Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Cum arată Caledonian Sleeper, cel mai luxos tren din Marea Britanie







O călătorie "cu stil" din Anglia spre Scoția va fi posibilă cu Caledonian Sleeper, cel mai luxos tren din Marea Britanie, care a fost prezentat recent. Este primul tren cu vagoane de dormit din lume cu cabine cu paturi duble, grup sanitar propriu și uși care se deschid cu carduri de acces, ca la hotel, notează The Independent.

Ideea este să te simți mai degrabă la hotel decât într-un tren, cu compartimente care oferă articole de toaletă de lux, veioze pentru citit și termostat ajustabil chiar lângă pat. Oaspeți speciali au beneficiat de o primă călătorie cu Caledonian Sleeper, de la Glasgow la Edinburgh, înainte ca trenurile să intre în serviciul regulat, la începutul lunii iunie. Parcul de material rulant în valoare de 100 milioane de lire sterline constă în 75 de noi vagoane, care vor înlocui actualele trenuri fabricate în anii 80 care transportă călătorii de la Londra în Scoția.

Trenurile vor fi lansate întâi pe ruta Lowlander între Londra și Glasgow, respectiv Edinburgh, iar mai apoi pe ruta Highlander între Londra și Aberdeen, respectiv Inverness și Fort William. Sun disponibile mai multe cabine tip dormitor – single, două paturi și pat dublu. Tarifele pornesc de la 45 de lire și pot ajunge la 400 de lire pentru o cameră dublă.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom a prezentat trenul regional Léman Express



Compania Alstom a prezentat primul tren regional Léman Express finalizat pentru linia transfrontaliera franco-elvetiana Cornavin – Eaux-Vives – Annemasse (CEVA) la fabrica sa din Reichshoffen, in nord-estul Frantei. In total, 17 trenuri Régiolis apartinand clasei Coradia Polyvalent au fost comandate de SNCF, fiind finantate in totalitate de regiunea Auvergne-Rhône-Alpes. Dupa aproape 24 de luni de teste efectuate in Republica Ceha, Franta si Elvetia, primele livrari vor fi efectuate in vara acestui an. Trenurilor vor intra in serviciu comercial la jumatatea lunii decembrie 2019.

Conform cerintelor liniei tranfrontaliere CEVA, trenurile sunt configurate in versiune suburbana, fiecare tren de 72 de metri transportand pana la 204 de pasageri pe scaune cu o viteza de pana la 140 km/h, conform certificarii valide in Elvetia. Proiectate sa asigure legaturile transfrontaliere datorita tehnologiei ERTMS, trenurile pot opera pe mai multe tipuri de retea electrica (25kV, 1500 V si 15 kV pentru Germania si Elvetia). Pentru a optimiza fluxul de pasageri si pentru a reduce timpul de oprire in statii, trenurile Coradia Polyvalent Léman Express sunt dotate cu podea joasa, sapte usi pe fiecare parte, toate dotate cu rampe de acces, iar peroanele sunt foarte spatioase. Acesta este primul tren care raspunde cerintelor STI privind pasagerii cu mobilitate redusa. Interiorul ofera confort imbunatatit datorita scaunelor care sunt echipate cu lumini de citit individuale si prize electrice, dar si spatii dedicate bicicletelor si bagajelor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens Mobility livrează 10 locomotive Vectron pentru Metrans



Metrans, o filială a Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), a comandat 10 locomotive Vectron MS de la Siemens Mobility. Locomotivele vor fi construite la fabrica Siemens Mobility din München-Allach și livrările vor fi programate de la sfârșitul anului 2019 până în primăvara anului 2020. Locomotivele vor fi operate în cadrul serviciului transfrontalier de marfă în țările din Europa Centrală și de Est.

Locomotivele pentru Metrans au o putere maximă de 6,4 megawați și o viteză maximă de 160 km / h și sunt echipate cu sistemele naționale de control al trenurilor, precum și cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS). Locomotivele sunt certificate pentru a opera în Austria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Polonia și Slovacia. Sunt posibile upgrade-uri viitoare pentru Bulgaria, Croația, Olanda, România, Serbia și Slovenia.

Mobilitate.eu

Ionut

VTG si DB Cargo au finalizat proiectul vagoanelor de marfa de ultima generatie



Consortiul VTG-DB Cargo a finalizat cu succes proiectul de cercetare privind dezvoltarea unor vagoane de marfa de ultima generatie, dupa doi ani si jumatate, inclusiv 12 luni de operare timp in care vagoanele au parcurs 150.000 km in toata Europa. Cele doua companii au punctat faptul ca aceste vagoane consuma cu 2-3% mai putina energie, iar modificarile care le-au fost aduse sunt orientate catre client. Aceste caracteristici alaturi de noile module digitale optimizeaza dispecerizarea si operarea, facandu-le mai eficiente din punct de vedere al costurilor. VTG si DB Cargo raman dedicate dezvoltarii comune a vagoanelor de marfa multifunctionale cu cadre modulare. Obiectivul este eficientizarea transportului feroviar de marfa prin construirea unor vagoane mai flexibile.

DB Cargo a comandat deja 300 de vagoane de marfa moderne. Noul vagon pentru transportul autovehiculelor si vagonul platforma multifunctional pentru transportul otelului (BraCoil) reprezinta urmatorul pas in procesul de modernizare a transportatorului de marfa, in conformitate cu ,,agenda pentru o cale ferata mai buna". ,,Continuam sa investim in parcul nostru de vehicule si alegem vagoanele de marfa flexibile. Acestea imbunatatesc calitatea transportului nostru si il fac mai eficient, adaugand valoare pentru clientii nostri", a declarat Roland Bosch, CEO DB Cargo.

Proiectul vagoanelor de marfa de ultima generatie a fost lansat in 2016, iar testele operationale au inceput in martie 2018. Ministerul Transporturilor din Germania a finantat acest proiect cu 18 milioane de euro, iar DB Cargo si VTG au sustinut toate costurile de achizitie care s-au ridicat la aprox. 4,5 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

ČD Cargo lanseaza proiectul de implementare a ETCS



ČD Cargo a predat prima locomotiva Clasa 163 pentru a fi dotata cu ETCS in cadrul unui proiect care prevede instalarea acestui sistem la bordul a 318 vehicule de tractiune, inclusiv 9 prototipuri. In cadrul proiectului, ČD Cargo a semnat deja doua contracte pentru dotarea a 128 de vehicule de tractiune, inclusiv 3 prototipuri. Contractele prevad instalarea sistemului ETCS la bordul vehiculelor pe locomotivele tip 742, 163 si 363.

Finantarea se ridica la 85% din costurile eligibile care sunt limitate la 250,000 de euro pentru dotarea unui singur vehicul de tractiune. Proiectul prevede instalarea componentelor ERTMS/ETCS la bordul vehiculelor in conformitate cu Nivelul 3 pentru vehiculele companiei ČD Cargo care circula pe coridoarele retelei europene centrale Orient/Est-Med, Rin-Dunare si Baltic-Adriatic. Conform proiectului, 345 de vehicule, inclusiv 21 de prototipuri si 324 de vehicule, vor fi complet interoperabile pentru o colaborare internationala de succes. Valoarea costurilor eligibile totale a fost de 137,51 de milioane de euro din care 116,9 de milioane de euro au fost fondurile solicitate. Proiectul privind echiparea tuturor vehiculelor selectate va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RHB Elveția lansează trenurile separabile Stadler Capricorn



Compania feroviara elvetiana Rhaetian (RhB) și Stadler lansat noul tren "Capricorn" pentru cel mai mare canton din Elveția, în compania a aproximativ 120 de persoane din mediul de afaceri și politică. Unitatea EMU a fost prezentată publicului pentru prima dată. Aceste trenuri pot fi operate ca separable multiple, ceea ce nu a fost posibil niciodată înainte în Graubünden. Acest lucru va permite cicluri de circulatie de jumătate de ora pe rute cu o singură linie care urmează să fie finalizate, fără a fi necesare extensii de linii costisitoare sau circulația cu autocare pentru a înlocui trenurile. Stadler construiește un total de 36 de trenuri cu patru vagoane pentru RhB. Este cea mai mare achiziție de material rulant nou în istoria companiei RHB.

Posibilitatea de a opera noul tren ca unități multiple separabile este ceea ce îl diferențiază. Diferitele părți ale trenuli pot fi împărțite în secțiuni în tranzit. Cele două trenuri parțiale continuă apoi spre destinații diferite. Când revin înapoi în direcția opusă, cele două părți sunt cuplate din nou pentru a continua călătoria. Acest lucru va permite ciclului de jumătate de oră pe linia unică între Landquart și Klosters să fie operat fără extensii de linie costisitoare. EMU "Capricorn" sunt echipate cu cuplaj automat pentru a asigura buna funcționare a unităților multiple separabile.

Trenurile cu patru vagoane au scaune confortabile pentru 164 pasageri, dintre care 35 în clasa întâi. Prizele de curent sunt disponibile pentru călători în toate compartimentele. Sistemul modern de informații despre pasageri păstrează pasagerii informati despre călătoria lor. Faptul că ferestrele pot fi deschise în toate compartimentele noului «Capricorn», ca în majoritatea trenurilor Rhb, va spori și mai mult experiența călătoriei prin Graubünden.

Mobilitate.eu

Ionut

Un raport oficial denunță situația gravă din sectorul feroviar francez - Un număr record de trenuri întârzie, iar calitatea serviciilor s-a degradat

​În sectorul feroviar din Franța întârzierile sunt "endemice", iar calitatea serviciilor s-a degradat pe toate planurile, arată un raport al autorității pentru calitatea serviciilor în transporturi, citat de Le Figaro, Nici ultra-rapidele TGV-uri nu sunt ferite de probleme, unu din șase întârzie și 7% sunt anulate, arată datele pe 2018. Evident că trenurile franceze rămân un etalon. mai ales dacă le comparăm cu ce se întâmplă pe la noi, unde vulnerabilitățile sistemului se vor vedea din nou în vacanța de Paște și de 1 Mai.

Detalii pe Hotnews

Ionut

Stadler va livra 60 de locomotive diesel-electrice în Finlanda



Grupurile VR și Stadler au semnat contractul pentru furnizarea a 60 de locomotive diesel-electrice noi pentru a îmbunătăți eficiența operațională în șantierele navale, terminalele de marfă și pe liniile neelectrice care reprezintă 45% din rețeaua feroviară finlandeză. Anunțul achiziției a fost făcut încă de luna trecuta. Contractul include furnizarea a 60 de locomotive diesel-electrice și o opțiune pentru până la 100 de locomotive suplimentare, precum și posibilitatea achiziționării de întreținere a locomotivelor de la Stadler. Valoarea contractului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Noile locomotive cu cabină centrală pot fi utilizate ca locomotive de manevră și pentru tractarea trenurilor de mărfuri și călători în tracțiune unică și multiplă de până la trei locomotive. În plus față de îmbunătățirea eficienței operațiunilor de manevră, acestea vor stimula operațiunile pe secțiunile de cale ferată neelectrificate. Conform contractului, primele cinci locomotive vor intra în funcțiune în 2022, iar locomotivele rămase vor fi livrate treptat până la sfârșitul anului 2025. Aceste locomotive noi depășesc în mod clar vechile locomotive diesel care urmează să fie înlocuite în ceea ce privește emisiile, energia eficiența, inovația, siguranța și fiabilitatea.

Locomotivele sunt dotate cu echipamente de control radio și ETCS Baseline 3, cu sistemul de siguranță local STM ATP și cu cea mai recentă generație de sisteme de control al vehiculului, inclusiv funcții de diagnosticare la distanță. Un sistem eficient de tracțiune AC cu un invertor pe osie oferă o performanță mai bună de aderență. Locomotivele au un efort de tracțiune maxim de pornire de 346 kN și pot atinge o viteză maximă de 120 km / h. Acest lucru le ajută să transporte un tren de 2000 de tone.

Mobilitate.eu

Ionut

Operatorul național feroviar francez vrea să lanseze trenuri de mare viteză cu prețuri low-cost în Spania

​Operatorul național francez SNCF vrea să lanseze pe piața spaniolă trenuri de mare viteză la care biletele să fie mult mai ieftine decât la cele ale companiei naționale din Spania, RENFE. Francezii vor să profite de deschiderea pieței spaniole în 2020 și spun că trenurile AVE sunt mai ales pentru clienții business și este nevoie de alternative mai ieftine, scrie publicația L'Express. Spania are o rețea de 3.200 km de linii de mare viteză și alți 1.500 km sunt în construcție. Aici puteți citi cum au construit spaniolii aceste trenuri.

Hotnews

Ionut

Siemens Mobility a prezentat planul noului centru de productie a materialului rulant

Compania Siemens Mobility a inaintat o cerere pentru realizarea unui plan general privind dezvoltarea unui centru de productie a materialului rulant in valoare de 200 de milioane de lire sterline (231,3 milioane de euro) in Goole, East Yorkshire, unde sa construiasca vehicule pentru piata din Marea Britanie. Cererea se refera la permisiunea de realizare a proiectului in etape, prima etapa a centrului de productie fiind estimata sa inceapa in 2023. Unitatea de productie ar putea fi complet operationala incepand cu 2025.

Conform planurilor, spatiul dedicat centrului va masura 271.000 m2, inclusiv 80.000 m2 de cladiri dedicate spatiului de productie, receptiei, depozitelor si liniilor de stationare, dar si o cladire de birouri cu patru etaje si care se va intinde pe o suprafata de 5.000 m2. Centrul de productie va avea 12 km de linii. In cadrul acestui proiect, Siemens Mobility intentioneaza sa creeze pana la 700 de locuri de munca, precum si alte 250 de locuri de munca in perioada de constructie.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rail Cargo Carrier a primit prima dintre cele două locomotive EffiLiner 1600 de la CZ LOKO



Numărul operatorilor locomotivelor de tip EffiLiner 1600, construite de CZ LOKO, a crescut prin adăugarea transportatorului austriac de marfă Rail Cargo Group (RCC), al cărui reprezentant a preluat în Ceska Třebová prima dintre cele două locomotive, numerotată 753.613. A doua, numerotată 753.614, va urma pe scurt în cursul lunii mai. Compania, care face parte din calea ferată de stat din Austria, Österreichische Bundesbahne (ÖBB), o va opera în filialele sale RCC – Republica Cehă și RCC – Slovacia. În Republica Cehă, va trage în principal trenuri de marfă în zona de frontieră cehă-poloneză și, de asemenea, pe coridorul feroviar de tranzit 1 și 2 la Břeclav, unde RCC CZ este activă de mult timp. În Slovacia, va trage în principal trenuri de containere la terminalele din Bratislava și Žilina.

Locomotiva EffiLiner 1600 (cu numele de "Bison") cu puterea sa de 1550 kW este proiectată pentru serviciul de marfă cu o sarcină medie în țările Visegrád Four, unde este deja utilizat de transportatori din Cehia, Ungaria și Slovacia, inclusiv CER CARGO Holding , Severočeské Doly – Kolejová Doprava sau Unipetrol Doprava. În trecut, Rail Carrier Cargo a folosit și alte locomotive fabricate de CZ LOKO, cum ar fi EffiShunter 1600 și 744.001 (prototipul EffiShunter 1000). De asemenea, folosesc EffiShunter 600 (723.704).

Mobilitate.eu

Ionut

Skoda livrează vagoane restaurant moderne pentru VR Passenger



Compania Škoda Transtech va livra 7 vagoane restaurant pentru căile ferate finlandeze. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 600 de milioane de coroane. Vagoanele vor intra în serviciu în 2021-2022 și vor fi fabricate in Kajaani, Finlanda. Compania Škoda Transtech a produs deja 26 de vagoane pentru căile ferate finlandeze. Compania are în portofoliul său și mai multe tipuri de vagoane etajate moderne. Acestea sunt vagoane de călători, de control și de dormit. Primele vagoane de călători au fost introduse căile ferate finlandeze în iulie 1998.

Toate vagoanele sunt rezistente la presiune și excelează în izolarea termică, ceea ce este ideal pentru trenuri în condițiile severe din nord, unde temperaturile ajung la -35 grade Celsius. Chiar și zonele de trecere sunt etanșe la presiune, permițând ca trecerea între vagoane să fie sigură și confortabilă. Mai mult, vagoanele respectă standardele STI și viteza lor maximă este de 200 km / h. Toate vagoanele au o structură robustă din aluminiu, proiectată în conformitate cu standardele de siguranță existente, astfel încât, în caz de accident, zonele de deformare să absoarbă orice accident și să țină pasagerii în siguranță de efectele coliziunii.

Mobilitate.eu

Ionut

RheinCargo achiziționează locomotive Vossloh DE 18



Procedura companiei RheinCargo pentru a achiziționa două locomotive diesel de tip Vossloh DE 18 a fost finalizată. Locomotivele sunt fabricate la noua uzină Vossloh AG din Kiel. Livrarea va avea loc în luna octombrie 2019. Rhein Cargo operează în prezent 6 locomotive de acest tip, toate fiind achiziționate în ultimii doi ani. Cu opt vehicule, RheinCargo este cel mai mare operator al celei mai moderne serii de locomotive diesel din Germania. Vossloh DE 18 cu o putere de 1800 KW este o locomotivă de înaltă performanță la cel mai modern standard. Noile locomotive diesel sunt semnificativ mai eficiente în ceea ce privește emisiile și mai silențioase decât locomotivele anterioare din clasa de putere comparabilă.

RheinCargo a continuat, de asemenea, să investească în sectorul locomotivelor electrice. Acum doi ani au fost achiziționate zece locomotive electrice noi Bombardier Traxx, iar acum au fost achiziționate alte trei vehicule noi. Locomotivele cu puterea de 5600 KW vor consolida flota de transport și vor opera printre altele, din luna mai în noul trafic de containere Koln – Hamburg.

Mobilitate.eu

Ionut

Train Hungary lansează noul concept de transport feroviar interoperabil Train Europe



Train Hungary anunță oficial lansarea conceptului de transport feroviar de marfă ,,Train Europe", operat cu locomotive Siemens Vectron MS. Conform reprezentanților companiei, noile locomotive Siemens Vectron tip A17, in 4 sisteme, din parcul Train Hungary Maganvasut Kft Budapesta sunt vopsite și adaptate schemei Train Europe în cadrul uzinei Reloc Craiova. Locomotivele sunt certificate pentru Germania, Austria, Slovacia, Romania, Slovenia, Polonia, Cehia, Ungaria si Croatia, fiind programate pentru a opera în Ungaria, Slovenia și Austria. Seria de locomotive este destinata realizării interoperabilității traficului feroviar intre Slovenia (3kV) – Austria (15kV) si Ungaria (25 kV). Mai mult, în Ungaria si Croatia THU este lider de piata, iar din iunie urmeaza sa opereze si in Slovenia. Practic, ,,Train Europe" este un nou concept de trafic feroviar prin care se va realiza legatura intre sucursalele Train Hungary Budapest – Zagreb – Lublijana, fara schimb de locomotive in statiile de frontiera.

Mobilitate.eu

Ionut

SBB Cargo anunță rezultate pozitive pentru trenul experimental 5L după 30.000 de kilometri de teste





SBB Cargo anunță rezultate pozitive interimare pentru trenul de 5L după 30.000 de kilometri de test. Din iunie 2018, trenul de demonstrație 5L se află pe rețeaua feroviară elvețiană, timp în care cele 16 vagoane de marfă au acoperit între 20.000 și 30.000 kilometri de testare. Prima evaluare intermediară a arătat că toate vagoanele cu diferitele componente inovatoare instalate sunt în stare excelentă.

Caracteristica specială a celor 16 vagoane de marfă este aceea că fiecare constă dintr-o combinație diferită de componente unice . Cu trenul 5L Demonstratorzug SBB Cargo testează șase tipuri de componente pentru funcțiile și proprietățile viitoarelor generații de vagoane (în paranteze sunt producătorul respectiv): boghiului (ELH, WBN, Tatra, Greenbrier), de cuplare automată (Voith, Faiveley), roți (Bochum club, Lucchini, Bonatrans), frane pe disc (Knorr, Faiveley, Dako) și de informații/senzori (Bosch, PJ Messtechnik Graz, sistem de frânare KES Keschwari).

Cele 16 vagoane sunt echipate cu senzori care măsoară toate mișcările de-a lungul întregului traseu. Senzorii colectează date privind kilometrajul (direcția de deplasare divizată), capacitatea de transport (tonă-divizată în funcție de direcția de deplasare), distribuția razelor de distribuție a vitezei, valoarea Q, energia de frânare convertită și denivelările bobinaj. Iar măsurătorile au arătat că toate componentele au obținut rezultate bune până la rezultate foarte bune în toate combinațiile.

Mobilitate.eu