News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Cazul Talgo Bosnia - Povestea trenurilor rapide și luxoase cumpărate de una dintre cele mai sărace țări europene

Statul Bosnia și Herțegovina are sub 600 km de cale ferată și sunt foarte rare porțiunile unde trenurile pot depăși 70 km/h. Țara afectată grav de războiul de acum două decenii a decis să cumpere trenuri luxoase Talgo ce pot rula cu 220 km/h, iar decizia a uimit multă lume. Trenurile au stat șase ani în depou și din 2016 sunt în circulație. Mai jos puteți citi despre una dintre cele mai mari anomalii feroviare din regiune, dar și despre trenurile speciale ale fostei Iugoslavii.

Legătura feroviară dintre Belgrad și Sarajevo (500 km) a fost reluată abia în 2009, dar a fost din nou întreruptă acum câțiva ani. Este o caracteristică a legăturilor feroviare din Balcani unde anulările sunt dese, astfel că doi - trei ani două capitale pot fi legate de un tren direct și apoi trenul este desființat. O explicație este și faptul că între unele dintre fostele republici iugoslave relațiile sunt tensionate și autoritățile nu se înțeleg (de exemplu relațiile Serbia-Kosovo). În plus, companiile feroviare au probleme financiare și material rulant vechi.



Cele nouă trenuri Talgo au fost cumpărate de operatorul feroviar din Federația Bosniei și Herțegovinei - ŽFBiH. În 2005 și operatorul din Republika Srpska (Željeznice Republike Srpske) ar fi vrut să cumpere cinci trenuri Talgo, cu 40 milioane euro, dar intenția nu s-a concretizat.

Compania feroviară Zeljeznice FBiH a introdus în septembrie 2016 primele trenuri Talgo în septembrie 2016 între Sarajevo și Doboj, cei 172 km fiind parcurși în peste trei ore. Viteza medie era mult sub ce puteau vagoanele, însă confortul era ceva nemaivăzut, cu spațiu mare pentru picioare, televizor în vagon, prize, WiFi și posibilitatea de a asculta radio-ul, dacă îți aduceai căști. Veniturile operaționale ale companiei ZFBH au fost în 2017 de 57 milioane euro, iar numărul de pasageri transportați a crescut cu peste 55.000, la 413.000. Față de 2016 numărul de pasageri a crescut cu 60%.

Multe alte detalii pe Hotnews

Ionut

Bombardier a prezentat caroseria locomotivei Traxx DC3 pentru Polonia

Bombardier Transportation si Akiem au prezentat locomotiva cu patru osii Traxx DC3 pentru Polonia la fabrica Bombardier din Wroclaw. Akiem a comandat 20 de astfel de locomotive in noiembrie 2018 in cadrul unui contract pentru 33 de locomotive Traxx in curent alternativ, curent continuu si multisistem. Cele 33 de locomotive vor fi livrate in perioada 2019-2021. Pentru operatorii de locomotive Traxx, contractul include managementul pieselor de schimb, servicii de intretinere si suport, toate fiind gestionate de echipe poloneze. In Polonia, Bombardier detine patru centre de productie cu un numar total de 2.800 de angajati si alte doua centre aflate in depouri. In acelasi timp, compania Akiem a deschis un sediu nou in Varsovia si a dezvoltat o retea puternica de parteneri locali.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Belarus va lansa un transport de containere catre Romania

Belintertrans – Transport-Logistics Center (BTLC), subsidiara a Cailor Ferate din Belarus, a anuntat ca va lansa un serviciu regulat de transport de containere catre Romania. Partnerii BTLC in acest proiect sunt Rail Cargo Logistics, din Slovenia si Zakhid-Trans-Service, o companie de transport din Ucraina. Informatia a fost furnizata de catre agentia BelTA, citand un document oficial al Cailor Ferate din Belarus.

Noul tren de containere care transporta produse din lemn din Belarus va pleca de la gara Gantsevichi in prima decada a lunii martie. Trenul va fi format din 124 de containere. Transportul acestor produse necesita utilizarea containerelor Open Top cu capacitate crescuta. "Unul dintre principalele avantaje ale noului nostru proiect este logistica inteligenta construita in jurul livrarii rapide a marfurilor – in 39 de ore. Intenționam sa transportam 120.000 de tone de marfuri in 2019", spun Caile Ferate din Belarus. Unul dintre obiectivele strategice ale companiei consta in sporirea exportului de marfuri. In 2019, compania intenționeaza sa implementeze noi proiecte de transport. Impreuna cu operatorii feroviari din Rusia si Azerbaidjan, Caile Ferate din Belarus lucreaza la un nou proiect pentru transportul de containere pe ruta Minsk-Baku. Acest proiect va permite livrarea rapida a produselor din Belarus catre Azerbaidjan (7 zile) si la prețuri competitive, au mai precizat Caile Ferate din Belarus.

