News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 62 Guests are viewing this topic.

cristi5

#26490
Quote from: Quest on December 29, 2015, 12:41:19 PM
Sa ne tinem aproape de poza si lungul din SF, ambele puse de Danny550394 si reluate cu o pagina in urma de Cristi5.

Propunerea mea e ca breteaua de racordare a DN68A cu A1 sa plece din intersectia DN68A cu DC144 (e la cota 313 m) si sa ajunga in punctul in care rambleul A1 devine debleu (km56+050), loc in care terenul si autostrada au cota 294 m. E inca LD2 adica Salini.
Cum distanta dintre extremele bretelei considerate e de 300 m, rezulta o panta de 6,3% acceptabila daca ma gindesc ca panta de 4% de pe A1 la Nod Topolovat nici n-o simti.

Perfect dar asta inseamna ca trebuie 170 m de autostrada sau drum temporar pe tarlaua lui Salini (intre 56+050 si 56+220). Ar accepta ei sa faca terasamentul acolo si apoi eventual sa-l predea DRDP?

Quote from: Quest on December 29, 2015, 12:41:19 PM
Dar inca o data spun: nu cred ca gasirea solutiei tehnice e problema, ci garantia ca CNADNR sa accepte finantarea unei lucrari cu durata limitata de utilizare, care n-are tangenta comerciala / contractuala cu A1 LD2. Orice precedent in acest sens e de folos, eu dadusem exemplul Sibiu Vest, poate mai sint si altele.

E super ca exista precedente. Ne poate povesti cineva cum a fost la Sibiu Vest? A fost demult... Multam!

Cred ca CNADNR trebuie ajutat prin presiunea (publica si documentata) a societatii civile. Problema e ca constructorii pot zice "pas, noi avem contract" si lor nu le prea pasa de societatea civila. De aceea o varianta e sa nu ne atingem de lotul 2, si lucrarea sa se faca cvasi-independent de constructorul lot 3. In cazul asta, accesul pe la 56+440 pare o solutie. Fiind distanta mai mare pana la intersectia DN/DC, panta ar fi teoretic mai mica dar relieful nu e asa favorabil ca la accesul prin 56+050.

Wadan

Quote from: cristi5 on December 29, 2015, 12:20:28 PM

Care e panta acceptabila pe un DN?


Pana la 7% in mod normal si max. 9% in mod exceptional.

ciprebbe

Quote from: dorum on December 29, 2015, 12:01:36 PM
problema este ca A1 este cu vreo 25m mai jos decat DN68A in zona pasajului... iar apoi DN urca in continuare spre Cosevita... greu sa-mi dau seama, insa eu cred ca o legatura cu DN-ul din capatul LD3 spre Cosevita cum a desenat-o cip ar avea o panta prea mare... :(

20m diferenta de nivel in 400m  in zona desenata de mine. Se poate realiza :p.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#26493
Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 01:52:56 PM
20m diferenta de nivel in 400m  in zona desenata de mine. Se poate realiza :p.

Suna bine!

Ce nu inteleg: traseul propus de tine pleaca din 56+220 adica din debleu. Daca va urma initial traseul autostrazii nu va putea urca cu panta mai mare decat autostrada pe primii 170 m (pana la capatul debleului, la 56+050). Altfel Salini va trebui sa demoleze totul cand se apuca de partea aia. Asta inseamna ca restul va fi cu panta mai mare, deci ajungem cam la panta lui @Quest.

Daca nu urmeaza traseul ci o ia spre sud, atunci trebuie ca DRDP sa sape un debleu separat, cu latime de DN, adanc de max 14m. Poate nu e imposibil pt ca prima parte va fi fost sapata deja pt autostrada, si pe masura ce "noul DN" urca cu panta 20/400 (sau un pic mai mare, sa se sape mai putin) debleul va fi tot mai putin adanc.

cristi5

#26494
^ sa nu uitam de podetul de la 56+220 :) Nu stiu din ce lot face parte (probabil 3), oricum lucrarea trebuie gandita in asa fel incat sa nu afecteze podetul.

horatiu.cosma

#26495
Ce zice Quest pare cel mai ok, fiindca drumul de legatura deja exista, si anume DC 144. Legatura ar fi vechiul amplasament, fiindca din proiect, se vede ca va fi refacut pe o partiune, acolo unde subtraverseaza autostrada. Panta pare ok. Problema e ca acolo e lotul 2, care urmeaza sa fie relicitat(sectiunea cu tunelele). Mi se pare complicat, nu stiu ce constructor ar fi de acord sa aduca la nivel de strat de uzura zona dintre capatul lotului 3(56+220) si intersectia cu DC-ul(aproximatic 55+950). As zice ca nu se va baga CNADNR intr-o astfel de chestie.

Trebuie venit cu o solutie simpla, clara, undeva pe lotul 3. Se poate face o intelegere cu constructorul, nu ii impacteaza deloc daca se face o bretea temporara undeva pe lot, care ulterior va fi eliminata.

