[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#1320
1 miliard de lei pare mai realist.
Personal, nu mi se pare așa enorm 200 milioane de euro, mai ales că (dacă s-ar dori), s-ar putea lucra fazat, deși se atribuie odată tot.

S-ar putea începe de exemplu cu bucata Baciu - Florești - Cora.
Apoi bucata Cora - Făgetului - Calea Turzii.
Apoi bucata Calea Turzii - Borhanci - baza sportivă Gheorgheni.
Apoi bucata spre Aeroport.

Nu văd de ce ar trebui executat tot odată. Deși contractul se poate semna integral, se pot elibera autorizații de construcție pe bucăți.
Asta ar sparge suma aia de 200 de milioane de euro în bucăți, și ai putea incepe cu 50 de milioane de euro pentru exproprieri, sau poate chiar mai puțin (bucata Baciu - Florești - Cora).

Oare cuprinde și faza în execuție miliardul de lei, adică bucata cu lărgire Mănăștur - Florești? Acolo ar fi într-adevăr ceva exproprieri mai costisitoare potențial.

Oricum, pare lipsă de sprijin politic pentru CMC, costul mare la exproprieri pare un motiv.
Se aruncă miliarde în alte părți pe proiecte sincer mai chestionabile.
Bine deocamdată se aruncă din pix miliarde.

Mai degrabă pare a fi o alegere intre metrou și CMC.
Ambele costă și pare să li se spună celor de la primărie să aleagă.

Între cele două proiecte, și eu aș alege metroul. Împreună cu o eventuală prelungire cândva de la Borhanci spre Zorilor, metroul ar putea rezolva aproape integral transportul public la Cluj, și aglomerația de trafic.

Dacă se prelungește spre Bună Ziua / Zorilor, singura zonă neacoperită ar fi Grigorescu. In rest, prin combinația metrou + tren metropolitan, ar fi acoperită toată zona metropolitană Cluj cu transport pe șină dedicată.

CMC nu ar putea niciodată reduce traficul, pentru că orice proiect de acest tip (canal colector trafic) duce la creșterea traficului, nu la scăderea lui.

LRadu

#1321
Probabil ca pentru traficul din centru orasului metroul va fi mult mai bun, chiar si pentru cei din Floresti, DAR centura e si trebuie sa fi o prioritate pentru oricine din Cluj si din zona.
Nu se poate sa ajungem in 2030 si un pol regional cum se lauda a fi Clujul sa nu aiba o nenorocita de centura si traficul de tranzit sa treaca prin inima orasului. E de-a dreptul rusinos! TREBUIE sa fie o prioritate si nu este acceptabil sa nu inceapa lucrarile la ea nici in 2025.
Cred ca daca nici la urmatoarele alegerei centura nu e inceputa, ba chiar spre final, oricine din administratia Clujului nu mai poate sa aiba sperante de realegere e o prioritate a orasului. 

Ma mir ca informatia cu depunerea ofertei a trecut relativ neobservata. Boc a spus fugitiv, prin presa asa niste articole sterse doar... sper sa nu fie semn ca a cam fost uitata.

supat

Ce trafic de tranzit trece prin inima orașului?

LRadu

#1323
^Zona Muncii, Oasului, Coposu, Baciu e sufocata de traficul de Tranzit. Plina de tiruri care au traseu pe strada Garii - practic la limita centrului. (Gara este administrativ cosniderata in Centru)

Relatia Dej/Bistrita/Reghin - cine merge spre Zalau si majoritatea spre Oradea trec pe aici. + o multime de alte directii care nu au ce cauta prin oras si nu au pe unde merge altundeva ( Baciu - Jucu / Gilau - Jucu / Feleacu - Baciu , sa mai caut?)

Ok, inteleg, poate odata cu legatura de la Tureni se va restrictiona accesul Tir-urilor, desi e un ocol mare, dar nu imi spuneti ca restul traficului sub 7.5 tone nu va trece tot pe acolo. Cine ocoleste 50 km ?

E normal ca in 2025 sa nu ai o solutie pe unde sa treci traficul greu decat prin centru? Da-o naibii de treaba.

StefanCelMare

O parte din problema se poate rezolva prin conexiunea la Topa Mică cu DJ 109 spre Așchileu Mare.

Ar fi mult mai eficient ca și costuri.

Nu ar rezolva toată problema, deoarece avem încă Tetarom Baciu parc industrial. Și poate și alte zone industriale în oraș sau periferii.

dr4qul4

exproprierile sunt 100% din bugetul de stat. Si trebuie platite inainte de inceperea constructiei, integral.
Chiar daca banii nu ajung mereu la proprietari, statul ii depune intr-un cont , adica tot ii plateste.
De aici si reticenta: o plata de 200 mil euro, anticipata, care intra direct in deficit, fara vreo finantare externa.
Nu stiu nici daca se pot obtine imprumuturi pentru exproprieri.

Iar suma asta va creste utlerior, pentru ca vor urma procese pe valoarea de reala a terenurilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanCelMare

#1326
Din ce știu eu, s-au mai făcut exproprieri și pe parcursul altor proiecte.

Sau se poate lotiza altfel.

Soluții se găsesc, mai degrabă mi se pare că nu se dorește

Eu aș prefera 'slow and steady' versus 'all or nothing'.
Am senzația că dorim brusc tot, deși politica pașilor mărunți ar face minuni.

Și aici de fapt ajungem la primăria Cluj, care este responsabilă de comasarea loturilor. In loc să le facă mai abordabile, le-a făcut megalomanice și mai greu de crezut că se pot implementa.

zol21

Quote from: LRadu on October 05, 2024, 01:31:11 PMOk, inteleg, poate odata cu legatura de la Tureni se va restrictiona accesul Tir-urilor, desi e un ocol mare, dar nu imi spuneti ca restul traficului sub 7.5 tone nu va trece tot pe acolo. Cine ocoleste 50 km ?

Eu am calculat o dif. de 35 de km...
Cam 30 km este ocolul pe M0 daca vi dinspre Debrecen si mergi spre Viena , fata de varianta prin oras. Mi se pare un ocol decent, decat sa stai in trafic, semafoare, treceri de pietoni + ca va exista si varianta DJ-urilor din nord.

LRadu

Din sensul Omv Apahida - In sensul de la nodul de autostrada Nadadasel:
- V1 - Direct - prin oras - 25km - 28 min astazi (fara trafic - spre o ora cu trafic probabil chiar mai rau cand e traifc mare)
- V2 - Pe Apahida-Valcele-Legatura Tureni Dx4 - A3 - 74km - 1h  (aprox+ 49km)
- V3 - Pe posibila centura metropolitana - Aprox - 45-50km - 30-40 min ? (estimare)


Iar centura Budapesta este toata la regim de autostrada, si ocoleste o capitala cu 2 mil locuitori...


Dar da, e drept acea legatura a DJ-urilor din nord va fi o varianta buna de ocolire, poate chiar mai buna ca Metopolitana si rezolva ruta Zalau - Dej

In fine, chiar si scotand din ecuatie acest trafic de tranzit regional este impartdonabil sa nu avem o centura decenta a orasului care sa deserveasaca zona metropolitana.