ClubFeroviar.ro

reed

Trenuri in Georgia.Confortabile, pret rezonabil,8.5 euro(au aplicatie mobila,se cumpara direct cu cardul) pentru 270 km,intre Batumi si Tbilisi
(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

rizzuh

Numai noi nu suntem in stare sa cumparam asa ceva. CFR se pricepe numai sa modernizeze Malaxe.

Ionut

SŽ-Cargo a semnat un contract pentru achizitia de locomotive



Directorul General al operatorului feroviar din Slovenia, SŽ-Cargo, Melita Rozman Dacar, si Directorul General al CZ Loko, Josef Gulyás, au semnat un contract pentru livrarea a 4 locomotive EffiShunter 1000 pentru operatorul national sloven, SŽ – Tovorni promet (SŽ-Cargo). Noile locomotive sunt cu 25% mai eficiente, operatorul va reduce semnificativ costurile cu intretinerea si consumul de combustibil. De asemenea, gradul de siguranta al vehiculelor va creste.

Locomotiva electrica diesel cu patru osii are o putere a motorului de 895 kW, o capacitate maxima de tractare de 267 kN si o masa nominala de 80 de tone. Echipamentul motor este pozitionat in partea din fata a locomotivei si este format dintr-un motor diesel Caterpillar si un producator de curent alternativ de tractiune produs de Siemens. Partea din fata a locomotivei adaposteste majoritatea sistemelor de transmisie auxiliare, sistemul de racire al motorului si echipamentul pneumatic. Sistemul de reglare si control al tractiunii pentru toata locomotiva este asigurat de sistemul de control realizat de MSV elektronika cu functia de control al calatoriei si diagnoza de la distanta prin intermediul tehnologiilor GSM si GPS. Locomotiva este dotata cu frana pneumatica DAKO si o frana de stationare.

Noile locomotive vor fi utilizate pentru activitati feroviare in gara Koper, care este cea mai importanta gara pentru transport de marfa de pe reteaua feroviara slovena. In fiecare zi, in gara Koper sunt incarcate si descarcate pana la 1.200 de vagoane. Aceste vehicule ii vor permite companiei SŽ-Cargo sa imbunatateasca calitatea serviciilor pe o piata de transport foarte competitiva.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Slovenia va achizitiona 400 de vagoane de marfa

Pana in 2025, operatorul feroviar de marfa din Slovenia, SŽ-Cargo (SŽ-Tovorni promet), intentioneaza sa achizitioneze 20 de locomotive electrice moderne si 400 de vagoane de marfa. Pentru modernizarea parcului de material rulant, modernizarea locomotivelor de manevra existente este deja in desfasurare, iar, pana in 2021, vor fi modernizate 12 astfel de locomotive.

In cadrul programului complex de modernizare, in 2017 si 2018, SŽ-Cargo a achizitionat 100 de vagoane moderne seria Sggrrs pentru transportul minereurilor. Comparativ cu vagoanele anterioare, acestea pot transporta cu pana la 20% mai multa marfa, ceea ce inseamna un nivel mai ridicat de utilizare si calitate mai buna pentru clienti. Anul trecut in septembrie, operatorul a preluat oficial vagonul cu numarul 100 dotat cu sistemul inovator RockTainer. Folosind diferite componente, vagoanele universale permit transportul diferitelor tipuri de marfuri. Prin utilizarea vagoanelor universale, procesul de descarcare este mult mai rapid decat in cazul vagoanelor vechi. Vagonul Sggrrs cu doua containere are o capacitate de incarcare care depaseste capacitatea a 2 vagoane Tadds vechi.

Recent, compania a semnat un contract cu CZ Loko pentru livrarea a patru locomotive EffiShunter 1000 care vor fi folosite in statia Koper. La nivelul intregii tari, SŽ-Tovorni promet utilizeaza 37 de locomotive de manevra. Acestea sunt folosite pentru formarea trenurilor, livrarea si dispecerizarea vagoanelor catre clienti, dar si pentru tractarea trenurilor mai usoare pe distante scurte.

