Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Johnny1711

Totusi Salard nu tine de lotul Chiribis Biharia care aparține celor de la Precon? ???

marinul

Nici nu o sa fie vreo mișcare anul ăsta la Salard, acolo e Precon cu oil in 2025.OIL in mai cu 6 luni proiectare

reed

greșeala mea,într-adevăr e vorba de Precon

piXel

Poate au furat notițele pe care le-a luat Selina după ce a câștigat lucrarea și apoi a renunțat la ea.

P3trut

@piXel n-au ce face cu notitele daca au OIL in 2025. CNAIR nu vrea sa plateasca de 2 ori pentru acelasi lucru si le-a dat startul foarte tarziu anume ca sa se clarifice situatia cu procesul pe rol.

mirceaeliade

Quote from: tom_sawyer on May 17, 2024, 03:28:33 PMconform SF-ului.








Powered by API/PUM imgur uploader
^Putin off-topic, dar ceva de genul nu se putea face si la unul din viaductele de la Topa Mica pe A3? Nu era mai ieftin sa cut-cover in loc de un voaduct de 1+ km care serpuieste peste DN? Ca oricum fusese sapata zona aia si alunecarile cred ar fi putut fi stabilizate cu un tunel de 100-200 m.

naivu

^Și mie mi se părea ideal un cut&cover pe același traseu. Posibil să nu fi fost fezabil dpdv tehnic (nu mă întreba de ce, mă depășește)

mdragos

Probabil planurile de alunacare sunt mult mai jos. Si atuncea pleaca tunelul cu totul. Nu reusesc sa inteleg cu CNAIR a licitat pe acealsi traseu in conditiile in care Maltauro dupa studii serioase a zis : nu pe aici  ca e nasol. Chiar au crezut ca antreprenorul vrea "sa-i faca". Ca dovada ca acele studii au fost pe bune si chiar nu s-a putut realiza autostrada pe traseul IPTANA din 1900 toamna.

horatiu.cosma

S-a revizuit acordul de mediu pe Nădășelu - Poarta Sălajului, cu acele suprafețe forestiere suplimentare. Dacă dă și Ministerul Mediului ordinul de scoatere din circuitul forestier, chiar nu ar mai fi niciun blocaj pe proiect, cu excepția viaductelor suplimentare.

Cristian 74

Pe lotul Poarta-Zimbor au reînceput să pună grinzi, chiar la ultimul viaduct înspre Poarta. Activitate bună pe dealul de la Zimbor.


bim14

Cu aia 10 litri de motorina consumati cu parcarea camionului mai faceau niste treaba prin zona.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

mirceaeliade

^Pe langa ca logistic par pe video sa aiba spatiu limitat de parcare pentru numarul de utilaje, ce ai zis tu suna cam ca si cum ai zice "de ce naiba mai stai 5 minute la final de servici sa iti faci ordine pe birou in loc sa pleci acasa? Doar nu crezi ca maine o sa ai o productivitate mai buna daca iti gasesti biroul ordonat in loc de unul dezastru? Mai bine stai si mai lucrezi 5 minute azi, ca doar moralul unui muncitor e infinit si nu are deloc nevoie sa se simta ca munca facuta e respectabila/frumoasa/ordonata.  Muncitorul trebuie sa se simta ca esta o doar o rotita intr-o masina fara suflet, care ii stoarce orice mandrie ca ar face ceva de calitate si/sau cu folos.  /s"

Cristian 74

De acord cu @mirceaeliade aici. Motorina în plus cred că e insignifiantă comparativ cu ceea ce consumă zilnic. Iar parcarea așa cred că transmite un mesaj de ordine, de grijă, nu numai în afară (unde se știe că exceptând asta UMB nu se omoară cu imaginea pe care și-o creează), ci și în interiorul companiei. Psihologic, chiar subliminal, e un mesaj. La scară micro, personală, și eu mă asigur că mașina mi-e parcată paralel cu liniile dintr-o parcare. Dacă nu e, cel mai des intru înapoi în mașină și o parchez bine. Call me obsessed, dar asta e.

