News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ sunt foarte multe sonde inchise, istoric zacamantul acela are 60 de ani, stirea asta e din 2011 cu forajul orizontal al lui schlumberger, intre timp in 2015 deja au aparut si firme romanesti care au facut pentru petrom de exemplu forajele orizontale de la independenta galati
http://www.bihon.ro/record-mondial-stabilit-la-suplacu-de-barcau/news-20110210-01594071
Până în prezent, pe acest zăcământ au fost săpate peste 2.800 de sonde, din care circa 744 sunt încă active, scrie la articol,

Multe sonde inchise probabil inca sunt "neecologizate", petrom le inchide, si apoi statul roman trebuie sa ii dea banii de "ecologizare", asa a fost contractul ala de privatizare

asa off topic, ca "parteneri seriosi", petrom de exemplu incheie niste contracte cadru, cu preturi si o suma de bani alocata, si cu ce utilaje si competente ai tu nevoie ca si subcontractor sa iei lucrari de foraj sau ce servicii mai au ei, Deme Macarale dintre cele de aici de pe forum a fost si ea bagata bine de tot cand a fost revizia petrobrazi si cand au mai montat utilaje noi - cand ti se spune ca ne trebuia lucrarile astea, alocam atatia bani anual timp de 4 ani de exemplu pentru asta, noi alocam banii si lucrarile fara sincope si fara razgandeli, si asteptam ca si tu ca si contractor sa lucrezi pentru noi fara sincope si razgandeli, iti faci socoteli, iei utilajele care iti trebuie in leasing, angajezi si scolesti oamenii - si la 4 ani dupa "recordul" lui schlumberger sunt firme in tara care fac asa ceva, mai pe tacute ca s-a fumat recordul, si pe bani mai putini evident

Dar noa cu contracte rupte in direct si cu bugete nevotate si chestii politicianiste ieftine gen nu gasim banii sa platim pasajul dar avem bani de vouchere de masini noi la taximetristi si vochere de vacante de pensionari in grecia sau mai stiu eu ce aberatii de spart bani - greu sa cresti
UMB intr-adevar, sper sa fie un model si pentru altii
si nu "regii asfaltului" gen eurostrade

pentium10

Filmare din drona, Selina - Biharia, din 20 septembrie.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Incet incet se face si filmarea/montajul video mai bine. Oricum mai important e progresul Selina, care este.

Tomcat1974

Intrebarea idioata este oare la ce foloseste sectorasul acela ?

GDPR

Nota 3, stai jos  :lol: Ca sa se poata folosi tronsonul ce se afla acum in constructie in Ungaria.

Ionut

Adică e nevoie de lotul ăsta ca sa nu le facem muzee de autostrada și vecinilor.

Liviu M

5 km loc de ambuteiaje in Ro, nu in Hu.  :lol:

tonică

cum scriam si mai sus, tocmai ca-s 5 km aduce un plus de vitalitate santierului, mic dar finalizat mai curand decat daca ar fi fost de 25km si ar fi vlaguit financiar atat pe constructor cat si pe mai stiu eu cati subconstructori ori s-ar fi lalait in asteptarea banilor lipsa veniti de la stat. As prefera sa tot vad din 5 in 5km alti constructori dar cu totii sa lucreze si sa termine repede. Sper ca cei pe care-i tot asteptam la  conducere sa ia in considerare un astfel de plan, licitatii a unor segmente mici dar care astfel sa poata da prilejul intr-un timp relativ scurt sa fie puse cap la cap precum un puzzle si sa rezulte un avant in constructia de autostrazi de la noi de care avem cu totii atata nevoie.

voicul

Adica zici ca in loc de 1 licitatie pe 20 de km sa lucreze CNAIR de 4 ori mai mult ... la 4 licitatii?
Poate intr-o alta lume, alt guvern, alt deceniu, alt CNAIR, alta tara.


Liviu M

Ce sanse ai sa iasa ceva folositor cu bucatele de 5 km? Cate din ele vor avea intrari/iesiri functionale?

dr4qul4

loturile nu trebuie impartite dupa distanta, ci dupa functionalitate.
In acest caz, 5km sunt de ajuns. Leaga autostrada de DN si de Oradea. Principalul beneficu este noua vama, astfel incat tirurile vor astepta mult mai putin. Ca pana intram in Schengen........
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

Bucata asta deja in constructie e OK, da' cate bucati la fel de utile se pot gasi?
Poate bucati care pot fi folosite ca centuri, da' habar n-am cate ar iesi.  Sau sa speri ca toti constructorii vor fi seriosi si termina toti odata...

tonică

eu dau ca exemplu lotul gilau-nadaselu (8km), lotul lui geiger de la ogra(3,6km), lotul lui strabag de la ungheni (10km), nu ca ar fi o regula dar atata timp cat sunt mai putini km efortul financiar si tehnologic este mai mic si da posibilitatea constructorului sa iasa cu performante de imagine, asa cum au facut si cei de mai sus. Nu e nevoie ca loturile sa aibe noduri pe traseu, la cat dureaza teoretic lucrarile n-ar trebui sa existe probleme iar daca totusi apar dificultati financiare din partea statului, firma poate suporta costurile fara sa fie daramata asa cum s-a intamplat de cateva ori cu vechi loturi pe a1 ori cu straco acum.

Liviu M

Nu Gilau-Nadaselu a fost primul muzeu din cauza nodului (neterminat) de la Gilau?  ???

alecu26

Si numai usor nu a fost. Dar intradevar...propunerea e buna. O zic a suta oara...asa se incurajeaza si cresc firmele locale. Asa s-a întâmplat in Spania, Portugalia...etc. Tine doar de noi sa inchidem piața, sa copiem si sa invatam inginerie de la altii...pe care sa o exportam. Spaniolii au inchis asa bine piața si au facut atatia bani dupa aia din ratele de profot incat au cumparat dupa aia firmele cu traditie  germane si nu numai.
Drumurile noastre POATE;