News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 33 Guests are viewing this topic.

GDPR

Daca va intrebati de ce nu prea merge treaba la OS3, a venit si raspunsul CNADNR:

Quote"Pentru proiectul Orăștie – Sibiu, am dat drumul la șantierul în regie proprie, dar timpul nefavorabil ne-a ținut puțin pe loc. Sunt începute deja lucrările de pregătire ale șantierului și din momentul în care proiectul va fi aprobat în Comisia Tehnico-Economică, el va intra la capacitate maximă în procesul de reconstrucție.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2013%2005%202016%20vizita%20santiere.pdf

alecu26

Nu aruncati cu pietre: Autorizatie de construire?
Drumurile noastre POATE;

GDPR

^^Pai in cazul asta AC nu e emisa de MT? Ar trebui sa iasa repede, mai mult ca sigur ca la mediu se va accepta evaluare simplificata si eventual autorizatia va fi emisa in procedura de urgenta. Intrebarea e: au inceput demersurile, exista CU sau se merge pe vechea AC pentru tot tronsonul?

vancouver

#28533
Fiind vorba de refacerea a ceva deja construit, AC ar trebui sa fie o formalitate. Nu discutam de exproprieri sau arheologie, nici de alte utilitati sau  drumuri, proiectul este acelasi sau aproape acelasi, autorizatia de mediu ar trebui doar actualizata, neexistand implicatii extra. Sper sa se miste repede.

Ma gandesc si la situatia surparii unui pod sau drum dupa o inundatie sau cadere de stanci sau cutremur. Presupun ca nu este nevoie de luni sau ani de asteptare a unui AC, ca sa se poata reface in regim de urgenta acel drum - altfel poate o localitate sau o baza industriala raman izolate.. In esenta nu mi se pare firesc pentru o lucrare de refacere de urgenta a unui sector de autostrada sa fie nevoie de AC ante-factum. Poate ca trebuie o post-autorizare, dar lucrarea trebuie executata urgent si apoi mai vedem.

PS. La o adica putem numi aceasta lucrare ca "refacere provizorie", urmand ca ulterior sa se stabileasca, dupa redarea in trafic, daca lucrarea este suficienta sau mai trebuie lucrari suplimentare. Nu este admisibil in situatii de urgenta - in care nu se construieste ceva NOU ci se reface ceva existent - sa se astepte avize birocratice.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

#28534
Legea 50/1991 permite autorizarea lucrarilor in regim de urgenta:

QuoteCu respectarea legislaţiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în cazul construcţiilor care prezintă pericol public, autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie în primă urgenţă, care constau, în principal, în sprijiniri ale elementelor structurale/nestructurale avariate, demolări parţiale şi consolidări la structura de rezistenţă, obligatorii în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional, se emite imediat de către autoritatea administraţiei publice competente potrivit prezentei legi, urmând ca documentaţiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare – expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare, documentaţie tehnică D.T., proiect tehnic – P.T., detalii de execuţie D.E. – să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, precum şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

LE Dar daca AC initiala este inca valabila sau a fost deja prelungita, se poate folosi fara probleme, mai ales ca nu s-a facut receptia la terminarea lucrarilor.

alecu26

Ok...doar ma gândeam ca sa nu se uite acest aspect in elanul muncitoresc si patriotic care i-a cuprins. Si dupa aia sa fie nevoiti sa o demoleze ca e executata fara AC. (stiu nu mai este cazul acum datorita muncii echipei de la guvern care reglementeaza lucrarile executate fara AC).
Drumurile noastre POATE;

adiarc

up-date lotul 3,Orastie-Sibiu ( Salini-Impregilo )

in partea spre lotul Straco,la Cunta ,pe sensul Sebes-Sibiu,alunecarile s-au reactivat si sunt destul de serioase,desi zona a mai fost refacuta odata ( tot in urma unor alunecari ),prin indulcirea pantei si pozarea de piatra





santurile+piatra o iau cu totul la vale











cam atat.In ritmul de lucru al Cnadnr ,poate ii dam drumul la acest lot,pana prin 2020.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

OUG 7 din ce înțeleg eu se aplică numai pt lucrările fără autorizație anterioare intrării în vigoare.

Pentru OS3 cred că trebuie AC pentru lucrările care sunt suplimentare față de proiectul Impregilo.

alecu26

dar obtinuta pe procedura simplificata. am vazut o gramada de AC-uri eliberate de MT, pentru lucrari urgente. Sincer nu stiu ce continea documentatia, doar mi-a sarit in ochi cuvântul urgent.
Drumurile noastre POATE;

GDPR

Inteleg ca refacerea celor 200(?) de metri se va face pe baza proiectului Impregilo. Pentru restul tronsonului, trebuie intai sa se faca expertiza (sa nu uitam ca deschiederea ofertelor va fi pe 23 Mai daca nu se amana), PT-ul, licitatia pentru lucrari, etc. O sa curga multa apa pe Dambovita pana la o noua AC pentru lucrarile suplimentare de pe tot lotul.

cutter

Din ce înțeleg, se suplimentează și pe cei 200 de metri cu un alt proiect care îmbunătățește terenul de fundare.

GDPR

Bun, dar in cazul asta s-ar putea emite o dispozitie de santier conform art. 67, aliniatul (2) al normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991 aprobate prin Ordinul 839/2009:

Quote"Schimbarea solutiilor tehnice din proiect pe parcursul executiei:
(...)
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pe baza de dispozitie de santier data de proiectantul lucrarilor si verificata de catre un verificator de proiecte atestat în conditiile legii, precum si cu acordul scris al beneficiarului/investitorului/ administratorului/managerului de proiect, dupa caz, se pot admite modificari locale ale solutiilor tehnice din documentatia tehnica - D.T. autorizata fara emiterea unei noi autorizatii de construire, daca:
a) nu se modifica functiunea consemnata în autorizatia initiala;
b) se asigura respectarea prevederilor avizelor/acordurilor/punctului de vedere al autoritatii competente pentru protectia mediului, precum si ale actului administrativ al acesteia dupa caz, anexe la autorizatia initiala;
c) se asigura respectarea prevederilor Codului civil;
d) nu se modifica conditiile de amplasament (regim de înaltime, POT, CUT, aliniament, distantele minime fata de limitele proprietatii, ori aspectul constructiei);
e) nu sunt periclitate rezistenta si stabilitatea cladirilor învecinate;
f) se asigura respectarea prevederilor reglementarilor tehnice în domeniul securitatii la incendiu;
g) se asigura economia de energie.
(3) Se încadreaza în prevederile alin. (2) si lucrarile devenite necesare în cazuri speciale determinate de luarea în considerare a unor situatii imprevizibile la faza de proiectare (ca urmare a unor decopertari, relevee de fundatii etc.), care se executa la constructii existente, inclusiv la monumente istorice (cu avizul organismelor abilitate ale Ministerului Culturii si Cultelor).

Evident, conditia e sa existe AC.

Zimox

Intrebare de OM nebun :lol: ... in AUGUST se da drumu la trafic pe OS3 :o? am citit, am recitit  zeci de pagini  >:( dar , scenariul e unul OPTIMIST sau PESIMIST? O:-)
!


alecu26

Și cine e proiectantul general pe OS3? Tecnic sa Impregilo? Nu cred ca ar fi așa simplu. Pt ca oricare ar fi...Daca-si dau acordul pe o astfel de soluție. ...înseamnă ca recunosc ca aia inițială e greșită.
Drumurile noastre POATE;