News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Alstom si Eurostar vor utiliza platforma digitala Dassault Systèmes 3D



Companiile Alstom si Eurostar au semnat contracte cu Dassault Systèmes, Franta, pentru a utiliza platforma digitala 3Dexperience pentru designul trenurilor si managementul activelor. Alstom va utiliza sistemul in timpul fazei de proiectare a automotoarelor electrice regionale Pop comandate de operatorul italian Trenitalia in august 2016. Acest sistem are rolul de a se va asigura ca trenurile corespund specificatiilor validate de client virtual, mai degraba decat sa se bazeze pe documentatie si prototipuri fizice. Alstom livreaza un numar de pana la 150 de trenurile cu un singur nivel care ating o viteza maxima de 160 km/h si care au la baza platforma Coradia Stream a producatorului. Comanda initiala este pentru 27 de trenuri cu trei vagoane si 20 de trenuri cu patru vagoane pentru regiunea Emilia-Romagna.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

PKP Cargo va cumpara 936 de vagoane platforma de la Tatravagónka

Contractul dintre PKP Cargo si Tatravagónka a fost semnat pentru suma de 368,4 milioane zloti (85,7 milioane euro), o parte din finantare (70 milioane euro) fiind asigurata prin fonduri europene. La licitatie a participat si Greenbrier Europe, companie americana care detine, in Europa, sapte ateliere de productie a vagoanelor de marfa. Aceste ateliere sunt situate in Romania, Polonia si Slovacia. Primele 50 de vagoane Tatravagónka vor fi livrate pana la sfarsitul lui 2019, inca 400 de vagoane vor fi livrate in 2020, apoi in 2021 va fi livrat inca un lot de 298 de vagoane, urmand ca in 2022 sa fie livrata si ultima transa de 188 de vagoane platforma. PKP Cargo nu a precizat suma pentru care a fost incheiat contractul cu Tatravagónka, insa finantarea achizitiei a fost asigurata prin intermediul fondurilor europene.

PKP Cargo a mai anuntat ca tot in acest an va organiza inca o licitatie pentru livrarea a 220 de vagoane platforma intermodale. Data depunerii ofertelor pentru aceasta noua licitatie va fi anuntata in cateva saptamani. Si in acest caz, achizitia va fi posibila cu ajutorul fondurilor europene.

ClubFeroviar.ro

Ionut

AWT își crește flota cu trei locomotive Siemens Vectron Multisystem



Compania internațională de transport AWT, membră a grupului PKP CARGO, un operator de logistică lider în UE, a semnat un contract de închiriere a trei locomotive multisystem Siemens Vectron A17. AWT adaugă la flota sa 7 locomotive multisystem, utilizate pentru transportul în Europa, ajutând astfel la implementarea strategiei de dezvoltare a grupului părinte PKP CARGO. Locomotivele vor fi predate către AWT la mijlocul anului.

Grupul AWT operează în prezent în total 7 locomotive multisystem, care sunt utilizate în principal pentru transportul internațional, trei Siemens ES64U4, trei Siemens ES64F4 și de la începutul anului trecut două locomotive Bombardier Traxx F140MS. În același timp, utilizează locomotive multisystem de la compania-mamă PKP CARGO pentru transportul intern și internațional în cadrul sinergiei și cooperării. Siemens Vectron Multisystem sunt proiectate pentru transportul de marfă, puterea acestora este de 6,4 MW, viteza maximă de 160 km / h și vor avea certificare pentru funcționare în Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Austria, Germania, Ungaria, Slovenia și Croația.

În septembrie 2015, PKP CARGO a cumpărat 15 locomotive Vectron MS cu dreptul de a cumpăra alte 5 vehicule. În luna ianuarie a acestui an, compania a decis să folosească această oportunitate extinsă, iar la mijlocul anului flota PKP CARGO va crește cu încă 5 locomotive multisystem.

Mobilitate.eu

Ionut

Siemens livrează trenuri Desiro HC pentru rețeaua Elbe-Spree



Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) a comandat 23 de trenuri regionale Desiro HC de la Siemens pentru serviciu în rețeaua Elbe-Spree. Comanda este în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro. Trenurile cu mai multe unități sunt planificate să fie utilizate pe liniile regionale RE1, RE8 și RB17 în noua rețea Elbe-Spree. În ianuarie 2019, ODEG a primit contractul de exploatare a acestor linii în urma unei licitații la nivel european de către Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB). Contractul include opțiunea de a extinde capacitatea trenurilor RE1 atunci când platformele stației de-a lungul acestei linii sunt extinse.

