News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 25 Guests are viewing this topic.

alecu26

Deci nici o sansa sa facem autostrada A0 cu umplutura din balast?
Fie si exploatare din terasa. Ca pe rauri in veci vecilor nu vom gasi si sa putem exploata 10 milioane.
Cred ca totusi exista o alternativă tehnica: stabilizată toata umutura care se va face. Tehnic...nu cred ca in cerințe scrie "balast". Probabil se face referire la pamant tip 1a, 1b, 2a...si 2b.
Aceste pământuri sunt balast si au anumite caracteristici. Dacă obtii acele caracteristici...ai folosind doar pamant stabilizat...poate ca ar fi acceptabil. (Indicele de plasticitate si cel de.umflare libera).
DAR si asta e scump oricum


Drumurile noastre POATE;

Cetatean

Veșnică problema a constructorilor de autostrăzi. Furnizorul.
Pe partea de balast, se procedează la schema asta, de aia unii, se organizează din timp și își fac gropi de împrumut. Când zic din timp, durează minim un an, de când ai luat terenul pana bagi excavatorul. Se cheamă gropi de împrumut apoi le transforma în amenajări piscicole.
Cred ca și cu asta s-a cam dus schema. În albie nu se mai exploatează de mult, deși știu câteva râuri a căror albie ar cam trebui regularizata.
Schema e sa ai niște băieți care sa știe mersul, sa îți facă tot dosarul și sa exploatezi. Plătești redevențe la ANRM, vin aia în control, îți scanează gropile din ochi, și plătești vreo 5 lei pe mc. Dacă ești băiat, și ești ca de aia ai băieții, mai bagi înapoi vreo câteva mii de mc din ce ai săpat. Pludul tău. Ca și costuri mai ai un excavator, transport și daca ești în 3-5 km, ai scos parleala poate pe la un 10 lei mc. Mai pui cilindrii, greder/buldozer la întins, apa și dacă ai preț în licitație de 35-45 lei mc, va las pe voi sa vedeți câștigul. La o productivitate de 3000-4000 mc pe zi de eșalon.

Dacă te bazezi strict pe furnizori. Pai ai cam pus-o. O data ca tre sa plătești repede, dacă aduce de la distanta mare, plătești km/tona la greu. Furnizorii sunt imprevizibili. Am văzut oferta primita cu x lei pe tona și când a fost sa înceapă treaba, 30%in plus. Și nu, nu era valabila 30 de zile oferta, era pe lucrare, pe zeci de mii de mc.

Și deși ești protejat de nu știu ce lege privind preturile obținute de la furnizori pentru licitații, tot timpul se găsește sa îți bage ceva. Acuma covidix, joac-o pe asta.

Legat de stabilizare... E scump. Foarte scump. Și chiar și când vorbim de mii de mp, prețul nu scade sub câteva zeci de lei pe mp. Deși nu cred ca se face la fiecare strat. Ma interesez și va spun.
Beneficiarul în general refuza 'suplimentarele' din stabilizare, deși tu ii zici ca ba, timp de execuție mai scurt bal bla bla.
M am întrebat de nenumărate ori cine naiba plătește la Pizzari atâta stabilizare. Au avut o în contract, sau o cer pe claimuri?

Concluzia, ca și constructor de infrastructura mare, dacă nu ai balastiere, ești cam prăjit. Și avem câteva cazuri celebre:Pizzari, Aktor etc.
La Deva la autostrada au folosit material din dealul cu lilieci UMB și de la Chimindia Strabag, pana  s-a închis robinetul și au trebuit sa ia zgura de la Hunedoara.


TS30

Quote
Așezările dacice întârzie Centura Capitalei. Arheolog: Situl este foarte important, lucrările la Autostrada 0 vor fi oprite

2025 ar putea fi anul în care Bucureștiul se va putea lăuda cu o autostradă care va ocoli Capitala, va face legătura cu cele trei Autostrăzi existente și va putea prelua din traficul de pe Centura Capitalei. Noul inel va avea o lungime de 100 de kilometri și este împărțit în 7 loturi. Pe unul dintre loturile în care a început treaba, deja a apărut o provocare. O veche așezare dacică îi fascinează pe arheologi. Timp de o lună, zona delimitată va fi șantier de cercetare.

Arheolog: Aici am intrat pe lotul 2 al viitoarei Autostrăzi 0 (centura Capitalei - n.red.). Suntem în drum spre situl 1, un sit identificat în urma unui diagnostic arheologic în luna august. Aici este tronsonul unde este liber pentru constructor să facă terasamentele, unde este excavatorul, acolo este situl de cercetare.

...

@Sursa Digi24.ro

FlorinR

Ovidiu Barbier, director general adjunct CNAIR: Am primit o penalitate de un milion de lei pentru că nu au avut partea de proiectare făcută în termenul asumat prin procedura de licitație.

Au transcris gresit convorbirea telefonica: In loc de "Au primit o penalitate de un milion de lei" au transcris "Am primit o penalitate de un milion de lei". Si apoi toate ziarele ce au preluat stirea au scris ca CNAIR a fost amendat.  :lol:

razvan96

Profesionalism, nu gluma. E foarte mizerabila si atitudinea asta usor de observat in stire, pe care am mai intalnit-o din pacate si la altii si se vede si in societate, cum ca arheologii sunt niste oameni rai, niste Grinchi ai autostrazilor, care nu vor sa ne lase sa le construim, desi oamenii aia nu isi fac decat treaba lor, LEGAL, cum se face probabil in orice alta tara.

carutasul

eu nici măcar nu am înţeles unde e site-ul, lângă cei 1.7km sau în cadrul lor :) Sigur, cum pentru ăia 1.7 au autorizaţie se poate deduce, dar din text nu înţelegi...

dargauda


dorum

Vreau sa-i vad pe turci cum arboreaza drapele pe tot lotul cand primesc autorizatia... in rest, 1.7km ii face si Gigel cu 3 harlete si 20 de zilieri... :(

Skynick


voicul

Vezi 5 posturi mai sus link-ul de la Digi pus de @t530

marinul

oare cati cm decoperteaza? mi se pare foarte putin

horatiu.cosma

În mod normal, o să îi găsim pe turci pe sectorul 2 (sud) pe aici:

În cadrul secţiunii pentru care se notifică modificările se propun:
• Zonă birouri: în zona km 67+000, într-o zonă construită, situată în Bucureşti, Sector 4, Şos.
Berceni nr. 110, parter, nr. cadastral 207195-C1;
• Organizare de şantier şi bază de producţie în zona km 68+500 sau în zona în care sunt amplasate
birourile;
• Zone de parcare utilaje: în interiorul nodurilor rutiere de la intersecţiile cu DN 5 (km 74+900) şi
DN 6 (km 84+100 şi km 84+900), în interiorul coridorului de expropriere.

ciprian24

Va salut, se mai aude ceva de demararea unor lucrari in viitoarul apropiat pe celelalte sectoare de autostrada?

Archi

Atata timp cat nu o sa avem expropierile finalizate nu vom vedea miscare in teren in alte locuri. Ultima data era vorba de luna octombrie pentru expropieri, vedem...

razvan96

Aproximativ pe 15 octombrie asteptam AC pe mare parte din L1 si L2.