel... Nu mai zic de tunelul construit ca "varianta de viteza" care se infunda imediat la iesirea din tunel intr-o curba de intrare in  Sighisoara limitata permanent de geometrie cu 50 km/h, de parca trenurile pot frana instantaneu (varianta de viteza pe care se va circula in perpetuitate cu 70-100 km/h nu cu 250 cum e proiectat tunelul).

Vai de banii mei, vai de banii tarii, vai de timpul pierdut, vai de calatorii de pe magistrala curenta care au pierdut rabdarea cu o lucrare care nu se mai termina, vai de cei de pe alte linii care stau si vad cum li se degradeaza linia pentru ca, desigur, nu sunt bani... Vai de Romania...

Mai departe, facilitatile pentru calatori sunt jignitoare, si inacceptabile daca vrei sa atragi pasageri la tren... Din pozele de mai sus avem:

1. Pasaje subterane care sunt construite contrar cu orice bune-practici (adica inguste, "inchise" si neaparabile). Deja sunt grafitate, in curand vor fi folosite ca WC-uri publice sau ca puncte de distributie narcotice. Practica curenta e ca aceste spatii sa fie largi (astfel incat sa nu apara cotloane periculoase si intunecate), deschise (adica cu intrarile in rampa blanda, vizibile constant din afara, nu cu scari "dupa colt") si aparabile (preferabil prin existenta de spatii "private" comerciale).

Solutia nu e "civilizatia". Pasajul ala ar arata dezastruos si in Londra, si in Paris si in Copenhaga si in Viena si in Stockholm. Solutia e un alt fel de pasaj.

2. Chiar si la gari relativ mari, peroane inguste, neacoperite de copertine, cu singurul adapost format din adaposturi tip "statii de autobuz" de foarte mica capacitate, pana la care, oricum ar fi, tot te va ploua. Chiar si putinele linii cu copertina (pare ca doar doua peroane/trei linii vor fi dotate cu copertina) au copertina din ceea ce pare a fi cea mai ieftina tabla posibila. Incercati la Ploiesti Vest sa vedeti cum arata dupa 15 ani copertinele.

3. Halta in care singurul mod de a ajunge de la un peron la altul este pe un drum public fara trotuar? Si unde configuratia te imbie sa traversezi linia curenta ilegal (printre sine)... Macar la M800 au folosit practica de ani '60-'70 cu peroane neparalele (peronul unui sens nefiind fata in fata de peronul celuilalt sens). Aici nici macar de-atat nu le-a pasat.

Nu sunt carcotas; nu asta e scopul meu. Imi pare rau ca cu suma imensa pe care am primit-o gratis de la UE in ultimii 10 ani, am reusit sa facem practic... praful de pe toba. Si ca acum, pe ansamblul retelei CFR, se circula mai rau ca in 2007. Si ce imi pare si mai rau e ca e aproape 100% cert ca astia au cam fost toti banii UE pe care Romania ii va primi - sansele sa mai existe vreun exercitiu financiar (altfel decat pur formal si nesemnificativ) post 2020 sunt foarte, foarte, foarte mici in momentul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

CornelM

Foarte amănunţiţă analiză! :) Eu sunt total de acord cu opinia ta. :| De ce nu o trimiţi şi la petitie@mt.ro(www.mt.gov.ro) la oana.branzan@cfr.ro respectiv relatiipublice.cfrsa@cfr.ro(http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-142), sau să o postezi pe paginaa de facebook a  CFR Infrastructură(https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/)? Astfel, opinia ta s-ar face publică fiind eventual preluată de factorii de decizie de la CFR Infrastructură.

TibiV

Da, jalnic...
Quote from: frunzaverde on March 12, 2017, 10:03:28 PM
Vazand pozele astea, nu pot spune decat ca s-au aruncat cu miliardul de euro pe apa sambetei degeaba; imaginile astea mi se par de o tristete incredibila...

Practic standardul liniei in momentul asta nu este cu nimic semnificativ diferit de standardul la care linia a fost reconstruita odata cu dublarea si electrificarea de la inceputul '70. Am decis sa daramam complet o linie ferata veche de 40 de ani si s-o reconstruim de la zero in practic aceiasi configuratie limitativa si absolut deloc future-proof. 90-95% din rezultat s-ar fi putut obtine cu 20-25% din costuri prin refactia liniei existente, si upgrade-uri etapizate...
(...)
Imi pare rau ca cu suma imensa pe care am primit-o gratis de la UE in ultimii 10 ani, am reusit sa facem practic... praful de pe toba. Si ca acum, pe ansamblul retelei CFR, se circula mai rau ca in 2007. Si ce imi pare si mai rau e ca e aproape 100% cert ca astia au cam fost toti banii UE pe care Romania ii va primi - sansele sa mai existe vreun exercitiu financiar (altfel decat pur formal si nesemnificativ) post 2020 sunt foarte, foarte, foarte mici in momentul asta.

:cheers:

Dar in afara  de berea de la mine, cred ca iti vor veni tone de minusuri daca Ionut il "desuspenda" pe faimosul "domn L"... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

Phenol, excelente poze, era sa fac acelasi lucru si eu azi, fiind prin zona :)

Quote from: Vice33 on March 12, 2017, 09:41:52 PM
iar in Blaj lucreaza ca melcul...repet intrebarea: de ce au lucrat cu viteza melcului intr-un an?

Sunt de acord cu opinia asta. Acum 2 ani m-am intalnit cu dirigintele de santier de la Aktor. Inca nu incepusera lucrul in Blaj. Mi-a spus ca vor avea probleme si vor progresa lent pe zona asta. Nu a dat vina explicit pe semnalizare, dar asa am presupus.

Apoi anul trecut in primavara am povestit cu un paznic. Stadiul era de 80+%. L-am intrebat daca termina in 2016. Mi-a spus ca nu au in plan sa finalizeze lucrarile decat in 2017.

Ce concluzie sa tragi? Ca chiar asa de lent si-au programat lucrarile?

Schimband registrul, sper ca nu a fost cenzurat Mr. L pe forum. E cel putin interesant sa citesti opinii divergente.

Vice33

Aktor se ocupa si de portiunea Blaj-Coslariu cu celebrul racord care stagneaza de 3 ani??  :lol:, dupa parerea mea nu au cum sa finalizeze in 2017, la cate mai sunt de facut, doar nu sunt neam cu UMB-ul sa faca minuni. Nu ar strica ca UMB-ul sa se reprofileze si pe CF le-ar da clasa.

Apropos de racordul de la Coslariu, au mai avansat cu lucrarile? Dar cu racordul de la Vintu de Jos spre Sebes Alba? Optimist-realist eu cred ca finalizarea pe Sighisoara-Simeria va fi undeva in 2019 prin toamna...

Phenol

@Vice33: daca te referi la zona Coslariu cu liniile noi prin mlastina, aia apartine de Pizzarotti

Nu stiu daca am dedus bine, capatul lotului lui Aktor este aici chiar dupa pod?



Asta inseamna ca va trebuii sa mai construiasca un pod?

Intreb asta, fiindca nu vad unde sunt acei 96% din lucrari terminate. Admit, mai incolo de Blaj nu stiu care e stadiul lucrarilor, dar:

1. Situatia din Blaj am prezentat ieri.

2. La iesirea din Blaj portiunea asta pe care se circula pe linia veche este inca in teren:



3. La Craciunel tot asa arata:



4. La Mihalt inca mai lipseste un pod(daca) + macazurile lipsa.

Toate astea mi se par lucrari destul de serioase, care necesita multi bani si timp. O fi doar 4% din proiect?

Andi

La Mihalt nu lipseste niciun pod. Intr-adevar mai exista portiuni scurte cu linie veche dar care pot fi rezolvate rapid, important e sa se devieze circulatia pe celalalt fir. Pe lotul Aktor ramasese firul Blaj-Campu L. care mai era de schimbat complet si care vad ca avanseaza destul de bine. Ramane de vazut ce se va lucra in acele 4 zile de la sfarsitul lunii, treaba cu Craciunel-Podu Mures e cam confuza deoarece pentru doua macazuri nu ar fi nevoie de inchidere totala. Eu sper si cel mai probabil asa va fi, sa deschida circulatia pe noile linii din Craciunel pentru a incepe finalizarea capului X de pe firul 1 si portiunea de la intrarea in Blaj mentionata mai sus. Astfel, cred eu, pana la sfarsitul anului ar putea fi gata complet macar Podu Mures-Blaj ambele fire. Am uitat sa mentionez ca la iesirea din Blaj spre Medias pe firul 1 linia noua este pusa incepand de la ultimul macaz semn ca s-ar vrea devierea traficului pe acel fir pana la Valea Lunga, deci necesita inchiderea traficului rutier la Campu Libertatii pt ceva timp. Asta cred ca putem afla din presa locala si poate mai vin colegii din zona cu niste material foto :)

Phenol

Cred ma m-am exprimat gresit:

am facut referire la podul vechi din poza (podul rosu).



@Andi: vrei sa spui ca acest pod nu e inclus in proiect?