Livrarea celor 21 de trenuri cu câte șase vagoane și a 2 trenuri cu patru vagoane este programată să înceapă în vara anului 2022. Începutul operațiunilor este planificat pentru noul mers al trenurilor din decembrie 2022. Trenurile vor fi construite la fabrica Siemens din Krefeld. În noiembrie 2017, VBB a anunțat o licitație paneuropeană pentru "Rețeaua Elbe-Spree" (SNS) în numele statelor Brandenburg, Berlin, Mecklenburg-Western Pomerania și Saxonia-Anhalt. Operând în jur de 27 de milioane de tren-kilometri pe an, SNS este cea mai mare rețea feroviară regională din Germania până în prezent, care a fost licitată.

Mobilitate.eu

Ionut

Căile Ferate din Cehia achiziționează 50 de rame electrice de la Skoda Transportation



Consorțiul Škoda Transportation și Škoda Vagonka au semnat un contract-cadru pentru furnizarea de rame electrice cu Căile Ferate din Cehia. Este vorba de un contract de până la 50 de unități electrice RegioPanter cu un singur etaj. În plus față de contractul-cadru, a fost semnat deja un prim contract de achiziție pentru furnizarea a 31 de unități electrice pentru suma de 3,6 miliarde CZK. Acordul-cadru este valabil timp de opt ani de la data semnării contractului. Valoarea sa totală poate fi de aproape șase miliarde de coroane. Pe baza acestuia, pot fi încheiate contracte parțiale de cumpărare. Primele 4 unități vor fi expediate în termen de 25 de luni de la semnare.

Consorțiul a oferit vehicule moderne cu o capacitate de 140 de pasageri, proiectate să funcționeze pe un sistem de 3 kV Dc și 25 kV AC. Viteza maximă a vehiculului este de 160 km / h. Vagoanele facilitează îmbarcarea nu numai pentru persoanele cu mobilitate redusă, în special pentru utilizatorii de scaune cu rotile și pentru persoanele în vârstă, ci și pentru bicicliști sau mame cu copii. Printre altele, acestea sunt echipate și cu spații multifuncționale pentru transportul bicicletelor și carucioarelor.

Mobilitate.eu

Ionut

GB Railfreight își modernizează locomotivele cu Progress Rail CAT



GB Railfreight anunță un contract cu Progress Rail, o companie a CAT – Caterpillar, pentru modernizarea locomotivelor Clasa 56 în noua clasă 69. Locomotivele modernizate vor oferi o putere suplimentară pentru a răspunde cererii crescânde de locomotive grele de marfă în toată Marea Britanie, cu un consum redus de combustibil și cu emisii mult reduse. Comparativ cu clasa 56, locomotivele reclasificate din clasa 69 vor avea un mediu îmbunătățit al cabinei de conducere, precum și un sistem de control electronic îmbunătățit. Primul prototip este așteptat în mai 2020 și, speră compania, va permite să își extindă în mod semnificativ operațiunile.

Mobilitate.eu

Ionut

Căile Ferate din Cehia achiziționează trenuri push-pull de la Skoda Transportation



Consorțiul Škoda Transportation și Škoda Vagonka au semnat un contract de achiziție pentru livrarea a 5 trenuri etajate tip push-pull cu Căile Ferate din Cehia. Acestea sunt vehicule moderne destinate transportului regional în regiunea Moravia-Silezia, pe linia Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm. Valoarea totală a contractului, inclusiv furnizarea de piese de schimb, este de aproximativ un miliard de coroane.

Trenurile sunt proiectate pentru a funcționa cu o viteză maximă de 160 km / h, sunt parțial joase pentru acces fără probleme de pe platforme cu o înălțime de 550 mm. Sistemul de control al microprocesorului permite conductorului să controleze locomotiva de la cabina dedicată sau locomotivă fără prezența altei persoane. Implicit, trenul este echipat cu un sistem de informații, Wi-Fi și un nou sistem ETCS. Consorțiul a câștigat licitația anunțată în martie anul trecut. Toate cele 5 trenuri vor fi livrate în termen de 25 de luni de la semnarea Contractului de Achiziție, adică în primăvara anului 2021. Achiziția trenurilor va fi finanțată din fondurile europene ale OPD2.

