Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

transporter

In domeniul meu intotdeuna calculam si costul de oportunitate. Cred ca pe termen lung tara ar fi avut un beneficiu mai mare daca Bechtel termina autostrada (sau macar sectoarele incepute). Poate astazi aveam fabrica Mercedes in judetul Cluj si nu la Kecskemet sau fabrica BMW undeva tot pe traseul A3 (si nu la Debrecen) sau fabrica Jaguar/Land Rover (care e acum la Nitra in Slovacia). Plus alte investitii conexe sau nu (pot fi si alte domenii - nu numai automotive).

Per total ar fi fost cateva zeci de mii de oameni mai putini care ar fi plecat din tara (si pe majoritatea lor i-am pierdut probabil pt totdeuna). Tara a pierdut mult mai mult decat miliardele alea, mai ales prin pierderea acestor cetateni care platesc acum taxe altundeva si vor plati pensia unora prin Germania, Spania, Italia.

alecu26

Istoriile alternative sunt periculoase. Dar Suplacu Bors era obligatoriu sa fie terminat.
In rest...norocul nostru ca suntem o tara suficient de mare. Altele mai mici din Balcani si-au amanetat pe ani buni procente bune din PIB.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia

^ À propos, ai idee cum a rămas cu câmpul de sonde, ce vor face acolo?

pentium10

Fotoreportaj de azi postat pe Facebook de grupul Selina.

Link











































































Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

danutzu_1069

Ha, utilaj pentru turnat rigole in situ!!Asta este prea de tot. Ceva nemaivazut pe la alte santiere.... (poate doar la UMB, dar rigola mica langa carosabil)

jaston

Wow! Ce imagini superbe! Zici ca s desprinse dintr un joc de strategie de pe calculator.
Imaginea cu calea ferata da senzatia  ca se toarna un film western in zona. Frumos!

alecu26

Nu cred ca are cineva habar ce se va face la sonde. Incep sa banuiesc ca si asta a fost un motiv de reziliere...mutarea utilităților fiind in sarcina statului roman pe vremea Bechtel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vasile.silion

Umbla o vorbă prin Cluj că s-au construit multe blocuri prin Florești cu cimentul de la autostradă... Ca să vedeți ce am mai plătit din banii noștri...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

ivladbogdan

Cred ca Selina ne pregateste o surpriza placuta. Bravo!

alecu26

Tot legende urbane cu construit blocuri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

miszlik

Daca lucreaza asa,ar fi misto sa faca Selina toate sectoarele pana la Nadaselu

alecu26

Nu au cash flow pt asa ceva si e riscant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

^ https://www.omvpetrom.com/en/public-announcements-upstream-2019
Nici petrom nu stie, vad ca nu sunt avize de desfiintare sonde la suplacu, doar sonde si lucrari noi, inchideri - doar la mihai bravu

tonică

cateva zeci de pagini mai inainte scrisese cineva foarte sigur pe sine cum ca unele dintre acele sonde fusesera inchise. Pe ce se baza numai tin minte...

legat de ce se vede in pozele celor de la Selina, are cineva habar daca fac cladiri de birouri sub poduri? :))))
Altfel, pare ca totul inca merge bine si ca, poate, aceasta era o solutie buna de adoptat la noi, daca tot vor cu firme romanesti, mai mici: impartirea loturilor in mai putini km, maxim cate 10! Nu doar ca astfel se vad mai repede rezultatele, teoretic dureaza mai putin constructia dar reusesc si firme mai putin cunoscute sa faca fata cu brio ritmului fara sa se cocoseze financiar. Oricum licitatiile tot prost se fac, tot nu e deloc rezolvata profesional situatia lamuririlor si a dosarelor pentru proiecte, tot apar contestatii peste contestatii, macar asa vedem ca efortul poate fi depus intr-un ritm care sa nu duca la lipsa de personal, falimente ori asteptarea fondurilor de la guvern!

alecu26

Da...evident ca e o solutie buna. Dar trebuia aplicata de acu 10...15...20 de ani. Si aceste firme crescute incet incet. Au fost ajutati pe fata de Băsescu la lotul A3 Bucuresti Ploiești...dar problema patronilor romani e ca ei nu stiu sa se multumeasca cu profit de 2...3...5...hai 10%. Daca nu faci 40% profit...ei se considera in pierdere. Si cei mai multi nu se multumesc doar cu atat si intra in tot felul de cardasii politice (am incercat aici o descriere frumoasa)....care ajung in final sa ii bage in faliment sau la puscarie. Modelul Umbrarescu putea fi urmat de multi...si am fi avut...5...6 firme mari romanesti de infrastructura...care prun prisma bazelor locale nu puteau fi batute la pret de nici o firma straina.
Bulgarilor le-a cam reusit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).