ClubFeroviar.ro

Ionut

ÖBB plaseaza companiei Siemens o comanda suplimentara pentru trenuri Desiro



Caile Ferate Austriece (ÖBB) si-au exprimat optiunea de a comanda de la Siemens, suplimentar, 24 de trenuri Desiro ML, electrice. Comanda face parte dintr-un acord cadru semnat cu Siemens in 2010, acord ce prevede livrarea a pana la 200 de astfel de trenuri. Anterior acestei comenzi suplimentare, ÖBB a mai comandat un total de 70 de trenuri regionale Siemens si 95 de trenuri suburbane pentru reteaua S-Bahn, toate din gama Desiro ML. Livrarile pentru comanda anterioara vor fi finalizate la mijlocul acestui an. Comanda atribuita suplimentar, pentru cele 24 de trenuri electrice, va permite Cailor Ferate Austriece sa retraga din circulatie toate trenurile vechi, utilizate in principal pe reteaua S-Bahn din Viena.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rail Cargo Group si Samskip lanseaza un nou serviciu de containere pe ruta Germania-Grecia

Operatorul austriac Rail Cargo Group, casa italiana de expeditii Grimaldi si operatorul de logistica Samskip vor lansa un serviciu de transport multimodal intre Grecia si portul german Duisburg. Ruta va urma si traseul caii ferate Duisburg-Venetia dar si conexiunile de transport maritim de la Venetia catre porturile grecesti Igoumenitsa, Patras si Corfu.

Serviciul de transport multimodal va fi lansat incepand cu 18 martie. Rail Cargo Group va opera saptamanal catre trei trenuri pe relatia Duisburg-Venetia. Compania Grimaldi va transporta camioanele, in timp ce Samskip va transporta containerele pe rutele maritime catre porturile din Grecia. Incepand cu 2020, transportul de containere va fi multiplicat, astfel incat transferul shift to rail (transportul unui volum mai mare de marfa de pe sosele pe caile ferate) sa fie cat mai substantial.

Trenurile pe ruta Duisburg-Venetia vor avea cate 19 vagoane in compunere, lungimea de 550 metri si greutatea de 1.400 tone. Traseul va fi parcurs in 32 de ore, via orasul italian Tarvisio, la granita dintre Austira si Italia. Rail Cargo Group si Samskip estimeaza ca, prin efectuarea acestui transport, in jur de 5.000 de camioane vor fi transferate, anual, de pe sosele catre calea ferata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Mercitalia Rail primeste prima locomotiva Traxx



Mercitalia Rail a primit prima din cele 40 de locomotive electrice noi Traxx E494 produse de Bombardier Transportation la fabrica din Vado Ligure. In cadrul contractului, Bombardier va livra cinci locomotive pe luna, urmand sa finalizeze livrarea intregii comenzi pana in octombrie 2019. Contractul in valoare de 180 de milioane de euro include 16 ani de intretinere a parcului de material rulant si posibilitatea de extindere a contractului pentru 20 de locomotive suplimentare. ,,Mercitalia este cea mai mare companie italiana de pe piata europeana de marfa cu o cifra de afaceri consolidata anuala de peste 1 miliard de euro. In prezent, compania detine unul din cele mai mari parcuri de locomotive si vagoane de marfa din Europa", a declarat Gianfranco Battisti, CEO Ferrovie dello Stato Italiane.

Vehiculele au o putere de tractiune maxima de 6,4 MW si o forta de tractiune de 320kN care ii permite companiei Mercitalia Rail sa opereze trenuri de marfa cu o capacitate de incarcare mai mare decat este posibil in prezent. In plus, datorita sistemelor de franare recuperativa, consumul de energie va fi considerabil redus. ,,Noile locomotive, alaturi de cele interoperabile detinute deja de TX Logistik – divizia germana a Mercitalia Polo, sunt cea mai importanta investitie, cu o valoare totala de 400 de milioane de euro. Astfel, in urmatorii doi ani, vom putea inlocui aprox. o treime din parcul de locomotive pe care il detinem pentru a oferi clientilor nostri o capacitate de transport mai mare, dar si servicii mai sigure si mai punctuale", a declarat Marco Gosso CEO Mercitalia Logistics.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RegioJet cumpara trenuri regionale Pesa, iar pentru 2019 anunta achizitii de vagoane fabricate de Astra Vagoane Calatori





Cel mai mare operator privat de transport feroviar de pasageri din Europa Centrala, RegioJet, a semnat un contract cu Pesa Bydgoszcz pentru achizitia a sapte trenuri regionale electrice, cu podea joasa, din gama Elf. Contractul a fost semnat pentru suma de peste 20 milioane euro. Noile rame electrice vor intra in operare in regiunea Ústí nad Labem, in nordul Republicii Cehe. Pesa Bydgoszcz va incepe livrarea trenurilor din a doua jumatate a lui 2021, ramele urmand a fi puse in circulatie din decembrie 2021.