Mobilitate.eu

Ionut

Deutsche Bahn cere companiilor Siemens și Bombardier să rezolve problemele de calitate la trenurile de mare viteză ICE

Operatorul feroviar național german Deutsche Bahn a cerut companiilor Siemens și Bombardier să rezolve problemele de calitate de la noile trenuri de mare viteză ICE 4, scrie Reuters. În ultimii ani a crescut ponderea trenurilor germane care întârzie, iar rețeaua are nevoie de modernizare, pentru acest lucru urmând să fie investiți zeci de miliarde euro în următorii ani.

Deutsche Bahn spune că în unele cazuri caroseria noilor vagoane ICE 4 nu îndeplinește standardele de calitate cerute și precizează că nu va mai accepta livrări de noi trenuri, până când problemele nu vor fi rezolvate. Siemens și Bombardier au admis că au identificat probleme cu sudura la caroseriile unor vagoane pentru trenurile ICE 4. Companiile au spus că problemele nu afectează siguranța pasagerilor, nu se regăsesc la trenurile folosite acum și nici la cele aflate în prezent în producție. Cele două companii produc diverse componente pentru trenurile ICE 4 și promit că lucrează la rezolvarea problemelor împreună cu autoritatea germană de transport.

Hotnews

Ionut

Stadler va livra Poloniei alte 12 automotoare electrice Flirt



Autoritatea Provinciei Mazovia, in numele operatorului Koleje Mazowieckie, si Stadler Polska au semnat un contract in valoare de 405 milioane de zloti (94,2 milioane de euro) pentru livrarea a 12 automotoare electrice Flirt cu cinci vagoane. In cadrul contractului, Stadler va furniza servicii de intretinere, kituri de reparatii si servicii de instruire a personalului. Noile trenuri vor deservi ruta Sochaczew-Warszawa-Celestynów. ,,Acest contract este un nou pas catre dezvoltarea Koleje Mazowieckie, cel mai mare operator feroviar din regiunea Mazovia. Noile trenuri vor furniza servicii de transport mai sigure si mai confortabile. Vehiculele vor fi dotate cu un sistem de aer conditionat, sisteme de informare video si audio si vor fi adaptate nevoilor pasagerilor cu dizabilitati", a declarat Directorul Autoritatii Provinciei Mazovia, Adam Struzik. Vehiculele proiectate sa opereze cu o viteza de 160 km/h, vor fi dotate cu sistemul ETCS Level 2.

Primele trenuri vor intra in serviciu in al doilea trimestru din 2020. Celelalte vehicule vor fi livrate progresiv pana la sfarsitul anului 2020. Acest contract este o continuare a contractului semnat in 2018 cu Koleje Mazowieckie pentru 71 de trenuri Flirt.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trenul Giruno Gotthard a primit o licență de operare



Oficiul federal de transport din Elveția (FOT) a emis o licență de operare pentru noul tren de mare viteză SMILE, denumit Giruno de către SBB, de la Stadler, pentru a rula la 200 km / h în simplă tracțiune în rețeaua elvețiană. Potrivit anunțului de astăzi al SBB, se planifică punerea în funcțiune a Giruno treptat începând cu vara anului 2019. SMILE a parcurs cu succes toate etapele de proiect până acum. Începând cu aprilie 2017, în cele patru țări vizate, Elveția, Italia, Germania și Austria, s-au desfășurat câteva sute de probe de testare.

Giruno are un total de 810 de locuri pentru pasageri, acoperind o lungime de până la 400 de metri în dublă tracțiune. Trenurile sunt echipate pentru diferitele înălțimi ale platformelor din Elveția, Austria, Italia (55 cm) și Germania (76 cm). Trenurile oferă, de asemenea, un confort sporit: oferă o recepție bună pentru dispozitive mobile, prize la toate scaunele, rafturi mari de bagaje, toalete separate de gen și un concept modern de iluminare cu lumini LED cu economie de energie. Întregul interior este proiectat spațios și luminos.

