Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

DragosC

De ce e atat de scumpa, comparativ cu Sibiu-Pitesti, care e si mai lunga ?
Nu spera si nu ai teama

pasadia

Pentru că așa trebuie să "iasă", mai scumpă.

Dar la modul serios vorbind:

- lungimile nu sunt atat de diferite. Pitesti - Sibiu este 122 de kilometri, Ploiesti - Brasov (pentru ca acum este la Ploiesti, nu la Comarnic capatul sudic) este circa 112 km.
- dificultatile de traseu sunt oarecum similare. Pe Pisi loturile 1 si 5 NU sunt loturi de munte, tot la fel cum Ploiesti - Comarnic sau Cristian - Codlea nu sunt loturi de munte
- autorii SF-ului insista pentru solutii aberante (precum tunel de 12 km).
- costul pentru PiSi este si el unul ridicat. Contractele de proiectare si executie (cele 5) au fost atribuite la un total de 13,5 mld lei. Asta nu include TVA, actualizarile de pret, actualizarea de curs valutar si nici costurile de expropiere sau alte costuri incluse in faza de SF dar care nu se regasesc in contractul de D&B. Nu am cum sa stiu care va fi costul final al PiSi dar ma astept sa depaseasca cel putin 4 mld euro. La fel, nu am cum sa estimez costul real al CoBra atunci cand va fi construit, dar as putea presupune ca in baza unor licitatii si pe niste solutii tehnice normale la cap nu va depasi cele 5 mld euro estimate.


hefaistos

O autostrada oe valea Prahovei este mai scumpa ca oriunde, pentru ce zona e puternic urbanizata. Asa ca in tot locul unde este mai convenabil sa pui traseul găsești deja case. Soluția găsită e sa o urci pe coasta, unde tunel-viaduct-tunel scrie pe proiect.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Johnny1711

Sărbători frumoase vă doresc !
Legat de contestația celor de la Nurol de la CAB pentru Suplacu de Barcău - Chiribiș, există ceva șansă ca turcii să își fi retras contestația având în vedere că e depusă de 1 lună și nu s-a anunțat până acum nici un termen de judecată?

https://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000429219&id_inst=2

horatiu.cosma

Mai există și o caracteristică a autostrăzilor proiectate de Consitrans, au niște soluții tehnice masive, care mănâncă mult fier, beton și alte materiale. Uitați-vă la prețuri pentru autostrăzi de câmpie, A7, Arad - Oradea, Sibiu - Făgăraș, Techirghiol, ce valori per km. Dacă în schimb o să facă doar SF-ul și lasă proiectarea la viitorul constructor, cu o flexibilitate rezonabilă de optimizare a soluțiilor, va scădea substanțial prețul.

DragosC

Daca aceste costuri sunt date de faptul ca trebuiesc ocolite/evitate cu orice pret casele deja construite, nu ar iesi mai ieftin sa ii exproprieze pe respectivii, "cu tupeu" ?

Iar daca nu se face asa pentru "sunt interese mari la mijloc", sigur ca DNA ar avea ceva de spus despre asta, nu ?

Apoi, interesul pentru o autostrada acolo nu ar trebui sa fie conexiunea statiunilor (unde niste centuri pot rezolva blocajele existente), ci legatura intre Bucuresti si Brasov.

Caz in care poate ar fi interesant un traseu pe Targoviste - Campulung - Rucar - Bran - Rasnov.

Astfel intr-un orizont de cativa ani ar putea exista inclusiv o conexiune rapida intre cele doua autostrazi prin intermediul DN 73C care oricum va fi reabilitat de la Curtea de Arges catre Ramnicu Valcea, pe cand asa ar putea sa il reabiliteze complet pana la Campulung.

Un alt avantaj ar fi ca am avea o alternativa pentru A1 catre Sibiu.

Nu in ultimul rand, cred ca e deja planificat un DNEX pana la Targoviste, care ar face parte din acest traseu alternativ.
Nu spera si nu ai teama

pasadia

Nu, nu e deloc mai interesant un traseu pe la Rucar. Pentru ca ai parte de un teren mult mai dificil, printr-un cadru natural care merita mult mai mult conservat si printr-un teritoriu considerabil mai putin populat.

horatiu.cosma

#34192
"Cu tupeu" expropria Ceaușescu, bun venit în secolul 21 în care în statele democratice există un respect mai mare pentru cetățeni și comunități.

"Interesele cele mari la mijloc" se numesc grijă față de cetățean, față de niște stațiuni în care oamenii merg ca să se simtă într-un anumit fel, față de mediu etc.

"Interesul pentru autostradă" trebuie să fie fix conexiunea punctelor de interes de pe traseu, să ușureze viața celor care doresc să ajungă în acele puncte. Iar stațiunile de pe Valea Prahovei sunt niște mega puncte de interes. Din acest motiv, orice încercare de ocolire a lor pe relația București - Brașov pe Cheia - Săcele, Valea Doftanei, Bran - Moeciu s-a dovedit falimentară, din simplul motiv că marea parte a traficului are destinația fix pe Valea Prahovei. Iar centurile civilizate care să rezolve problema traficului cu adevărat se numesc într-un fel: Autostrada Comarnic - Brașov (sub diverse forme de secțiuni etapizate parte din proiectul mare, half profile etc).

Variante alternative pentru A1 către Sibiu. Mai e un cetățean cu idei crețe care vrea autostrăzi paralele cu alte autostrăzi pe 2 thread-uri mai sus. Aici e și mai interesant, se propune variantă alternativă la o autostradă care nu e încă construită, next level.

Oricum, până acum sezonul de perle de pe forum ediția de iarnă 2023-2024 se anunță promițător  :D .

tom_sawyer

#34193
Ar aduce vreun beneficiu un traseu Sinaia-Târgoviște în loc de Ploiești-Comarnic-Sinaia?

