Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Hai să vă traduc eu documentația, pentru cine nu are răbdare:

- pe subsecțiunea E2 nu au nimic, decât niște investigații geo preliminare din 2015 făcute de Salini. Forajele alea adânci pentru tunele sunt făcute în 2016, neplătite de CNAIR deci tot la Salini, știți povestea. Scrie și în concluziile IGR că nu e nimic mai adânc de 35 de metri în condițiile în care tunelul ajunge și la 70 de metri sub nivelul terenului. Apropo, poate citește cineva mai atent concluziile IGR, eu nu văd acolo absolut nicio indicație despre ce trebuie făcut, ce nu e bine, ce e bine, doar că ar mai trebui hărți, profile, foraje, investigații.
- pe E1 au PT-ul Salini inițial (acordul de mediu a impus ulterior niște modificări, ceva structuri mai lungi etc). Nu au fost în stare cu megadepartamentul de proiectare din CNAIR să facă ei in-house reproiectarea asta. Au tot moșmondit-o câțiva ani, apoi au scos la licitație reproiectarea, s-a anulat și acum au găsit soluția magică: PT+execuție, să facă privatul reproiectarea asta, dar să îmi poată zice de acum de la licitație cât o să îl coste și construcția efectivă. Și aici nu există un SF pentru soluțiile astea reproiectate, ci doar un tabel din acordul de mediu în care zice care vor fi lungimile noi. PENIBIL, CNAIR, PENIBIL!!!
- totuși, nu a stat chiar degeaba departamentul de proiectare din CNAIR. A venit cu o idee minunată: CIC ÎN TUNEL (probabil cineva semi-normal la cap de acolo și-a dat seama de enormitate și a pus "/sau în afara tunelului"). Pentru cunoscători, CIC Margina e la 10 km de primul tunel. E prea departe? Chiar e nevoie de CIC în buza tunelului?
- În mesajul de reziliere din 2018 pentru CIC Margina CNAIR a transmis Salini că o să facă in-house CIC-ul. Acum vedem că l-au pus și pe ăsta în licitație. Și au mai pus și 2 mc de beton și 3 de asfalt pe secțiunea D. Că doar trebuie tot un privat să își asume garanția pe 10 ani și să facă la CNAIR întreținere, că doar nu or munci dinozaurii.

Practic toată documentația demonstrează cu punct și virgulă ce am tot spus noi în ultimii ani. Zona tunelurilor se putea scoate exact la fel de bine în 2015 (că fițuicile IGR nu au nicio valoare) și restul putea fi aproape gata (construit de Salini) dacă ar fi existat o urmă de responsabilitate prin CNAIR. Așa o să ajungem de rușinea Europei că nu suntem să terminăm o autostradă relativ simpluță de 100 de km cu 2 km de tuneluri în 2 exerciții financiare europene.

L.E. Zona roz (tunel executat la zi) e tot tunel, dar cut-and-cover.

L.E. 2 Nu se aduc TBM-urile pentru 2 km de tunel, nu e economic. Se va săpa normal și apoi se va consolida (NATM sau ADECO-RS).

cristi5

#47041
Incredibil cat e de subtire documentatia pe E2!!! Pai toata documentatia asta o aveau deja acum vreo 3 ani cand au coborat linia rosie pt AM!!! Ce mama naibii au pazit de atunci??

E1 pare o copie dupa studiul DIWI pe care l-am (re)pus eu acum cateva saptamani. Aha, am aflat ca e proiectul facut de Salini pe baza studiului DIWI

@Ionut,  @RobertH a verificat pozitiile tunelurilor acum cateva saptamani. Sunt pozitiile din AM, care sunt identice cu cele din "documentatia" actuala. Poti sa verifici linistit permeabilitatea

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/45.888/22.375/0




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Merci! Să puneți va rog si viaductele și pasajele peste drumuri. Si astea asigură permeabilitatea.

cristi5

#47043
Comparatie AM din 2016 (si 2013) si ce au pus acum pe SICAP. Practic e copy-paste dupa 2016. S-au pierdut 3 ani.