GAC

Mie incepe sa-mi fie clar ca UMB au situatia sub control atat aici cat si pe A7. Daca ar fi fost in primejdie deschiderea Bz-Fc din Decembrie, nu ar fi mobilizat aici atatea utilaje si muncitori, mai ales ca dealul de la Zimbor mai poate astepta pana in 2025, daca nu chiar 26. La viaductele suplimentare nici nu avem AM. Nici nu-mi pun speranta ca vom circula pe aici mai devreme de 2027, chiat ca ar termina UMB partea lor anul asta.
In alta ordine de idei, putem vedea acest santier ca un buffer de resurse care pot fi relocate la nevoie. Daca UMB era asa de intins mai mult decat plapuma, nu ar fi alocat atatea resurse pe un lot care va fi oricum muzeu pana cel mai devreme in 2027.
Atata vreme cat mai discutam de scoateri din fond forestier pe Nadaselu-Poarta, putem intelege ca termenul cel de 24 de luni nici nu a inceput sa curga.
In conditiile in care beneficiarul nu se dezminte din balbe in documentatie, nici nu are sens sa vedem ceva absolut in termenul de finalizare (ca data OIL + un numar de luni). Cu cat documentatia e mai pe genunghi facuta (si pana acum calitatea a variat intre proasta si execrabila) si cu cat terenul este mai dificil, cu atat trebuie sa ne asteptam la intarzieri.
Oricum, chiar si asa, greul a fost facut pe aceste loturi: excavatii, terasamente si structuri (in linii mari).
Trebuie sa intelegem ca alti constructori ar fi venit cu 3 utilaje, ar fi excavat cateva cupe, ar fi vazut si confirmat ca terenul e precum au stabilit antreprenorii din randul anterior (care au facut studiu geo pe bune) si ar fi aruncat pisica moarta in curtea beneficiarilor.

26ld

^Nu stiu cum poate cineva trage concluzia ca au totul sub control si aici si pe A7 in luna mai a anului curent. Problema pe A7 e clar la structuri de toate felurile, cel putin pe Buzau-Focsani 1, unde stau bine cu terasamentele si chiar cu asfaltul. Mai sus de Focsani e si o problema de utilaje, vezi nodul turbion care abia a fost decopertat de exemplu, s-a facut atata galagie pentru el si acum creste iar iarba pe el, dovada fiind filmarile recente.

Faptul ca statul e incompetent nu trebuie sa absoarba un constructor de responsabilitatile lui din contract. Altfel, ce rost mai are un contract? De ce ar fi forat, de exemplu, doar o mica parte pentru care aveau AC pe A0 N4 si nu s-au ascuns in spatele lipsei AC pe tot lotul ? De ce ar fi muncit pe tot lotul Craiova-Pitesti cu exceptia nodului cu A1 daca timpul de executie incepea din momentul AC? Da, se va prelungi timpul de executie dar asta il avantajeaza tot pe constructor, nu pe cei care au nevoie de infrastructura. Nu vor plati penalitati, nu se duc la CAB, toata lumea e fericita.

Problema e ca ei sunt de fapt sustinuti politic si la randul lor, ei fac ce vrea politicul. Vine Grinda sau Marcel intr-o vizita pe undeva? Ei stiu dinainte si mobilizeaza temporar resurse acolo, vezi cazul Bacau-Pascani unde angajatii statului mint ca sunt in avans fata de graficul de lucrari, undeva la 24%.

Faptul ca anul asta sunt parlamentarele si trebuie voturi din toate regiunile tarii duce la imparteala asta: putin pe A3, putin de DX12, putin pe A7, ca atata se poate, dar toate in momente relativ bune pentru campanie electorala si pentru a genera stiri.

Ei stiu ce fac, politicul stie ce face, intrebarea e de ce nu isi da seama cetateanul si continua sa creada diverse povesti cu care a fost amagit de cand a inceput constructia A3?