News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

^^ Parca era vorba ca azi pleaca muncitorii in pauza. E si sarbatoare (maine parca).

nrb

Așa, cam fără poze o să fie acum, sărăcie, poate or fi în schimb inaugurări...

Ionut

Eu unul n-as paria ca o sa fie prea mare saracie de poze. Sa nu ne grabim. :)

laszlo.robert

Soluții sunt multe, solurile nisipoase se stabilizează prin infiltrări/injectări de materiale coagulante (lapte de ciment +aditivi și in cazuri mai speciale colanți și rășinoase),aici avem sprijin solid pe 3 lături (falia este perpendiculară pe excavație și nu depășește 50-60 metri),nu există pericolul de alunecare in profunzime ,specific solurilor argiloase și nici distacament de bucăți mari de rocă,nisipul se scurge la vale in lipsa de aderență.Trebuia făcută o stabilizare începând de la o profunzime de 40-50 m și treptat către suprafața ,eventual acoperit cu piatra spartă+soluția actuală cu plasă.Ar fi fost rezonabil de făcut  înainte că nisipul să o ia la vale.

perfidus

Corect, insa foarte posibil ca UMB sa fi cerut pentru asta bani in plus pe care CNAIR nu e dispus sa-i dea. Am stabilit deja ca SF-ul nu a indicat problemele, ele au fost descoperite la proiectare insa din cauza ca proiectul este secret (pana la o decizie a instantei) singurele masuri proiectate vizibile in acest moment sunt cele doua randuri de piloti consolidati cu grinzi de coronament.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alin2pas

#43835
Dacă refuză acum CNAIR o soluție eficientă, probabil vor accepta după ce se va produce o alunecare asemănătoare aceleia din Bulgaria de pe autostrada spre Grecia. Atunci remedierea se va face însă cu costuri mai mari și vor putea fi și victime, din păcate.

cristi5

#43836
Quote from: thinker on October 25, 2018, 08:43:18 AM
Daca tot acest deal era din aceasta compozitie geologica?

Scrie mai sus ca falia are 30-40 m latime, cu doua "benzi" laterale din alta compozitie, in total 50-60m, in rest e stabil. Asta explica de ce aluneca in acelasi loc si in 2017 si in 2018.

Sa trateze aceasta zona fix ca restul dealului in partea de sus (plase si domne-ajuta) nu mi se pare ok pentru ca panta e mare. Nu e alunecarea in plan aproape orizontal de la Comsa in zona Ohaba-Holdea (tii minte tam-tam-ul din presa pornit de CNAIR atunci? Cred ca a fost consacrarea in presa a subiectului tip "alunecare") sau de la Porr pe ST4. E probabil mai scump de remediat serios, ia mai mult timp, are potential mai mare sa blocheze lotul, etc.

Tu poti in continuare sa bagatelizezi, cum o face si PRul constructorului si CNAIR. Dar mie ca inginer si manager mi se pare lucru facut cu dosul pe acesti 30-40m. Nu contest ca jos au luat masuri, dar in rest... Plus ca cel putin o sursa (geologul) zice ca falia merge mult in adancime. Nu stiu cum e cu pilotii forati intr-un asemenea teren, poate ne spun specialistii.

NGC

#43837
Quote from: cristi5 on October 24, 2018, 05:24:33 PM
Quote from: paulmare on October 24, 2018, 04:41:17 PM
unde o foreza kelly de 50 tone care sapa in roca tare produce intr-adevar niste "super-vibratii" cum ziceau la protv

Pot sa inteleg ca acum au fost (si vor fi) vibratii de la vreo foreza dar in 2017 nu era nicio foreza acolo.

O foreza era in zona la sfarsitul lui August 2017 si era disparuta de acolo la inceputul lui Noiembrie 2017.

Quote from: B.Robert on November 11, 2017, 11:39:57 PM
Asa se vedea dealul duminica (05.11). Din pacate telefonul si vremea nu au prea ajutat.



[...]

Pentru comparatie, pozele de mai jos sunt facute din acelasi loc si de aprox 2 luni:



alin2pas

Având în vedere lățimea faliei, este clar că dezvoltarea ei pe lungime și în adâncime e de ordinul kilometrilor. Zona nu prezintă activitate seismică, deci falia nu se deplasează și piloții forați vor face treabă destul de bună, dar fără reducerea unghiului de taluz vor fi doar o soluție provizorie. Rămâne de văzut dacă reducerea unghiului de taluz se va realiza din faza de construcție a autostrăzii sau ulterior, prin înlăturarea rocilor desprinse care vor cădea pe autostradă. Este ca la mare, când faci o groapă în nisip: de pe margini se va desprinde încontinuu nisip și va aluneca în groapă, până când pereții gropii vor avea o pantă care le va asigura stabilitatea.

thinker

#43839
@cristi5

te rog sa citesti cu atentie postarea mea si cu responsabilitatea cu care un inginer citeste si intelege, care mai e si manager cum te recomanzi.  Nu inteleg de unde dispretul acesta ce rezulta din modul de adresare si tonul folosit si aici o sa te citez:

"Tu poti in continuare sa bagatelizezi, cum o face si PRul constructorului si CNAIR. Dar mie ca inginer si manager mi se pare lucru facut cu dosul pe acesti 30-40m. Nu contest ca jos au luat masuri, dar in rest... Plus ca cel putin o sursa (geologul) zice ca falia merge mult in adancime. Nu stiu cum e cu pilotii forati intr-un asemenea teren, poate ne spun specialistii"

si unde am bagatelizat inainte sau acum, ca sa poti afirma ca eu continui sa bagatelizez problema?   Am afirmat ca daca aceasta alunecare pune probleme asa mari, daca tot dealul ar fi fost la fel ce am mai fi zis?  Cum o sa punem problema pentru PiSi unde poate vor fi alunecari si mai grave in acelasi timp? Ideea e sa se dezvolte capacitatea manageriala de a gestiona astfel de probleme in timp real si in mod curent.

dezastru, cataclism, tragedie,  sau cum ar trebui sa ii spunem la falie ca sa fim responsabili?  :lol:  Meriti un mare -1, dar nu o sa imi fac timp sa ti-l acord.

PS: am pus public raspunsul, preferam sa fie privat. E doar un exemplu de raspuns, un exemplu si mai bun ar fi sa ignoram total cand ceilalti mai gresesc. Nimeni nu e inteligent 24h pe zi.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

paulmare

totusi - ce de "extreme" pe lotul umb
pe de o parte, asa de bine organizati si mobilizati, portocala mecanica a lui rocklee, si cel putin la lilieci foarte bine arata terasamentul lor din zgura armata cu zidul de gabioane fara cutii 

pe de alta parte, pilotii rupti de la cariera si improvizatia ca sa rezolve acolo, acuma alunecarea asta cu plasa montata cu tot - in ce pisici or fi fixat ancorele alea pe cei 60 de metri ai faliei, probabil au folosit suporti de umbrela de plaja
si riscurile de la deal cu sapatul in coasta dealului peste trafic in fazele initiale pana cand s-au indepartat de drum, 

si atitudinea asta de dorel, "las'ca merge si asa", sus pe deal se vede o mica vale chiar deasupra faliei, unde vegetatia e mai bogata - daca au fost pe teren inainte de proiectare clar au stiut de falie, daca nu, atunci au dat de ea cand au inceput sa sape, la ce au mai pus plasele si au lucrat atatea sute de oameni sub malul acela de nisip

si risipa asta de timp si bani - ai pus plasa, apoi ca dorel "ai vazut shefu' ca nu tine" ? Si shefu' plateste si plasa si claimul sa refaca lucrarea altfel si alt timp ca deh, dorel a sapat dealul si a pus plasa, acuma e alta lucrare acolo

si ce liniste aici fara pozele lui rocklee - poate il convingeti careva sa se razgandeasca 


thinker

#43841
@cristi5
iti demonstrez ca nu ai inteles nici alte postari si te citez din nou:

