News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 77 Guests are viewing this topic.

Aiud.dan

Se pare ca intre Talmaciu si Boita o sa avem un viaduct destul de inalt,intreb daca cunoaste cineva... ce inaltime o sa aiba?

adrian sibiu

Aiud.dan din ce stiu eu 24-25 m înălțime.


alin_simeriaveche

Fain, in 5 luni de zile aproape 20%

Ionut

Ne mira normalitatea. Ăsta e ritmul corect. 4-5% pe luna. 50% pe an. Doi ani execuție. Dar na. Într-o țară anormală normalitatea e anormala.

adrian sibiu

#52835
Din teren procentajul pare a fi mai mare de 20%, lucrarile la structuri fiind intr-o faza destul de avansata iar la terasamente lucrurile merg destul de bine.
Pe primii 7km cu excepția zonei împădurite de lângă organizarea de santier terasamentul e aproape  la cote cu mici excepții,dar sa nu uitam ca au de făcut jonctiunea cu centura Sibiului acolo unde se vor edifica doua giratii una pentru Cisnadie si cealaltă  pentru Mohu,lucrarile de relocari  ale utilităților find in plina desfășurare.

kumar

^Terasamentele au un procent mic din total in comparatie cu structurile si mai ales asfaltul.

alecu26

Cred ca va fi mult mai înalt viaductul. Nu are nimeni SF ul la îndemână?
Drumurile noastre POATE;

Mlad

Stie cineva care este situatia lotului dintre Holdea si Margina? In ultima perioada se tot semneaza loturi in mijlocul campului dar lotul asta vital pare uitat.

TS30

Quote
Autostrada Sibiu – Pitești: China Railway, cu un pas mai aproape să câștige contractul pentru secțiunea 4

Chinezii de la China Railway sunt cu un pas mai aproape să câștige licitația pentru secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești, după ce a fost admisă contestația lor la ultima solicitare de clarificări a Companiei de Drumuri. Acesta ar putea fi primul contract de autostradă din România semnat cu o companie din China.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis pe 7 septembrie contestația chinezilor la licitația pentru secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai important proiect rutier al României.

În cadrul acestei licitații, chinezii de la China Railway obținuseră punctajul maxim posibil în urma evaluărilor tehnice și financiare. Între timp, Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pe 10 august o nouă solicitare de clarificări chinezilor. Conform acesteia, China Railway trebuia să furnizeze detalii privind oferta tehnică și financiară până pe 13 august.

Nemulțumiți de termenul scurt acordat și de cererea "vagă", chinezii au formulat pe 13 august plângerea menționată la CNSC. Ei au susținut că, prin noua solicitare a CNAIR, se revenea asupra evaluărilor tehnice și financiare, etape parcurse deja și finalizate cu avizul conform necondiționat al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). Astfel, au cerut anularea solicitării de clarificări și continuarea licitației prin anunțarea rezultatului.



În subisidiar, chinezii cereau în contestație să le fie solicitat "clar și în amânunt ce anume se dorește și cum se dorește a face detalierea suplimentară", precum și un termen corespunzător volumului de informații solicitat.

Dacă vor fi desemnați câștigători și rezultatul va rămâne același în urma eventualelor contestații, atunci chinezii vor obține primul lor contract de autostradă din România.

CNAIR a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia de "Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș". Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momaia.

Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2 miliarde de lei, fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia - Renault, unul dintre cei mai mari exportatori ai României.

Chinezii au fost foarte aproape să câștige contractul pentru secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești din Autostrada Sibiu - Pitești, însă au pierdut în fața italienilor de la Astaldi. Tot în fața acestui constructor din Italia, chinezii au pierdut și lupta pentru mega-podul de la Brăila. De asemenea, un constructor din China mai rămăsese în cursa pentru realizarea prin parteneriat public privat a Autostrăzii Ploiești - Brașov, însă Guvernul Orban a anulat această procedură.


@Sursa Economica.Net

cristi5

#52840
@Mlad

A3 de o parte si de alta a Mesesului sigur nu e camp. Si acolo situatia e similara: pe versanti se inainteaza cat de cat cu hartiile si licitatiile, la tunel deloc.

Revenind la LD2, nu l-a uitat nimeni intr-un sertar. Da, se doarme probabil in birouri dar cu acest tronson tot nu au ce face pt ca e in instanta.

Salini care lucra pe lotul reziliat in 2017 de noua guvernare si conducere CNAIR pe "motiv" ca "nu stiu sa faca santuri", a fost repus in drepturi prin hotararea curtii de arbitraj de la Paris, cu despagubiri grase.

CNAIR a atacat la CAB, unde poate ataca pe procedura, inteleg ca slabe sanse, se va judeca in octombrie.

Licitatia pt tuneluri lansata in 2019 a fost suspendata cred, din cauza limbo-ului descris mai sus. Oricum nimeni nu va inainta cu licitatia in conditiile in care e 95% probabil ca santierul e al lui Salini...

Salini va castiga cel mai probabil dar tunelurile tot nu le poate construi ca-s prea scumpe sa fie aditionat contractul. Deci tot in blocaj vom fi. Intr-un caz super-fericit va putea preda (ca parte din lotul LD2) proiectul tunelurilor. Care se aude ca nu e facut cu prea multa aplecare, ca ce rost are sa proiectezi atent ceva ce nu e sigur ca vei construi. Si cum competenta la tuneluri forate de autostrada e zero pe la noi, e greu si cu verificarea proiectului. Mai angajeaza CNAIR cate un expert strain care-si da aere.

Cauza acestei harababuri? Hotararea intempestiva Ponta-Sova (Neaga parca?) de a semna contractul in 2013 cu mega-debleu cand se stia clar ca acordul de mediu revizuit (iesit cateva zile mai tarziu!) va cere tunele. Asta a generat blocaje si situatii absurde (si poate chiar rezilierile) pe LD2 si LD3.

Pe scurt, nu e problema de lopata in teren. Ci de prostie in Bucuresti. Anti-privati care abia asteapta sa dea o lectie "constructorilor straini". Si mascota lor a fost nulitatea Cuc, care probabil nu a inteles nimic dar abia a asteptat sa faca declaratii pompoase despre cum se lupta el cu capitalistul strain.

Mai multe detalii la @cutter pe Fb

https://www.facebook.com/990747367737692/posts/2240474979431585

PlayStation

Ce dezastru... :rant:
Deci din cate am inteles salini va veni din nou si va construi ce mai avea de construit din sectiunea D si sectiunea E1 de la 0
Dar sectiunea cu tuneluri tot in aer va ramane
...jostnic acest CNAIR :headbash:

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

E clar cred ca pentru marea majoritate, si dupa decizia de ieri a Curtii, ca acest lot va ajunge la chinezi.
Nu inteleg reticenta fata de ei a multora de aici cand cititi acest mesaj si va folositi de chinezaria care va conecteaza la net :)
O lalaie si Cnair-ul cu semnarea pt ca nu e graba, nu e un lot care sa arda.........
Chiar daca va fi un constructor chinez pe fonduri europene ( vorbim de o piata concurnetiala libera sau de o cenzura UE? ) vor trebui sa construiasca la standardele noastre si sa respecte legislatia de aici.
Personal eu as semna rapid cu chinezii dand dovada ca au invatat cum sa faca corect o oferta si cred ca nu isi vor pata blazonul pentru un prim contract in zona aceasta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

voicul

+1 pentru filmare si e clar ca va fi cel mai complex sector construit in RO (de pana acum  8) ).

Se poate discuta mult (off-topic) despre calitatea "chinezariilor".
Parerea mea: trebuie sa ii vedem la munca si ce  iese si dupa sa tragem niste concluzii.
Se chinuie de ani sa faca ceva in RO si ar fi culmea ca dupa atata efort sa o faca lata, mai ales ca sunt o firma extrem de mare.

Sectorul nu arde, dar ajuta la dezvoltarea zonei in mod special pe parte de turism, pentru ca va fi: stai 7 ore pe VP sau ajungi in 2.30h pana in creier de munte?