[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zol21

#1305
Mda, nici o declaratie, nimic. E cam liniste, desi din cate stiu autoritatea contractanta vede cine a ofertat.  Din pacate nu e un lucru optimist si pare a duce spre anularea licitatiei.

Ionut

A urmărit cineva emisiunea de pe Digi24? Doar politică? Nu s-a amintit de CMC deloc? Chiar mă așteptam să se laude cu ofertele... într-adevăr nu e semn bun.

Alex Bejan

Am ratat (cred) primele minute, dar 99% a fost politică, la final a zis de metrou doar că merge înainte, nimic de cmc.

supat

Sunt sanse mari atunci sa fie din nou anulata. Sunt curios ce scuze vor gasi acum. Ar fi a treia oara.

florin74

O oferta avem, ca procedura e in evaluare.Altfel se anula automat
Posibil cei de la tura anterioara....DIMEX-CONA. Sa vedem daca sunt si altii

Oricum, atitudinea celor de la Primaria, referitoare la silenzio stampa pe un proiect asa important, e revoltatoare.

zol21

#1310
O singura oferta: tot Dimex...
Se doreste ca ev. sa fie finalizata pana la sf. de Ianuarie.

Sursa: Boc live pe Fb pe str. Uliului.

supat

A cineva vreo idee de ce nu e atractiv (pt. firmele de construcții) proiectul asta?

nicolaem

proiect complex, firmele din romania nu prea au experienta cu tuneluri si dealuri miscatoare. UMB e deja peste capacitate.
Riscuri mari in proiect, pret prea mic pt firma mari de afara sa intre sa riste.

ijwtsh

Ce mi-ar fi placut sa-i vad pe PORR aici...

Ionut

V-am spus de nenumărate ori, mai spun o dată. Firmele austriece Porr și mai ales Strabag au o aversiune la risc foarte mare. Stabilitatea financiară este crucială pentru ele. Riscă foarte foarte puțin.

CMC e un proiect nu roșu, ci grena pentru Porr și Strabag:
- beneficiar varză administrativ
- beneficiar parțial legat de mâini (vezi refuzul lui Ciolacu legat de exproprieri)
- beneficiar cu buget minuscul
- proiect complicat tehnic (tunel, teren)
- proiect complicat logistic (în oraș)
- proiect cu finanțare îndoielnică (scump și nu are loc în PT și nu este de interes național ca o autostradă, de exemplu, deci risc major să nu primească bani când e gata sacul)

Riscurile de mai sus se pare că sunt prea mari chiar și pentru ruletiștii de serviciu, turcii.

Așa că avem doar Dimex.

supat

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100181931

Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența de clauze suspensive - în sensul ca semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai dupa obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este pana la 31.12.2024. În cazul în care Contractul de finanțare nu va fi semnat până la data precizată, procedura de achiziție publică va fi anulată în conformitate cu prevederile legale art. 212 alin. 1 lit

Din ce înțeleg, dacă nu se semnează un contract de finanțare anul acesta, licitația va fi anulată. Ciolacu a afirmat clar că nu sprijină proiectul. Consider că șansele de a începe lucrările sunt destul de reduse. Păcat!






tom_sawyer

#1316
1. Asociere : DIMEX-2000 COMPANY (Leader), HYDROSTROY AD, INTEGRAL INZENJERING A.D. LAKTASI,

https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100238144


Apare și Tekfen ca terț și subcontractant.

StefanCelMare

#1317
De curiozitate, are cineva idee cât au fost exproprierile la A0?

Declarațiile lui Ciolacu mie mi se par surprinzătoare totuși.

Nu știu de unde s-a ajuns la 1 miliard de euro exproprieri. Mare parte din terenurile pe care trece CMC sunt ne-construibile.

Avem dealurile dintre Baciu și Florești unde sansele de a le vedea intravilan cu PUZ sunt nule. Apoi se coboară în Florești unde se merge mult prin zona la nord de Someș, pe care la fel nu se poate construi (s-ar fi construit deja, credeți-ma).
De la Cora urcă pe piloni peste aliniament stradal existent, și peste un parc până în pădure la capăt Mănăștur.
Apoi merge prin pădure (totuși e pădure cât poate să coste, pe VO A1 s-a defrișat de zeci de ori cât va fi aici tăiat).
Sus la intersecția cu strada Făgetului și Observatorului, într-adevăr ar fi niste parcele construibile, dar nu multe.
Apoi trece PRIN LIVEZI pe la Palocsai spre Borhanciului, la fel zone ne-construibile.
La intersecția cu Borhanci și in zona bazei sportive Gheorgheni poate mai costă ceva terenurile, dar la fel, am dubii că ar fi sute de milioane de euro (mai ales că sunt ne-construibile prin PUG, unde se vede clar că traseul CMC nu este construit deși alaturi de el sunt blocuri in ambele părți).
Se duce apoi prin terenuri agricole spre Băile Someșeni (probabil cel mai aiurea punct din proiect, e ciudată distrugerea acestei zone verzi, dar cred că era dificil de ocolit).
Trece apoi pe lângă aeroport unde iar nu se putea construi oricum.

Oare când se vehiculează suma de 1 miliard, nu se vorbește inclusiv despre capătul spre Gilău?

Mie mi se par exagerate estimările astea de acest ordin la exproprieri, par mai degrabă un motiv inventat al politicului să arate că nu se va face curând CMC.

Mă înșel?

Ionut


nicolaem

#1319
ai aici sursa:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4996-hg08122023diri2

nu cred ca e exagerata.

ma chinui sa ma uit acum la anexa......


LE am luat excelul anexa si impartit valoarea despagubiri la suprafata terenului.
par niste praguri clare, presupun din grila notariala.

grafic cu un punct pt fiecare teren:


iar asta ar fi un grafic cu despagubirile pt fiecare din cele 1500 proprietati: