Author Topic: Hartile forumului / API si tehnici cartografice  (Read 631 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Hartile forumului / API si tehnici cartografice
« on: July 11, 2017, 10:02:53 AM »
Aici discutam despre activitatea cartografica (mai ales pe OpenStreetMap dar si GoogleMaps, harti cadastrale, etc) necesara pentru a actualizarea hartilor forumului, de exemplu Harta proiectelor de infrastructura si Harta calitatii drumurilor. Urmatoarele 2 postari sunt TODO care vor fi actualizate in functie de ce e de facut pe OpenStreetMap (POSM) pt harti (cand se mai lanseaza un proiect, se mai da un AC, se termina o lucrare..., se mai schimba calitatea drumurilor, etc), insotite de instructiuni.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
TODO pentru Harta proiectelor de infrastructura
« Reply #1 on: July 11, 2017, 10:04:44 AM »
TODO pentru Harta proiectelor de infrastructura
Se folosesc tag-urile OSM construction, proposed, opening_date, start_date, access, si status. Vezi instructiuni mai jos

Rutier
- vazut care alte proiecte care acum sunt rosii pe harta au AM si setat AM pe OSM
- verificare trasee OSM pt DX12 conform planselor postate recent (iulie 2017). Impartire pe loturi si setarea indicativului SEAP si datei de lansare a licitatiei, conform sintezei licitatiilor
- verificare trasee OSM pt A1 Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges conform planselor postate recent (iulie 2017). Setarea indicativului SEAP si datei de lansare a licitatiei, conform sintezei licitatiilor
- verificare trasee OSM pt A0 sud conform planselor postate recent (iulie 2017). Impartire pe loturi si setarea indicativului SEAP si datei de lansare a licitatiei, conform sintezei licitatiilor
- A3 Suplac-Bors pare a avea structuri lipsa in partea de vest. Trebuie gasita documentatia si adaugate structurile
- A3 Suplac-Bors se pare ca nu are AC (doar AM) in zona Fegernic
- A1 LD4 are cateva structuri lipsa (intersectii cu drumuri locale) intre Mintia si Ilia.
- setat AM pentru DX12
- setat AM pt A0 sud
- setarea progresului fizic pt tronsoanele A1 in constructie conform postarilor lui yetiman
- setarea progresului fizic pt tronsoanele A10 in constructie conform postarilor lui yetiman
- setarea progresului fizic pt tronsoanele A3 in constructie conform postarilor lui yetiman
- setarea progresului fizic pt centuri in constructie (Caracal, ...?) conform postarilor de pe topic...
- setarea indicativului SEAP pentru pasaje Arad conform sintezei licitatiilor
- adaugat detalii despre noduri si structuri A8
- clarificat daca DC153/A1 e subtraversare sau supratraversare
- adaugat parcarea Ohaba, parcarea LD4 de la km 79, etc,
- adaugat ecoductele LD3 si LD4
- A10 nu are aproape deloc structuri

Feroviar
- variantele de viteza de pe loturile atribuite pe km 614-Simeria trebuie marcate construction (acum sunt proposed). Asta le va face vizibile si pe OSM
- tag-ul status (constructor, progres fizic) ar trebui setat pt variantele de viteza pe Coridorul IV, sau poate pentru intregul traseu.
- linia 200 intre Vint si Sebes nu e dubla (TibiV)

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
TODO pentru Harta calitatii drumurilor
« Reply #2 on: July 11, 2017, 10:06:45 AM »
TODO pentru Harta calitatii drumurilor OSM
Se folosesc tag-urile smoothness, surface_survey si surface, si uneori highway. Vezi instructiuni mai jos. Harta contine toate datele din harta orientata pe tranzit  (vancouver) dar contine si date suplimentare: contributiile altor utilizatori OSM, date despre calitatea drumurilor judetene, comunale, forestiere, si de orice alt rang. Este deci folositoare pentru turism, nu numai pt tranzit. Harta se poate include in app-uri mobile, care permit navigare GPS, cautare si alte facilitati.

