[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Am vorbit cu unul dintre cei care lucrau la foraje, mi-a spus că în Borhanci/Buna Ziua nu au reusit sa dea de un strat stabil. N-am mai apucat să mai vorbesc cu el dar omul nu era deloc optimist asupra perspectivelor. Creșterea costurilor se reflectă și în termenele de execuție (nu neapărat direct proporțional) așa că atunci când aud de 4 ani termen realist....   Chiar șefului proiectului zicea că că un termen realist ar fi 2030...

alexV

@Raffa cotacteaza proiectantul Explan srl, e din Cluj.

Le Serj

Modificari a traseului acum cand este depus proiectul la Agenţia de Protecţie a Mediului Cluj pt obtinerea acordului de mediu?
Nu cred ca intarzierea proiectului cauzata de aceasta modificare ar justifica economia care s-ar putea realiza.

https://cluj24.ro/traseul-centurii-metropolitane-a-clujului-s-ar-putea-schimba-cu-ministrul-vasile-dincu-la-aparare-economie-de-20-milioane-euro-91633.html


Traseul Centurii Metropolitane a Clujului s-ar putea schimba cu ministrul Vasile Dîncu la Apărare.
Economie de 20 milioane euro
Publicat acum 50 de minute  noiembrie 26, 2021De M.M.


Cu ministrul clujean Vasile Dîncu la portofoliul Apărării, traseul centurii metropolitane a Clujului s-ar putea modifica astfel încât să fie făcută o economie de cel puțin 20 milioane de euro.

Inițial au fost propuse 8 variante de traseu pentru Centură, în urma discuțiilor cu specialiștii și a negocierilor purtate între primării, și a fost preferată soluția cu numărul 8.
Varianta propusă de către deputatul USR PLUS Viorel Băltărețu este una nouă, care nu a fost socotită din cauza culoarului de siguranță impus de existența poligonului militar din Florești.
"Cred că, în cadrul unei viziuni pe termen mediu, relocarea poligonului era oricum inevitabilă. În 5-10 ani, acesta va fi prea aproape de zona locuită, iar activitatea de aici va pune în pericol
calitatea vieții cetățenilor ce locuiesc în zonă.
Am avut discuții de principiu cu reprezentanți ai autorităților responsabile – Primăria Florești, Comandamentul Armatei a 4-a, Guvern, Agenția de Protecție a Mediului. Aceștia au fost de acord,
în principiu, cu soluția. Acum, avem nevoie de o colaborare între aceste instituții, pentru a evita blocajele.
De asemenea, din discuțiile avute cu reprezentanții Tetarom și Invest România, am aflat că există cereri concrete pentru peste 200 ha în parcurile industriale din Cluj, spații care în acest moment
nu sunt disponibile. Pierdem astfel oportunități pentru crearea unor noi locuri de muncă în județul nostru", declara deputatul Viorel Băltărețu.

Parlamentul a anunțat, vineri, că va relua discuțiile cu Ministerul Apărării în noul context și speră ca Vasile Dîncu să ajute Clujul din această postură.


articol preluat de la cluj24.ro

StefanCelMare

De pe pagina de Facebook a dl-ui Băltărețu.
PS - randarea o fi reală?
Nu era vorba că pilele în albie sunt cam de nedorit?

"🛣 Cu ochii pe Centura Metropolitană Cluj.
Cred că e un obiectiv mai util și mai realist pentru infrastructura clujeană.

Azi, la București, la CNAIR, Direcția Siguranța Circulației, proiectantul a primit avizul pentru elementele de geometrie ale traseului principal, pasajelor, podurilor, viaductelor și ale drumurilor de legătură ce sunt în responsabilitatea CNAIR.

De asemenea, au fost avizate, din perspectiva siguranței circulației, cele 20 de noduri rutiere ale centurii.

Urmează ca, în decursul acestei luni, proiectantul să predea spre avizare și soluțiile tehnice pentru restul drumurilor de legătură cu o lungime totală de 23.2km.

Noutăți vor fi și despre drumul DX A3 Tureni. Revin zilele următoare!

#centurametropolitanacluj #infrastructuracluj #usrplus #viorelbaltaretu"





Powered by API/PUM imgur uploader

razvam

Quote from: StefanCelMare on December 10, 2021, 09:48:31 AM
Nu era vorba că pilele în albie sunt cam de nedorit?

Nu se decide solutia care se va folosi in PT sau mai exact, se mai pot schimba aspecte de genul in PT ?

Eu sunt curios de unde a obtinut randarea asta 3D ca eu nu le-am vazut pe nicaieri publice, ele vad ca vin doar pe surse.

elphax

sunt convins ca se pot face poduri ceva mai lungi fara pile in apa si  nu neaparat suspendate. poate cu 1 pila temporara

gsimon

Rasfoind presa locala online, am dat peste articolul celor de la Monitorul de Cluj, unde Boc se plange cu o doza mare policianista, de n-a ajuns Centura in PNRR:

Paragraful cel mai relevant din: https://www.monitorulcj.ro/administratie/95536-centura-metropolitana-un-vis-frumos-emil-boc-ministrul-drula-a-scos-centura-metropolitana-din-pnnr

"Emil Boc a fost întrebat în cadrul unei emisiuni radio despre proiectul Centurii Metropolitane și a dezvăluit că o parte din vină îi aparține lui Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor.