Tunelul Gotthard, cel mai lung tunel feroviar din lume, a fost deschis la sfârșitul anului 2016. La sfârșitul anului 2020, tunelul Ceneri va completa calea ferată plană prin Alpi. Pentru a face față creșterii cererii așteptate, SBB a comandat 29 de unități multiple, cu o opțiune pentru până la 92 de trenuri suplimentare de la Stadler, care pot călători la viteze de până la 250 km / h. Vehiculele sunt unități electrice multi-sistem. Stadler a dezvoltat și a construit noul tren în doar 23 de luni de la data comandării în octombrie 2014, lansând producția la doar trei luni mai târziu a fost comandat. A fost prezentat publicului pentru prima dată la InnoTrans 2016. Stadler numește familia de trenuri de mare viteză «SMILE», în timp ce SBB le-a dat numele «Giruno».

Mobilitate.eu

Ionut

Alstom și Bombardier vor livra trenuri pentru regiunea Stuttgart în valoare de 435 milioane de euro



Alstom și Bombardier vor livra trenuri pentru regiunea Stuttgart pe baza unui contract în valoare de 435 milioane de euro încheiat cu autoritatea regională din Stuttgart (Verband Region Stuttgart) și DB Regio. Este vorba de 58 de automotoare electrice seria 430, care vor fi livrate în totalitate până la finele lui 2022, informează Railpassion.fr. La acel moment, DB Regio va avea la dispoziție pentru exploatarea rețelei S-Bahn din Stuttgart 215 automotoare electrice, dintre care 60 seria 423 și 155 seria 430, care vor răspunde cererii de transport în creștere, prin adăugarea a două noi trasee, Filderstadt – Neuhausen și Wendlingen pe Neckar – Nürtingen.

VRS va finanța cumpărarea a 56 de automotoare din această comandă, iar DB Regio două. În plus, parcul de material rulant existent va fi echipat cu ETCS nivelul 2 și cu sistemul de comandă automatică ATO GoA 2. Aceste echipamente trebuie instalate pe unele linii până în 2025, având ca efect o creștere de 20% a capacității infrastructurii existente. Cu o viteză de până la 140 km/oră, automotoarele seria 400 dezvoltă o putere de 2 350 kW și au o capacitate de 16 locuri la clasa 1 și de 152 la clasa a doua. Alstom și Bombardier au livrat din 2011 în 2017, pentru rețeaua de S-Bahn din Stuttgart, 97 de automotoare seria 430.0 și pentru rețeaua S-Bahn Rin – Main 91 de automotoare seria 430.1.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CRRC va livra 50 de vagoane pentru containere operatorului HUPAC Elveția



CRRC anunță că a câștigat un contract pentru a livra vagoane în Elveția. CRRC Shandong va produce 50 de vagoane pentru containere plate comandate de HUPAC, o companie de logistică internațională bine cunoscută în Elveția, care s-a clasat primele trei companii europene de logistică. La începutul anului 2018, CRRC și HUPAC au semnat un contract de furnizare în Chicasso, Elveția. CRRC este responsabil pentru obținerea certificării STI și a înregistrării vagoanelor în Departamentul Federal de Transport al Elveției. La începutul anului 2019 prototipurile pentru HUPAC au trecut aprobarea modelului STI și au fost expediate în Europa pentru teste suplimentare. CRRC s-a angajat profund pe piața echipamentelor de transport feroviar de marfă din Europa de peste 10 ani și a exportat produsele în multe țări europene. Până acum, CRRC a exportat mai mult de 500 de vagoane de marfă în Franța, Germania, Marea Britanie și Polonia.

Mobilitate.eu

Ionut

Holmen alege trenurile inteligente ale Green Cargo pentru transportul lemnului în Suedia



Holmen a făcut un nou pas în strategia durabilă, deoarece cele mai mari exploatări forestiere ale Holmen sunt situate în nordul Suediei, în timp ce o mare parte din producția sa industrială are loc în sud. Pentru a-și asigura aprovizionarea cu lemn și a adăuga valoare operațiunilor, Holmen își va transporta acum lemnul spre sud pe trenurile Green Cargo. "Având in vedere creșterea capacitații planificate la gaterul Braviken, dorim sa stabilim o furnizare fiabila si constanta de lemn pentru fabricile proprii, crescând in același timp valoarea activității noastre. Suntem încântați să putem folosi trenuri pentru a transporta lemnul din pădurile noastre din nord spre fabrici din sud, într-un mod durabil din punct de vedere ecologic și economic ", spune Sören Petersson, Senior Vice President Forest.