TODO
- vancouver a publicat un log in mai sau iunie si modificarile au fost preluate pe OSM de cartre strainu dar nu stim daca a terminat.
- log-ul OSM nu a fost verificat din martie pt a vedea daca anumite noutati sunt relevante pt harta lui vancouver, caz in care trebuie semnalat pe topic

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Instructiuni OSM pentru Harta proiectelor de infrastructura
« Reply #3 on: July 11, 2017, 12:01:02 PM »
Instructiuni OSM pentru Harta proiectelor de infrastructura
Editarea datelor hartii se face cu editoare OSM, nu exista inca editoare dedicate. Se recomanda editoarele care permit setarea de tag-uri pentru mai multe segmente simultan, cum ar fi Potlach2 si JOSM.

Instructiuni pentru status (datele despre licitatie, AC, progres fizic, etc)
Tag-ul OSM status este setat cu informatii despre mai multe aspecte, pt ca OSM nu are tag-uri pentru AC, AM, licitatie etc. Aceste aspecte se separa prin virgula, iar separatorul intre nume si valoare este doua puncte. Exemplu:
Code: [Select]
status=AC:111/2011,tender:123456/31.12.2016,winner:Bechtel,builder:Bechtel,progress:65%/20.01.2017 85%/20.06.2017

Aspectele care sunt, sau vor fi afisate pe harta sunt urmatoarele:
- tender (sau tender:indicativSEAP/data), licitatia din SEAP sau sinteza licitatiilor. Tronsoanele care nu au fost licitate se afiseaza cu roz deschis ("vise")
- winner (sau winner:nume, sau winner:nume/data desemnarii) castigatorul licitatiei daca a fost desemnat
- builder (sau builder:nume sau builder:nume/data semnarii contractului) constructorul, apare la click pe segment . Poate la zoom in e bine sa apara numele constructorului pe traseu (alaturi de anul estimat).  Tronsoanele care nu (mai) au constructor sunt afisate punctat. De obicei cand se semneaza contractul (sau se da ordin de incepere? cand e mai bine?) trecem proiectul din proposed in construction pe OSM. Asta inseamna ca va fi vizibil pe harta OSM standard.
- AM (sau AM:numar/data). Partile fara AC care au AM vor fi probabil mai "portocalii"
- AC (AC:numar/data). Partile care nu au AC se afiseaza cu rosu
- progress:procent% (sau progress:procent%/data sau progress:procent1%/data1 procent2%/data2 ...) progresul fizic al fiecarui tronson in constructie, va fi afisat cu diferite nuante de verde/albastru. Separatorul intre mai multe date de progres este spatiu

Instructiuni pentru datele de deschidere
- setati opening_date pentru data la care s-a deschis, sau se estimeaza deschiderea. Anul ajunge...
- daca s-a dat in folosinta mai tarziu decat opening_date, setati start_date
- daca se stie ca se va da in folosinta mai tarziu decat opening_date, setati access=no
- cel tarziu la deschiderea tronsonului pe rutier se seteaza smoothness=excellent, surface=asphalt
- cand se deschide circulatiei un lot "muzeu" (care a fost receptionat dar nu dat in circulatie), stergeti tag-ul access, sau setati access=yes

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Instructiuni OSM pentru Harta Calitatii Drumurilor
« Reply #4 on: July 11, 2017, 12:19:50 PM »
Instructiuni OSM pentru Harta calitatii drumurilor
De obicei editorul de calitate este suficient. Acolo se poate seta smoothness (calitatea), surface_survey (comentarii), si surface (tipul de suprafata). Uneori pe un segment de drum OSM sunt portiuni cu calitate diferita, si atunci segmentul trebuie impartit in doua sau mai multe portiuni. Asta se poate face numai intr-un editor OSM (apasati Edit in stanga sus pe openstreetmap.org).  Atunci trebuie setate tag-urile:

