Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 45 Guests are viewing this topic.

dorum

...personal ma indoiesc ca se vor folosi TBM-u/uri...

qsv

Cutter - Din cate stiu tunelurile in argila sunt mai dificil de realizat decat in roca - se incarca cutitul "cu noroi", se infunda sistemul de pompare a suspensiei (argila se amesteca cu noroiul bentonitic si apare fenomenul de "mud cake"), timpul de autosustinere al pamantului e de asemenea mai mic... Astea sunt oricum generalitati...depinde mult de caracteristicile argilei...plasticitate, coeziune, umiditate etc.

GDPR

QuoteThe special feature of Earth Pressure Balance Shields is that they use the excavated soil directly as support medium. This method is the first choice in cohesive soils with high clay and silt contents and low water permeability.
...
Herrenknecht developed a new cutting wheel concept to master excavation diameters of more than 10 meters

https://www.herrenknecht.com/en/products/core-products/tunnelling/epb-shield.html

istvan78

Quote from: dorum on February 05, 2016, 06:53:25 AM
...personal ma indoiesc ca se vor folosi TBM-u/uri...
+1

Pentru 4 Km de tub nu cred ca ar fi rentabil. In plus, cu excavarea sectiunii centrale, la forat se va putea lucra in 8 fronturi, ceea ce va accelera mult progresul in sistem NATM.

yetiman

Quote from: dorum on February 04, 2016, 09:21:06 PM
nu stiti nimic... pai se va lucra la ambele galerii deodata... se va pleca din ambele capete... daca vor vedea ca nu reusesc in 14luni, vor sapa o groapa in mijloc si vor porni cu sapatura si din mijloc inspre margini... va fi o mobilizare exemplara si va fi gata in 12 luni!

:) :) :)...hmmm, scuzati... :( :( :(

Faci o mica greseala: Se va pleca de la ambele capete, dar cu o singura galerie. Daca se intalnesc la mijloc, vom avea o cale de rulare la 1/2 timpului. Daca nu, vor merge in continuare si vom avea ambele tuburi gata deoadata.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GDPR

Depinde de caracteristicile rocii. Daca roca e moale, NATM-ul are niste dezavantaje clare, vezi si: http://www.hse.gov.uk/pubns/natm.pdf


dorum

LD2 a fost luat la "puricat" de catre API... concluzii si multe poze mai tarziu; vestile par a fi bune!

tiberiud

"Pe autostrada Lugoj – Deva ar putea fi deschisi circulatiei peste 60 de kilometri in acest an" ... Really?

http://www.aradon.ro/pe-autostrada-lugoj-deva-ar-putea-fi-deschisi-circulatiei-peste-60-de-kilometri-in-acest-an/1613985

Cine ne poate "updata", si cat de reala este informatia din articol?

yetiman

Ma tem ca sunt vise.
Poate 30 intr-un sens si 30 in celalalt.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

"Rămâne de văzut dacă până la finalul anului se vor termina și cei 21 de kilometri de pe tronsonul IV, pe lângă cei 63 de kilometri promiși de ministrul Transporturilor."

Cateodata ma crucesc cand citesc bazaconiile astora.

paulmare

Asa total pe langa cu subiectul, sunt pe history documentare cu pionierii (sapeur in franceza, sapper in engleza) din primul razboi mondial, cu tunelurile pe care le-au facut de exemplu la Messines cu tehnica de sapat din perioada victoriana (clay-kicking, omul e rezemat pe un plan inclinat de 45 de grade, si foloseste forta picioarelor ca sa impinga unealta - http://www.tunnellersmemorial.com/tunnelling-companies/ si cautati Clay-Kicking)
asta le dadea o productivitate de 4 ori mai mare decat cea a pionierilor germani care sapau cu tarnacopul
La Messines au fost 6 companii de genisti, cam 1800 de oameni dedicati, care au sapat in argila la 27 de metri adancime un labirint de cativa km, timp de 1 an si 2 luni

La Aciliu daca mai tineti minte, a adus Collini 2 cofraje mobile , e plin de poze in urma sau pe skyscraper, cand au cerut suplimentare sa faca tunel in locul ultra-mega-debleului
Ar trebui poate intrebat la cnadnr ce a estimat Collini acolo, si facut cu regula de 3 simpla, mai rau decat la aciliu unde era rapa, nu cred ca poate fi, dar asta e asa foarte din avion
Nu cred ca risca nimeni sa isi dea cu parerea cat dureaza dupa studiul de fezabilitate facut cine stie cum,

__dir

Inca un ministru cu vise umede :)))))0

istvan78

Geologia din zona Holdea e similara cu cea de la Acilui: sedimente relativ tinere, din neogen. Ar putea exista blocuri de calcar, (e cel de la Romanesti in apropiere de exemplu) dar probabil sunt preponderent siliciclastice. Din ce se vede de pe marginea DN68A, par a fi preponderent claste mici, deci argile, gresii...si aici se opresc cunostintele mele de geologie :)

Mai departe vor conta foarte mult stratificarea locala si traseele apei prin sediment

dorum

Sa incepem cu inceputul :)
Plecam de la organizarea de santier si mergem spre inceputul lotului 2/finalul lotului 1 (TS)









aceleasi intarzieri majore cu mutarea utilitatilor:



alta linie de medie tensiune nerelocata... daca s-ar fi realizat terasamentul aici, cablurile erau la 1m de pamant: