News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Rail Cargo Group modifică vagoanele de marfă pentru a deveni mai silențioase și conforme cu normele UE

Trenurile de marfă generează zgomot. Acest lucru are legătură cu faptul că vagoanele de marfă, spre deosebire de vagoanele de călători, sunt echipate cu frâne metalice din fontă. În timpul frânării, suprafața de rulare a roților este frecată. Aceasta conduce la crearea unui zgomot de rulare neplăcut de către roată în contact cu șina.

Pentru noile vehicule feroviare, limitele uniforme ale zgomotului pentru întreaga Europă au fost specificate într-un regulament UE și nu pot fi depășite. Cu toate acestea, acest lucru nu se aplică vechilor vagoane de marfă care au fost puse în funcțiune înainte de intrarea în vigoare a regulamentului. Dar Rail Cargo Group face tot posibilul pentru a face traficul feroviar de marfă mai silențios și echipează vechile vagoane de marfă cu frâne noi, mai silențioase. Procesul de conversie a început în martie 2018. Un an mai târziu și există deja 2192 vagoane cu frâne cu zgomot redus în funcțiune. 2.086 de vagoane suplimentare vor urma în acest an până la un total de 7.279 de vagoane care operează să fie echipate cu sisteme de frânare cu zgomot redus până la sfârșitul anului 2020.

Nu toate vagoanele de marfă pot fi convertite în același timp. Procesul constă în patru categorii, iar conversia depinde de tipul de vagon de transport în cauză. În plus, nu numai blocurile de frână sunt înlocuite. În funcție de tipul de vehicul, sunt necesare măsuri suplimentare tehnice sau de modernizare. Proiectul de conversie se desfășoară în cadrul lucrărilor de întreținere planificate în atelierele ÖBB. Aceasta înseamnă că transportul feroviar de marfă poate fi asigurat în timpul perioadei de conversie.

Mobilitate.eu

Ionut

Siemens Mobility modernizează peste 11.000 de sisteme de comunicații pentru Network Rail

Siemens Mobility a obținut un contract de 36 de milioane de euro din partea Network Rail, unul dintre cei mai mari furnizori de infrastructură feroviară din Marea Britanie, pentru modernizarea radiourilor de comunicații GSM-R pentru întreaga flotă de material rulant din Marea Britanie. Actualizarea va începe în luna octombrie, fiecare dintre cele 9.052 cabine de conducere fiind modernizată în următoarele 30 de luni până în martie 2022. În plus, Siemens Mobility va livra 1948 de radiouri de comunicații de rezervă, pentru a ajunge la un total de 11.000 echipamente livrate. Fiecare tren va fi echipat cu radioul de cabină V4.0 al Siemens Mobility, care va oferi operatorilor feroviari o rezistență îmbunătățită la interferențe, o calitate și o performanță a comunicațiilor.

Siemens Mobility a finalizat o serie de teste cu Network Rail pentru a demonstra și a dovedi software-ul versiunii GB 4.0 și hardware-ul Nexus. Acoperind mai mult de 100 de trenuri, studiile au fost întreprinse pe o perioadă de 2 luni și încheiate cu succes în ianuarie 2019. În același timp, Network Rail a colaborat cu Siemens Mobility pentru a evalua utilizarea Nexus RCM, o aplicație care creează în mod eficient o reprezentare digitală a stării activelor de cale, colectând date despre starea căii ferate în timp real , pentru a permite efectuarea unei întrețineri preventive orientate.

Mobilitate.eu

Ionut

Noile automotoare Pesa pentru DB Regio au început să circule pe căile ferate germane



După omologarea lor în 2018, noile automotoare Pesa pentru DB Regio sunt introduse progresiv să circule în Ruhr și Hesse. Introducerea în Germania a automotoarelor diesel Link produse de constructorul polonez Pesa a fost un pic haotică, notează Rail Passion. Ele fuseseră deja prezentate în Polonia (seria SA 139) și ăn Cehia (seria 844 Regioshark), unde circulă fără probleme. Până în momentul de față, automotoarele au fost comandate de trei operatori germani. În 2011, Regentalbahn, acum Länderbahn, a comandat la Pesa 12 Link II pentru filiala sa Oberpfalzbahn. Din cauza neomologării și după ce au fost descoperite probleme tehnice, comanda a fost anulată și automotoarele Link II au fost înlocuite de 12 Coradia Lint 41 seria 1648 comandate la Alstom în februarie 2015.

În august 2013 operatorul privat german NEB, Niederbarnimer Eisenbahn, a comandat la Pesa, pentru 27 milioane de euro, nouă automotoare diesel Link. Pesa a primit pe 3 iunie 2016 omologarea din partea EBA, autoritatea germană de securitate feroviară, pentru automotoarele Link II versiunea NEB, care erau deja omologate de UTK pentru a circula pe căile ferate poloneze. Din cauza neomologării, automotoarele Link III ale NEB, necesare pentru sporirea capacității de transport, în special pe ruta Berlin Lichtenberg – Küstrin Kietz – Kostrzyn (Polonia), nu circulă nici acum.

În septembrie 2012, cu ocazia Salonului Feroviar Mondial de la Berlin Innotrans 2012, DB și Pesa au semnat un acord cadru pentru furnizarea a 470 de automotoare diesel din familia Link. În realitate, DB nu a lansat până acum decât patru comenzi, pentru 73 de unități.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Afaceri record pentru Eurostar în 2018. S-a înregistrat o creștere de 7% a numărului de pasageri

Afaceri record pentru Eurostar în 2018, când trenurile au transportat pe sub Canalul Mânecii peste 11 milioane de călători. Cu 11 milioane de călători transportați în 2018, compania a înregistrat o creștere de 7% comparativ cu 2017. În același timp, creștrea vânzărilor de bilete a fost de 12%, informează Rail Passion. Aceste rezultate bune sunt în mare parte obținute pe seama deplasărilor de afaceri, în creștere cu 12%, confirmând astfel popularitatea serviciului Business Premier, care oferă o flexibilitate totală și înregistrarea în numai zece minute. Nici traficul de plăcere, turistic, nu a stat pe loc, deoarece deschiderea în urmă cu un an de zile a rutei spre Amsterdam a atras deja 250.000 de pasageri. Un al treilea tren pe relația Londra – Amsterdam și retur va fi lansat în luna iunie, pentru a face față cererii în creștere.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Comisia Europeană a lansat o nouă ofertă pentru DiscoverEU. Călătorii gratuite cu trenul în UE

Comisia Europeană a lansat o nouă ofertă pentru permisele de călătorie cu trenul DiscoverEU, cu care tinerii europeni cu vârsta de 18 ani pot călători gratuit în spațiul comunitar. La precedentele două runde din cadrul programului, derulate în 2018, s-au înscris aproape 5.570 de tineri din România, fiind selectate în total 1.112 de persoane. Persoanele cu vârsta de 18 ani din Uniunea Europeană își pot depune candidatura până la data de 16 mai 2019. Candidații trebuie să fie născuți între 2 iulie 2000 și 1 iulie 2001 inclusiv și să fie pregătiți să călătorească între 1 august 2019 și 31 ianuarie 2020, pentru o perioadă maximă de 30 de zile. Cei interesați să participe pot depune cereri prin intermediul Portalului european pentru tineret.