Recent RegioJet a obtinut un contract pentru transport feroviar de pasageri in regiunea Ústí nad Labem, pe liniile regionale U5, U7 si U13. Astfel, RegioJet va incepe, din decembrie 2019, operarea trenurilor pe aceste rute cu rame diesel mai vechi, achizitionate de la DB Regio, urmand ca din 2021 sa opereze cu noile rame electrice Elf ce vor fi fabricate si livrate de catre Pesa.

In 2018 RegioJet a transportat, pe toate rutele sale, un numar de 9,7 milioane de pasageri. Comparativ cu 2017, a inregistrat o crestere masiva, de 29%, a numarului de pasageri transportati.

RegioJet reaminteste ca tot in 2018 a pus in circulatie patru locomotive multi-sistem Bombardier TRAXX, dar si vagoane de pasageri, echipate cu ecrane individuale pe fiecare scaun, fabricate de catre producatorul roman de material rulant, Astra Vagoane Calatori. In plus, pentru 2019, RegioJet anunta punerea in circulatie a mai multor locomotive multi-sistem Bombardier TRAXX, precum si achizitia mai multor vagoane de pasageri de la Astra Vagoane Calatori. Mai mult, pentru urmatorii doi-trei ani operatorul RegioJet va investi 40 de milioane de euro in noi programe de modernizare si de achizitii de material rulant.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens a finalizat productia primei locomotive Vectron Dual Mode



Noul vehicul de cale ferata va putea utiliza, pentru alimentare, atat energia electrica cat si combustibil diesel. Locomotiva Vectron Dual Mode a fost in principal proiectata si dezvoltata pentru operatiuni de transport feroviar de marfa in Germania. Conceptul acestei locomotive a fost prezentat la InnoTrans 2018, iar anul acesta, la Targul de Transport si Logistica de Munchen, ii vor fi prezentate capabilitatile pentru transport feroviar.

Vectron Dual Mode are toate avantajele unei locomotive diesel si electrice. Pentru ca Germania va avea in continuare o serie de sectiuni neelectrificate de cale ferata, va mai fi nevoie de multe locomotive care sa opereze in sistem diesel. Ceea ce nu are sens nici din punct de vedere economic si nici din punct de vedere ecologic. In consecinta, acesta a fost motivul pentru care Siemens a decis sa fabrice acest tip de locomotiva.

Ea are o lungime de 20 metri, este echipata cu un rezervor diesel de 2,500 litri si cantareste 90 de tone (cand e plina cu combustibil diesel). Vectron Dual Mode este echipata cu un motor diesel de 2,400 kW. Puterea de tractiune este de 2,000 de kW. Incarcatura pe osie este de 22,5 tone. Locomotiva este apta pentru a rula pe ecartament standard de 1435 mm.

In prezent, Siemens Mobility fabrica trei tipuri de locomotive Vectron. Astfel, locomotiva diesel este destinata liniilor neelectrificate, locomotiva Vectron AC deserveste liniile electrice alimentate cu curent alternativ, in timp ce Vectron DC este destinata liniilor electrificate alimentate cu curent direct. Locomotivele Vectron MS, multi-sistem, sunt operate pe liniile echipate cu diferite sisteme de electrificare. Aceste locomotive sunt utilizate cel mai des pentru transportul marfurilor in tari si pe rute cu sisteme diferite de inalta tensiune. Un exemplu in acest sens ar fi ruta Polonia-Olanda, via Germania.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Finlanda a comandat 60 de locomotive diesel de la Stadler

Grupul VR a achizitionat 60 de locomotive diesel fabricate de Stadler in cadrul unui contract in valoare de 200 de milioane de euro, cu optiunea de a comanda alte 100 de locomotive si posibilitatea de a achizitiona si servicii de intretinere a locomotivelor de la Stadler. Noile locomotive vor fi folosite pentru servicii de manevra in triaje, pentru incarcarea si descarcarea marfurilor si pentru trafic feroviar pe sectiunile de cale ferata neelectrificate. Vehiculele vor fi adaptate conditiilor climatice extreme din Finlanda si pot fi operate si la temperaturi de -40°C.