SICAP 2019:

horatiu.cosma

Nu cred că e AM din 2016 în stânga, ci din 2013. Diferența e dată de adaptarea soluției la teren, a scăzut linia roșie, au crescut lungimile tunelurilor, e ok. Nu e o problemă de fond, dacă e cazul modifică în 2 timpi și 3 mișcări AM-ul.

cristi5

#47045
Quote from: Ionut on July 03, 2019, 12:25:41 PM
Merci! Să puneți va rog si viaductele și pasajele peste drumuri. Si astea asigură permeabilitatea.

Sunt toate viaductele si pasajele, cunform DIWI revizuit cu AM. Singurul element pe care l-am gasit lipsa pe OSM e o relocare de drum forestier, chiar sub viaductul dintre cele 2 tuneluri, km 53+402. Aceasta relocare nu apare in studiul DIWI. Probabil este ceruta de AM.

Aceasta sa fie singura contributie a CNAIR la proiectele DIWI si Salini? Proiectarea cu carioca a unei relocari de drum forestier? :lol:




Powered by API/PUM imgur uploader

Io

^^^
Nu sint doua saptamini de cind citind pe topicul asta mi-a venit sa fac misto de CNxxx exact pe ideea unui CIC subteran. Ca trebuie, dom'le. Si daca tot incepeti, nu faceti si un spatiu de servicii tot acolo, ce daca e la 75 de metri sub pamint? Si ca minunea sa fie completa trintiti si un giratoriu subteran, o sa dea fuga Guiness Book of Records in Dinicu Golescu.
Habar n-aveam ca le trecuse prin capetele alea seci o asemenea gogomanie. Astia chiar au toate tiglele pe casa?  :gaah:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#47047
Ionut eu nu am observat aceasta plansa, apare cumva ciudat pe forum in relatie cu plansa de deasupra ei, o pun aici.

In est, fata de studiul DIWI cota maxima a fost coborata de la 303 (la 55+358) la 297 (55+800). Practic autostrada "incepe sa coboare spre Margina" cu 450m mai la est.

In partea de vest la km 52+800 cota este 237, ceea ce e f aproape de studiul DIWI (probabil proiectat mai in detaliu de Salini pe E1)


Gendan

Best case scenario, se inscrie si castiga Salini?

ovicor

Postarea mea vine cumva impotriva preocuparilor momentane, cele cu proiectul E, dar ma preocupa de ceva vreme. Rog sa urmariti filmarea lui AlinC de la Holdea, pag.3130, reply 46943, min.3:45. Propunerea mea e ca indicatoarele se se modifice, in loc de sens giratoriu sa fie doar de ocolire a rondoului, prioritate sa aiba Margina -> A1 si A1 -> Margina,adica tocmai cele cu fluxul principal. Astfel, se asigura fluenta la iesire de pe autostrada, ajuta mult tirurile in panta. Scuze, nu stiu sa postez captura, dar conoasteti cu totii configuratia. Aceasta reglementare poate sa ramana si dupa darea in circulatie a tunelurilor: nu va incurca traficul de pe DN si va fi pregatit in cazul inchiderii tunelurilor.

TibiV

Documentatia aia este o colectie de "noi, CNAIR, nu stim nimic, nu avem nici o vina, nu am pus gura pe usturoi"...

Chiar daca IGR nu da nici o indicatie (nu ii spui angajatorului tau ce ar fi trebuit sa faca...), asta este postarea mea favorita:
Quote from: Ionut on July 03, 2019, 11:21:26 AM
Studiul geo facut de cei de la IGR in 2018 pentru Sectiunea E. Il aveti atasat.

