News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Rail Cargo Group a început să opereze în regiunea Scandinavia cu noul tren TransFER



Ieri, primul tren din Viena spre Rostock a început să opereze, anunță Rail Cargo Group. În Rostock mărfurile sunt transferate la feribot pentru a fi transportate în Trelleborg, cel mai sudic port al Suediei. De acolo, mărfurile sunt distribuite în trafic cu un singur transfer pentru întreaga regiune scandinavă. Noul TransFER Vienna–Scandinavia permite Rail Cargo Group să dezvolte piețele din Europa de Nord, Central, Sud și Sud-Est – într-o manieră ecologică.

Mobilitate.eu

Ionut

Newag primeste o noua comanda pentru locomotivele Dragon



Companiile Newag si Laude Smart Intermodal au semnat un contract pentru livrarea a 4 locomotive electrice cu sase osii Dragon 2, doua dintre acestea fiind adaptate si pentru operare tip diesel. Valoarea totala a contractului este de 14 milioane de euro (60,5 milioane de zloti) si include garantia calitatii si a locomotivelor timp de 36 de luni. Perioada de garantie va fi extinsa pentru diferitele componente ale locomotivelor. Conform contractului, livrarea locomotivelor se va incheia in 2020.

Locomotiva electrica Dragon este prima locomotiva 100% poloneza produsa in Polonia in ultimii 25 de ani si este destinata tractarii trenurilor de marfa de mare tonaj. Principalul avantaj al locomotivelor Dragon 2 este puterea de tractiune a platformei de locomotive cu sase osii, adaptata pietei europene. Locomotiva poate atinge o viteza de pana la 160 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom livrează 5 trenuri Coradia Polyvalent suplimentare în Région Sud din Franța



Alstom va furniza 5 trenuri regionale Coradia Polyvalent către Région Sud în Franța, pentru aproximativ 32 de milioane de euro. Livrările vor avea loc în etape între sfârșitul anului 2020 și începutul anului 2021. Regiunea dispune deja de 10 Coradia Polyvalent pentru Régiolis, care a intrat în serviciu în 2015.

Région Sud și SNCF Mobilités își reînnoiesc astfel încrederea în Alstom, comandând 5 trenuri Coradia Polyvalent cu două moduri (electrice și termice) în versiunea lor regională, consolidând parcul de trenuri regionale. Conținând câte patru vagoane fiecare, trenurile au o capacitate totală de 214 de locuri, cu un nivel de confort fără precedent pentru o linie regională: scaune dotate cu lămpi individuale de citit și prize electrice, spații pentru biciclete și bagaje, ferestre mari, zgomot redus și niveluri reduse de vibrație.

Mobilitate.eu

Ionut

DB pregătește trenuri la jumătate de oră pe ruta Hamburg-Berlin din 2021



Operatorul feroviar german DB a anunțat pe 7 mai că vor fi lansate servicii feroviare la jumătate de oră pe ruta Hamburg-Berlin din decembrie 2021, cu șase trenuri zilnice suplimentare și o creștere cu 20% a capacității de transport. Astfel, șase noi trenuri ICE Hamburg – Berlin vor funcționa în fiecare direcție, completând serviciile existente Hamburg – Berlin – Halle / Leipzig – München ICE și Hamburg – Berlin – Praga EuroCity. Acest lucru va duce numărul total de trenuri care leagă cele două orașe la 30 pe zi în fiecare direcție.

Capacitatea de transport va crește de la 30.000 de locuri pe zi în mersul din prezent până la 36.000 din decembrie 2021. DB afirmă că se află în prezent în discuții cu autoritățile regionale de transport din Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern (VMV) și Berlin (VBB) privind optimizarea mersului trenurilor pentru a oferi servicii suplimentare pe distanțe lungi. DB anunță că serviciul de transport feroviar la jumătate de oră este în concordanță cu proiectul Deutschland-Takt, care prevede servicii frecvente interurbane frecvente în întreaga țară.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF dorește să repună în circulație vagoanele originale ale trenului istoric Orient Express

SNCF, un jucător dedicat patrimoniului, anunță ultima faza a programului de restaurare a trenului istoric Orient-Express ca parte a Vive le Train. SNCF invită astfel publicul să își împărtășească angajamentul față de patrimoniu, iar dacă există un tren care a făcut istorie, acesta este Orient-Express. Mitul începe in 1883 la Paris, Gare de l'Est. Poreclit "regele trenurilor, trenul regiilor", Orient-Express combina inovația si eleganta. Acum, SNCF restaureaza vagoanele din seria originală a trenului Orient Express, pentru a le pune chiar în circulație în regim turistic.

În 2011, cu dorința să păstreze acest patrimoniu feroviar de excepție, Grupul SNCF a achiziționat șapte vagoane saloane istorice mese Pullman din anii 1920 pe care le-au lansat în restaurare filialei Orient Express a companiei. Acest program de restaurare ambițios tocmai s-a încheiat cu restaurarea celui de-al șaptelea vagon, 4148, numit Côte d'Azur, dezvăluit pentru prima dată la gara Paris-East ca parte a săptămânii Vive le Train. După mai mult de un an de restaurare, vagonul 4148, construit în 1929 de către unitățile industriale Charentais din La Rochelle, arată o sofisticare excepțională a călătoriilor la bordul marelui Express European în perioada interbelică. Mai mult decât o restaurare, acest vagon a făcut obiectul unei adevărate restituiri, deoarece a fost modificat în anii 1970 în vagon bar. S-a decis să fie reproiectat în funcția sa inițială, adică în vagon salon. Căutarea arhivelor istorice a permis recuperarea stării sale originale.

Mobilitate.eu

Ionut

European Loc Pool își crește flota cu 100 de locomotive CoCo hybrid de la Stadler pentru a elimina utilizarea modelelor BoBo



European Loc Pool, ELP, anunță semnarea unui contract cu producătorul Stadler, pentru 100 de locomotive CoCo în variante variate de tracțiune, primele 20 fiind deja comandate ferm. Locomotivele vor fi construite la uzina Stadler din Valencia, urmând ca tot lotul de 100 să fie comandat ferm până în 2023, ducând flota ELP la 110 locomotive noi și moderne. Locomotivele hybrid sunt configurate pentru Germania, Norvegia și Suedia, dar și în variantă multi-system. Toate sunt echipate cu comandă radio și ETCS, având o putere de până la 9 MW. Acestea vor fi destinate coridoarelor de marfă grea din Europa, înlocuind locomotivele BoBo. Contractul prevede servicii de mentenanță și service pentru mai mulți ani.

ELP a fost fondată în 2018, are sediul în Elveția și se ocupă de închirierea de material rulant feroviar, oferind servicii pentru toată Europa.

Mobilitate.eu

Ionut

Vivarail și Arcola Energy vor dezvolta trenuri pe bază de hidrogen



Producătorul de material rulant din Marea Britanie, Vivarail, a lansat o colaborare pe termen lung cu firma de tehnologie pentru celule de combustibil pe bază de hidrogen, Arcola Energy. Cele doua companii vor lucra la dezvoltarea unei variante hibride a unitatii multiple Vivarail clasa 230. Testarea prototipului trenului este de așteptat să înceapă la uzina Vivarail de la Long Marston din centrul Angliei la sfârșitul anului 2019 sau începutul anului 2020. Proiectul va utiliza tehnologia deja dezvoltată pentru trenul cu baterii Vivarail clasa 230.

Prototipul va fi format din două vehicule, unul echipat cu două module de baterie și unul cu rezervor pentru celule de combustibil și hidrogen. Trenurile pentru serviciul comercial vor fi formate din două vagoane cu motor și două vagoane intermediare cu celula de combustibil și rezervoarele.

Mobilitate.eu

Ionut

Sistemul feroviar francez, pași mărunți spre liberalizare. Șapte operatori se "bat" pentru regiunea Pays de la Loire

Sistemul feroviar francez, unul dintre cele mai "închise" din Uniunea Europeană, face pași mărunți spre liberalizare. Regiunea Pays de la Loire a lansat pe 8 aprilie "apelul de manifestare a interesului" (AMI) pentru a se pregăti de deschiderea către concurență. "Rezultatul acestei prime etape este o veste bună! Când am lansat AMI, am sperat să supunem atenției actorilor din sectorul feroviar caracteristicile specifice ale rețelei, în vederea unei pregătiri aprofundate în vederea deschiderii către concurență. Analiza rezultatelor ne va permite să luăm cea mai bună decizie pentru optimizarea serviciilor noastre feroviare, în beneficiul cetățenilor din regiune. Asta pentru că în procesul de deschidere către concurență ambiția noastră, reamintesc, este de a întări serviciul public de transport cu un dublu obiectiv: mai multe trenuri și trenuri mai bune!", a declarat souligne Roch Brancour, vicepreședinte al regiunii Pays de la Loire, responsabil pentru domeniul transporturilor.

Printre cei șapte candidați sunt patru operatori feroviari: Arriva, RATP Dev, SNCF Mobilités și Transdev. Ceilalți trei sunt companii specializate în materialul rulant feroviar (construcție, mentenanță, localizare, finanțare sau gestiune): Alpha Trains, Alstom și Centrus. Elementele stabilite vor permite finalizarea primelor loturi ce vor putea fi deschise concurenței, în vederea unei preinformări a Jurnalului oficial al Uniunii Europene la începutul lui 2020, înaintea lansării licitației propriu zise care va avea loc în 2021, informează Le Courrier de l`Ouest.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Un nou studiu demonstreaza potentialul trenurilor pe baza de hidrogen din Europa

Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU) si Shift2Rail Joint Undertaking (S2R JU) au lansat un nou studiu care analizeaza oportunitatile care permit introducerea la scara mai larga a tehnologiilor pe baza de celule de combustibil si hidrogen (FCH) pe piata feroviara europeana. Studiul demonstreaza ca tehnologiile FCH au un potential semnificativ pe piata feroviara deoarece ofera o solutie flexibila, non-poluanta si potential competitiva din punct de vedere al costurilor care justifica inlocuirea trenurilor diesel, in anumite situatii.

,,Conform studiului, activitatile de dezvoltare a pietei trenurilor FCH sunt concentrate in prezent in Europa. Acest lucru este incurajator deoarece Europa se afla astfel in prim-planul activitatilor care implica tehnologia trenurilor FCH ceea ce se traduce printr-un potential semnificativ pentru industria FCH europeana", a declarat Carlo Borghini, Directorul Executiv al S2R JU. Studiul analizeaza zece studii de caz din Europa. De asemenea, au fost evaluate trei aplicatii – pe automotoare, pe locomotive de manevra si pe locomotive de marfa. In unele cazuri, deja se poate vedea un Cost Total de Proprietate(TCO) pentru celulele de combustibil, in timp ce, in alte aplicatii, celulule de combustibil sunt recunoscute ca cea mai potrivita alternativa cu emisii zero.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Întârzierile trenurilor din Marea Britanie trezesc nemulțumirea consumatorilor

Trenurile din Marea Britanie au înregistrat o întârziere totală de 3,9 milioane de ore în 2018, conform grupului de consumatori ,,Which". Datele privesc trenurile care au ajuns la destinație cu 30 de minute sau mai mult  întârziere și se bazează pe 8,1 milioane de astfel de călătorii realizate pe parcursul anului, potrivit BBC. Unui număr de aproximativ 80 de trenuri pe zi li se potrivesc definiția de întârziere "semnificativă". Grupul operatorilor de transport feroviar care reprezintă firmele de transport au declarat: "companiile feroviare lucrează împreună pentru a îmbunătăți punctualitatea". Alte 660 de trenuri pe zi au fost anulate.

Și trenurile germane au întârzieri, iar situația s-a înrăutățit

Cifrele vin după ce media a relatat că și trenurile din Germania au început să aibă probleme de punctualitate. Compensațiile plătite anul trecut de Deutsche Bahn anul trecut au fost cu 50% mai mari decât în 2017. Anul trecut 2,7 milioane de pasageri ai Deutsche Bahn au cerut și au primit compensații pentru întârzierile trenurilor, totalul plătit de compania germană de stat fiind de 54 milioane de euro, cu peste 50% mai mult decât în 2017. Media a fost de 20 de euro/pasager.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom primeste o comanda pentru 27 de trenuri cu hidrogen



Alstom a castigat o licitatie lansata de compania Fahrzeugmanagement Region Frankfurt RheinMain (fahma), o subsidiara a RMV, pentru livrarea a 27 de trenuri pe baza de hidrogen. Trenurile Coradia iLint vor fi livrate in 2022. Valoarea contractului este de 500 de milioane de euro, iar cota companiei Alstom se ridica la 360 de milioane de euro. Comanda include si livrarea de hidrogen, serviciile de intretinere si furnizarea de capacitati de rezerva pentru urmatorii 25 de ani. Alstom va furniza hidrogen in colaborare cu Infraserv GmbH & Co. Höchst KG, statia de incarcare aflandu-se in parcul industrial Höchst.

Noile trenuri cu celule de combustibil vor inlocui trenurile diesel existente pe trei linii de cale ferata: RB11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt – Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) si RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). In urma acestei comenzi, RMV va avea cel mai mare parc de trenuri cu celule de combustibili pentru transportul de pasageri din lume, aceasta fiind si cea mai mare comanda din istoria fahma.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Primul tren Stadler pentru Greater Anglia a sosit în Londra



Stadler informează că primul tren electric cu 12 vagoane pentru Greater Anglia a ajuns la stația Liverpool Street, Londra, într-un eveniment reper pentru proiectul ce are scopul să înlocuiască întreaga flotă a GA. Trenurile se află în etape avansate ale testării și urmează să fie lansate în acest an.

Mobilitate.eu

Ionut

Alpha Trains Group achiziționează 6 rame Mireo de la Siemens



Siemens anunță că Alpha Trains Group achiziționează un lot de 6 rame din generația Mireo, cu câte 3 vagoane, pentru regiunea Mittelrheinbahn din Germania. Ramele vor circula începând cu decembrie 2020. Orașele și centrele urbane scrâșnesc sub presiunea densității populației în continuă creștere. Chiar și astăzi, traficul pe străzile orașului ajunge la mai puțin de 20 de kilometri pe oră. Nu e de mirare că atât de mulți oameni se îndreaptă spre tranzitul regional și urban. Operatorii își îndeplinesc activitatea dacă trebuie să răspundă cererii tot mai mari de mobilitate.

Mireo, noua platformă regională și de commuter de la Siemens, a fost dezvoltată special pentru a răspunde acestor nevoi. Ca un tren articulat scalabil, cu boghiuri cu rulmenți interiori, consumă mai puțină energie. Și datorită îmbunătățirii aerodinamicii, este mult mai ușor decât modelele predecesoare. Conceptul de vehicul prevede diferite lungimi ale caroseriei și configurații de tren, de la două până la șapte vagoane, cu lungimi între 50 și 140 de metri. Trenurile pot atinge viteze maxime de 140 până la 200 de kilometri pe oră. DB Regio a fost primul operator de transport regional care a comandat noua platformă, contractând Siemens în martie 2017 pentru a furniza 24 de rețele Mireos pentru rețeaua Rheintal.

Mobilitate.eu

Ionut

Siemens Mobility va livra sase trenuri Mireo noi pentru Renania



Asociatia de Transport din Renania (NRV), Rheinland-Pfalz Nord (SPNV-Nord) si Rheinland-Pfalz Süd (SPNV Süd) au semnat un acord cu Alpha Trains si operatorul feroviar TransRegio Deutsche Regionalbahn (TransRegio) pentru achizitia a 6 trenuri Mireo produse de Siemens Mobility. Vehiculele vor intra in serviciu odata cu modificarea mersului trenurilor din decembrie 2020 pe sectiunea de cale ferata cu trafic intens apartinand Mittelrheinbahn (RB 26) care leaga Koln de Remagen. In prezent, ruta Koln Messe – Deutz – Koblenz – Mainz este deservita de 17 seturi de tren Desiro Mainline. Noile trenuri Mireo vor fi folosite in viitor mai ales pe sectiunea RB 26 a rutei care leaga Mainz de Bingen.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cinci automotoare Hitachi pentru First. Comandă de 120 milioane de euro a grupului britanic



Grupul First a comandat pe 21 martie 2019 constructorului Hitachi Rail Europe cinci automotoare electrice AT 300 din gama Hitachi A-train, informează Rail Passion. Comanda, care se ridică la aproximativ 120 milioane de euro și include și mentenanța materialului rulant timp de zece ani, va fi finanțată de societatea de închiriere a vehiculelor feroviare Beacon Leasing. Aceste cinci AT 300 sunt destinate operatorului East Coast Trains Ltd din cadrul grupului First, care va opera din toamna lui 2021 pe relația Londra King's Cross – Edimbourg Waverley. Aceste trenuri vor servi gările Stevenage, Newcastle și Morpeth. Cu o viteză maximă de 200 km/oră, ele funcționează la 25 kV 50 Hz, au o capacitate de 400 de locuri și vor fi echipate cu climatizare, prize electrice și internet wi-fi.

ClubFeroviar.ro