Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

bogdix

#28005
Quote from: NGC20 on April 12, 2016, 08:36:36 AM
Configuratia din OSM nu mai este actuala. Nodul Grind este modificat, astfel incat DN68A sa nu mai traverseze la nivel calea ferata.

Aici te contrazic. Nodul Grind este cu trecerea DN la nivel cu calea ferată. Însă s-a mai depărtat puţin giraţia dinspre Lugoj (aşa lungindu-se şi bretelele), pentru a se asigura eventual spaţiu în situaţia cu bariera închisă (pe o cale ferată unde trec 4 perechi de trenuri zilnic).

NGC

^^^ Tin minte ca am vazut plansele cu aceasta configuratie. Daca esti sigur-sigur, atunci poate nu a fost aprobat.
Oricum, mai verific si eu o data.

bogdix

^
Îţi spun din sursă sigură că e cu trecere la nivel, are inclusiv avizul comun IGPR-CNADNR.

NGC

^^^

17.03.2016

Quote2. Costuri suplimentare aferente modificarilor impuse la Nodul Rutier Dobra de catre CTE-CNADNR Restrans.
Prin avizul CTE-CNADNR Restrans s-a solicitat modificarea solutiei tehnice la Nodul Rutier Dobra, fapt ce a dus la aparitia a doua structuri noi si la executia a 2 km de DN, suplimentar fata de solutia ofertata.
Antreprenorul a transmis o estimare preliminara a costurilor suplimentare aferente Nodului Rutier Dobra, in valoare de 14.781.601,81 lei, la care se adauga o suprafata de 8.7 ha de exproprieri suplimentare.
DIPADE a inaintat propunerea ca amenajarea Nodului Rutier Dobra sa fie realizat in solutia nr. 48 in doua etape. Aceasta solutie presupune pentru etapa I executia nodului rutier Dobra asa cum a fost aprobat la Faza Proiect Tehnic, urmand ca in etapa II sa se elimine trecerea la nivel a CF212 cu DN 68A, prin supratraversarea DN68A a CF212 si revenirea la traseul actual fara a afecta astfel lucrarile executate in cadrul contractului "Proiectare si Executie Autostrada Lugoj - Deva Lot 3 km 56+220 - km 77+361".
Astfel, in urma discutiilor cu reprezentantii IGPR, Nodul Dobra va fi prezentat in CTE CNADNR SA in solutia in 2 etape.

bogdix

#28009
^
Adevărat 100% ce ai scris. Cu menţiunea că etapa a II-a se va executa cel mai probabil după finalizarea autostrăzilor către Moldova. Like not in a gazzilion years.

NGC

#28010
Ca sa fie corect atunci, sa zicem ca deocamdata ramane configuratia din proiect, dar exista aviz CTE CNADNR Restrans pentru configuratia cu DN68A care nu mai intersecteaza la nivel.

Oricum s-au facut economii mari la atribuirea lotului 3 si s-ar putea suplimenta contractul fara probleme cu circa 15 milioane RON.

    Valoare estimata lot 3:  1.008.570.085,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire lot 3:   579.927.798,86 RON fara TVA

Vom vedea ce va fi pana la urma. E clar ca nu vor trece atatea masini peste CF in locul acela, dar "you never know".

alecu26

#28011
Nu cred ca functioneaza chiar asa. Spatiul bugetar, alocarea bugetara sunt fixe.

In fine...pe mine altceva ma freaca: Oamenii aia chiar exista? ma refer la componenta CTE restrans. Sunt oameni cu vechime si capul pe umeri din Politie si CNADNR care raspund de siguranta noastra a tuturor in traficul pe autostrada.

Acesti oameni chiar au putut:

1. Sa creada ca alea 3 masini pe ora care ies de pe autostada la nodul Grind vor bloca autostrada in alea zece minute de 8 ori pe zi când se pune bariera? Acum serios, când e deschisa autostrada, cate masini in afara de un trafic amarat generat de 5-6 localitati cu preponderent fermieri (ca sa nu le zic tarani) poate sa fie?

2. Sa nu vada acest lucru la faza de SF, când le-a aprobat la Diwi proiectul.

3. Le-a trebuit aproape 2 ani (eu inteleg ca de abia acum s-a deblocat situatia si vazand lucrarile in teren tind sa cred ca asa e), ca sa realizeze ca trebuie platit si in plus acele cerinte?

4. Si in final....o dau la pace si din orgoliu nu vor sa renunte. Adica noi tot vrem sa fie acolo un nod mai complex, dar OK...il puteti face la sfantul asteapta. Dar ei sunt acoperiti, ei au solicitat. Nu conteaza ca nu se poate sau ca e o aberatie.

5. Asta e de fapt final, ca acum am vazut: Oare chiar pe bune au fost 48 (patruzeci si opt de variante), minim prezentate???? pana când CTE-ul a renuntat? Posibil sa nu fie totusi 48 de solutii la aceasi chestiuni, ci toate variantele de pe proiect, si un mod de numerotare intern a CNADNR sau a proiectantului.

PS: chiar aveam o stima foarte mare pentru Cristian Andrei, fiind unul dintre singurii profesionisti dintre dinozaurii CNADNR, dar aparent si el are momente de ratacire. Sau...acum fiind Director general adjunct nu mai este membru in comisia de siguranta circulatiei?
Drumurile noastre POATE;

cristi5

In pozele lui gruiarew si in poze mai vechi se vede ca portiunea Ohaba-Holdea e mult mai putin avansata decat restul LD3. Stie cineva vreo explicatie?

Parca spunea cineva ca s-ar putea sa coboare cota autostrazii la Holdea odata cu proiectarea tunelurilor? Sau proiectul lotului 3 ramane batut in cuie? Merci.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bogdix

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
Nu cred ca functioneaza chiar asa. Spatiul bugetar, alocarea bugetara sunt fixe.

In fine...pe mine altceva ma freaca: Oamenii aia chiar exista? ma refer la componenta CTE restrans. Sunt oameni cu vechime si capul pe umeri din Politie si CNADNR care raspund de siguranta noastra a tuturor in traficul pe autostrada.

Da chiar există. Se cheamă chiar CTE restrâns. Mai există (de pe vremea fostului director) şi CT (comisia tehnică), care e oarecum paralelă cu CTE-ul. Mă opresc că mă împuşcă Ionuţ pt. offtopic.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
Acesti oameni chiar au putut:
1. Sa creada ca alea 3 masini pe ora care ies de pe autostada la nodul Grind vor bloca autostrada in alea zece minute de 8 ori pe zi când se pune bariera? Acum serios, când e deschisa autostrada, cate masini in afara de un trafic amarat generat de 5-6 localitati cu preponderent fermieri (ca sa nu le zic tarani) poate sa fie?

DA.
Iniţial au spus că IGPR-ul nu e de acord, IGPR-ul spus că invers. Restul e cancan.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
2. Sa nu vada acest lucru la faza de SF, când le-a aprobat la Diwi proiectul.

Tot DA. SF-ul lui DiWi a trecut ca MagLev-ul prin CNADNR. Consecinţele... se văd.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
3. Le-a trebuit aproape 2 ani (eu inteleg ca de abia acum s-a deblocat situatia si vazand lucrarile in teren tind sa cred ca asa e), ca sa realizeze ca trebuie platit si in plus acele cerinte?

Şocant, dar din nou DA.
Le-a trebuit 1 an să dea instrucţia Antreprenorului de pe LD2 pentru proiectarea lucrărilor în conformitate cu Acordul de Mediu revizuit (tuneluri + ecoducte). Care era obligatorie, însă neprevăzută în contract.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
4. Si in final....o dau la pace si din orgoliu nu vor sa renunte. Adica noi tot vrem sa fie acolo un nod mai complex, dar OK...il puteti face la sfantul asteapta. Dar ei sunt acoperiti, ei au solicitat. Nu conteaza ca nu se poate sau ca e o aberatie.

Din nou şocant, dar DA. Aşa funcţionează incompetenţa. Fac o grămadă de şedinţe unde nu se decide nimic şi se acoperă de hârtii.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
5. Asta e de fapt final, ca acum am vazut: Oare chiar pe bune au fost 48 (patruzeci si opt de variante), minim prezentate???? pana când CTE-ul a renuntat? Posibil sa nu fie totusi 48 de solutii la aceasi chestiuni, ci toate variantele de pe proiect, si un mod de numerotare intern a CNADNR sau a proiectantului.

Aici e şoc, groază şi teroare. Din categoria "vei da like cu 2 mâini". Tot DA.
Nu sunt sigur de nr. de variante, dar şi eu ştiu de 40 şi ceva. Sigur, numărul e mare, dar în realitate erau vreo 3 variante cu diverse mici modificări.

bogdix

@cristi5

Pe zona Ohaba-Holdea, debleurile care trebuie săpate au avut nevoie de exproprieri suplimentare. Acestea s-au rezolvat la începutul acestui an (HG), dar:
- nu există AC pe lucrările de pe terenurile expropriate suplimentar
- AC-ul depinde de revizuirea Acordului de Mediu
- Antreprenorul nu se riscă să lucreze fără AC.