La Târgoviște Vest și Pucioasa-Fieni sunt propuse centuri la profil de DEx.


Reamintesc că planul pentru a reduce costul de la 8 la 4 mld. € implică faptul că pe Ploiești-Comarnic "păstrăm ce avem" (Grindeanu dixit).

DragosC

Nu mi se pare ca "grija fata de cetatean" inseamna ca vilele unor smecheri din zona statiunilor sunt de neatins, mai ales cand exista conceptul de expropriere in interes public.

Nu sunt de acord nici cu faptul ca e nevoie de autostrada doar pentru ca turistii sa ajunga in statiunile de pe Valea Prahovei.

Ce blocaje exista sunt localizate atat geografic cat si temporal strict in zona statiunilor respective, iar DN1 e perfect circulabil in majoritatea momentelor pana foarte aproape de Comarnic.

Conexiunea rapida cu Brasovul nu ar trebui sa fie un side-effect al intereselor turistilor, ci un scop in sine care ar putea (fara sa fie obligatoriu) sa ajute si la decongestionarea statiunilor.

Spun asta pentru ca blocajele apar tocmai in statiuni, miscarea aia browniana a turistilor care fac check-in, check-out, plimbari cu masina in interior, cautat parcari, etc, iar o autostrada nu le-ar elimina, ci le-ar ocoli, ceea ce ma face sa revin tocmai la ce am spus inainte, si anume deplasarea rapida catre si dinspre Brasov.
Nu spera si nu ai teama

Liviu M

Eu sunt siderat de ușurința cu care se expropriază pe forumul ăsta. În special când expropriați sunt alții.
De fapt sunt siderat de desconsiderarea celor afectați "colateral" de infrastructură, de la lumina din sufragerie, trecând pe la panourile fonoabsorbante montate cu economie, autostrăzi peste case și cimitire, până la exproprieri cu tupeu.
În schimb, pentru măria sa șoferul e nevoie de intersecții iluminate, lamele antiorbire pe unde trebuie și pe unde nu...
De la distanță, scala de valori pare puțin "răsturnată".

DragosC

@tom_sawyer eu cred ca nu, din motivele deja prezentate - atata timp cat DN1 e liber oricum pana la Comarnic, arunci orzul pe gaste, si ca o varianta pe Targoviste - Rucar ar fi mai logica, plus centuri pe langa statiuni.

De fapt doar cu centuri pe langa statiuni si pastrarea DN1 la 4 benzi cu separator pe toata lungimea ai rezolva 90% din probleme.

Poate ca ma insel, dar nu reusesc sa vizualizez cum se pot elimina blocajele din interiorul statiunilor printr-o autostrada care trece pe langa ele.

E ca si cum ai spune ca A0 va rezolva traficul din interiorul Bucurestiului.

Daca va prelua o parte din el ar fi ideal, evident, dar vor fi fix cei care nu au treaba in Bucuresti - iar tot pe logica asta inseamna ca cei vinovati de traficul din statiuni vor continua sa contribuie la congestionarea acestora, cu sau fara autostrada.

Deci cei care au treaba fara legatura cu statiunile, in Brasov si mai departe, pot la fel de bine sa fie ajutati cu o autostrada pe alt traseu.
Nu spera si nu ai teama

georgec

Constituția României: Proprietatea privata este garantată și ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular.

Acest articol din constituție face diferența dintre democrație și regimuri totalitare.

Exproprierile sunt o excepție și trebuiesc făcute cu mare atenție față de cetățean.

DragosC

Interesul public prevaleaza inaintea interesului punctual al cetateanului, altfel toata infrastructura ar trebui construita peste coclauri, ceea ce pare ca e cazul si aici, cu niste costuri imense pe care tot cetatenii le vor suporta.

Iar daca le faci chiar peste coclauri, nici acolo nu e bine pentru motive ce tin de protectia mediului inconjurator.

In fine, am cam deviat, sa se faca cum or sti si or putea, doar sa se faca.
Nu spera si nu ai teama

rt25

#34199
Targoviste-Sinaia ce rost isi are? Pe langa ca traseul pe la Pucioasa Moroieni e mai dificil decat Comarnic Sinaia, e si de 3 ori mai lung.

Si pentru a o mia oara: blocajul cel mare este in BUSTENI.

Alternativa Rucar este imposibila din punct de vedere traseu - Pasul are o inaltime ft mare (~1300m) si e si relief carstic (Piatra Craiului) si nu mi-e deloc rusine cu localitatea celebra in lume numita Bran - faci tunel pe sub castel ?
Alternativa Cheia este mai lunga si mai dificila dpdv traseu - pasul are o inaltime mare (~1285 Pasul Bratocea) + ai toate localitatile insiruite ca margelele pe valea respectiva (noroc sa le ocolesti si pe acestea fara exproprieri)

Si nu, nu e liber niciodata pe Valea Prahovei (intre 22 si 06.00 e un trafic masiv de tiruri, restul e aglomeratia de la turisme). E nevoie de ceva orice, si e nevoie ieri. Cu toate optimizarile din lume si tot nu prea poti face fata traficului. Sa va dau exemplu faptul ca la reparatia podului de la Campina (deci rastrangerea de la 2 benzi pe sens la o banda pe sens) se formau cozi kilometrice?

Exista o singura varianta corecta:
- traversarea pe Valea Prahovei, pasul cel mai mic 1033m si avem si o idee pe unde ar putea trece.

Da, costa mai mult, dar nu uitati ca si unim 2 din cele mai importante orase din Romania, dar si ajutam cea mai mare zona turistica din tara sa valorifice potentialul sau.