Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

paulmare

Nu e neaparat necesar sa il scoti din albia unui rau, sunt si depozite subterane, dar sa scoti 10 milioane de mc - cat o fi fiind grosimea stratului ca sa fie economica exploatarea
Herastraul asa ochiometric are 2.3 milioane de mc de apa, si 74 de hectare de luciu de apa


carutasul

prin apropiere nu prea cred că ai alte variante decât cele câteva râuri, altfel probabil ar trebui adus de la distanțe considerabile...

dr4qul4

Nici nu ai voie balastiera in albie. Dar poti sapa gropi in lunca si tot pietriș este. De fapt, oriunde sapi in zona, ai un strat de pietriș la 4-10 m adâncime, prin care trece pânză freatica.
Sunt cateva balastiere si spre Potlogi, unele cu depozite destul de mari.
Presimt ca se vor înmulți baltile de pescuit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Autoritatile nu comunica asa cum credeti. Daca tu spui ca pui balast, este autorizata folosirea lui, e diferit fata de groapa de imprumut. Textul relavant e urmatorul :

3.6.8 Resurse naturale folosite în construcţie şi funcţionare

Principalele resurse naturale utilizate pentru construcţia autostrăzii sunt apa, solul şi agregatele
minerale (piatră naturală, balast, nisip). Agregatele minerale vor putea fi achiziţionate de la
carierele/balastierele existente în zona amplasamentului proiectului

Deci Mediu deja a autorizat acea balastiera, nu si destinatia acelor agregate, acum e problema comerciala.

horatiu.cosma

#1924
Miahi, nu cred că ai înțeles despre ce discutam aici. Subiectul discuției este despre umpluturile autostrăzii, nu despre straturile superioare de 20,30,25 cm.

Stangabriel, din ce știu balastierele sunt autorizate pe mediu pentru o anumită capacitate maxima de exploatare.

stangabriel

#1925
Oarecum Offtopic:

Permisele de balastiere se dau din ce in ce mai greu. In zona Prahova inca sunt zone cu subteran potrivit.
Deseurile nu intra in discutie la asa proiect, tot ce se genereaza legal se consuma in lucrari mici de umplutura, de curand a fost schimbata legea pe acest aspect.

Poate sa devina motiv de intarziere pentru proiect.

Permisele sunt anuale, cu cantitate maxima (estimata).
Exista posibilitate de marire a capacitatii, dar dupa ce se obtin avize de la Ape si Mediu. Aceste proceduri dureaza mult.

miahi

@horatiu.cosma. Ok, acum mi-am dat seama ca am facut o confuzie. Dar cei 11.6 mil mc fac referire la "umpluturile autostrăzii" ?

horatiu.cosma


stangabriel

#1928
Alte aspecte:

Principalele resurse naturale care vor fi utilizate în etapa de construcţie sunt agregatele minerale (nisip, pietriş, balast), apa şi solul (utilizat în lucrările de umplutură în zonele unde sunt prevăzute ramblee). Agregatele minerale vor fi achiziţionate din cariere sau balastiere, de la furnizori autorizaţi. În cazul pământului utilizat în lucrările de umplutură, pe tronsonul analizat, în apropierea dar şi în interiorul coridorului de expropriere sunt analizate în această fază locaţii posibile pentru realizarea gropilor de împrumut ce vor ocupa o suprafaţă totală aproximativă de 124 ha.

Umectarea periodică a materialelor de terasamente, a celor de balastieră, a celor folosite în staţiile de preparare a betoanelor şi mixturilorn asfaltice, pentru reducerea emisiilor în atmosferă pe perioada manevrarii, care ar putea afecta factorul uman, aşezările umane şi alte obieetive de interes public;

În vederea reducerii cantităţilor de deşeuri ca urmare a realizării proiectului se are în vedere reutilizarea
pământului excavat în umpluturile ce vor efectuate pentru realizarea terasamentului drumului
.

Apoi sa facem un calcul de volum si cantitate.

Avem 100 km lungime , pe o umplutura balast cu grosimea medie de 50 cm, latime medie de 26 m.
Rezulta 1 300 000 MC, adica aprox 2 600 000 tone, cu compactare si uscare cu tot.

Insa avem urmatoarele :
Terasament Conform Acordului de mediu pentru întregul proiect (m3) - Umplutură corp drum 11.638.000

Aferente tronsonului cuprins între km 69+000 - km 85+300 (m3) - 1.329.299

Materiile prime necesare realizării proiectului şi cantităţile estimate aferente tronsonului cuprins între km 69+000 - km 85+300
Agregate naturale de balastieră tone 1.342.535,99/ Adica aprox 700 000 MC pe 15 KM.

Parerea mea :

E putin haos in cifre, cu tone si MC. Eu tot cred asa:
11 milioane mc este toata umplutura, din care 1.3 milioane este balastul, asa cum mi-a rezultat din calcului brut facut mai sus. Mai studiez.


mihai008

Schimband putin discutia, as zice ca imi doresc sa se rezilieze contractul cu AKTOR pe A0 Sud si sa se reia licitatia.

Voi ce parere aveti? Ar fi oportuna rezilierea contractului dat fiind tot ceea ce vedem in legatura cu Aktor sau ma pripesc eu cand zic treaba cu rezilierea?

razvan96

Ar fi foarte oportuna. Oricum se va ajunge la reziliere, presupunand ca nu vrem sa terminam lotul in 2030, macar asa nu e nevoie de nicio expertiza pentru lansarea noii licitatii, stadiul fiind 0. Totusi eu i-as lasa sa termine proiectarea.

voicul

Din pacate rezilierea se face in instanta pe baza concrete, nu pe dorinte.
Momentan au fost amendati pentru PT conform contractului. Alte motive de rezilere inca nu sunt.
Nici pe ST nu au inca motiv de reziliere, pentru ca dupa 6 ani, sunt inca in termenul de 2 ani al contractului! (magie BOSS)

Deci sa vina minusurile.  :lol:

alin2pas

Dacă se socotesc doi ani de când e terenul liber de sarcini și mă gândesc când s-a mutat LEA la Alba Iulia Nord...

naivu

AlbaIuliaN e pe lotul Pizza, dar a avut si Aktor niste LEA la Teius care abia s-au relocat.
Asta e unul din lucrurile dificil de inteles pt publicul larg: nici constructorii nu beneficiaza de clementa inexplicabila si nici contractele nu sunt defavorabile statului roman, dar inainte de a putea penaliza un antreprenor sau a rezilia un contract CNAIR pur si simplu trebuie sa-si faca treaba lui ca Beneficiar!

hefaistos

Dacă în contract de 2 ani se prelungește 7 și constructorul e "în termen" înseamnă că altcineva ar trebui tras la răspundere. Și în ma refer la instituții ci la persoane fizice.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.