Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 84 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Era clar de la început că zona tunelurilor trebuia relicitată, că nu se putea suplimenta contractul Salini cu 100% (bine, de la început era clar că nu trebuia lansată licitația în forma asta, cu debleu în loc de tunel, știindu-se că acordul de mediu e în revizuire și se discută despre tunele). Și era o posibilitate reală să câștige tot Salini, fiind acolo cu baza. Însă întârzierile nepermise cu anii, bâlbâiala cu rezilierea, neplătirea PT-ului pentru tunele, astea sunt triste și de plâns și demonstrează o incompetență și o fugă de răspundere incredibile care trebuie tăiate după 2020 din rădăcini dacă vrem să schimbăm ceva.

Manu_Tm

Am și eu o curiozitate la licitația asta, suntem in mijlocul lui 2019 iar proiectare + execuție se întinde pe 4 ani, și dacă s-ar semna contractul in Septembrie (cea ce e imposibil) tot nu cred ca ar fi cineva in stare sa termine pana la sfârșitul anului 2023...Toți angajați de la CNAIR care s-au ocupat de proiectul asta ar trebui sa plătească din bani personali pt amânarea și implicit pierderea banilor europeni

Quest

Horatiu fuga de raspundere nu cred ca poate fi taiata din radacina dupa 2020 fara constituirea CNIR. Ca altfel dai afara un om cheie care obstructioneaza constient sau inconstient lucrurile, si te trezesti ca justitia il pune inapoi pe functie, plus plata unor daune. CNIR e solutia.

Cea mai tare, dar tare de tot chestie spusa astazi legat de LD2-E2 si pe care tu ai descoperit-o (bravo), este cerinta unui CIC in tunel (!) sau la capatul lui (desi CIC Margina e la 10 km). E dovada mai mult decit graitoare, ca la Companie exista o temere fundamentala, de-a dreptul viscerala de evenimente rutiere in tunel, care s-ar putea lasa cu dosar penal, stare de spirit care a provocat refuzul si rostogolirea cu anii a ideii de construire a tunelurilor rutiere (adica pastrarea Romaniei rupta pe regiuni de Carpati, inacceptabil).
Common sense will get you far !

GDPR

#47058
Ideea e ca in lipsa forajelor geo, tot ce e sub cota de -35m poate intra in categoria "unforeseen ground conditions", adica in Riscurile Beneficiarului. Conform Conditiilor Generale de proiectare si executie incluse in documentatia de licitatie, situatia sta in felul urmator:

QuoteClauza 20 Corectitudinea Prețului Contractului
20.1 Beneficiarul va pune la dispoziția Antreprenorului, pentru informarea acestuia, cel târziu la Data de Referință, toate datele relevante, care se află în posesia Beneficiarului, referitoare la structura geologică și condițiile hidrologice de pe Șantier, inclusiv aspectele legate de mediu. Antreprenorul are responsabilitatea interpretării acestor date.
20.2 Se consideră că Antreprenorul, în măsura în care este posibil (ținând cont de costuri și timp), a inspectat și examinat Șantierul și împrejurimile sale, a analizat datele menționate la subclauza 20.1 și că s-a edificat, înainte de depunerea Ofertei, asupra tuturor aspectelor relevante, inclusiv natura solului și subsolului, forma și natura Șantierului, întinderea și natura
Lucrărilor, Materialele necesare execuției Lucrărilor, căile de acces la Șantier și în general a obținut toate informațiile cu privire la riscurile, inclusiv în legătură cu probabilitatea de apariție a acestora, și alte circumstanțe ce influențează sau afectează Oferta.

Clauza 21 Riscuri excepționale
21.1 Dacă, pe durata executării Contractului, Antreprenorul se confruntă cu condiții fizice adverse, naturale sau artificiale, inclusiv muniții neexplodate sau utilități subterane, precum și alte obstacole fizice sau factori poluanți, care, în mod rezonabil, nu ar fi putut fi prevăzute de un antreprenor diligent la data depunerii Ofertei, Antreprenorul va transmite, de îndată ce a luat cunoștință de această situație, o notificare Supervizorului în care va descrie aceste condiții sau obstacole, va furniza detalii privind efectele anticipate ale acestora, măsurile pe care le ia sau intenționează să le ia precum și impactul anticipat asupra execuției Lucrărilor. Prevederile prezentei clauze nu se aplică în cazul condițiilor meteorologice.

SOLUȚIONAREA LITIGIILOR ȘI LEGEA
Clauza 68. Riscuri, alocarea riscurilor și despăgubiri
68.1 Riscurile Beneficiarului
Riscurile Beneficiarului sunt următoarele:
(a) emiterea de către Supervizor a unui Ordin Administrativ
cu nerespectarea clauzelor prezentului Contract, inclusiv în caz de întârziere a emiterii;
(b) nerespectarea clauzelor prezentului Contract privind punerea la dispoziție a Șantierului de către Beneficiar, inclusiv în
caz de întârziere a punerii la dispoziție;
(c) erori în repere și sisteme de referință topografice, inițial prevăzute în Contract sau comunicate de Supervizor, pe care un antreprenor diligent nu ar fi putut să le identifice astfel încât să evite întârzieri sau costuri suplimentare;
(d) erori, deficiențe și/sau caracter incomplet ale Cerințelor Beneficiarului și/sau ale Documentelor Beneficiarului;
(e) condiții fizice naturale
sau artificiale, inclusiv muniții neexplodate sau utilități subterane, precum și alte obstacole fizice sau factori poluanți, care, în mod rezonabil, nu ar fi putut fi prevăzute de un antreprenor diligent la data depunerii Ofertei, care apar în decursul execuției Lucrărilor, cu excepția condițiilor meteorologice adverse excepționale;

