Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 47 Guests are viewing this topic.

dorum

DN e mult mai sus decat A1, chiar si acolo... ar fi o panta prea mare pt o descarcare, chiar si provizorie... o spun din experienta, am trecut de multe ori pe acolo

stefan_viziru

adrian rosca, alecu 26,

Eu am pus niste termene relativ optimiste, recunosc. Sper intr-o normalitate care sa ajunga si la noi.

Pe de alta parte sunt convins ca la A1 (Sibiu Pitesti) mai e mult pana departe. Sunt multe interese sa nu se faca sau sa se faca asa incat inaugurarea sa coincida cu sfarsitul ciclurilor electorale.

Sper ca voi sau altii de aici sa grabeasca lucrurile. Nu putem lasa doar pe angajatii Dacia Renault sa faca eforturi directe de persuasiune asupra celor de are depinde constructia acestei autostrazi!

Ar fi intr-adevar "perla coroanei"!




A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

GDPR

Daca proiectarea e la Beneficiar, trei sau patru luni nu ajung nici pe o masea  ;) Facuse @alecu26 niste calcule in privinta asta.

Oricum, vad ca nu-i doare gura sa "improaste" cu termene.

mircea

Quote from: dorum on April 11, 2016, 07:17:27 PM
DN e mult mai sus decat A1, chiar si acolo... ar fi o panta prea mare pt o descarcare, chiar si provizorie... o spun din experienta, am trecut de multe ori pe acolo

Panta mare plus unghi prost pentru vizibilitate. Trebuie să faci un fel de bretea, mai înaltă ca DN-ul ca să poți vedea și ce urcă dinspre Ohaba.

clau

Stiu ca e panta mare... Dar nu e imposibil de facut ceva... Nu trebuie sa coboare breteaua drept in jos spre parcare ... Poate sa coboare mai lin pe langa copacii din poza... Acum ce sa zic? Poate e greu de facut... Dar sunt si avantaje ... Posibil sa nu fie expropieri, natura 2000, .... Iar la cei care vin din Ohaba le pui Stop sau Cedeaza ...

cristi5

#27995
Sigur ca ideal ar fi sa fie descarcare la Holdea dar cred ca faptul ca DNul e in buza parcarii face sa merite analizata Ohaba.

Quote from: dorum on April 11, 2016, 07:17:27 PM
DN e mult mai sus decat A1, chiar si acolo... ar fi o panta prea mare pt o descarcare, chiar si provizorie... o spun din experienta, am trecut de multe ori pe acolo
Conform google elevation, DN e la 246 de metri acolo. In vale sunt 220 de metri, poate autostrada e ceva mai jos.  Parcarea are cateva sute de metri lungime, plus cateva zeci latime. In spatiul asta vast, chiar nu se poate cobori la cota autostrazii?

Are cineva acces la plansa de la est de asta ?

Quote from: mircea on April 11, 2016, 09:59:13 PM
Panta mare plus unghi prost pentru vizibilitate. Trebuie să faci un fel de bretea, mai înaltă ca DN-ul ca să poți vedea și ce urcă dinspre Ohaba.

Eu nu cred ca trebuie proiectat ceva pt viteza mare. E trafic special, descarcare provizorie... Dar se castiga 7-8 km de autostrada. Plus ca nu ar (mai) veni foarte multi de la Ohaba si vin incet oricum pt ca urca. Cei din Ohaba care vor sa mearga spre Deva pot sa mearga pe DN pana la Grind.

cristi5

#27996
Quote from: bogdix on April 11, 2016, 08:53:36 AM
1. Şi Spaţiul de Servicii din zona Ohaba, şi DC-ul spre Holdea sunt în zonă protejată Natura 2000.
Desigur, asta poate suna descurajant, însă dacă s-ar vrea să se facă acolo altceva decât e prevăzut în momentul de faţă în Acordul de Mediu (revizuit în 2013, care se re-revizuieşte în prezent), acest lucru va fi întârziat mai mult ca sigur de necesitatea re-revizuirii Acordului de Mediu. Fiindcă e Natura 2000 se va cere refacerea Raportul de Impact asupra Mediului şi Studiul de Evaluare Adecvată (6 luni minim).

Pai acolo e deja un drum tehnologic. Ala nu a fost aprobat? Vreau sa spun ca la Ohaba exista o sansa ca spatiul respectiv sa fie deja cuprins in acordurile de mediu, etc. Si daca nu, sa nu uitam ca vorbim de vreo zece metri. Chiar si pt 10 m dureaza 6 luni?

Oricum lotul nu va fi gata mai devreme de 6 luni asa ca este timp :)

Quote from: bogdix on April 11, 2016, 08:53:36 AM
2. Înafară de unele răspunsuri din interpelări, CNADNR nu s-a manifestat concret (oficial) că ar dori să facă un nod rutier (chiar şi provizoriu) în zona Holdea sau în zona SS Ohaba.
3. Cum se discută de mai mult timp, soluţii tehnice există, probabil şi CNADNR are ceva "draft" (pe care se bazează când afirmă că are în analiză), însă nimic concret.

Până nu anunţă CNADNR-ul oficial că vor să facă un alt nod decât cele din proiect (undeva între nodul Dobra şi LD2), putem să ne "punem pofta în cui". Va fi situaţia de la Şanoviţa (Lugoj-Deva Lot 1), mai mult ca sigur.

Pai aici e problema, e aberant sa spunem "asta e legea, astea sunt avizele" si sa lasam autostrada nefolosita in zona de deal, cu oamenii care mor pe DN in depasiri aiurea. Si asta cand un membru al comunitatii e consilierul PM pe infrastructura. Eu personal n-o sa-mi pun pofta in cui pana nu se deschide vreun tunel. Adica peste vreo 5 ani la ce experienta exista in Romania in materie de licitat, contractat, proiectat si construit tuneluri rutiere forate, de asemenea lungime, in asemenea teren (adica spre zero). O sa scriu in presa, o sa-l bat la cap pe cutter si pe horatiu.cosma si o sa fac orice altceva pot pt ca aceasta aberatie sa inceteze. Acesta este, dupa parerea mea, rolul societatii civile.

Quote from: bogdix on April 11, 2016, 08:53:36 AM
Mai mult, în contractele de tip FIDIC licitate după legislaţia românească, e foarte greu să introduci obiecte noi (cum ar fi un nod rutier de ex.). S-ar putea ca cei de la ANAP (cu licitaţiile electronice), să considere că s-au modificat condiţiile licitaţiei iniţiale şi au fost dezavantajaţi ofertanţii iniţiali.

OK, dar se poate prelua lucrarea si apoi construi ceva in regie proprie. De exemplu. Sigur specialistii vor gasi alte alternative.

rocklee

la holdea se poate face o iesire provizorie ....soluti sunt ...numai sa se vra ...

cristi5

#27998
Quote from: cristi5 on April 11, 2016, 10:29:42 PM
Quote from: dorum on April 11, 2016, 07:17:27 PM
DN e mult mai sus decat A1, chiar si acolo... ar fi o panta prea mare pt o descarcare, chiar si provizorie... o spun din experienta, am trecut de multe ori pe acolo
Conform google elevation, DN e la 246 de metri acolo. In vale sunt 220 de metri, poate autostrada e ceva mai jos.  Parcarea are cateva sute de metri lungime, plus cateva zeci latime. In spatiul asta vast, chiar nu se poate cobori la cota autostrazii?

OK, am primit plansa de la un binevoitor caruia ii multumesc si pe aceasta cale!

Situatia e asa: DN e la cota 250m, dar A1 e in rambleu la cota 230m in capatul estic (spre Deva) al parcarii. Din curba DN parcarea se mai intinde cel putin 300m spre Deva (daca se iau ca repere podetele de la 59+120 si 59+888, parcarea are mai mult de 500 de metri!). Pe 300m cu panta 7% se coboara 21m. Deci si daca s-ar merge de-a dreptul, s-ar ajunge la cota A, plus ca se porneste de undeva din marginea parcarii, deci distanta e mai mare...

Daca CNADNR face OS3 in regie proprie la profil de autostrada, 350m de profil DN construiti temporar peste o parcare ar fi floare la ureche.





cristi5

#27999
Hmm daca ne uitam atent la nodul Grind
http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.916/22.518/0

Cei care coboara de pe A1 si vor s-o i-a spre Abucea sau Dobra au toate sansele sa blocheze giratoriile (si autostrada) cand vine trenul pt ca trecerea la nivel e f aproape de giratoriu.

Nodul pare proiectat pt trafic local, nu pt descarcarea intregului trafic A1... Asta face si mai necesara o solutie la Holdea sau Ohaba.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Denis

#28000
Sincer LD3 (portiunea dintre noduri...) e cam inutila fara LD4,problema s-ar rezolva cu descarcarea de la Holdea,dar vad ca CNADNR nu da nici un semn cu acea descarcare.Nu se mai aude nimic de AC LD4?  :((

bogdix

Quote from: Denis on April 12, 2016, 01:44:44 AM
Sincer LD3 (portiunea dintre noduri...) e cam inutila fara LD4,problema s-ar rezolva cu descarcarea de la Holdea,dar vad ca CNADNR nu da nici un semn cu acea descarcare.Nu se mai aude nimic de AC LD4?  :((
Haide să privim lucrurile puțin în ansamblu, nu în detaliu: orice bucată de drum (autostradă sau drum expres sau centură sau altă categorie) care scoate traficul greu din localități este f. bună.
Desigur, fără LD4 traficul greu ar avea de parcurs Şoimuş - Ilia, o zona foarte virajată, fără multe zone cu vizibilitate şi cu multe localități. Plus radarele "prietenilor în albastru".

Ca să mişte LD4 trebuie urniți nişte bolovani. De pe teren şi din birouri. Eu cred în capacitatea constructorului de acolo, dar lucrurile nu trebuie făcute nici în pripă (pt. inaugurări electorale), nici cu ingorarea unor aspecte "legale" (AC, Acord de Mediu etc), dar nici să dăm în extrema în care se blochează totul birocratic (pt. că x nu vrea să-şi asume ceva).

transmis via 4G


bogdix

Quote from: cristi5 on April 11, 2016, 10:46:07 PM
Pai acolo e deja un drum tehnologic. Ala nu a fost aprobat? Vreau sa spun ca la Ohaba exista o sansa ca spatiul respectiv sa fie deja cuprins in acordurile de mediu, etc. Si daca nu, sa nu uitam ca vorbim de vreo zece metri. Chiar si pt 10 m dureaza 6 luni?
Oricum lotul nu va fi gata mai devreme de 6 luni asa ca este timp :)
Din păcate, orice, absolut orice modificare (inclusiv de exemplu că ai schimbat poziţia kilometrică la un podeţ de la 45+100 la 45+101 se consideră modificare şi este interpretată de cei de la Mediu ca atare). Nu e de râs deşi aşa ai avea primul instinct.

Quote from: cristi5 on April 11, 2016, 10:46:07 PM
Pai aici e problema, e aberant sa spunem "asta e legea, astea sunt avizele" si sa lasam autostrada nefolosita in zona de deal, cu oamenii care mor pe DN in depasiri aiurea. Si asta cand un membru al comunitatii e consilierul PM pe infrastructura. Eu personal n-o sa-mi pun pofta in cui pana nu se deschide vreun tunel. Adica peste vreo 5 ani la ce experienta exista in Romania in materie de licitat, contractat, proiectat si construit tuneluri rutiere forate, de asemenea lungime, in asemenea teren (adica spre zero). O sa scriu in presa, o sa-l bat la cap pe cutter si pe horatiu.cosma si o sa fac orice altceva pot pt ca aceasta aberatie sa inceteze. Acesta este, dupa parerea mea, rolul societatii civile.

Corect, aici sunt de acord cu tine: societatea civilă trebuie să micşoreze distanţa dintre "pământ" şi "norul" pe care se află uneori aleşii din forurile care ne conduc.
Lăsând la o parte faptul că sunt specialist şi ştiu cum "merg lucrurile" în România, ca şi conducător auto, îmi doresc foarte mult să se finalizeze LD, ST, A3 şi Pi-Si. Şi de aceea, pe lângă meserie, am venit şi lângă voi, ca să vă mai împărtăşesc din experienţa mea, poate pot şi eu să pun umărul.
Aş aminti aici că şi cutter şi horatiu.cosma, cu toată bunăvoinţa şi disponibilitatea lor (pentru care îi felicit şi îi susţin în continuare), nu sunt persoane cu putere de decizie ! Ei nu pot să semneze în locul celor care ar trebui să facă demersurile despre care noi tot vorbim pe forum.

Quote from: cristi5 on April 11, 2016, 10:46:07 PM
OK, dar se poate prelua lucrarea si apoi construi ceva in regie proprie. De exemplu. Sigur specialistii vor gasi alte alternative.
Când faci afirmaţia "se poate prelua lucrarea", la ce te referi ?
Sper că nu la a prelua lucrarea ca şi pe OS3, fără recepţie, deschizând posibilitatea angajării unor răspunderi materiale (la Curtea de Arbitraj de ex.) enorme pentru ţară ?
Nu trebuie găsite alternative. Variantele simple sunt la îndemâna CNADNR. Şi tehnic (se poate proiecta o variantă de nod şi la Holdea şi la SS Ohaba, fără mari probleme tehnice) şi legislativ (se poate suplimenta contractul prin act adiţional, până la 20%, căci justificare există), iar bani există pentru că s-au făcut economii la licitaţie (din câte ştiu eu, nu s-a atribuit la 100% din valoarea estimată, deci mai există "loc de manevră"). Trebuie doar să vrea. Şi tot spun asta, dar momentan, nu avem dovezi clare că "vor".

NGC

Quote from: cristi5 on April 12, 2016, 01:19:24 AM
Hmm daca ne uitam atent la nodul Grind
http://standup.csc.kth.se/maps/projects.html#map=16/45.916/22.518/0

Cei care coboara de pe A1 si vor s-o i-a spre Abucea sau Dobra au toate sansele sa blocheze giratoriile (si autostrada) cand vine trenul pt ca trecerea la nivel e f aproape de giratoriu.

Configuratia din OSM nu mai este actuala. Nodul Grind este modificat, astfel incat DN68A sa nu mai traverseze la nivel calea ferata.

carutasul

#28004
QuoteDin păcate, orice, absolut orice modificare (inclusiv de exemplu că ai schimbat poziţia kilometrică la un podeţ de la 45+100 la 45+101 se consideră modificare şi este interpretată de cei de la Mediu ca atare). Nu e de râs deşi aşa ai avea primul instinct.
Pai e absolut normal, doar ca anormal e ca aceasta modificare sa intre la rand si sa stea la coada cu proiectele de fosa septica ale locuitorilor din zona . O aprobare la o modificare din asta minora ar trebui sa "iasa" in doua zile, nu? Sigur, daca mutarea cu 1 m pică peste "peştera cu lilieci" e o alta discuţie, acolo e normal să dureze, dar problema mea e ca dureaza indiferent daca sunt sau nu probleme reale de mediu.