Pentru acest al doilea an al DiscoverEU, Comisia Europeană se axează pe sporirea dimensiunii de învățare a proiectului. Participanții vor primi informații și sugestii de călătorie referitoare la ce pot vizita în Europa. De asemenea, cei interesați vor primi un jurnal de călătorie pentru a reflecta asupra experiențelor lor și vor avea posibilitatea de a participa la evenimente organizate pentru consolidarea comunității pe parcursul călătoriilor lor.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bilanțul OBB pe 2018: 261 milioane de pasageri transportați și concurență grea la transportul de marfă

Odată cu trecerea peste marcajul unui sfert de miliard de pasageri pe calea ferată, subgrupurile de operațiuni pozitive ale băncii și o creștere suplimentară a cifrei de afaceri, ÖBB a atins un sold pozitiv pentru anul 2018. Comparativ cu anul precedent, vânzările grupului au crescut cu 2,2%, la 5,6 miliarde de euro. Pentru a șaptea oară consecutiv, ÖBB înregistrează un profit substanțial înainte de impozitare (EBT) de 150,9 milioane de euro.

Odată cu încheierea exercițiului financiar 2018, ÖBB a făcut cu succes saltul peste 250 de milioane de pasageri transportați. În total, 261 milioane de pasageri au avut încredere în ÖBB și au pus bazele unui nou record. Astfel, ÖBB continuă dezvoltarea pozitivă a numărului de pasageri: Începând cu anul 2008, numărul de pasageri a crescut cu 50 de milioane sau cu 25%. Împreună cu contribuția stabilă a Postbus de 213 de milioane în 2018, aproape 474 de milioane de persoane au călătorit cu ÖBB. Și cu un EBT semnificativ pozitiv al transportului de pasageri ÖBB de 91 de milioane de euro.

În transportul de marfă, mediul de piață a devenit recent din ce în ce mai dur. Grupul Rail Cargo a reușit să-și majoreze semnificativ vânzările în ultimul an financiar și este din nou cel mai puternic subgrup de vânzare. Cu toate acestea, evoluția câștigurilor salariale rămâne sub așteptări. Competiția acerbă și costurile în creștere și pierderile în valută sunt marjele deprimante. O creștere a vânzărilor de peste 100 de milioane de euro este compensată de o scădere a TBT de 18,9 milioane de euro, până la 23,5 milioane de euro. RCG continuă să fie una dintre puținele companii europene de transport feroviar de marfă, cu o contribuție pozitivă la câștigurile salariale.

Mobilitate.eu

reed

Quote from: Ionut on February 19, 2019, 07:30:58 AM
Pesa va livra noi trenuri pentru reteaua regionala din Poznan



Regiunea Wielkopolska si compania Pesa Bydgoszcz au semnat un contract pentru livrarea a cinci automotoare Elf 2 cu cinci vagoane care vor intra in serviciu pe Linia de Cale Ferata Metropolitana din Poznań care deserveste o zona aglomerata a orasului. Contractul, care ofera o garantie de 60 de luni, are o valoare de 127,3 milioane de zloti (29,5 milioane de euro) dintre care 11,3 milioane de euro (48,7 milioane de zloti) este cofinantarea UE acordata in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu pentru 2014-2020.

Noile automotoare electrice vor fi livrate din iunie pana in decembrie 2020. Newag si Stadler Polska si-au depus ofertele, insa oferta companiei Pesa a fost considerata cea mai buna. Noile trenuri vor fi adaptate pentru a face fata traficului orasului si vor avea o capacitate de 240 de scaune. Trenurile, care vor atinge o viteza maxima de 160 km/h, vor fi in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (TSI) si vor fi dotate cu sistemul ETCS baseline 3. Fiecare tren va fi dotat cu 5 automate pentru bilete, doua toalete in sistem inchis, aer conditionat, Wi-Fi, sistem dinamic de informare a pasagerilor, monitorizare, spatii pentru persoanele cu dizabilitati si pentru biciclete. In plus, vehiculele vor fi adaptate pentru instalarea la bord a Cardului Aglomeratiei Poznań (PEKA).

Automotoarele electrice Elf vor deservi liniile care leaga Linia de Cale Ferata Metropolitana Poznań, pe ruta Opalenica-Poznań-Września, dar pot fi utilizate si pe alte rute de cale ferata din Poznań catre Gniezno, Czempinia, Wronki si Rogoźno. Dupa livrarea noilor trenuri, regiunea Wielkopolska va detine 73 de trenuri, dintre care 49 automotoare electrice.

