Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 54 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Pt motivele de mai sus trebuie insistat la CNADNR cu descarcarea temporara din capatul lotului 3.
Avem exemple recente cu tunelurile de la Sigisoara legat de timpii de executie.
14 luni :lol: :lol: :lol: ... e buna gluma asta. :lol: 
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum

#26926
nu stiti nimic... pai se va lucra la ambele galerii deodata... se va pleca din ambele capete... daca vor vedea ca nu reusesc in 14luni, vor sapa o groapa in mijloc si vor porni cu sapatura si din mijloc inspre margini... va fi o mobilizare exemplara si va fi gata in 12 luni!

:) :) :)...hmmm, scuzati... :( :( :(

teea

Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

Quest

Eu salut decizia comasarii celor 2 tuneluri de pe LD2. Cu cit tunelul rezultat e mai lung, cu atit vom dobindi mai multa experienta ptr adevaratele tuneluri (nu prin argile) de pe PiSi. Ne prinde bine.
Common sense will get you far !

cutter

Nu mă prea pricep, dar cred că nu e chiar un avantaj faptul că e prin argilă. Adică se înaintează ușor, dar e mai greu de stabilizat. Greșesc?

dorum

#26930
E clar ca e cea mai buna solutie asta... cand auzeam de debleu sau zid de sprijin imi venea rau... cred ca ai dreptate Cata, dar solutii sunt.
Termenul insa e ireal..
O alta chestiune... daca 4 luni dureaza proiectarea, de ce doar la anul cel mai devreme vom avea castigatorul??

cutter

Pentru că o procedură de licitație, de la trimiterea caietului de sarcini la ANAP și pînă la semnarea contractului (cu tot cu contestațiile) durează 6-8 luni?


teea

Quote from: cutter on February 04, 2016, 10:02:04 PM
Nu mă prea pricep, dar cred că nu e chiar un avantaj faptul că e prin argilă. Adică se înaintează ușor, dar e mai greu de stabilizat. Greșesc?

@ cutter : pare mai usor, dar nu e. Riscurile geotehnice sint mai mari, argila nu e compacta, are chiar si intruziuni nisipoase si pare ca la un moment dat se intersecteaza si un plan acvifer. Asta nu face decit sa creasca riscurile in executie.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

GDPR


horatiu.cosma

TBM-urile nu sapa circular? La tunelurile rutiere parca se face ceva semicircular, cum sunt tunelurile de pe CF de langa Sighisoara, care se construiesc acum. La o lectura superficiala pe net, cam 1-1.2 km de tunel forat, cale simpla, se strapunge anual. Daca se lucreaza puternic, se merge chiar spre 1.5. La experienta noastra, eu as fi multumit daca atingem 1 km anual. Sa ne uitam la tunelurile de la Sighisoara, unde parca nu se mai termina, desi cel putin cel de langa oras nu cred ca are un km. Deci la 4 km cale simpla, daca se lucreaza cu 2 utilaje de forat, in 3 ani ar fi gata, la cheie, doar cu una in 5 ani.

GDPR

Evident ca sapa circular, dar rezultatul final arata asa:



Din cate stiu, diametrele TBM-urilor merg chiar si pana la 17 m.

horatiu.cosma

Da, asa e, am vazut acum un videoclip unde ceva muncitori intrau sub calea de rulare. Deci probabil ca va fi ceva circular, iar semicercul inferior va fi "escape passage". Mersi.

nirolf

Intreb si aici, se ia in calcul o cerinta din start pentru realizarea tunelelor de pe un sens, pentru a se putea circula mai repede?

horatiu.cosma

Buna idee. Ar scurta darea in circulatie cu cel putin un an. Plus o descarcare temporara la Holdea pe lotul 3, s-ar salva o gramada de vieti.

AdrianB1

Quote from: cutter on February 04, 2016, 08:10:07 PM
Eu nu am găsit (bazat pe o cercetare de cîteva ore) proiecte de tunel în Europa/SUA cu lungime similară executate în mai puțin de 3-4 ani. Chiar sunt curios dacă cineva știe sau poate găsi exemple.
Eurotunelul: 6 ani, 50 km, tehnologie de acum 30 de ani si in medie peste 10 km de carat pamantul sapat pentru evacuare. Prin comparatie, in 3 luni ar fi sapat si in inca 3 amenajat.

Daca se face cut & cover la mijloc si se folosesc TBM-uri ar fi nevoie de 4 TBM-uri de diametru mare, nu precum cele de la metrou, pentru paralelizare; nu prea se gasesc pe toate drumurile, mai degraba ar folosi unul singur pe care l-ar plimba de colo colo. Tot ar sapa in mai putin de 1 an, dar mai sunt niste timpi tehnologici la extragerea si plimbarea TBM-ului dintr-o parte in alta, cate o luna bucata, deci vreo 4 luni ar fi doar plimbarile - reduse la 1 luna daca s-ar face fiecare sens dintr-o bucata, 1 luna pauza si o ia inapoi in sensul celalalt.

Ca idee, in Bucuresti la M5 TBM-urile alea mici au facut si 45 de metri pe zi, cu o medie de peste 20, adica 1 km la 40-50 de zile sau 6-7 km/an. Dat fiind procesul tehnologic in urma TBM-ului se poate incepe amenajarea pentru circulatie la scut timp, adica atunci cand ajunge la capat (dintr-o bucata, fara cut&cover la mijloc) ai deja jumatate din amenajare facuta. Per total, cam 1 an e minimul care se poate obtine, poate 18 luni ar fi inca rezonabil, 3-4 ani inseamna dublu. Nu e nici o problema daca esti nemuritor si traiesti vesnic, altfel vorbim de vreo 2 ani in plus care conteaza. Noroc ca e o sectiune suficient de scurta incat sa nu fie o tragedie daca se face descarcare in apropiere.