News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#15
Stau și mă întreb, la aceste glisiere cu role (rotative !!) la momentul la care se va "lipi" de ele o mașină, cât va rula aceasta în derivă până se va opri din cauza rolelor ce permit o culisare fără frecarea de un obstacol fix ce duce la o frânare mai rapidă (deși se spune că vrea să minimeze striciunile)...... E ca un ricoșeu pe distanță mare, care nu știi când și cum se termină, într-un fel. Aș vrea să văd imagini de la testele de omologare ale acestora.

elphax

Astea sunt cazuri în care face șoferul infarct sau ca rămâne fără frâne. Mult mai puține față de cazurile cu șoferi idioți care se gândesc totuși sa frâneze.

thinker

#17
^^

Din punctul meu de vedere si probabil si al proiectantilor aceste sisteme- in cazul amplasarii unde a promis Neaga, vor scadea posibilitatea unui impact frontal cu circulatia de pe contrasens sau un impact cu decorul lateral lipit de drum acolo unde decorul e din stanca. Dar Neaga a promis multe, si trei benzi pe inca 10 km...

Parapetii de beton NJ tot in aceasta idee sunt, cu deosebirea ca eu vad la parapetii de beton posibilitatea de a se trece de ei mai rapid, deoarece nu dirijeaza energia potentiala a vehiculului de-a lungul axului drumului tocmai datorita fortei de frecare mari, in anumite cazuri de vehicule mai mari, un camion- existand posibilitatea de a muta parapetul pe contrasens.
Rolele vor dirija vehiculul de-a lungul axului drumului scazand si mai mult aceasta posibilitate de impact cu circulatia din sens invers. Probabil daca unghiul de atac e foarte mare si energia foarte mare tot vor indoi sistemul si va trece pe contrases, dar mai rar comparat cu parapetii de beton NJ.

E adevarat ca rolele vor fi mult mai greu de intretinut, dar probabil vor mai fi rotite de masini, camioane din cand in cand...din pacate
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

akacrys

#18
https://stirileprotv.ro/stiri/auto/separatoare-cu-role-pe-cele-mai-periculoase-drumuri-vom-fi-primii-din-europa-cu-sistemul.html

Ce parere aveti? Care ar fi diferentele de cost/siguranta/implementare intre separatoarele cu role si WRSB?

pasadia

QuoteCatadioptrii au dispărut pe o porţiune de 150 de metri. Într-o curbă periculoasă, de exemplu, a mai rămas un singur element reflectorizant care poate ghida şoferii pe timp de noapte sau ceaţă.

Piesele vor fi înlocuite abia peste câteva luni. E nevoie acum de o nouă licitaţie pentru ca drumarii să poată cumpăra altele. Până atunci, încearcă să recupereze măcar şuruburile lăsate în urmă de hoţi.

SURSA

Pe bune? In 150 de metri or fi vreo 20-30 de catadioprii. Si cat pot sa coste? 10-20 RON? Si chiar nu tin deloc pe stoc, nici un astfel de ochi de pisica?

vancouver

Pfua. Cum naibii sa nu ai in stoc 100,000 de catadiopri. Da macar 100 cazuti printre alte materiale... Ori sunt imbecili, ori indolenta acestei natiuni atinge cote monstruoase... Poate ca se termina si banii din contul CNAIR, si ca sa primeasca altii, trebuie sa faca o licitatie noua, care dureaza 7-8 luni. Cum ar fi domnii de la DRDP?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Senzatia mea e ca au inceput campanii de presa din partea lor prin care se "auto-victimizeaza" (ei fac treaba dar altii strica dupa ei). Vezi si DRDP Brasov.

vancouver

In Germania este definit un termen de "Gefahr im Verzug", adica pericol in intarziere. Adica daca am un pericol care apare prin intarzierea interventiei imediate, atunci interventia imediata este permisa si despre orice discutii de legalitate si bani discutam ulterior.

EXEMPLU CLASIC:
Dintr-un apartament iese fum, vin pompierii, bat la usa, nimic. ATUNCI ESTE PERICOL PRIN ORICE INTARZIERE. Atunci se poate sparge usa FARA ACORDUL PROPRIETARULUI, fara politie, fara nimic. Se intervine si punct. Pentru ca posibil prin lipsa interventiei poate sa moara un om sau se ajunga la pericole pentru altii.
Daca de ex. cei din casa se cearta asa de tare sau pun muzica tare si DERANJEAZA CLAR pe cei din jur, si refuza sa deschida, iar politia ARE VOIE SA SPARGA USA. Daca fac liniste nu mai are voie sa intre fara acordul lor.