68.2 Consecințele Riscurilor Beneficiarului
Dacă Antreprenorul înregistrează întârzieri și/sau se produc costuri suplimentare ca urmare a producerii unuia dintre Riscurile Beneficiarului
și cu excepția cazului în care alte clauze ale Condițiilor Contractuale prevăd altfel, Antreprenorul, cu condiția respectării prevederilor subclauzei 69a [Revendicările Antreprenorului], va fi îndreptățit la:
(a) prelungirea Duratei de Execuție pentru întârziere
potrivit prevederilor clauzei 35 [Prelungirea Duratei de Execuție], dacă terminarea Lucrărilor este sau va fi întârziată; și
(b) plata Costurilor suplimentare, potrivit prevederilor clauzei 55 [Costuri suplimentare], la care se va adăuga un profit de 2% din aceste Costuri (sau cota de profit declarată explicit de către Antreprenor în Ofertă, dacă aceasta este mai mică de 2%) în cazurile expres menționate în Condițiile Contractuale.

Pana cand ziceati ca trebuie terminate lucrarile?

Vice33

Din filmarea lui AlinC, observ ca trag tare sa finalizeze prima data sensul marginal, cel spre DN 76. Probabil ca asfaltarea va fi prima pe acest sens...dar, mi-e greu sa cred ca la cat mai au, vor termina la 3 August.
Chiar dacă se vede un petic de asfalt, pe partea dreaptă, cea cu dealul, inca mai sunt lucrari in curs de executie...
O varianta foarte putin probabila, ar fi sa deschida un sens, cel de langa DN, in regim de santier, cu restrictie de viteza, bineinteles...pana finalizeaza si celalalt sens, insa repet, dpdmdv ar complica desfasurarea lucrarilor la capacitate maxima.
Voi ce parere aveti? Daca nu termina pana la sfarsit de Iulie, si se devanseaza si in August, CNAIR va fi indulgent cu aceasta intarziere? Lotul 3, COMSA, estimativ realist poate finaliza lucrarile pana la mijlocul lui August?

danutzu_1069

Nu mai bateti câmpii cu deschideri partiale, pe un sens, etc. Cand e gata toata partea carosabila, se da in circulatie! Punct!

pbh

#47061
Termenul de finalizare este 15 August, daca nu ma insel. Il vor respecta. Orice zi in minus este un castig.
Mie nu UMB-ul imi da emotii ci CNAiR cu figurile de la receptie.
UMB pleaca acasa si se intorc pe 15 iulie. Intr-un nou ciclu de 3 saptamani ar putea sa termine si daca nu reusesc sunt convins ca pentru o saptamana in plus amana pauza ca sa finalizeze. In conditii ideale termina pana pe 10 August.

pentium10

#47062
pentru noi ar fi bine sa vina sa faca receptia saptamana viitoare
sa verifice tot lotul, daca mai descopera ceva se trece in procesul verbal
normal se trece ca dealul nu e gata, si receptia e refuzata
dar cand se va cere din nou receptia, atunci sa nu ia de la zero, ci sa verifice ce s-a rezolvat de la ultima receptie
asadar facand in doi pasi, se poate gasi probleme la prima receptie (pe lungimea lotului complet) ce poate fi rezolvata in timp util pana se gata si dealul
idem la holdea

daca nu facem asa, cu mare tam-tam descoperim in ziua receptiei ceva care putea fi remediat in aceste zile, si se va sta cateva zile bune pana dupa remediere si re-receptie
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

danutzu_1069

#47063
Pentru a convoca comisia de receptie, lucrarile trebuie sa fie terminate semnificativ, dar dealul nu arata ca si cand ar fi semnificativ terminat...  Cand o sa fie stratul de uzura asternut pe ambele sensuri, pe toata lungimea dealului... mai discutam...

rocklee

Sa sperăm că totul va fi ok pana la inaugurare  :)

GDPR

Stie cineva daca spatiul ce ramane intre versant si autostrada va fi drum tehnologic cu macadam sau platforma betonata, pentru a se evita infitrarea apelor meteorice in umplutura? Mai trebuie si o rigola destul de serioasa acolo.

elphax

sigur vor fi rigole serioase, posibil sa faca o platforma betonata - drum tehnologic cum spuneti voi, si rigole si pentru apa care vine de pe deal dar si cea care vine de pe autostrada.
calea de rulare este mai sus la mijlocul dealului , deci apa se va scurge spre capete

horatiu.cosma

Parcă a zis Ciprebbe în iunie, vor fi 2 rânduri de rigole betonate și un drum tehnologic între cele 2, cu buclă de întoarcere la capătul dinspre Bejan.

AlexxC

Daca nu au foraje la adancime mare...nu o fi mai usor de intrebat la CFR:
Oameni buni aveti un tunel feroviar la cateva sute de metri distanta pe sub acelasi deal,nu vreti sa ne ziceti si noua ce e acolo?din ce e facut dealul asta,sunt falii,ape subterane,alunecari,ce probleme a-ti intampinat voi?
Nu e tocmai o zona necercetata

elphax

suna bine asta cu 2 rigole
in schimb nu stiu cum fac ei bucla de intoarcere aici pe dreapta. sa vedem urmatoarele filmari
:)



Powered by API/PUM imgur uploader