Legat de solutia lui Cipri, vad o problema. Lotul 3 se termina in debleu, la 56+220. Acolo proiectul prevede continuarea acelui debleu, pe lotul 2 inca vreo 200 de metri. Acolo o sa arate ca pe Gilau-Nadasel, capatul de la Nadasel. Se va termina lotul intr-un "zid" de pamant inalt de vreo 10-15 metri. Acolo ar fi necesar un minidebleu care sa mearga spre sud-vest si sa se apropie de DN 68A. Poate face CNADNR 2 contracte separate care sa fie pe aceeasi zona? Fiindca lotul 2 si aceasta descarcare s-ar intersecta geografic pe o portiune. E o varianta ok, dar iar intrevad complicatii.

Eu propun in continuare una din cele doua variante(rosu sau verde). Ambele urca destul de lin, judecand dupa altitudinea prezentata pe harta.



Cea rosie ar necesita o asfaltare a DC 144 pe portiunea trasata cu albastru. La intersectia DC 144 cu DN 68 A, doar o semnalizare modificata, asa cum a zis Cipribbe, cu directia prioritara DC 144 <-> Margina.

cristi5

#26496
De acord ca orice intelegere cu Salini e putin probabila.

Eu inteleg ca bazat pe cota la start si finish se calculeaza panta medie, apoi se face traseul. Daca am stabilit ca de pe lotul 3 (la capat sau mai la est) putem ajunge in DN prin sud cu panta ok, nu vad de ce s-o luam prin nord si eventual sa ne intersectam cu Salini. Deci dupa mine rosu cade.

Din 56+400 de unde pleaca variantele @horatiu.cosma rosu si verde se poate ajunge cu panta ok in DN (cu ceva deblee si ramblee) in punctul indicat de @ciprebbe, la vest de intersectia cu DC. Acel punct e cam la aceeasi cota cu intersectia (313) dar fiind mai la vest, confera panta mai buna.

horatiu.cosma

Pe la sud de A1 nu imi dau seama ce e, in zona de unde pleaca variantele mele. E debleu sau e rambleu? Pe documentatie e un rosu foarte subtire, desi e in aceeasi linie de altitudine. Daca e tot rambleu, e mai ok varianta galbena decat cea rosie sau verde. Dar cresterea de altitudine mi se pare cam din scurt, trebuie vazut la fata locului.


ciprebbe

#26498
Bretelele sa plece inainte de pasajul de la 56+220 exact de unde se intra in debleu. Malul nordic se executa conform proiectului de pe lot2 iar malul sudic trebuie excavat suplimentar. Daca sunt doar 14m nu e o problema.
Aici se infige in DN. (pare ca trebuie umplutura :D, ce poate fi mutata de la excavarea malului sudic).
Trebuie gandita solutia fara a incurca lucrarile de la lot 3. Nici nu stiu daca Salini va executa acolo daca se reliciteaza.



^ Varianta galbena a lui Horatiu dar alungita. Acolo exista loc pt asa ceva si pare a fi extravilan pasune.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#26499
Se-ntretaie stirile :)

Horatiu, la sud de 56+400 e un mic debleu. Cat o cupa de escavator :). Atat timp cat nu-s variatii mari, actualele curbe de nivel se corecteaza cu mici deblee si ramblee. Esentiala e panta medie. Si evitate chestiile sensibile gen ograda, eventual livada...

dorum

#26500
Mai e un aspect... pentru realizarea pasajului de la km56+587, DN va trebui relocat pt realizarea lucrarilor... poate chiar aceasta relocare va putea fi utilizata ulterior cu cheltuiala minima... dar inca nu stiu solutia adoptata de COMSA/ALDESA acolo, asa ca in functie de relocarea DN va trebui sa mai analizam situatia...

cristi5


Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 03:19:46 PM
^ Varianta galbena a lui Horatiu dar alungita. Acolo exista loc pt asa ceva si pare a fi extravilan pasune.

Excelent! Daca iese asa dreapta va fi super confortabil.

Podetul de la 220 va sta pe o limba de pamant intre 2 deblee. Cand vine dinspre nord, caruta de pe drumul agricol va trebui sa faca dreapta strans dupa podet si sa mearga in DC, ca sa nu cada in debleul bretelei...

Alte probleme nu vad. Livada e in siguranta.

horatiu.cosma

Sper sa nu fie probleme ca pe prima portiune se merge pe coama debleului. Dupa ce se iese din debleu, e parfum, urcarea destul de lina, inteparea in DN perfecta. Cipri, o precizare. Acolo e lotul 3. Lotul 3 merge pana la 56+220, la pasajul pe drum agricol. Tu propui ca A1 sa inceapa la limita dintre debleu si rambleu, undeva la 56+300, care e deja in interiorul lotului 3.

Archi

Eu zic ca ar trebui sa analizam si o descarcare ceva mai la est, inainte de pasajul pe DN68A, adica ceva de genul:



Diferenta de nivel e de putin sub 30 de metri, iar traseul de aproximativ 500 de metri ar trebui sa ii ofere o panta decenta (undeva la 6% la o prima privire)

In acesta varianta nu am incurca lotul 2 in nici un fel, ca minus fiind faptul ca vor ramane circa 1 km (poate chiar mai putin) din lotul 2 necirculabili.


stangabriel

Felicitari pentru cautarea de solutii. Nu parca era o discutie cum ca o contopire a tunelelor de pe lotul 2 inseamna o coborare a liniei autostrazii si pe capatul lotului 3 , unde lucrati voi acum? schimba ceva solutiile voastre?