"Scrie mai sus ca falia are 30-40 m latime, cu doua "benzi" laterale din alta compozitie, in total 50-60m, in rest e stabil. Asta explica de ce aluneca in acelasi loc si in 2017 si in 2018"

Postul lui Horatiu care a fost acolo spune ca e vorba de falia de 40-50m latime plus inca doua benzi de 50 si 50m fiecare, deci 150 m lungime. Intr-o prima postare cu privire la aceasta problema am intrebat daca piloti forati la adincime pe 200m in varf si apoi pe fiecare terasa ar fi de ajuns. Inteleg acum ca Solutia at fi excavarea acolo pe acesti 50-150m pentru a scadea panata pana la nivelul la care materialul se stabilizeaza natural, ceea ce implica exproprieri si aditionale. Totusi e bine ca avem constructor care detine utilaje indeajus sa poata rezolva problema.

Un lucru bun e ca ai cel putin un sustinator si am primit doua dislaikuri rapid  :)  Voie buna si succes.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#43842
Corect, latimea benzilor laterale e mai mare. Eu sunt focusat pe cei 30-40m, pe aia ii inteleg (cat de cat) si-i vad in poze.

Imi pare rau ca nu am fost clar, la asta ma refer:
Quote from: thinker on October 25, 2018, 08:43:18 AM
Falia create pe forumul API printre membrii de aceasta alunecare bate cu mult falia din teren. >:( 

Din informatiile primite de la geologul si confirmate de alti colegi, e cam adanca falia din teren pentru comparatia asta. Si spre nord, si in jos. Mari sunt si riscurile generate (atat la executie cat si la beneficiar, hai sa vedem cum se va semna receptia de exemplu).

Si pe celalalt  termen al comparatiei (forumul si membri): sunt foarte de acord cu Ionut ca constructorii (romani sau straini) care sunt in intarziere sau au proiect mai riscant (bine ascuns) nu vor da informatii credibile pentru ca sunt sub presiune; trebuie sa-si apere imaginea. Daca mai sunt si afectati de secretomania romaneasca, e si mai rau. Am vazut recent la TV, musamalizare la greu, in parteneriat public-privat (adica si seful de santier si purtatorul de imagine CNAIR minteau la fel dar se contraziceau pe alocuri).

De-aia ne plac noua pozele pe forum, ca alea spun adevarul, trebuie doar interpretate.

@NGC multumesc pentru foreza din august-octombrie 2017. Vom afla cu timpul daca exista o corelatie intre foraje si alunecari.

Quote from: paulmare on October 25, 2018, 03:18:22 PM
in ce pisici or fi fixat ancorele alea pe cei 60 de metri ai faliei, probabil au folosit suporti de umbrela de plaja

Pai asta aud de la colegi ca nu au in ce sa ancoreze in sensul ca terenul ("nisipul") e asa de prost ca nu tine ancora. Si daca tine ancora, rezista plasa cand vine mult material?

thinker

#43843
expresia cu falia era o metafora....  :lol:  falia are dupa cum zice colegul geologul dimensiuni enorme si in adancime si in lungime, si e veche de milioane de ani. Pe acolo nu mergea nici sa prelungeasca viaductul fiindca inteleg ca nu ar avea in ce ancora pilonii... Si acum am dat apa la moara colegului cu doua poduri peste Mures si peste calea ferata pe partea cealalta.
Si sincer nu m-am gandit o secunda ca expresia mea referitoare de falie ( brecie ) va fi luat mot-a-mot.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Referitor la foreza surprinsa in imaginea de mai sus (noiembrie 2017), tind sa cred ca era plasata la nivelul DN-ului, acolo unde s-a facut o aparare, un mini-zid de sprijin cand cei de la UMB au vazut ca era afectat drumul national. Stie rocklee mai multe despre asta. Daca am inteles bine din discutia cu el de ieri, ne-a si zis atunci pe forum (putini mai tin minte, eu chiar uitasem). Sa vedem daca i-a trecut supararea si daca revine cu informatii/detalii. :)