News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 60 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: AlexxC on July 04, 2019, 11:29:21 AM
...nu o fi mai usor de intrebat la CFR:
Oameni buni aveti un tunel feroviar la cateva sute de metri distanta pe sub acelasi deal,nu vreti sa ne ziceti si noua ce e acolo?din ce e facut dealul asta,sunt falii,ape subterane,alunecari,ce probleme a-ti intampinat voi?
Doar ca tunelul ala nu l-a facut CFR.
L-au facut austriecii in urma cu mai bine de un secol.

CFR-ul l-a luat "de-a gata"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Tunelul CF e scurt, chiar pe culme, cele de autostrada sunt mult mai lungi.

E facut de Austro-Ungaria, era la 14h de Viena

alexV

7 metri intre parapete si deal, unde ramane drum tehnologic + doua randuri de rigole. si pe mine m-a surprins expresia "bucla de intoarcere" pe drumul asta tehnologic. poate insemna si "loc de intoarcere din 3 miscari" :) pt camionete, ca doar nu pt basculante.

paulmare

^ trebuie sa betoneze, chiar daca va fii drum tehnologic, ca sa evite subspalarea rigolelor, din acelasi motiv ca si la rigolele de pe berme, si asta trebuie sa o faca inainte de deschidere
si linia peretelui de gresie trebuie sa fie paralela cu autostrada, nu o sa lase nimic ca un obstacol din roca acolo pe margine in care sa se mai infiga cate un berbec cu "benveul"
Dar la sapat si indepartat roca, umb sunt extrem de eficienti in santier, au si utilaje multe si bune

Detaliile astea gen sistemul de evacuare al apei unde nu pot ingramadi 180 de oameni ca sa termine mai repede sau lucrarile unde nu mai au acces cu utilaje si se face tot manual -
mai au inca de lucru, pe de alta parte sunt determinati si bine mobilizati - eu cred ca va fii o surpriza placuta in august

Ionut

API pe Facebook

S-au pierdut 3 ani din cauza bâlbelor șefilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cel care conține celebrele tuneluri "pentru urși". Ieri s-a lansat licitația, deși se putea face acest lucru în 2016, problemele fiind cunoscute încă din decembrie 2013 după emiterea Acordului de Mediu. Pe forum găsiți detalii și planșe: http://bit.ly/2Xsg447.

Licitația prevede o valoare estimată de 1,36 miliarde RON (fără TVA) aferentă finalizării lucrărilor pe Secțiunea D (4,03 km care sunt 95% gata din martie 2018) plus proiectarea și execuția Secțiunilor E1 (5,69 km) și E2 (3,44 km, din care 2,12 km sunt cele două vestite tuneluri).

Termen? 4 ani. Dacă nu este totul gata până în decembrie 2023, România riscă să piardă finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect "fazat" care a început în POS-T 2007-2013 și TREBUIE să fie încheiat în POIM 2014-2020, deci maxim până în 2023 (clauza n+3), cerință scrisă negru pe alb și în caietul de sarcini!

Șansele ca autostrada să fie gata până la sfârșitul lui 2023 sunt MINIME, deci probabil vom fi nevoiți să dăm înapoi sute de milioane de euro din fondurile europene primite.

Dar situația este ȘI MAI GRAVĂ. Pe Secțiunea E2, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la dispoziția ofertanților niște linii trasate grosier pe o planșă cu pozițiile kilometrice ale tunelurilor.

Nu există studii geotehnice serioase în zonă. De exemplu, chiar Institutul Geologic Român (contractat de CNAIR), spune că nu există un foraj mai adânc de 35 m la tunelul care este proiectat să ajungă la 70 metri, recomandând un foraj geotehnic la 100 m adâncime.

Fără studii de teren de calitate, constructorilor serioși le va fi extrem de greu să pună pe masă o ofertă realistă și competitivă: unii nici nu vor participa, iar ceilalți vor da prețuri foarte ridicate ca să-și acopere riscurile.

De ce s-a reziliat aiurea contractul cu Salini-Impregilo înainte de a finaliza Secțiunile D și E1?! De ce a fost ministrul Cuc la Bruxelles în 2017 ca să ceară experților europeni să renunțe la tuneluri?! De ce s-a lansat abia acum o licitație care, în cel mai rău caz, trebuia pornită imediat după revizuirea Acordului de Mediu din decembrie 2016?!

Întrebări retorice. Prostia, incompetența crasă, mândria stupidă și fuga de răspundere demonstrate de Directorii Generali ai CNAIR și miniștrii Transporturilor sunt criminale, la propriu. Întârzierea de MINIM 3 ANI se traduce în vieți pierdute în accidentele de pe DN68A.

Drive_140

#47075
Cred că după mini-vacanță, doar o parte din muncitori se vor întoarce. Alți muncitori/utilaje se vor muta în alte șantierele ale UMB. Și vom vedea progresul la A7/DX12. Va fi clar în 10 zile.

schluppi

Gabaritul tunelului feroviar a fost marit acum aproximativ 35 ani la nivel de linie electrificata. S-a lucrat  sub circulatie (a trenurilor) si lucrarea a durat mai multi ani. Ceva informatii despre natura solului sigur s-ar putea gasi. Nu stiu daca sunt concludente pentru autostrada.

rocklee

in  seara aceasta sau maine dimineata ....o sa avem o filmare la dealul soimus de la Alin C... :D

voicul

Pai, da, ca daca nu stai cu ochii pe ei, astia sunt in stare sa termine autostrada fara sa zica nimic.  :lol:

Abia astept sa dau +1.

AlinC


gruiarew

#47080
La Holdea avem asfalt pe bretea. Cel puțin așa se vedea de pe sensul de mers spre Făget.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dan tm

Quote from: schluppi on July 04, 2019, 06:24:45 PM
Gabaritul tunelului feroviar a fost marit acum aproximativ 35 ani la nivel de linie electrificata. S-a lucrat  sub circulatie (a trenurilor) si lucrarea a durat mai multi ani. Ceva informatii despre natura solului sigur s-ar putea gasi. Nu stiu daca sunt concludente pentru autostrada.

Totusi nu merge asa dupa ureche, ca nu se potriveste pamintul de la mine din gradina cu al vecinului de peste drum, mereu avem discutii.

Daca era sa se ia dupa calea ferata se luau la Aciliu.
Studiau linia ferata Saliste -Apoldu de Sus si a r fi vazut problemele. Acolo s-a incercat dublare caii ferate dar firul II a tot alunecat si a fost abandonata lucrarea. in anii din urma au mai scos ici colo sinele.

S-ar fi uitat pe o imagine http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=45.848248&lon=23.807352&z=16&search=tilisca si ar fi vazut pilonii aiai in pamint in zona garii Apoldul de Sus, pentru stabilizarea terenului.

in cartea Constructii pentru transporturi in Romania se mentioneaza faptul ca lucrarile de dublare sint deosebit de complexe si grele si s-a aminat terminarea lor pina la finalizarea liniei Vilcele -Rimnicu Vilcea cind sporul de trafic va justifica economic realizarea lor.



Dar a vazut cineva? dimpotriva au sapat versantul desi in virful lui este calea ferata.

Chiar si la linia noua   constructorul ne-a spus ca intr-un loc a dat de granit la nu stiu ce adincime. Nu se astepta fiind pe malul apei.

Daca tot se feresc de tunele.nu ar putea construi un fel de viaducte? ici colo cum au facut pe riul Olt?

si apoi daca geologia nu permite, cine ii obliga sa faca toata autostrada prin tunele sau sa zicem viaducte alaturate?

Pot duce un sens pe un amplasament si celalalt sens pe alt amplasament daca ar fi mai usor, mai iestin, mai eficient.

NGC

PiSi 5

Quote from: NGC on June 07, 2019, 11:57:59 PM
Si asta e situatia dupa turul 2 de contestatii.

Quote from: NGC on May 25, 2019, 10:33:59 AM
CHINA RAILWAYS nu are recurs la CAB dupa prima contestatie la CNSC, pentru ca acolo au castigat. Ei sunt acum din nou la CNSC in urma unei noi descalificari.
ASTALDI e in schimb la CAB cu recursul la decizia CNSC in favoarea CHINA RAILWAYS. In plus, au depus acum la CNSC o contestatie impotriva deciziei CNAIR de a nu le accepta schimbarea unui ofertant (ceea ce ar putea determina descalificarea lor), contestatie cu sanse foarte foarte mari de castig.

Avand in vedere decizia CAB in recursul ASTALDI, si faptul ca CNAIR a respins din nou oferta CHINA RAILWAYS in baza acelorasi argumente, este de asteptat ca decizia CNSC la noua contestatie CHINA RAILWAYS sa fie din nou in favoarea lor. Asa ca si daca CNSC ar da dreptate si celor de la ASTALDI, ne indreptam spre prima lucrare de anvergura facuta de chinezi la noi pentru CNAIR.

Deocamdata "pe surse", dupa cum era de asteptat, contestatia CHINA RAILWAYS a fost admisa, iar cea a celor de la ASTALDI doar partial. Sa vedem daca se va merge la CAB. ;)

luc

#47083
^Respect UMB pentru munca depusă, pe un ecran mare arată impresionant acest deal! Respect Alin pentru imaginile furnizate!

Înțelegem că acel șanț pentru colectarea apelor de la minutul 16 este o soluție ad-hoc, care nu a fost prevăzută inițial? Și poate și așa se explică de ce nu a fost făcut public proiectul tehnic..

Hai că nu mai este mult!

ovicor

    In sprijinul si in completarea lui @luc. Daca analizam ultima filmare a lui AlinC de la Soimus observam ce mai este de excavat in deal, drenajele si lucrarile inafara autostrazii pot fi comparate cu lucrarile de decopertare, drenare,etc., tot ce se realizeaza pe o autostrada "normala" pana la asternerea balastului stabilizat. Deci, oarecum, acum incepe autostrada "de la zero" pe acel sector. Daca noi avem asteptari ca UMB sa termine acest sector intr-o luna, ori suntem naivi ori UMB ne-a obisnuit cu asemenea performante. Nu cred ca suntem naivi, RESPECT UMB, ce bine ar fi sa te putem clona si pe alte tronsoane, macar Sebes - Aiud!