Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 27 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#34200
Quote from: rt25 on December 27, 2023, 03:13:15 PMTargoviste-Sinaia ce rost isi are? Pe langa ca traseul pe la Pucioasa Moroieni e mai dificil decat Comarnic Sinaia, e si de 3 ori mai lung.

Poate e de 3 ori mai lung pe DN-ul actual.

Rostul e că sunt în plan centuri la nivel de DEx la Targoviște și Pucioasa-Fieni (link pe pag. anterioară), DEx Targoviște-București, pe când Ploiești-Comarnic va rămâne la nivel de drum național actual:

min. 36:20

rt25

#34201
De la Comarnic la Sinaia sunt 20km. Ii faci pe jos in 2-3 ore.
De la Ploiesti pana la Comarnic ai 2 benzi pe sens cu separator si o singura localitate. Parcurgi sectorul acesta in aproximativ 20min.
E absurd sa te gandesti la varianta de 100 km ocolire pentru 20km si sa tot dai in problema Busteni. (adica rezolvi teava cu debit mare pana la Sinaia, dar ai robinetul inchis la Busteni ca si acum).

tom_sawyer

#34202
Care 100 km de ocolire? Vorbesc de traseul București-Târgoviște-Sinaia-Brașov vs. București-Ploiești-Sinaia-Brașov.

rt25

#34203
pai inteleg ca se vrea Ploiesti -> Targoviste -> Sinaia in loc de Ploiesti->Comarnic->Sinaia.

Ca iesirea DN7 -> DN71 Bucuresti->Targoviste este si ea relativ problematica.
In plus, va reamintesc de serpentinele de la Moroieni pana la Sinaia.

Deci inlocuim 2 iesiri relativ ok din Bucuresti si un traseu drept si optim Bucuresti->Ploiesti->COmarnic (A + DN cu caracteristici foarte bune) cu un ipotetic DX Bucuresti -> Targoviste + DN71 virajat +  o ipotetica ocolitoare Pucioasa la nivel DX + serpentinele foarte pronuntate de pe sectorul Moroieni -> Sinaia ?

Pai doar traseul Moroieni -> Sinaia costa mai mult decat sectiunea Comarnic - Sinaia, in primul rand dpdv al lungimii si in al doilea rand dpdv al reliefului.

tom_sawyer

#34204
Dacă spui "ipotetice", la fel trebuie să consideri și Comarnic-Brașov, că proiectele sunt cam în același stadiu, în studiu de fezabilitate cu traseul aprobat.

Legat de ieșirea din București, DEx spre Târgoviște se conectează la Drumul Radial 4, care are contract pentru SF semnat.

dr4qul4

Nu cred ca vrea nimeni nici macar Sinaia - Targoviste (nu exista nici macar intentie de licitatie pt SF)
Se doreste un DX Bucuresti-Targoviste (dar peste 10-15 ani) si pana atunci doar iesirea din Bucuresti (nu stiu ce radial este), centura la Targoviste si centura la Pucioasa-Fieni. Dar de acolo mai sunt inca 30 de km pana in Sinaia, si nu vad rostul de a face tunel pe sub Paduchiosu, in loc sa facem A3 pe la Comarnic, pe valea Prahovei.
Si trebuie tunel serios, pentru ca DN71 urca 300m peste Sinaia!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#34206
Cu tunel acolo oricum ieși mai ieftin decât cu tunelele de la Ploiești și Câmpina.

LE: am văzut că în traseul final s-a renunțat la tunelele de la Ploiești și Câmpina. Dar 6 din cele 13 tuneluri sunt între Câmpina și Sinaia.

DragosC

Plus varianta "mea" de la Targoviste pana la Rasnov, care ar include si Branul pe lista de obiective, ca tot facem autostrazi (si) pentru turisti :lol:

Cum zicea Horatiu, or fi perlele iernii asteia, dar eu sunt un amarat de user pe un forum de discutii, altii mult mai "destepti" au propus autostrada prin tunel pana la Brasov, si lumea i-a si luat in considerare.
Nu spera si nu ai teama

rt25

#34208
ce vreau sa spun e ca nu rezolvam nimic cu Moroieni -> Sinaia vs Comarnic -> Sinaia ca blocajul mare ramane tot in Busteni.
Sunt un suupporter al implementarii variantei corecte de cand lumea si pamantul. Inlocuiesti DN1 (si e 1 cu un motiv) cu o autostrada.
Sunt impotriva devierilor si ocolirilor. Si cu atat mai mult, daca presiunea de a face ce trebuie merge pe alte zone, trebuie sa ne focusam numai pe o varianta in aceasta zona a Romaniei. Daca noi insine nu militam pentru varianta corecta in aceasta zona astfel incat politicienii sa nu mai scoata din joben vreo alta tampenie in locul autostrazii asteia nenorocite de care vorbin de 30 de ani (ca prostia de pe Valea Doftanei sa numesc una)... poate s-ar rezolva ceva.


