Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 58 Guests are viewing this topic.

handrei

Quote from: rezin on December 22, 2023, 06:34:01 PM@Kimi

 Traficul care vine de la Brașov este  compus din traficul pentru Târgu Mureș și traficul pentru Bistrița pe care îl notăm cu A , și din traficul care vine de la Brașov cu destinație Cluj, Sălaj, Maramureș, Satu Mare, Bihor  , plus cel care iese din țară pe Oradea  (Biharea) care este de câteva ordine de mări mai mare decât traficul A , cel puțin de 4 ori , deci 4xA.

Acum venim de la Brașov prin Codlea la Făgăraș de unde avem  două variante:

1. Făgăraș-Sighișoara(53km)  + Sighișoara- Târgu Mureș (58km.)  +  Târgu Mureș – Iernut (17km)= 128km.


2. Făgăraș- Voila (13Km) + Voila-Cincu-Agnita-Mediaș-Târnăveni-Iernut (90km)= 103km.

Nimeni care vine de la Brașov, nu se duce prin Făgăraș și apoi prin Mediaș spre Cluj. Nimeni.
Rutele folosite sunt Brașov Sighisoara -> Tg-Mures -> Cluj sau cateodata Brasov -> Făgăraș -> Sibiu -> Cluj.
Asta cu salvarea a 20 de km nu contează așa de mult în realitate. Cel mai bun exemplu: Deva -> Arad. Ruta directă, de-a lungul Mureșului e cu 30 de km mai scurtă.
Dar autostrada nu s-a faăcut pe acolo, ci pe o rută mai lungă cu ~30 km, pe lângă Timișoara.

Vlad94

Dupa ce se termina Brasov-Sibiu, traficul va scadea simtitor pe Brasov-Sighisoara.

rezin

#34172
@handrei,

Exemplul tau cu A1  care trece pe la Timisoara-Holdea si nu pe valea Muresului ,adica pe la Savarsin, nu este concludent. Atunci erau primele autostrazi construite si asa s-a cosiderat sa faca una autostada care sa treaca pe langa cat mai multe localitati, in plus s-a luat in cosiderare si ramificatia la Lugoj pentru A6 (Timisoara -Craiova -Bucuresti).Din aceleasi considerente si A3 a fost dusa nu pe la Iernut-Tarnaveni-Medias-Agnita-Cincu(Bruiu)-Fagaras, ci vroia sa ajuga cu ea si la Targu Mures ,de aceia s-a ales sa se contiune de la Targu Mures prin Sighisoara la Fagaras.

  Azi cand avem constuita autostrada la Targu Mures, ar fi o nesabuinta sa alegem un traseu mai lung cu 20km.,  pentru traficul principal de la Brasov pe acest drum si care este cel spe Cluj, caci nu este nici un motiv sa lugim ruta doar ca sa faca trazit initil la Targu Mures.
  Si sa reducem o autostrada nou conctruita cu 20km are o mare importanta economica , deoarece cu banii economisiti se pot cosntrii 20km. de autostrada in alt loc unde sunt cu adevarati utili. Nu cred ca avem bani de risipit pentru ca 20km de autostada costa: 26 milioane euro, cat e km inmutit cu 20 de km rezulta 520 milioane euro. Cine are de aruncat o jumatate de miliard de euro? Asta ca sa nu mai vorbim si de benzina arsa degeaba de autovehicule care compun acest trafic, de poluare in plus, timp irosit si alte lurcruri care mai decurg din acesta.

Alexandru97

Salutare tuturor! Ce mai știți de lotul Meseș? Rămâne 29 decembrie ca dată de pronunțare oficială a câștigătorului?

Nove

E mai importanta legatura Tg. Mureș- Sighișoara, decât Iernut - Mediaș... asta este clar, ca vor fi favorizate reședințele de județ! Nu are rost tot sa iei aceleași explicații la nesfârșit, ca oricum nu se va face pe acolo, și nici nu ar avea de ce sa exista interes pentru o astfel de legatura, cu niște centuri, actuala infrastructura este suficienta pe Mediaș...

ivladbogdan

Cred ca a inteles toata lumea despre obsesia ta cu "Cincu(Bruiu)" si "traseul mai lung cu 20km". Mai era unul asa pe aici, care voia sa-i treaca drumul expres prin fata curtii. Stiu ca luase ban, deci iti sugerez sa nu mai trollezi atata cu "Cincu(Bruiu)" tau.  :lol:

DragosC

"asa s-a cosiderat sa faca una autostada care sa treaca pe langa cat mai multe localitati"

Pe buna dreptate. Sa faci autostrada prin Cincu si sa lasi Sighisoara izolata pe E60 ar fi o tampenie.

Nimeni nu face "naveta" intre Brasov si Cluj, autostrazile astea nu sunt pentru scurtarea distantelor ci pentru conditii sigure de parcurs si mai ales pentru a da optiuni de explorare si turism in Transilvania.
Nu spera si nu ai teama

Allex

A filmat vreun coleg A3 de la Targu Mures la Nadaselu (sau invers) de la firul ierbii?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

danpandrea

Hai că a fost acum știre la jurnalul TVR despre A3 și, țineți-vă bine, PPP pe Ploiești - Brașov, cu declarație de la Grindeanu.

shift2rail

^ economic, financiar, e singurul PPP care poate fi rationalizat in Ro.

ANTENA

#34180
Iar PPP ? Trebuie musai o declaratie pe acest subiect de Craciun, Anul Nou si de Paste cand este trafic pentru a se justifica o autostrada pe acest segment.

Vlad94

^^Au fost trei sau patru incercari cu PPP. Cititi forumul si veti vedea toate argumentele contra, inclusiv situatia cu autostrada din Muntenegru. Nu mai ascultati discursuri realizate pentru campania electorala.

dumbravaandrei

Mai mult, puteti vedea inclusiv motivele pentru care unii "parteneri privati" au renuntat la idee...
Adica simplu: prea scump pentru orice estimare de trafic am face.

Xed

E ok... Nu contează toate PPP-urile care au dat kix, motivele din spate și nici ca s-a explicat de n ori aici pe forum de ce nu e fezabil. Rămâne fezabil... după 20+ ani de chinuri.

tom_sawyer

#34184
Grindeanu, despre (noul) PPP, min, 20:45



22.08.2022
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni că nu există o decizie referitoare la posibilitatea unui parteneriat public-privat în vederea realizării autostrăzii Ploieşti-Braşov, deși premierul Nicolae Ciucă anunțase joia trecută exact această soluție.

,,Nu există o decizie de acest tip. Ştiu că s-a mai încercat în trecut, cred că de vreo 3-4 ori, şi nu a ieşit. În acest moment ne aflăm în faza în care se lucrează la studiul de fezabilitate şi la proiect. Este o licitaţie care a avut un câştigător. Sigur că am avut nemulţumiri în momentul în care am venit la minister şi am văzut durata de elaborare a studiilor de fezabilitate şi a proiectului care mi s-a părut foarte lungă, dar e un contract atribuit şi nu am ce să comentez din acest punct de vedere, doar o nemulţumire personală", a spus luni Sorrin Grindeanu, citat de Agerpres.

Pe de altă parte, premierul Nicolae Ciucă declarase joia trecută la Sinaia că "finanțarea nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluția pe care am discutat-o este cea a unui parteneriatul public-privat și ea trebuie asumată. Am avut în analiză trei opțiuni: fiecare dintre ele vizând fie folosirea împrumutului de la BERD, Banca Europeană de Investiții sau, așa cum spuneam, parteneriat public-privat".
g4media.ro


19.12.2023
Construcția autostrăzii de pe Valea Prahovei a fost estimată la aproape 5 miliarde de euro, sumă de două ori mai mare decât bugetul anual al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cum statul nu are acești bani, autoritățile iau, din nou, în calcul varianta ca șoseaua să fie construită în colaborare cu investitori privat, mai ales că recent, Parlamentul a adoptat o nouă lege referitoare la parteneriatul public-privat.

SORIN GRINDEANU ministrul Transporturilor și Infrastructurii: "Una din posibilități este cea legată de parteneriatul public-privat. Este mult mai ancorată în realitate. Ministerul Transporturilor a avut o contribuție majoră în noua formă a acestei legi a parteneriatului public-privat, care să ne ofere mai multe posibilități în a aplica acest tip de politică pe diverse proiecte care într-un final poate nu-și găsesc finanțarea."
tvrinfo.ro


Știau de la bun început că nu există bani la buget. Au discutat încă din 2022, când era Ciucă prim-ministru.


Despre PPP pe Valea Prahovei, de la min. 40:40