Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Liviu M

@dr4qul4: din randarea care misuna pe forum acum ceva timp, mie mi s-a parut ca "centura" doar traverseaza Prahova, urmand niste strazi existente, motiv pentru care nu poate fi construita fara intersectii. *)
Daca ar fi fost facut pe amplasament nou, ar fi putut fi facuta fara intersectii, doar cu doua treceri peste doua strazi locale, caz in care ar fi inceput sa semene cu o solutie la dopul din Comarnic. 

*) Comarnicul chiar n-ar avea nevoie de acces direct la "centura", ar fi fost suficente accesele prin capete.

Liviu M

Quote from: DragosC on December 27, 2023, 05:03:18 PMPS. Stau peste drum de A0, la 50 de metri... voi astepta sa vad cat disconfort va fi
OK, poate sunt eu mai sensibil, asa ca am sa te rog sa-ti comunici impresiile dupa deschidere/dupa un timp de vajaiala. Presupun ca circulatie o sa fie.

Quote from: DragosC on December 27, 2023, 05:03:18 PMDaca nu imi va conveni, voi incerca sa vand si voi pleca in alta parte
Succes. Numai ca nu cred ca asta este o solutie pentru toti cei afectati.

Quote from: DragosC on December 27, 2023, 05:03:18 PMBinele public e prioritar.
Defineste binele public. Binele public in Comarnic e ca circulatia sa nu mai fie prin mijlocul orasului.

DragosC

#34217
Quote from: Liviu M on December 27, 2023, 05:17:45 PM
Quote from: DragosC on December 27, 2023, 05:03:18 PMBinele public e prioritar.
Defineste binele public. Binele public in Comarnic e ca circulatia sa nu mai fie prin mijlocul orasului.

Asa ceva nu se va intampla niciodata, atata timp cat acolo vor ajunge turisti cu masini.

Zece autostrazi si zece centuri nu vor elimina traficul din interiorul statiunilor.

La fel ca la pasajul de la Domnesti, cat timp ai blocuri peste blocuri si Prelungirea Ghencea asfixiata, se sta in coloana pe pasaj si chiar si pe centura.

Asa va fi si acolo, sirurile lungi de masini care astazi stau pe DN1, vor sta pe bretelele dintre centuri si statiuni, sau intre autostrada si statiuni. Sau in continuare pe DN1. Sau peste tot.

La fel ca in Bucuresti, care "nu a fost gandit pentru un asa volum de masini", nici in statiuni pe toate stradutele alea nu s-a gandit cineva ca vor stationa si misuna turistii.

Orice varianta s-ar alege, turistii aia tot cu masina vor intra in statiune, nu se vor evapora intr-un norisor de puf.

Un exemplu foarte bun cred ca va fi Alternativa Techirghiol si statiunile de la mare, daca cineva isi inchipuie ca dupa finalizarea acesteia vor disparea masinile si aglomeratia din statiuni, am un hotel in Alaska pe care as vrea sa i-l vand.
Nu spera si nu ai teama

Liviu M

Ăla deja e trafic local. ;)
O autostradă pe valea Prahovei (pe firul apei, adică) va duce traficul de tranzit prin mijlocul localității, că așa curge Prahova, tăind Comarnicul în doo. O autostradă prin tunel îndeplinește ambele cerințe - trafic de tranzit decent, viață decentă pentru localnici.
Că întrebai - ăsta ar fi și scopul unei autostrăzi în zona stațiunilor - traficul de tranzit (pentru Sinaia un bucureștean care merge la Bușteni e tranzit) stă pe autostradă *) până ajunge în stațiunea de destinație, când devine trafic local. Simplu.  :)

*) În tunel.  :lol:

DragosC

#34219
Ai zis "prin mijlocul orasului", deci da, local. Asa e in toate statiunile si nu se va schimba prea curand. Traficul ala de tranzit e egal cu cel local, daca tranzitul se face doar pana la urmatoarea statiune. Cred ca volumul de masini e relativ acelasi comparativ intre Predeal, Sinaia sau restul.

Adica nu se va observa mare imbunatatire daca gigel din bucuresti nu se mai opreste in comarnic, si merge pe autostrada pana la sinaia, unde are el treaba, pentru ca sunt tot atatia gigei care vor avea treaba chiar in comarnic. Plus aia din Sinaia. Plus aia din Predeal sau Azuga.