Legat de Targoviste->Campulung->Rucar->Bran: voi ati fost vreodata pe acolo? ca e un relief incredibil de dificil...

DragosC

"Legat de Targoviste->Campulung->Rucar->Bran: voi ati fost vreodata pe acolo? ca e un relief incredibil de dificil..."

Nu-i bai, f__em un tunel :lol:
Nu spera si nu ai teama

dr4qul4

rt25... nu vrea nimeni A/DX nici pe DN71 nici pe DN72A+73. Astea sunt fumigene pe care nu are rost sa le dezbatem.
Tunelul de la Ploiesti in schimb trebuie combatut de fiecare data. Ca e o prostie imensa.
E ca si cum am propune tunel pe sub Padina. Ar fi 30 de km in linie dreapta intre Scopoasa si Rasnov.
Si nici nu ar costa prea mult, ca dam de alea dacice. Si de tuneluri si de comori, ca sa avem cu ce plati restul de lucrari.

PS. intrebarea asta...rasuceste cutitul in rana. Nu ca am fost, dar (aproape) am petrecut revelioane pe toate cele 3 rute.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#34211
Am editat mesajul de mai sus. S-a renunțat la tunelul de la Ploiești în traseul final. Dar au rămas 6 tuneluri (din 13 în total) pe Nistorești-Sinaia.

https://ploiesti-brasov.ro/index.php/2023/05/04/continua-consultarea-publica-privind-traseul-autostrazii-ploiesti-brasov-pana-in-data-de-11-05-2023/

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/ypHFYH2TkZos329?

(pentru vizualizare pe hartă: earth.google.com -> Fișier -> importati fisierul KML/KMZ)




































Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Nu prea mai erau alte variante. La COmarnic au bagat centura prin albie, asa ca nu mai ramane loc de A3. Poate doar daca o fac suprapusa pe pile peste centura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

#34213
Quote from: DragosC on December 27, 2023, 04:10:39 PMf__em un tunel :lol:
Tunel? Cine-a mai pomenit?  :o
Nee, o luam din sat in sat, expropriem ce ni se pare necesar si-i dam bice. Ce mai ramane din sate n-are decat sa ne miroasa noxele si sa ne asculte motoarele.
Nu sunt localitati? Nu-i nimic, o luam prin paduri. Defrisam cat mai mult si tot ajungem unde trebuie...

Recunosc, nu am idee care-i impactul tunelelor (ca sigur ceva-ceva se strica si cu tunelele), dar in afara de costuri, par sa aibe putine inconveniente in comparatie cu solutiile pe la poala codrului.
Si la partea de costuri, cei care au deja autostrazi au ajuns la concluzia ca pe termen lung stressul provocat de astea localitatilor pe langa care trec... costa.
Noi am avea sansa sa facem direct cum trebuie, da' na, costa...

Da, stiu, pentru cei care doar folosesc autostrazile nu conteaza pe unde trec, dar pentru cei care locuiesc langa ele conteaza. Cei care trec, trec din cand in cand si repede (putin timp), cei care locuiesc cu ele pe cap le au acolo in permanenta. Ieri am dat o tura de un camp de langa casa, pe langa A5. Am fost in mod special atent sa vad cam de pe unde zgmotul incepe sa fie deranjant. Cam de pe la 1 km. De fapt imediat ce am avut vizibilitate directa spre autostrada. 

DragosC

#34214
Toate drumurile polueaza sonor, noxe, etc. La fel si caile ferate.

Nu mai facem nimic in cazul asta, pentru ca in mod sigur nu ne permitem tuneluri de zeci de kilometri, si nici nu ar trebui sa bagam bani cu ghiotura.

O suna cinic, dar prefer exproprierile, asa cum s-au facut dealtfel si pana acum, e o non-problema. Zero.

PS. Stau peste drum de A0, la 50 de metri. Am fost la un fir de par distanta de a fi expropriat si dupa ce vor termina grecii, voi astepta sa vad cat disconfort va fi, chiar cu panouri montate.

Daca nu imi va conveni, voi incerca sa vand si voi pleca in alta parte, dar in niciun caz nu ma voi sui pe bicicleta sa protestez noaptea in fata sediului MT.

Binele public e prioritar.
Nu spera si nu ai teama