ClubFeroviar.ro

Poi astia fac cu cap schimbarile de material rulant.Am fost weekendul trecut la soacra  si se schimbau sinele si toata reteaua de contact pana in Oborniki si ce mai era prin zona,pana in Pila.
Bravo lor!

Ionut

PKP Cargo semneaza un acord pentru dezvoltarea unei noi fabrici de vagoane

Agentia pentru Dezvoltare Industriala din Polonia (IDA) si compania PKP Cargo au semnat o scrisoare de intentie pentru lansarea productiei unor vagoane de marfa in Podkarpacie (sudul Poloniei). Companiile au declarat ca discuta cu divizia Greenbrier, Wagony Świdnica, care se va alatura proiectului si ca, in acest sens, a fost semnata o scrisoare de intentie. Fosta fabrica de vagoane "Gniewczyna", din apropiere de Przeworsk, este o posibila locatie pentru noua companie, dar ar putea fi si Podkarpacie. Companiile implicate in proiect intentioneaza sa lanseze productia de vagoane de marfa noi in 2020.

,,Dorim sa fim un partener activ pentru reconstructia capacitatii productiei domestice. Mai ales in domeniul reinnoirii parcului de material rulant al transportatorilor polonezi care a fost odata mandria noastra nationala. Piata are nevoie de o astfel de industrie – in prezent, 70% din vagoanele de marfa au o vechime de peste 30 de ani. De aceea, odata cu semnarea acestui acord cu PKP Cargo, ne unim fortele si competentele", a declarat Andrzej Kensbok, vicepresedintele Agentiei pentru Dezvoltare Industriala.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Comenzi de peste 12 miliarde de euro și rezultate financiare record pentru Alstom în ultimul an

Între 1 aprilie 2018 și 31 martie 2019, Alstom a înregistrat comenzi de 12,1 miliarde de euro. În aceeași perioadă, vânzările au ajuns la 8,1 miliarde de euro, ceea ce corespunde unei creșteri de 10% (11% organic). EBIT-ul ajustat a crescut la 570 milioane de euro, cu 44% mai mult față de anul trecut, ceea ce a dus la o marjă EBIT ajustată de 7,1%. Venitul net (cota de grup) a fost de 681 milioane EUR, comparativ cu 365 milioane EUR în anul precedent, incluzând venitul net excepțional din operațiunile întrerupte de 248 milioane EUR.

Alstom a câștigat proiecte în toate regiunile, inclusiv o comandă pentru 100 de trenuri de mare viteză de generație următoare din Franța, un tren expres regional fără conducător pentru Montreal, un contract de întreținere a metroului pentru Riyadh, trenuri de metrou pentru Grand Paris Express în Franța, în Luxemburg, trenuri și întreținere în Italia, un contract major de material rulant pentru Mumbai, un sistem integrat de metrou pentru Taipei, un contract de închiriere pe termen lung și un contract de întreținere a semnalizării pentru metroul din Sydney, un sistem național de control al trenurilor în Norvegia, locomotivele din Maroc și tramvaiele Citadis pentru Frankfurt. Comenzile externe pentru semnalizare au fost ridicate la 1,5 miliarde de euro. La 40 de miliarde de euro la 31 martie 2019, raportarea actuală oferă o vizibilitate puternică asupra vânzărilor viitoare.

Alstom și-a susținut nivelul de cercetare și dezvoltare (costurile brute) la 380 milioane euro, adică 4,7% din vânzări, în anul fiscal 2018/19. Programele principale au inclus reînnoirea gamei de material rulant, executarea semnalizării cercetării și dezvoltării și investiția în soluții digitale. În septembrie 2018, trenurile de hidrogen ale companiei Alstom, Coradia iLint, au intrat în serviciul de pasageri în Saxonia Inferioară, în premieră mondială. În martie 2019, Alstom a deschis și StationOne, prima piață online dedicată sectorului feroviar. În sfârșit, autobuzul electric APTIS a câștigat primul său contract la Strasbourg, Franța.

Multe alte cifre/detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

IKEA reduce impactul său climatic cu 4,476 tone de dioxid de carbon pe an cu Green Cargo Suedia



La începutul lunii martie, primul tren de la Årsta a plecat de la Älmhult și Torsvik în cadrul noului contract al Green Cargo Suedia cu IKEA Transport & Logistics Services. Trenul rulează șase zile pe săptămână și furnizează bunuri magazinelor și depozitelor în zonele mai mari din Stockholm și Uppsala. La sosirea la terminalul Årsta, partenerul Road Cargo Stockholm preia transportul containerelor la destinație finală cu camionul. În acordurile anterioare, Green Cargo a transportat în jur de 2.000 de containere anual, în timp ce cu noul acord volumul va fi în jur de 12.500 de containere anual, doar pentru magazinele mari și comenzile clienților din Suedia. Noul plan de trafic înseamnă că IKEA Transport & Logistic Services reduce impactul său climatic cu 4.476 tone de emisii de dioxid de carbon pe an, ceea ce întărește durabilitatea mărcii.

Noul tren, împreună cu alte transporturi către Gävle, Sundsvall, Umeå și Haparanda, înseamnă că aproximativ 12.500 de transporturi cu camionul vor fi luate de pe șosele prin acordul cu IKEA Transport & Logistics Services, care se va extinde până în 2021. Green Cargo închiriază 100 de containere noi pentru a asigura livrarea. Containerele sunt construite special conform unui design dezvoltat cu IKEA Transport & Logistics Services pentru a satisface cel mai bine nevoile de incarcare si descarcare.

Mobilitate.eu

Ionut

Și trenurile germane au întârzieri. Deutsche Bahn a plătit despăgubiri de 54 milioane de euro

Nu numai cele românești, și trenurile germane au întârzieri, iar compensațiile plătite anul trecut de Deutsche Bahn anul trecut au fost cu 50% mai mari decât în 2017. Anul trecut. 2,7 milioane de pasageri ai Deutsche Bahn au cerut și au primit compensații pentru întârzierile trenurilor, totalul plătit de compania germană de stat fiind de 54 milioane de euro, cu peste 50% mai mult decât în 2017. Media a fost de 20 de euro/pasager. În 2018, 25% dintre trenurile operate de Deutsche Bahn au avut întârzieri, iar anul acesta ponderea a fost de 22%. Trenurile de mare viteză ICE au avut și intervale în care rata întârzierilor a trecut de 30%, notează HotNews.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Italienii de la GTS Rail își completează flota cu 5 locomotive Bombardier Traxx DC3



Bombardier începe livrarea unei noi serii de locomotive Bombardier Traxx DC3, cuprinzând un lot de 5 unități, care se vor adăuga parcului existent de 10 modele DC2 pentru GTS Rail Italia. Astfel, GTS Rail are o flotă de locomotive formată din 15 unități, toate mai noi de 5 ani. Serviciile de întreținere vor fi realizate la centrul Bombardier din Bari. De asemenea, parcul de vagoane al GTS Rail va fi completat cu peste 100 de unități comandate de la Legos Rail.

Mobilitate.eu

Ionut

Alstom livrează 16 trenuri Coradia Polyvalent suplimentare în regiunea Bourgogne-Franche-Comté



Alstom va furniza 16 trenuri suplimentare Coradia Polyvalent în regiunea Bourgogne-Franche-Comté pentru o sumă de aproximativ 170 de milioane de euro. Regiunea a comandat deja 24 de trenuri. Regiunea Bourgogne-Franche-Comté a comandat 16 trenuri suplimentare Coradia Polyvalent electrice cu șase vagoane. Este prima comandă a acestei platforme modulare Coradia Polyvalent. Aceste trenuri au o capacitate totală de 355 de locuri și oferă pasagerilor un design interior în stil "Intercité", cu un nivel excelent de confort datorită ferestrelor mari, iluminării interioare indirecte, scaunelor înclinate cu brațe și a prizelor. Noile trenuri Polavale Coradia pentru regiunea Bourgogne-Franche-Comté vor fi, de asemenea, primele care respectă noul standard STI privind 2014 PRM, oferind, de exemplu, o zonă de toaletă mai spațioasă, cu acces pentru persoanele cu mobilitate redusă.

Coradia Polyvalent aparține gamei de trenuri Alstom Coradia. Prin arhitectura sa modulară, aceasta poate fi adaptată la cerințele fiecărei autorități de transport public, precum și la diferite tipuri de utilizare: suburban, regional și intercity. Dispune de trei lungimi (56, 72 sau 110 metri) și oferă un confort optim pasagerilor, indiferent de lungimea călătoriei. Trenul este ecologic și economic datorită consumului redus de energie, respectării ultimelor standarde de emisii în modul termic și costurilor reduse de întreținere. Pre-echipat pentru a primi tehnologia ERTMS, Coradia Polyvalent este primul tren regional francez care respectă toate standardele europene.

Mobilitate.eu

Ionut

Operatorul FlixTrain lansează a treia rută de zi pe relația Berlin – Koln



Operator feroviar privat FlixTrain a lansat rezervarea de bilete pentru ruta FlixTrain, a treia rută de zi, ce va opera zilnic între Berlin și Köln, începând cu 23 mai. Timpul de călătorie de până la 6 ore va fi cu aproximativ 3 ore mai rapid decât transportul cu autocare FlixBus existent, serviciul urmând să concureze cu operatorul DB. Odată plecat de la Berlin Südkreuz la 08.11, Berlin Hbf la 08.20 și Spandau la ora 08.32, trenul va opri în gările de la Wolfsburg, Hannover, Bielefeld, Dortmund, Essen, Duisburg și Düsseldorf, ajungând la Köln Hbf la ora 13.57. Returul va pleacă din Köln la 16.01, ajungând la Spandau la 21.26, la Berlin Hbf la ora 21.45 și la Südkreuz la 21.53.

Mobilitate.eu

Ionut

Renfe Spania a aprobat achiziția a 105 trenuri noi electrice și hibride



Consiliul de Administrație al Renfe a aprobat licitația pentru achiziționarea a până la 105 de trenuri pentru distanțe medii (43 comandă fermă cu 62 opționale) destinate serviciilor din cadrul contractului de obligații de serviciu public de transport cu suma de 750,878 milioane de euro. Trenurile care vor fi achiziționate vor fi electrice și hibride. Acesta din urmă va avea generatoare electrice pentru căile neelectrice și proiectate cu soluții care respectă mediul.

În total, întreținerea completă a trenurilor achiziționate pe parcursul a 15 ani, echipamentele și depoul echipat necesar pentru o astfel de întreținere, precum și opțiunile suplimentare de livrare și de întreținere, se ridică la 1,322 miliarde de euro. Întreținerea va fi efectuată printr-o companie mixtă cu Renfe Fabricacion y Mantenimiento.

Obiectivul principal al licitației este reînnoirea parcului de material rulant, deoarece aproape 50% din parcul actual a ajuns la sfârșitul duratei de viață utilă sau va face acest lucru în următorii ani. În cele din urmă, trenurile vor fi adaptate la schimbările din infrastructura care sunt în derulare în întreaga rețea, înlocuind trenurile diesel cu cele electrice sau cu cele hibride. Acestea din urmă vor acoperi perioadele de tranziție până când liniile vor fi electrificate, precum și vor circula prin secțiuni electrificate și neelectrificate.

Mobilitate.eu