EXEMPLU IN CONSTRUCTII / IMOBILIARE:
Am fost la o adunare a proprietarilor unui bloc. S-a supus la vot daca se cumpara un nou generator pe motorina pentru caz de urgenta. Costuri mari, proprietarii refuza. Ne-a explicat firma de administrare ca nu numai ca are voie sa-l cumpere si fara acordul nostru, e chiar obligata de legea "PERICOL IN ASTEPTARE" sa o faca imediat. Agregatul are rol sa produca curent electric daca pica alimentarea clasica, pentru a duce lifturile in siguranta la parter (actiune automata). Daca cineva ramane blocat in lift si pica curentul si e si incendiu si acea persoana moare acolo pana vin pompierii, toti proprietarii impreuna cu administratorul vor raspunde penal pentru ucidere din culpa, daca motivul este amanarea cumpararii agregatului. Deci ARE VOIE SA-L CUMPERE, pentru ca exista pericol. Iar cine nu plateste va fi dat in judecata si asta merge repede pe cazuri din astea cu pericol.

Acelasi lucru ar fi daca de pe fatada s-ar desprinde bucati de piatra si pot sa cada in cap oamenilor, etc.., actiuni de stopare a acestor deficiente cu PERICOL PENTRU VIATA SAU SANATATE se pot lua imediat si fara licitatie.


Asa trebuie sa fie si aici: daca prin lipsa catadioptrilor apare un pericol pentru viata sau sanatatea oamenilor, atunci orice norme pot fi sarite, se duc si cumpara ACUM, AZI, 100 de catadiopri si ii monteaza acolo.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Si sistemul de prindere al catadioprilor este absolut idiot, parca este o invitatie sa ii furi...
Iau o postare din mai de pe DJ504, din Orbeasca...
Quote from: TibiV on May 02, 2018, 01:28:28 AM
Ruda mea la care merg in vizita de 2-3 ori pe an locuieste la vreo 300 de metri de podul de mai sus.
Mi-a spus, scarbit, ca a doua zi dupa ce a fost dat in folosinta podul nu mai era nici un catadioptru...

Gresit!
Mai erau vreo 5 (din peste 50) inca "pe pozitie", cu macar 1 catadioptru functional...
Am cercetat in teren...

Unul din cele 3 (din +50) cu ambii catadioptrii la locul lor...

... dar este incredibil de usor de scos!

Nu am caruta, asa ca l-am bagat la loc...

In celelate 2 locuri, au furat doar "rosu", albul a ramas....


De toata jena.... >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#24
Via Vita episodul 71. Despre parapetii elastici Safence (WRSB)

Ce nu stiam, in caz de accident se pot scoate stalpii f usor, cablurile se lasa jos nemaiavand suport, si se trece peste cabluri pe sensul celalalt. Ce stiam dar e reconfirmat, nu sunt probleme pt motociclisti, dimpotriva.

Deasemenea nu se pot folosi in curbe prea stranse. Nu-mi amintesc daca au dat o raza minima de curbura dar pana la urma e logic: cablul e tensionat iar stalpii trebuie doar sa-l tina sus, nu au rol de rezistenta.

Pretul este la fel ca parapetii metalici normali ("lisa"). Putem verifica cumva aceasta afirmatie (si alte afirmatii "de reclama")?

Ungaria are 2000 km de astfel de parapete.

Poate gasim si alte episoade interesante.
https://www.facebook.com/ViaVitaTV/




Si episodul 72, pe acelasi subiect


cristi5

#25
Safence are un concurent suedez numit Saferoad. Ei au produsul Birsta 1P, care are tot clasa de siguranta A.

https://www.saferoadbirsta.se/produkter/racken/mittracke/birsta-1p2/birsta-1p-n2/







elphax

ca sa ma bag in discutie, par cam slabanoage si cam joase :)
ce risc este ca la un accident cu mai multe vehicule, unul sa rupa cativa stalpi, bara orizontala sa ramana intr-o pozitie aleatoare si apoi alta masina sa intre in ea ? bara ar putea perfora masina si rani grav pasageri. in schimb la cele cu cabluri nu avem asa un risc

TibiV

Bună observație...
Mai ales că știm cu toții ce "repede" se mișcă C...R la repararea parapetelor avariate... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Cristi N

Cel blond, cu ochelari de soare si 2 picioare?  O:-)

P.S. Scuze, nu m-am putut abtine.