NGC

Quote from: NGC20 on April 12, 2016, 09:25:12 AM
Oricum s-au facut economii mari la atribuirea lotului 3 si s-ar putea suplimenta contractul fara probleme cu circa 15 milioane RON.

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 09:48:37 AM
Nu cred ca functioneaza chiar asa. Spatiul bugetar, alocarea bugetara sunt fixe.

Ma refer aici strict la incadrarea in suma prevazuta pentru "cheltuieli diverse si neprevazute".

alecu26

Modul de cheltuire a aceleia e la fel de complicat si dificil ca orice alta suplimentare. Din pacate.

@Bogdix: intrebarile erau retorice, dar aprociez efortul de a raspunde. Si noi vrem sa facem Sibiu Pitesti cu tuneluri kilometrice in 5-6 ani....:)))) ce gluma buna.
Drumurile noastre POATE;

cristith

Extras din interviul lui Homor pe Hotnews: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20931169-video-interviu-catalin-homor-seful-autostrazi-despre-autostrazile-din-transilvania-planurile-pentru-moldova-centurile-din-oltenia-podul-braila-problemele-centura-capitalei-plus-care-sunt-planurile-pen.htm

Quote
Reporter: Autostrada A1. Pitesti - Sibiu. Ati spus acum o saptamana ca pe sectoarele de capat SF-ul a stabilit deja traseele. Care e stadiul azi?

Catalin Homor:  O sa fac un scurt istoric. S-au evaluat sapte trasee posibile. Au intrat in finala doua, varianta 1 si varianta 7 care au traseu comun aproximativ 75%. Pentru a nu pierde timpul sa finalizam evaluarea completa pe toate loturile, tinand cont ca e un traseu comun, am impins spre aprobare secitunea 1 si sectiunea 5, capetele, si vrem sa demaram studiul geotehnic acolo. Unul dintre ele a fost avizat si ramane celalat pentru care mai sunt, sa spunem, mici observatii. A fost avizat sectorul Pitesti - Curtea de Arges. A ramas Sibiu - Boita unde sunt ceva discutii cu traseul in zona Boita. Cu totii ne dorim ca traseul sa fie optim.

Reporter: Tot pe A1, pe Lugoj - Deva. Au fost probleme care au decalat loturile. Exista sansa sa finalizam anumite tronsoane, dar altele sa nu fie gata intre timp, in special cel care trebuie relicitat pentru tunele. Ce masuri veti lua concret sa nu irosim acele bcuati finalizate, sa putem circula pe el.

Catalin Homor:  Pe lotul 2, unde au fost impuse acele tuneluri, vom deschide circulatiei - asta ne propunem - aproximativ 15 km pana la un nod rutier pana inainte de zona cu probleme. Zona cu tunele, de aproximativ 3 km, va fi amanata deschiderii. Pe lotul 3 sunt ceva probleme, dar speram sa le rezolvam pana in vara astfel incat sa fie deschis in intregime.

Reporter: Vorbim de o deschidere la Holdea?

Catalin Homor:  Descarcarea la Holdea, care este una dintre problemele noastre si mai e un ecoduct de rezolvat. Sunt chesituni pe care le avem in mana sa si le gestionam.

Reporter: Dar ati lamurit-o cu descarcarea de la Holdea?

Catalin Homor:  Se va face. Descarcarea de la Holdea are mai multe folosinte. Va fi una provizorie, pana la finalizarea zonei cu tunele, dar va fi si de siguranta, in situatia in care pe zona respectiva apar tot felul de accidente sa nu se faca un blocaj, ci sa se descarce traficul. Ea va ramane functionala.

Pe Lotul 4, ca orice lot "normal" are o sumedenie de probleme, autorizatii de construire lipsa. Dar, ne straduim ca pana in vara sa rezolvam mare parte din probleme. Ne gandim sa-l inauguram anul acesta.
Se gandesc sa inaugureze si lot 4 anul asta  :)

Macar reporterul a insistat referitor la Holdea.
Dar raspunsul mi se pare tot evaziv: facem facem... om vedea cand si cum...

Interviul acopera subiecte variate

Quest

Intre 2 dueluri de idei, citeva cadre aeriene cu cele 2 ecoducte aflate pe LD3 respectiv LD4.

Ecoduct Ohaba








Ecoduct Branisca











Common sense will get you far !

alecu26

ce porcarie amplasarea lui. Nu vorbesc doar de faptul ca urmeaza un DJ dupa, ci faptul ca e mult mai scurt decat debleu si padurea care se intentioneaza a fi continuizate, si e si plasat intr-o parte, la margine...unde nici macar nu e punctul maxim.

O sa trebuiasca GPS la urs sa gaseasca ecoductul.
Drumurile noastre POATE;