News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 53 Guests are viewing this topic.

cristi5

#43845
Quote from: thinker on October 25, 2018, 04:19:45 PM
Pe acolo nu mergea nici sa prelungeasca viaductul fiindca inteleg ca nu ar avea in ce ancora pilonii...

Poate totusi benzile laterale ale faliei permiteau piloni de viaduct?  Colegii spun ca de ex. pilotii forati in falie sunt ok.

Si daca era viaduct, problema cu materialul de sus tot nu se rezolva pt ca dealul tot trebuia sapat si iesea din "echilibru". Dar cu putin noroc aluneca pe sub viaduct, si se oprea pana-n DN. Ma tot intreb daca un viaduct pe toata lungimea dealului nu iesea mai ieftin...

Quote from: thinker on October 25, 2018, 04:19:45 PM
Si acum am dat apa la moara colegului cu doua poduri peste Mures si peste calea ferata pe partea cealalta.
In SF Parti Desenate (pagina 8 ) se vad traseele alternative, unul cu rosu punctat (1998) si altele cu albastru punctat, si (ca sa fie clar) rosu deschis puncat (2007). Niciun traseu alternativ din SF nu trece prin sudul Muresului in zona Soimus (mai spre vest da, la Branisca). Ideea cu sudul Muresului la Soimus a aparut probabil la licitatie (in unele oferte) sau dupa.



Traseul rosu punctat (1998) trece printre DN si Mures. Ar fi interesant de citit in SF de ce au renuntat la el. Din pacate nu am PDFul cu text, doar partile desenate.




Powered by API/PUM imgur uploader

De analiza literara nu ma mai ocup :)


NGC

Quote from: Ionut on October 25, 2018, 04:22:44 PM
Referitor la foreza surprinsa in imaginea de mai sus (noiembrie 2017), tind sa cred ca era plasata la nivelul DN-ului, acolo unde s-a facut o aparare, un mini-zid de sprijin cand cei de la UMB au vazut ca era afectat drumul national.

Foreza mare a fost acolo cel putin pentru pilotii forati pentru culeea din apropiere.

Dar mai aruncati o privire aici. ;)

Quote from: rocklee on August 15, 2017, 08:20:52 PM
imagini de la spaturile din dealul cu lilieci .... :)

o foreza pentru studi geo sus pe deal... :o


[...]



NGC

Incercati sa vedeti unde era foreza mica in raport cu alunecarea. ;)

Am primit si eu o poza atunci si am scris despre asta.

Quote from: NGC on August 21, 2017, 12:17:53 PM
O privire in spate catre forezele de pe deal.



NGC

Si o filmare din August 2017 chiar de la CNAIR cu forezele si zona in discutie. :lol:

Quote from: Dominik on August 23, 2017, 05:55:29 PM
Imagini din drona de la versantul din zona Șoimuș din 9 August.....via DRDP Timişoara



voicul

#43849
Eu as zice ca fix (hai pe langa) alunecarea de acum.
Comparand filmarea de la CNAIR (foreza este chiar inainte de curba spre Soimus) si filmarea de la Ziarul Unirea de aici (alunecarea este fix dupa curba spre Ilia)

AlinC

Pe A1, LD4, nu stau rau la conexiune, dar nu au facut mare lucru la breteaua de coborare de pe sensul Deva-Ilia:


danutzu_1069

La min 4:17 se vad capete de piloți. Adică dupa falie /alunecare... Si sunt in linie cu pilotii dinspre Deva, dinnainte de falie / alunecare... Oare mai sunt si alti piloti intre falie si aia de la min 4:17?

Quest

NGC tu ca de obicei, bine informat, atent la detalii si... subtil in sugestii. Foreza mica ptr prospectiuni geologice e EXACT in mijlocul zonei care acum o vedem alunecata. Deci stiau din 08.2017 ca portiunea cu pricina e instabila...
Common sense will get you far !

pbh

Este prima data cand se observa pe filmare intreaga zona in care au forat pentru zidul de sprijin. Este mult mai lung acel zid ceea ce , prin deductie, duce la ideea ca UMB a identificat o zona de risc mai lata cu mult decat zona incidentului.
Dupa patania de la cariera , sigur au forat acei piloti suficient de adanc sa nu o ia la vale cu versant cu tot.
In concluzie, UMB se astepta la aceste alunecari , chiar pe o suprafata mai intinsa dar au sperat sa nu aibe loc inainte de a ridica acel zid. Alunecarea le-a complicat un pic viata dar nu ii demoralizeaza. Si daca UMB-ul nu se "panicheaza" noi de ce am face-o.

Europiu

#43854
Asta cu panicatul nu avem de unde să o știm. Nu prea mai e țipenie de om/utilaj în zona aia.
Ups! Multumesc, Alin! Am uitat!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AlinC

Sunt intr-o mini-vacanta oamenii!

thinker

#43856
De ce au facut acel zid de sprijin pe 200m exact in acea zona?  Pentru ca stiau de zona asta cu siguranta. Din studiu SF sau alte acte avute la dispozitie la licitatie? Sau din rezultatele de la prospectiunea lor ulterioara? Mai probabil a doua varianta.  Probabil cand au sapat anul trecut au observat ca acea portiune poate avea probleme. Cat de departe s-au dus cu prospectiunile? Luati in calcul atitudinea partenerului serios cand il informezi ca nu e chiar asa cum a zis el cand ai semnat contractul.

Din toate acestea rezulta un mix care a determinat situatia actuala. Alunecarea aceea nu e ceva spectaculos, nu a fost ceva de care compania nu stia construid acolo si de aceea nu cred ca a mirat prea tare pe nimeni.

@danutzu_1069  pilotii forati au fost forati continuu pe 200m deci sunt si in zona alunecarii, pentru asta sunt acolo.

Trebuie sa vedem dupa vacanta, cand se apuca de degajat materialul daca mai sunt aliniati. Eu raman optimist ca vor fi si se va rezolva situatia rezonabil.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Quote from: Quest on October 25, 2018, 09:04:41 PM
Deci stiau din 08.2017 ca portiunea cu pricina e instabila...

Bine-nteles ca stiau si investigau, am scris si eu ca am gasit probe cilindrice de la foraj acolo. Firste ca cunosc toate informatiile geologice pomenite aici, si mai mult decat atat, chiar daca DIWI nu le-a cunoscut.

Quote from: pbh on October 25, 2018, 09:19:21 PM
Dupa patania de la cariera , sigur au forat acei piloti suficient de adanc sa nu o ia la vale cu versant cu tot.
In concluzie, UMB se astepta la aceste alunecari , chiar pe o suprafata mai intinsa dar au sperat sa nu aibe loc inainte de a ridica acel zid.

Da, s-au asteptat si asigurat ca autostrada nu o ia la vale, foarte corect, dar mai zic odata: sus e problema, ca de acolo cade.

Au pus plasa la loc? Sunt curios daca merg exact pe solutia curenta sau incearca altceva.

horatiu.cosma

#43858
Mai repetam o data, ca in clasa intai. UMB stia de zona aia, stia ce are de facut, a ales sa faca ceva mai ieftin, ca poate tine. Zidul ala de sprijin face parte din solutia mai ieftina adoptata de UMB. Va curge dealul peste zid direct pe autostrada, fiindca e prea aproape dealul de zid, nu e loc in spatele zidului unde sa se stranga ce aluneca.

L.E. I-a cam dat peste cap ploaia la conexiunea de la Soimus. Ionut, pregateste-te sa ii transmiti la Serbanescu ca s-a inselat din nou, nu se da drumul prin nod la mijlocul lui noiembrie.

paulmare

Lipsesete acuma Rocklee infanteristul cu pozele din interiorul santierului :(
200 de metri de zid de piloti - e foarte rezonabil chiar daca falia e mai ingusta, nu prea exista "fractura curata" la geologi cum au ortopezii de obicei,
La zidul dinspre deal cred ca au inceput sa lucreze coronamentul, banuiesc ca in ultima filmare a celor de la unirea excavatorul are echipamentul care sparge capetele pilotilor ca sa lege armaturile grinzii
Si cat e in spatele acelui zid ? si daca sprijinit cu zid la baza taluzului ar tine (nu a venit doar material de sus ca sa ajunga la unghiul natural al taluzului, a alunecat spre corpul autostrazii tot maiul acela de nisip),
Asa e foarte greu sa ai o impresie corecta ce e acolo