,,Niciodată nu am cerut o prioritizare a proiectelor (n.r. Metroul înaintea Centurii). Noi, mă refer la administrația locală, am susținut în egală măsură toate proiectele. Centura Metropolitană a fost scoasă din PNNR. Dacă acest proiect era în continuare în PNRR, noi eram obligați să demarăm lucrările anul viitor. Ministrul Drulă a decis să scoată Centura Metropolitană din PNRR.",  a transmis Emil Boc."

ciprebbe

Prostovan maxim nenea boc (cu b mic)  cand vine vorba de infrastructura mare.
Crede ca e la fel cu demolarea garajelor si refacerea trotuarelor.....
Tot el ne ameninta anul trecut ca in decembrie 2021 se va circula pe legatura Tureni-A3....
E intarziat proiectul CMC si va mai dura pana se va scoate la licitatie, semna un contract si vor incepe lucrarile.
Din pacate atata poate si cumva vrea sa isi acopere incompetenta.
CMC -ul nu e un proiect ce trebuie inceput in 2022, de cel putin 15 ani Clujul se sufoca si era nevoie de centura.
Sa nu uitam ca e primar de ani buni si la capitolul infrastructura mare "a facut" multe.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

^ Prostovan, neprostovan, intreb si eu: (Mai) e CMC in PNRR sau nu? Deoarece propozitia "centura a fost scoasa din PNRR" e cam absoluta...

TibiV

#699
Nici nu a apucat sa intre...

Quote from: unupeaici on May 18, 2021, 10:25:38 AM
Lovitură grea încasată de Cluj, după negocierile de la Bruxelles: centura metropolitană nu va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

https://media9.ro/soc-pentru-cluj-centura-metropolitana-out-din-pnrr/

Si pentru ca unupeaici a pus un link chior, hai sa vedem ce scria media9 in luna mai 2021:
Quote
Lovitură grea încasată de Cluj, după negocierile de la Bruxelles: centura metropolitană nu va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Sursele Media9 spun că proiectul se afla pe lista cu care premierul Florin Cîțu și ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, au mers la negocieri. Au revenit însă doar cu metroul.

"PNL a avut numai el proiecte de 30 de milioane de euro și nu toate erau mature. A trebuit să renunțăm la unele dintre ele", au dezvăluit surse din Ministerul Transporturilor. Infrastructura de transport a primit o sumă spectaculoasă, peste opt miliarde de euro, în urma negocierilor de la Bruxelles.

Se pare că Emil Boc a prins de veste mai devreme (posibil chiar să fi fost pus să aleagă). Întrebat vineri despre proiectele Clujului din PNRR, Boc nu a mai spus că acestea se vor realiza din acest plan european, așa cum o făcuse de fiecare dată până atunci. "Sunt convins că aceste proiecte se vor realiza, fie din PNRR, fie din fonduri structurale", a afirmat, cu tâlc, primarul Clujului.

Daca metroul Cluj era "mai matur" decat CMC, asta este o alta discutie - colegii din Cluj stapanesc subiectul "la perfectie"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladb

^Inseamna ca e o alta rafuiala politica. Bine ca e A8 mai matura (nu cadeti in capcana, ma refer exact doar la maturitate, nu la oportunitate) sau chiar si A7 mai sus de Buzau.
Sincer, daca pe Boc il pot banui de incompetenta in acest domeniu, din partea "alorlalti" asteptam mai mult: e centura si nu au fost incluse centurile?! Bine domnule hai sa ii zicem DX "taspe" si sa ii dam drumul. Sa nu imi spuneti ca Sful actual nu putea fi upgradat rapid...

In alta ordine de idei, cred ca florestenii isi vor aminti de aceasta rafuiala in bataie de joc fata de ei: grandomanul de la Cluj face metrou exact in zona unde nu e nevoie, USR Floresti&Cluj e tacut ca si o lebada fie ca e in opozitie fie ca e la putere si ramanem fara centura, iar... Si cate mai promiteau si unii si altii... Si baiul mare e ca TOATE aceste lucruri au stat in pixul lor, deci nu a existat o stare de imposibilitate... Aici e frustrarea...

nicolaem

faptul ca CMC nu e in PNRR pt noi e un mare esec. in rest ce declara fiecare nu ne ajuta la nimic. O explicatie clara de ce nu e nu am vazut. Poate din cauza ca aveam deja prea mult "rutier" si daca era ar fi trebuit sa scoata din A3 sau A7

florin74

#702
Vad ca inclusiv pe aici pe forum nu prea se intelege care a fost treaba cu PNRR si cu conditionalitatile care trebuiau respectate.
Ca Bolos si Orban in tampenie lor au promis la primari in 2020 ca PNRR finanteaza orice, de la drumuri comunale si retele de gaz pana la tot felul de centuri si drumuri expres, fara absolut nici o acoperire, nu mai zice nimeni nimic