Holmen a colaborat mult timp cu Green Cargo pentru transportul lemnului de celuloză și a transportat bușteni între locații din nordul Suediei. De-a lungul anilor, cererea și volumele au crescut, iar acum colaborarea a fost extinsă pentru a include destinații din sudul Suediei, precum și o nouă soluție de transport cu mai multe trenuri și un vagon nou. Aceasta înseamnă că este posibil să se transporte mai mult lemn pe mai multe trenuri către mai multe locuri, o soluție logistică care este durabilă din punct de vedere ecologic și economic, dar și punctuală și bună pentru siguranța rutieră.

Mobilitate.eu

Ionut

Dispar trenurile Virgin din Marea Britanie, care circulau de mai bine de 20 de ani



În mai puțin de un an, din Marea Britanie dispar trenurile Virgin, care circulau pe linia principală de pe Coasta de Vest de mai bine de 20 de ani. Oferta Virgin Trains de a continua operarea curselor de London Euston spre Birmingham, Manchester, Liverpool, North Wales, Glasgow și Edinburgh a fost respinsă. Operatorul feroviar este deținut de Virgin Group al lui Sir Richard Branson și de Stagecoach. De când a fost preluat de Virgin Trains, în 1997, serviciul feroviar a fost transformat, devenind mai rapid și cu mai multe trenuri pe zi, fapt ce a dus la dublarea numărului de pasageri. Virgin Trains a ofertat să continue operarea pe Coasta de Vest și după martie 2020, în parteneriat cu SNCF, societatea feroviară franceză de stat.

Numai că Departamentul pentru Transport (DfT) a transmis că oferta Virgin Trains nu corespunde din punctul de vedere al provizioanelor pentru pensii și, pe cale de consecință, este respinsă. Informația a fost făcută publică de Stagecoach, care deține 49% din Virgin Trains și care a ofertat și ea pentru liniile East Midlands și South Eastern. "Un înalt oficial al DfT a informat verbal Stagecoach că a fost exclusă din toate cele trei licitații pentru că nu a prezentat o ofertă satisfăcătoare, în special în ceea ce privește riscurile fondurilor de pensii", a informat Stagecoach, citată de The Independent. "Suntem foarte dezamăgiți de neașteptata decizie a DfT. Am dominat industria pentru mai bine de 20 de ani, cu inovațiile noastre, cum ar fi despăgubirea automată pentru întârzieri și serviciul pentru clienți premiat", a declarat un purtător de cuvânt al Virgin Trains.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF își dezvoltă trenurile Ouigo, varianta de TGV low cost pe care o folosește în lupta cu concurența



În plină expansiune la șase ani de la lansarea lor, trenurile Ouigo, varianta de TGV low cost, sunt folosite de SNCF ca mijloc de cucerire a noi categorii de public, ca laborator social și ca ripostă la sosirea concurenței. Lansat modest din suburbiile Parisului în aprilie 2013, trenul turcoaz și roșu circulă acum pe majoritatea liniilor franceze de mare viteză. Aceste garnituri au transportat anul trecut 11,6 milioane de persoane, adică 12% din traficul TGV.

"Pentru a face clienții să revină la marea viteză, trebuie să fie mai ieftin, de două ori mai ieftin decât la TGV", spune Rapebach. De unde apare necesitatea reconsiderării modelului, inspirându-se din low cost-ul aerian. SNCF a pariat pe "rame cu capacitate mai mare, cu 25% locuri față de TGV-ul clasic, care pot transporta 1.268 de persoane când sunt cuplate câte două unități, explică responsabilul. Pentru a face loc, spune el, au fost eliminate clasa 1, barul și spațiile pentru bagaje. O altă rețetă este "să rulăm la maximum ramele noastre, să optimizăm capitalul". Acolo unde un TGV clasic circulă șase sau șapte ore pe zi, "vărul" său Ouigo străbate căile ferate 12 sau chiar 13 ore zilnic. Pe de altă parte, biletele nu sunt vândute decât online.

ClubFeroviar.ro