Si ala care are treaba in comarnic va aglomera breteaua, in timp ce ala care are treaba in sinaia va aglomera o alta bretea, simultan.

Si asta am zis de dimineata, ca tocmai, rolul autostrazii respective nu poate fi altul decat cel de tranzit catre/dinspre Brasov, iar Horatiu si alti colegi au spus ca nici vorba, ca e vorba despre promovarea accesului decent catre statiuni, cand imi este clar ca apa ca asa ceva este imposibil.

Cat despre tuneluri pe sub statiuni, din moment ce nu rezolva problema principala pentru doritorii de turism, dar o rezolva pe cea nationala, adica de a conecta capitala de Transilvania prin Brasov, nu imi prea pasa daca o fac pe sub Prahova, pe deasupra sau pe la Targoviste.

Insa ceva imi spune ca nimeni nu va fi de acord sa plateasca 8 sau 10 miliarde de euro pentru linistea locuitorilor de acolo.
Nu spera si nu ai teama

Liviu M

Mijlocul orașului pentru că asta ar însemna o autostradă pe firul apei.
Restul...

Xenos

Tranzitul Bucuresti - Brasov (si toata zona centru) este suficient de intens si de important pentru a justifica autostrada Ploiesti - Brasov. Prioritar ar fi segmentul Comarnic-Predeal, acolo unde sunt ambuteiajele cele mai mari, din cauza gatuirilor din Comarnic si Busteni. Restul sunt povesti.

tom_sawyer

#34222
Să vedem ce va merge mai repede: PPP-ul Comarnic-Brașov sau DEx-ul București-Târgoviște. PPP "ajutat" din greu de alternativa de pe Valea Doftanei.

dumbravaandrei

Quote from: hefaistos on December 27, 2023, 11:32:42 AMO autostrada oe valea Prahovei este mai scumpa ca oriunde, pentru ce zona e puternic urbanizata. Asa ca in tot locul unde este mai convenabil sa pui traseul găsești deja case. Soluția găsită e sa o urci pe coasta, unde tunel-viaduct-tunel scrie pe proiect.
Pe care coasta urci tu autostrada de la Câmpina la Predeal pe actualul coridor (care impune trecerea prin Sinaia, Azuga, Busteni si Predeal)?

pasadia

Prin versantul stâng al văii, cunoscut ca fiind si versantul estic. Si nu impune nimeni trecerea PRIN ci PE LÂNGĂ.

dumbravaandrei

Nici nu e localitate pe versantii aia...  :-[

Gio

#34226

Soc si groaza, se expropiaza pentru lucrari de infrastructura, zici ca nu s-a mai pomenit in Romania.. Avem lege de expropiere pentru utilitate publica, nu e doar de florile marului, practic orice autostrada noua a implicat si expropieri caci altfel nu se poate. Sau se poate, dar trebuie sa construim autostrazi departe de orice localitati, eventual prin centrul pamantului si ele nu si-ar mai justifica utilitatea publica. Chiar nu inteleg de ce nu se pot expropia pe V Prahovei, cel putin atunci cand o localitate este "calcata" pe la margine nu vad motiv pentru care nu s-ar recurge la expropieri. Pretul unor tuneluri, viaducte poate fi mult mai mare decat oferirea unui pret corect/ atractiv celor expropiati. Si de cand interesul public local este peste interesul public national? Stiu, suntem in tara cocoasei de la focsani unde autoritatea locala a reusit sa cocoseze autostrada, situatie care pare sa se repete si la iasi, dar asa ceva nu e normal.

cristi767

Discuția era dacă faci o lucrare mai scumpă pentru a evita unele exproprieri sau una mai ieftină, dar care intră ca buldozerul prin varianta cea mai comodă. Nu dacă se expropriază sau nu pentru o autostradă.

EugenRo

Reporter TVR: Ce se intampla cu autostrada Comarnic-Ploiesti?
Pistol: Anul acesta (n.n. 2023) se va lansa lotul Codlea-Cristian, de 4 km (...)
 :lol:  :lol:  :lol:

Duta C

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: