[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bacovia

^Ieri coada de masini se intindea din Floresti pana in centru Clujului. Deci mai lasa-ne cu odele adresate administratiei locale.


dragos76

Dacă în un oraș de talia Clujului ne lăudăm cu niște parkinguri și reabilitări de străzi... ce să zic, ne merităm soarta.
Ok, nu e o administrație de nivelul "vanghelie", se și mișcă lucruri, dar muuuult prea puțin față de nevoie și față de potențial. Dacă tot ne lăudăm că suntem în orașul cu 4 perechi de oo, să vedem și ceva mai de amploare, cel puțin pe partea de infrastructură (dacă tot suntem pe acest forum).

gicu

În afară de reabilitări și asfaltări, care sunt bune și pentru care merită aprecieri, nu știu să fie începute și finalizate proiecte de infrastructură mari care să ajute traficul din oraș.

Au fost reabilitate podurile Napoca și cel de pe str. Emerson și au început unul care s-a blocat pe str. Porțelanului. Am uitat și de cel de pe str. Decebal / Traian care s-a refăcut.

În rest discutam de ani de zile de aceleași zone cu probleme de trafic care se blochează zilnic și de care se vorbește în fiecare campanie electorala, dar doar se vorbește:
- sens giratoriu Mărăști
- pasaj peste CF Tăietura Turcului
- str. Eroilor, care nu e nici cal, nici măgar, e o arteră importantă de circulație pe care lumea merge cu 20 la oră să caute parcări
- începutul străzii Dorobanților, arteră importantă de circulație în care ieși cu spatele din parcare
- sens giratoriu Câmpului-Frunzișului
- sens giratoriu Auchan Iris și întreg tronsonul Auchan - str. Fabricii
- intersecție Borhanci - Fagului

Nu trebuie să ne uităm mai departe decât la Oradea, unde se pot face pasaje, care rezolvă cel puțin parțial blocajele.

Trecând de aceste puncte care sunt vechi și cunoscute, în cartierele noi există o lipsă de viziune urbanistică îngrozitoare. Astfel, avem cartiere întregi care folosesc o singură stradă pentru a intra sau ieși, fără să aibă parte de o rețea de străzi funcțională:
- cartierul Europa pe str. Eugen Ionesco
- cartierul Borhanci pe str. Borhanciului
- cartierul Bună Ziua pe str. Bună Ziua
- cartierul Sopor pe str. Soporului (aici încă mai sunt speranțe)
- cartierul Valea Chintăului pe str. Oașului


Bogdan_Cluj

Cred ca pe Tise ar trebui sa il injuram mai tare pt problemele de infrastructura la nivel Metropolitan sau Judetean (nu ca Boca nu si-ar merita si el frigiderul lui).

Bolojan e de doar un an la CJ Bihor si deja face treaba. Tise e de cat, 8 ani? Si nu am vazut proiecte de acest fel. Si cu Florestiul e si mai grav ca au avut si primar de aceeasi culoare si inca au.

https://www.cjbihor.ro/centura-santandrei-a-fost-aprobat-proiectul-tehnic/

https://www.cjbihor.ro/centura-nojorid-au-fost-aprobati-indicatorii-tehnico-economici/

https://www.cjbihor.ro/a-fost-aprobat-proiectul-tehnic-al-centurii-osorhei/

ciprebbe

gicu +1

Clujul la capitolul infrastructura mare a dat-o de gard in frunte cu ilustrul Boc.
Pana si eu am estimat gresit 7 ani pt CMC ( cand se vorbea de 4).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GML

Nici ala nu e foarte fain, cand astepti un sens giratoriu de 6 ani, in Borhanci.
Prima data nu au primit terenul de la USAMV. Au primit terenul, dar acuma in mai multe locuri a aparut, ca prima data sa fie gata centura metropolitana, ca nu se poate altfel.
Eu inteleg ca nu e f.usor sa faci un sens giratoriu, unde intra si camioanele de pe Fagului, dar poate ca nu ar trebui sa dureze chiar atat de mult.

transporter

Boc e numai cu gura. As folosi cuvinte mult mai dure dar nu vreau sa fiu banat. De cand e el primar la Cluj, alte orase (sa zic doar Oradea, Brasov) si-au facut centuri si cand trebuie sa trec prin/pe langa orasele respective o fac intr-o fractiune din timpul in care faceam acelasi drum acum 10 ani. Si orasele respective nu sunt "cu stele" si nu au forta financiara a Clujului.

Mi-e si sila cand vad toate odele care i se aduc acestui individ.

pasadia

#682
Nu și "le-au făcut" acele orașe și nici nu folosești comparațiile potrivite (adică nu Oradea sau BV sunt termenii corecți de comparație ci Sibiu și Constanța). Și la fel de interesant ar fi daca ai compara cu Timișoara sau Iași.

Ce pare că nu înțelegi voi e geografia tâmpită a Clujului. Care implică alte studii, alte soluții, alte costuri decât câmpia din jurul Oradiei sau a Brașovului. Va asigur că dacă era Bolojan la Cluj nu putea găsi soluții atât de pipernicite și de ieftine precum cele aplicate de el la Oradea.

mihaihedes

#683
Am stat pe centura Oradei de mi sa acrit sufletul sa ajung in DN 1. Un oraș fără conexiune la autostradă e ca și mort pentru viitor. Și Clujul și Oradea au aceeași problema, legătura rapida cu Autostrada. Oradea a avut centura de urgență datorita în primul rând vămii Borș cred că e de acord toată lumea cu asta. Și Clujul are o centura dar o cam uită multa lume deși a costat o groaza de bani.

dragos76

Nu e vorba doar de centură în discuția (semi-off topic) care a început. Deja se punea problema lipsei cam oricărui proiect de infrastructură de o amploare mai mare decât a unui parking. Vezi de ex construcția unui pod nou peste Someș.

Da, altfel sunt datele problemei la Cluj decât în alte părți. Da, alții au făcut mult mai puține. Dar cum spuneam, cred că aici și pretențiile sunt mai ridicate (și eu zic că pe bună dreptate).

RobertH

#685
Hai sa nu reluam discutia si comparatiile absurde cu alte orase care nu impartasesc situatia Clujului.

Avem depus pentru acordul de mediu si se asteapta. Estimarea era 120 de zile de la depunere (27-28 Octombrie) sau termen optimist dat de project manager de 60 de zile. De abia de au trecut 21 de zile.

Quote,,Pentru elaborarea studiilor de mediu au contribuit peste 30 de experţi în vederea analizării complete a impactului generat de proiect asupra componentelor de mediu și pentru stabilirea măsurilor adecvate care să reducă considerabil impactul proiectului asupra habitatului uman și elementelor de biodiversitate din zona de influență a Centurii Metropolitane Cluj. Astfel, a fost demarată etapa de avizare a documentaţiilor ce stau la baza obţinerii acordului de mediu, etapă care va dura, conform procedurii, aproximativ 120 de zile. Aceasta include analiza studiilor de către experţii ce fac parte din comisiile tehnice dedicate elementelor studiate – habitat uman, biodiversitate vegetală și faună, sol, elemente forestiere, elemente ale fluxului apelor, elemente de impact asupra schimbărilor climatice. Tot în această etapă procedurală se va organiza dezbaterea publică aferentă emiterii acordului de mediu", au arătat specialiștii de la Explan.

nicolaem

ciprebbe, imi amintesc cand spuneai 7. eu am zis 10. si nu am nici un motiv sa fiu optimist. din cauza geografiei proiectul asta nu are cum sa nu aibe probleme majore. si deja depaseste 1 miliard in costuri.
Ma uit doar la drumul din Lomb care cred ca face azi maine 10 ani.
Da stiu ca acum avem un SF bine facut.... dar am batut la picior dealurile alea trebuie sa se alinieze prea multe astre sa fie si un constructor gen Strabag/UMB care nu se sperie la prima alunecare. Proiectul asta e un "deal Oiejdea" de la un capat la altul.

ciprebbe

Deloc. La ce studii sunt facute si la ce metode(in premiera pt Ro) a apelat proiectantul cred ca si pizza si aktor sau selina ( toate cu litere mici) pot face executia.
DA terenul e praf in adancime pe multe portiuni dar am vazut si consolidarile ce le cere proiectantul.
Sincer e cel mai ok dpdv al studiilor si documentatiilor proiect din RO si am stat cu ochii pe el.
4 ani e un termen realist de executare DAR din pacate suntem in Romania si avem parte de lalaieli maxime cand nici nu te astepti.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

ma bucur sa aud asta. sper sa fie asa....

Raffa

#689
Salutare,sunt proprietarul unei case pe strada Donath,Oare unde se poate consulta proiectul modificat, in care apare podul in arc?