- smoothness poate avea valorile: excellent apare pe harta albastru, good  verde, intermediate  galben, bad rosu,very bad tot rosu (!), horrible, very horrible si impassable mov
- surface_survey: amanunte despre calitate. Incepe de obicei cu 2017JUL_numeUtilizator. Daca primele 4 caractere sunt cifre, se presupune ca e anul raportului de calitate, si se afiseaza pe harta la zoom >=14
- surface: tipul de suprafata. Orice in afara de asphalt sau concrete se afiseaza pe harta cu linie punctata.. Atentie, exista drumuri neasfaltate cu smoothness bun si foarte bun. Pe harta de tranzit drumul va apare sigur rosu, dar pe OSM poate fi galben punctat (surface=gravel, smoothness=intermediate) de exemplu
- highway: unele drumuri, de si au rang inalt, sunt foarte inguste. Atunci, in loc sa scadem smoothness (care se refera strict la cat e de buna suprafata) este mai corect pe OSM sa scadem rangul drumului (din trunk in primary, secondary, tertiary, unclassified, etc). Drumul va apare pe harta mai subtire, ceea ce e intuitiv pentru utilizatorul hartii.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Imbunatatiri ale hartii proiectelor de infrastructura
« Reply #5 on: July 11, 2017, 12:24:13 PM »
Acest post va cuprinde urmatoarele imbunatatiri ale hartii proiectelor de infrastructura. Actualmente acestea sunt:

- o legenda mai grafica si mai intuitiva
- afisarea progresului fizic prin diferite nuante de albastru
- afisarea cu alta culoare (rosu mai portocaliu) a segmentelor care au AM, dar nu au AC.
- afisarea capetelor fiecarui lot
- folosirea de OSM relations pentru loturi si proiecte, pentru a seta tender, winner, builder, AM, AC, progres fizic pentru intreg lotul sau proiectul
- actualizarea hartii mai des decat la fiecare 24h


cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Imbunatatiri ale hartii calitatii dumurilor OSM
« Reply #6 on: July 11, 2017, 12:26:57 PM »
Acest post va cuprinde urmatoarele imbunatatiri tehnice ale hartii calitatii drumurilor OSM. Actualmente acestea sunt:

- folosirea hartii Google ca harta de fundal, ca la Harta proiectelor de infrastructura, dupa o discutie pe forum.
- un nou strat in editor pt drumurile cu calitate necunoscuta
- un nou strat in editor pt drumurile neasfaltate cu calitate galben (intermediate) sau mai mult. Probabil au fost asfaltate intre timp, de aceea au calitate buna.
- adaugarea unei functii de cautare pe harta... Editorul are deja cautare, in dreapta sus.
- actualizarea hartii mai des decat la fiecare 24h

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Relatii OSM pentru proiectele si contractele de infrastructura rutiera
« Reply #7 on: July 13, 2017, 01:02:48 PM »
Relatii OSM pentru proiectele si contractele de infrastructura rutiera

Pentru a putea seta tag-uri pe mai multe segmente in acelasi timp, am facut pe OSM relatii pt zonele care vor avea probabil aceleasi tag-uri (acelasi contract, AM, AC, progres fizic...).

A1 LD2, LD2 tuneluri pt ursi
A1 LD3, Holdea
A1 LD4, zona lilieci
A1 Sibiu-Boita
A1 Pitesti-Curtea de Arges
A3 Bucuresti-Ploiesti lot 1
A3 Rasnov-Cristian
A3 A3 1C lot 1 TarguMures-Ungheni+ tronson legatura cu strada Budiului
A3 1C lot 2 Ungheni-Ogra
A3 2A lot 1 Ogra Iernut (cu AC), si fara AC (vest)
A3 2A lot 2 Iernut-Chetani (cu AC), fara AC vest si est
A3 2A lot 3 Chetani-Campia Turzii (fara AC)
A3 viaduct Gilau, Gilau-Nadaselu, 3A2 Nadaselu-Mihaiesti
A3 Suplacu de Barcau-Bors TODO: separat zonele fara AC.
A10 lot 1 cu AC. Fara AC: nod Sebes, Alba Iulia Sud, Alba Iulia Nord
A10 lot 2
A10 lot 3
A10 lot 4, Stejeris

Centuri:
- Bacau
- TODO: Beius-Stei
- Caracal
- Carei
- Mihailesti
- Suceava
- Sacueni
- TODO Satu-Mare
- Targu-Mures
- Targu Jiu est
- Timisoara sud
- Tecuci

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Relatii OSM pentru proiectele si contractele de infrastructura feroviara
« Reply #8 on: July 13, 2017, 01:15:41 PM »
Relatii OSM pentru proiectele si contractele de infrastructura feroviara

Rezervat.

IN PROGRESS

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Obtinerea de harti cadastrale
« Reply #9 on: July 17, 2017, 08:24:10 PM »
Un mic tutorial pt obtinerea de harti cadastrale pentru o anumita zona
http://geoportal.gov.ro/viewers/ro_RO/index.html

Sus in centru alegeti "analiza parcele in zona desenata" (a para icoana de la stanga la dreapta). Apoi desenati un dreptunghi si apasati "realizeaza analiza". Vor apare pe harta parcelele din zona de interes, pot fi descarcate si ca lista.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Suprapuneri harti
« Reply #10 on: July 17, 2017, 08:24:26 PM »
Daca vreti sa suprapuneti o harta (de exemplu cadastrala) pe o alta cu aceeasi proiectie*, salvati-o ca imagine print screen si apoi faceti fundalul transparent, de exemplu cu lunapic

http://www194.lunapic.com/editor/?action=transparent

La suprapunerea imaginilor de pe harta de baza (de ex harta cadastrala) peste imaginile din alta harta, drumurile pot fi folosite ca reper pentru dimensionare si zoom. Cand drumurile se suprapun, parcelele vor apare in pozitia corecta.


(*) multe harti ca Google si openstreetmap.org au aceeasi proiectie, iar daca nu au, pot fi transformate daca aveti datele hartii, de ex  in cazul OSM

perfidus

  • Senior
  • ****
  • Posts: 288
  • Karma: +101/-67
Re: Hartile forumului / API si tehnici cartografice
« Reply #11 on: July 17, 2017, 09:43:48 PM »
Eu am folosit o functie Google Earth pentru a realiza imaginile din topicul pentru DX12.
Dupa ce am facut captura de ecran de pe planse cu Nitro PDF (select > Snapshot), am salvat-o cu Paste in Paint in format png. Se poate folosi orice altceva  la faza asta (chiar si un program de luat notite cu copy paste cum ar fi Evernote).

Daca lucrati cu GE nu e nevoie sa faceti planul transparent cu lunapic pentru ca are el o functie desteapta numita Suprapunere de imagine (Ctrl+Shift+O) unde se poate suprapune pe suprafata terenului planul salvat png si apoi potrivi transparenta lui undeva la 50%.

Partea mai dificila este asezarea exacta pe harta (rotire, panoramare, stretch, marire-micsorare) pana se suprapun drumurile sau retelele (stalpii) LEA cu cele de pe Google Earth. La unele planse operatia asta a fost chiar o provocare.
La sfarsit captura ecran din nou din GE si urcat pe net pentru postat pe forum :D.
Frumos este ca toate aceste poze suprapuse raman salvate in locurile respective si se pot exporta "la pachet" cu marcatorii de locatie.
Deci, le poti rasfoi oricand si pe orice calculator cu GE instalat.
« Last Edit: July 17, 2017, 09:47:07 PM by perfidus »
31.07.2017 depunere oferte Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?