[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Tot Clujul știe cât de importantă e centura, nu e nevoie să ne-o explice cineva. Insă trebuie să depășim simpla pasiunea pentru construcții, să privim după, pt că de fapt ce transmite Ciolacu e cu totul altceva și observ că nu e receptat cum trebuie.

Exceptând cei 4-5 ani pierduți su SF-ul, vina primăriei, mesajul are prea puțin de-a face cu birocrația ci mai degrabă cu politicul. Mesajul e unul politic pentru ca cei de aici să se hotărască ce vor. Sunt prea multe proiecte și prea mari investiții pentru Cluj în contextul actual, asta ca să îi disec un pic afirmațiile.

Ăsta e mesajul principal, în rest afirmă doar jumătați de adevăr, cum că ne-am baza pe finanțarea Bucureștiului. Poate nu știe domnul prim ministru dar cu un buget centralizat toată țara se bazează pe finațarea Bucureștiului pt asemenea proiecte. Inclusiv Bucureștiul se bazează pe "București". Doar că acolo nu sunt probleme, se poate finanța orice. Și centura cu două benzi și inel de autostradă și metrou.

Sigur Clujul ar putea renunta la trenul metropolitan (proiect supraevaluat ca importanță și efect) iar cei 200 de mil de euro să fie redirecționați pt exproprierile pt centura metropolitană. Astfel am rămâne doar cu centura si metroul (proiect etapizat nicidecum finanțat integral). Dar la fel de bine ar putea renunța și Bucureștiul la linia de metrou spre Otopeni care cu greu poate fi considerată prioritară. Acei 2 miliarde de euro ar putea fi folosiți mult mai util la nivel național (inclusiv Buc.) și s-ar mai atenua diferențele de dezvoltare.


calin.cc

Depunere oferta
Data limita: 03.10.2024 15:00

Astazi ar trebui sa aflam cine a depus oferta! Cine o sa fie oare?  :-[

supat

#1292
Nu sunt prea convins că centura va rezolva problema traficului din Florești - Cluj. Majoritatea traficului nu tranzitează orașul, ci are ca destinație orașul sau centrul (școli, locuri de muncă, etc.). Foarte puțini locuitori din Florești se îndreaptă zilnic spre Apahida, de exemplu.

zol21

#1293
Porțiunea de centură care este în prezent în licitație se va termina undeva în zona "centurii nord" Florești, astfel este destul de sigur ca nu va rezolva problema traficului din/spre/dinspre Florești. Totusi, vom scăpa tir-uri pe traseul Muncii - Oașului - Maramureșului - Coposu - Baciu, ceea ce reprezintă un beneficiu important.

klax187

^ Tu te referi strict la Calea Floresti si Calea Manastur unde nu avem ce rezolva. Pur si simplu e plina artera, si asa va fi cu orice solutie s-ar implementa. Primaria ar putea interveni cu maxim un pasaj denivelat la intersectia cu Campului. Care de asemenea ar deveni insuficient la scurt timp dupa darea in trafic.

Centura are un rol mult mai vast decat rezolvarea acestei artere, si e foarte dificil sa ii justifici utilitatea intr-un reply. Sunt facute studii de oportunitate care explica foarte bine ce urmareste sa schimbe in oras.

supat

Sunt convins de necesitatea centurii, dar cred că publicul are așteptări precise legate de fluidizarea traficului din Florești și Cluj. "Petrec 40 de minute blocat în trafic când îmi duc copilul la școală, tocmai pentru că Boc nu a realizat încă centura". Dacă acestea sunt așteptările, cred că dezamăgirea va fi mare dacă nu se rezolvă problema asta.

Apropo: chiar și după ce se finalizează legătura cu autostrada de la Tureni, tot nu scăpam de tirurile de pe Muncii? Impresia mea e că tot traficul greu ar putea fi după trimis pe autostrada.


zol21

#1296
https://media9.ro/largirea-dn1-demoleaza-restaurantul-noodle-pack-drive-thru-din-floresti/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3N7O1EQYqAqL9sOUpD-5SFMcIOPc9ghgH8ELWClThHOeNWFbMlnYYyPQU_aem_3FZf2PWws-BF_M2XjQCuPA

QuoteDe exemplu, drumul cel nou va trece exact peste amplasamentul actualului restaurant drive thru Noodle Pack. Acesta urmează să fie demolat. Deja totemul pe care trona sigla e la pământ.

Se pare ca au inceput sa miste ceva pe "Lot 1".

andrei.benea

@supat Te reperi la tirurile care circula pe ruta Oradea - Dej? Daca da, la varianta pe care o zici tu ar fi cam 30 km in plus, nu prea cred ca o sa merite pentru tiruri. Ma gandesc la consumul de motorina versus timp castigat.

klax187

#1298
Soferii probabil nu vor alege varianta mai lunga din proprie initiativa, dar poate fi interzis in oras accesul vehiculelor de mare tonaj, si astfel nu vor avea de ales.

Ionut

O doar o opinie personală, tot la ghici. Am văzut că Boc este confirmat diseară la Digi24, probabil vine să se laude (și) cu depunerea ofertelor la CMC. Sunt curios dacă-l întreabă cineva de exproprieri și dacă de data asta se va și contracta ceva, că licitații am mai avut.

andrei.benea

E cam greu de crezut ca o sa interzica accesul de pe varianta actuala doar pentru ca o sa fie varianta tureni. Sunt 30km in plus. Poti sa interzici accesul in oras in momentul in care ai centuri de ocolire, nu abatere de la trasau de 30 km

supat

Vom vedea la anul cand se deschide legatura de la Tureni. Ca timp ar putea fi chiar un castig.

ariassis

S-a trecut in SEAP pe Evaluare calificare si tehnica, dar nu apare vreo declaratie de participare. Dureaza pana fac update sau... e rau?

a.l.x

Nu apare imediat pe SEAP cine a ofertat.

StefanCelMare

Date fiind declarațiile lui Ciolacu, că exproprierile sunt prea mari la centura Cluj și că nu e datoria statului să le facă, de fapt care sunt șansele CMC cu adevărat?
Am așa o senzație de muncă în zadar cu licitația asta.
Prevăd o anulare.