Primele locomotive diesel noi vor fi introduse in serviciu in 2022, iar restul vor fi livrate in Finlanda pana in 2025. Aceste locomotive vor inlocui treptat locomotivele diesel fabricate in anii 60, 70 si 80. Conform companiei, locomotivele diesel sunt inca o necesitate deoarece majoritatea liniilor din triaje, dar si 45% din reteaua feroviara finlandeza, sunt neelectrificate. Jansson a explicat ca cererea pentru locomotive diesel va scadea de la cele aprox. 200 de unitati din prezent datorita electrificarii liniilor si a capacitatii diesel suplimentare a locomotivelor Sr3 actuale. Locomotiva cu o lungime de 18 m are o forta maxima de tractiune de 346 kN si este capabila sa tracteze un tren de 2000 de tone. Vehiculele pot atinge o viteza maxima de operare de 120 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB prezinta noul concept de trenuri ECx



Deutsche Bahn si Talgo au prezentat conceptul noului tren de mare distanta, numit ECx. Vagoanele de pasageri tractate de o locomotiva sunt foarte versatile ceea ce le va face binevenite in parcul de vehicule al companiei DB incepand cu 2023. Un tren ECx este format dintr-o locomotiva multisistem care poate atinge o viteza maxima de 230 km/h si 17 vagoane de pasageri. Trenurile au in total 570 de scaune, 85 la clasa intai si 485 la clasa a doua. ,,Am anuntat in agenda noastra ca vom imbunatatii serviciile feroviare si vom crea mai multa capacitate. ECx ofera o gama optimizata de produse si mai mult confort. Acest tren inovator va spori semnificativ entuziasmul pasagerilor care aleg transportul feroviar", a declarat Richard Lutz, CEO Deutsche Bahn.

Trenurile ECx vor opera pe o ruta transfrontaliera intre Berlin si Amsterdam, reducand timpul de calatorie pe aceasta ruta cu aprox. 30 de minute, la cinci ore si 50 de minute. Noile vehicule vor fi utilizate si pe rutele turistice catre Westerland (Sylt) si Oberstdorf. ,,Incepand cu 2023, noile trenuri vor fi utilizate pe Linia Marsh catre Sylt, pe linia Allgäu catre Oberstdorf si pe ruta internationala Amsterdam-Berlin", a declarat Enak Ferlemann, secretar de stat in cadrul Ministerului de Transport din Germania.

Noile trenuri au spatii mai mari pentru bagaje, un restaurant, Wi-Fi si sisteme de informare a pasagerilor in timp real. Pasagerii se pot imbarca in tren la inaltimea peronului fara sa urce scari, fiindu-le astfel mai usor sa calatoreasca, iar persoanele in carucioare cu rotile se pot imbarca singure. In februarie, DB si Talgo au semnat un contract in valoare de 550 de milioane de euro pentru livrarea a 23 de trenuri ca parte a unui acord cadru pentru 100 de trenuri Talgo 230 push-pull pentru servicii intercity si de lunga distanta. Trenurile au o viteza maxima de 230 km/h, fiecare tren incluzand o locomotiva si un vagon cu cabina de conducere.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom va livra 41 de trenuri Coradia Lint in Bavaria



Compania Alstom a semnat un contract in valoare de 150 de milioane de euro pentru livrarea a 41 de trenuri regionale Coradia Lint companiei Transdev. Trenurile vor deservi regiunea Bavaria din Germania si vor fi operate de o subsidiara a Transdev, Bayerische Regiobahn GmbH (BRB), pe liniile care leaga Augsburg de Weilheim, Schongau, Ingolstadt, Eichstätt si Langenneufnach. Trenurile, care vor fi construite la fabrica Alstom din Salzgitter, Saxonia Inferioara, vor fi livrate pana in septembrie 2022.

Trenurile cu doua vagoane pot transporta 125 de pasageri pe scaune si au o zona spatioasa pentru depozitarea cu usurinta a bicicletelor. Trenurile au un nivel mai ridicat de confort decat trenurile folosite in prezent. In plus, fiind adaptate persoanelor cu mobilitate redusa, acestea ofera o calatorie fara restrictii tuturor categoriilor de pasageri. Vehiculele moderne si prietenoase cu mediul sunt alimentate de doua motoare cu o putere de 390 kW si pot atinge o viteza de operare maxima de 140 km/h. Odata cu acest contract, Alstom va sarbatori productia si livrarea trenului regional Coradia Lint cu numarul 1 000.

ClubFeroviar.ro