Doar o captura cu recomandarile:



(Am pus toata postarea, nu doar linkul, pentru ca in suvoiul de planse s-ar putea ca unii sa nu fi remarcat...
Initial am vrut sa subliniez cu rosu... Dar are rost sa subliniezi 80% din text?!...
... "ar trebu", "ar fi foarte utila", "nu ar trebui sa lipseasca"....
Formulari elegante pentru "mai baieti, sunteti tare idioti!"
Ce spuneti, CxxxR va uita recomandarile astea pana se apuca cu adevarat de PiSi?
Recomandarile nu sunt facute de unul care vinde mici la Dedulesti...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

@Ionut E pus pe harta la sectiunea E toate relocarile de drumuri si structurile gasite in studiu DIWI.  Singurul loc unde nu am pus e pe sectiunea D , dar a fost cu gandirea sa astept plansele de la SF cand e licitatia.

Pana la finalul saptamanii o sa pun si pe sectiunea D structurile si calibrat (daca trebuie) pe sectiunea E. Azi pun doar ca e lotul sub licitatie.

cristi5

#47052
@ovicor dupa deschidrea LD3 traficul care vine dinspre Ohaba va fi aproape zero si localnicii vor trebui sa dea prioritate in giratie la fluxul principal Holdea->Margina. Foarte putini dintre ei vor face stanga in giratie sa mearga inapoi spre Grind via A1... Numai lor va trebui sa le dea prioritate fluxul A1 Margina-Holdea. Adica foarte, foarte rar.

TIRurile in urcare au prioritate in giratie exceptand traficul Cosevita-Ohaba (iarasi foarte mic). Ele vor incetini din pricina giratiei (geometriei), nu a prioritatii.

Pt TIRuri nu trebuia facuta giratie acolo ci o intrare in DN68A cu prioritate dar si fara curbe stranse care le fac sa-si piarda demarajul. Tot pe partea nordica a A1 (sensul spre tuneluri) pt ca iesirea sa ramana permanenta. Posibil, dar trebuia relocat (si coborat, apoi urcat la loc) DNul serios. O astfel de solutie ar fi impins supratraversarea DN68A/A1 pe lotul 2... Adica nu putea fi gata nici azi, nici peste un an...

Dar pot sa faca TIRurile (si soferii din fundul lor) un efort pana-n 2023 cand termina Salini tunelurile :) :)

cristi5

#47053
Quote from: pasadia on July 01, 2019, 06:22:45 PM
Este vorba despre nodul Grind: pe vremea cand cei de al siguranta curculatiei NU doreau sa deschida circulatia prin nod, ei plecau de la ce scenariu? In analiza lor EXISTA semi-nodul Holdea sau presupuneau ca tot traficul spre Deva va urca pe A1 pe la Grind (blocand astfel la intrarea in sensul giratoriu pe cei care ar fi urmat sa vina spre A1 dinspre Dobra)?

Da, intre timp ne-a spus Horatiu ca discutia de la Grind a inceput prin 2014. Noi am cerut Holdea incepand cu 2015 si s-a proiectat in 2016.

Dar de atunci au trecut 3 ani! Chiar daca au blocat intrarea/iesirea la Grind gandindu-se ca tot traficul ar fi iesit pe acolo, nu puteau s-o deblocheze de atunci? Am ajuns in situatia penibila de a monta indicatoare rutiere de intoarcere cand nodul s-ar putea folosi fara probleme!

Si presupunand ca asa a fost gandirea lor si se gandeau ca nu va exista Holdea, ce aveau de gand, sa deschida LD3 Ilia-Grind cu singura posibilitate/utilitate intoarcerea la Grind?? Adica numai asa, pentru vizitarea monumentului, fara folos concret? Ma apuca durerea de cap cand ma gandesc cata prostie musteste in CNAIR.

voicul

^Si eu stau sa ma intreb ce firme o sa participe la licitatie:
Studio geo si pana la 35 de m, dar tu sapi pana la 70?!!!
E ca si cum nu prea ar fi.

Salini (acum ca ii are si pe Astaldi) pare o buna optiune.
Oricum CNAIR e de tot rasul tot timpul, DAR daca castiga Salini ... sa vezi atunci ras (si plana in acelasi timp).

Trist, dar macar avem o licitatie.