In mod normal, segmentul rutier nici nu trebuia sa apara in PNRR, nu are nici o treaba cu cerintele programului.
Ca dupa negocieri dure s-a reusit introducerea unor segemente de autostrada, e o mare realizare. (justificarea ca  suntem la ani lumina de restul tarilor in ceea ce priveste reteaua, nr victime,etc). Poate Horatiu si/sau Cutter sa dea mai multe informatii, dar nu stiu daca in vreun alt PNRR segemntul rutier exista sub forma asta ( consturire orice fel de drum)  si daca da, sa fie asa bine reprezentat.(% din total program)
Sa isi vada Boc lungul nasului si sa nu mai bata campii, ca in afara de asfaltat 5 strazi si vopsit frumos, cam asta e bilantul lui. Si inainte de PNRR, din ce oare estima ca se face CMC? I

Hai ca e haios... am gasit interviul asta cau Tarcea la inceputul lui 2020, cand nici vorba sa existe PNRR...

Dacă toate lucrurile merg așa cum le-am programat și predăm studiul de fezabilitate companiei, într-un termen optimist, în anul 2021 pe final am putea să începem lucările la centură. Munca grea a fost făcută prin elaborarea studiului de fezabilitate, cu stabilirea traseului, cu cadastrarea, cu studiile geo. Practic proiectantul trebuie să aducă mici detalii la această centură metropolitană. CNAIR trebuie să facă licitația pentru proiectare și execuție, într-un termen de 6-9 luni ar putea fi gata proiectarea și apoi să avem autorizația de construire, astfel încât să înceapă lucările anul viitor", a spus Tarcea.

17 ianuarie 2020.

Ce sa mai spui... prost sa fii, in partid sa te inscrii... sef sa ajungi... calea spre succes in Romania

horatiu.cosma

De fiecare dată când apare câte o întârziere la centură, mai vedem câte o știre a la Boc "e Drulă de vină". Realitatea despre PNRR stă în felul următor:

1. În toamna trecută Boloș (PNL) de la Fonduri Europene a trecut într-un wish list fantezist inacceptabil la Bruxelles și niciodată discutat cu Comisia toate proiectele posibile și imposibile de pe rutier, să mulțumească primarii și electoratul că urmau alegeri. Însă la modul serios și discutat măcar la nivel schematic cu CE, centura metropolitană nu a fost niciodată în PNRR. Deci Cătălin Drulă nu a scos centura din PNRR, fiindcă ea nu a fost formal acolo niciodată.

2. Discuțiile serioase cu CE au început anul acesta în mandatul nostru, a fost o negociere foarte complicată fiindcă prioritățile europene sunt pe green și digital, nu e fair să public discuțiile interne de atunci, dar ce pot spune e că diferența dintre poziția inițială a Comisiei despre "asfalt" și rezultatul final pe care îl vedem azi cu toții este ca de la cer la pământ.

3. Comisia a insistat (spre binele nostru, după experiența de pe POS-T) pentru proiecte cât se poate de mature, cu șanse mari de finalizare în 2026, cu un calendar de implementare care chiar să includă și o rezervă de timp în caz că ceva se gripează pe traseu și apar întârzieri. Centura Cluj nu se încadrează nici pe aproape aici, orice calendar realist de implementare împinge finalizarea lucrărilor după 2026 de la prima strigare.

4. Centura Cluj e la Boc în ogradă, a semnat la primăria Cluj contractul pentru studiul de fezabilitate în 2018 (cu termen de realizare SF de 12 luni). Astăzi SF-ul nu e finalizat și aprobat, avizele nu sunt obținute în totalitate, protocolul cu Apele Române nu e încheiat, acordul de mediu nu e obținut. Și responsabilitatea politică pentru aceste întârzieri e în ograda celui ce și-a asumat derularea acestui contract. Noi am încercat în acest an să îi ajutăm cu tot ce am putut din partea CNAIR, MT, au fost multe discuții pe soluții tehnice, au mers oameni din CNAIR la Cluj să discute pe teren cu proiectanții etc. Ne-am ocupat cât se poate de tehnic de bunul mers al acestui proiect, fără niciun gând la reacții politice.

5. Faptul că x proiecte au finanțare pe PNRR înseamnă că acele x proiecte nu vor mai fi pe POT, adică apare un spațiu suplimentar pentru y proiecte să beneficieze de finanțare europeană pe POT, cum e cazul centurii Cluj.

6. Zona Clujului a tras multe alte lozuri câștigătoare pe PNRR, e cea mai finanțată regiune din România prin PNRR și printre cele mai finanțate din UE, cu aproape 2,5 miliarde de euro pentru magistrala de cale ferată Cluj-Oradea, Autostrada A3 Transilvania Cluj-Zalău, sau metroul din Cluj. Să ieși public în mod repetat și să spui "Drulă ... PNRR ... nu a făcut ... nu a dres ... a scos ... vina lui" e urât ca să nu spun mai mult.

nicolaem

multumim de precizari.
Acuma declaratiile politice is declaratii si atat.
Exista sanse realiste sa se liciteze in 2022?