[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovicor

@ Gionescu1, mai degraba de la Cora, ca mi se pare ca acestea, Colina si Cora, sunt cumva "la pachet", tinand cont de configuratia bretelelor. Apropo de bretele, sensul de la Cora nu va avea bretele de racordare spre si dinspre Gilau(pe Harta Proiectelor lipsesc)?!

qionescu1

@ovicor
Într-adevăr, bretelele nu apar în randările prezentate dar nu apar la nici un nod. Totuși între nodul 6 și 7 în apropierea podului N ar fi fost prevăzut un pasaj/viaduct mare care nu se mai justifică dacă centura nu mai ajunge până la nodul 5. 

Mie varianta nod 7-17 mi se pare varianta cea mai pesimistă. Varianta optimistă e nod 5-17.


nicolaem

#992
oare pistele alea de biciclete au fost adaugate doar pt a putea prinde centura in PNRR?
mai stie cineva cronologia?


am gasit doar asta, o stire care ne arata ca proiectul a fost gandit f complex, "cu de toate":

https://www.monitorulcj.ro/actualitate/89310-cat-va-costa-centura-metropolitana-plan-de-impadurire-piste-de-biciclete-si-un-nou-tunel-este-propusa-mutarea-poligonului-din-floresti

,,Un element deosebit de important care s-a reușit prin acest proiect este implementarea unei piste de biciclete, care ă aibă o lățime de 3 metri, adică să asigure o pistă continuă, cu dublu sens, cu lățimea de 1,5 metri pentru fiecare bandă. Ea va fi amplasată în general, în funcție de condițiile de relief, fie în exteriorul panourilor absorbante, în zona de debleu, destul de aproape de partea carosabilă, respectiv la 10, până la 20 de metri distanță, în zonele în care suntem într-un rambleu", a declarat Silviu Tegzeșiu, șeful proiectului Centurii Metropolitane.

oare cat din toate cerintele astea au fost gandite de primarie sa inchida gura protestatarilo eco din oras si cate au fost necesare pt PNRR

doodoo

Quote from: nicolaem on May 16, 2023, 11:11:26 AMoare cat din toate cerintele astea au fost gandite de primarie sa inchida gura protestatarilor eco din oras si cate au fost necesare pt PNRR

chestia cu pistele atasate centurii (chit ca avem o diferenta de nivel de >200m...) a fost impinsa pentru a da o nota verde centurii si a prinde bani din PNRR, dar s-a ratat...cred ca ar trebui renuntat la idee, sunt costuri destul de mari si nu stiu cat de mult s-ar justifica ...

dumghen

Exact, astept sa ma dau o data pe pista de biciclete adiacenta centurii din Floresti pana in Apahida, ca sa iau doza de noxe de la masini pentru 10 ani inainte...

StefanCelMare

Titlul nu cred că e corect, dar în text explică.
Bottom line, s-a mărit valoarea estimată cu 15%.
Să vedem dacă vor depunere oferte tot în 1-2 luni, ca și prima dată.

https://zcj.ro/administratie/centura-metropolitana-a-clujului-merge-mai-departe-tronsoanele-2-si-3-au-fost-scoase-din-nou-la-licitatie--249207.html

"Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, a efectuat următoarele demersuri pentru continuarea implementării proiectului, după cum urmează:

- s-a făcut un studiu de piață privind costurile practicate la realizarea lucrărilor de construcții (materiale, manoperă, utilaje și transport)

- s-a actualizat valoarea devizului general inițial prin raportare la indicii de cost în construcții publicați de Institutul Național de Statistică (INS). La actualizarea devizului general în funcție de indicele de cost în construcții, s-a ținut cont și de prevederile Legii nr. 500/2022 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare: ,,... Art. 43: Condiţii pentru includerea proiectelor de investiţii în proiectul de buget ...Ordonatorii principali de credite, pe propria răspundere, actualizează şi aprobă valoarea actualizată a fiecărui obiectiv/proiect de investiţii şi a lucrărilor de intervenţii, în funcţie de evoluţia indicilor de cost. Această operaţiune este supusă controlului financiar preventiv, potrivit prevederilor art. 23 şi 25...."

- valorile actualizate ale devizului general au fost înaintate beneficiarului final (CNAIR) pentru analiză. După analiza documentației, s-a primit acceptul din partea CNAIR pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general.

În acest sens, UAT-urile vor emite o Hotărâre de Consiliu Local de însușire a actualizării indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ,,DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35-Etapa I Centura Metropolitana TR35 și Drumuri de legătură", aprobaţi si eșalonați în Faza I și Faza II prin HG 1315/2022. Ulterior, se vor parcurge etapele de obținere aviz CTE CNAIR, etapa finală fiind emiterea actului normativ pentru actualizare indicatorilor tehnico-economici. Întreaga documentație de achiziție a fost revizuită ținând cont și de noile valori actualizate. Cele două tronsoane licitate inițial au fost comasate. La valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizului general a fost aplicat indicele de actualizare în procent de 14,8%.

Valoarea actualizată a investiției este de 1.145.879.685,65 euro. Valoarea anterioară a fost 998.547.953,25."

horatiu.cosma

Asta e știre de acum? Că pare copy paste cu una de acum un an  :lol: .

StefanCelMare

Păi, cam așa și e probabil.
Noutate ar fi comasarea loturilor și valoarea mai mare.
Mai durează până se încarcă licitația, trebuie Hotărârile Locale de la UAT-uri, apoi se trimite la CNAIR și mai departe.

ariassis

Tronsonul 1 de la centura a fost castigat de Viarom Construct & Electrogroup (94 mil lei)

RobertH

[CN1057271]PROIECTARE SI EXECUȚIE: ,,Drum TransRegio Feleac TR 35- Et I Centura Metropol TR 35 și Drumuri de Leg " Faza I – Centura Metropol TR 35 şi Drumuri de leg, TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) si - TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)

Valoarea totala estimata: Intervalul intre: 3.525.487.694,40  si 4.001.789.015,21  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor: 25.09.2023 15:00

nicolaem


alexV

A fost un deziderat al autorului SF. Asa a gandit proiectul, unitar. Mai precis zona de gropi de imprumut (una si mare), zonele de depozitare sapatura, etc.

Mai departe speculez, insa cred ca si constructorii au trimis semnale ca lotul ala din varful feleacului spre aeroport nu e atractiv in lipsa celor de mai sus. Ar fi trebuit sa isi rezolve singuri acces la pamantu bun pt umplutura, aflat de pe celalalt lot.

Bogdan_Cluj

Boc, pe FB:

"Cluj-Napoca: Trei vești bune pentru infrastructura rutieră a Clujului și pentru descongestionarea traficului

1. Avem desemnat câștigătorul licitație pentru primul tronson al centurii metropolitane, nu avem contestații depuse, vom putea semna contractul de proiectare și execuție în perioada următoare. Denumire câștigător: Asocierea VIAROM CONSTRUCT (Leader)- Electrogrup, Valoare: 92.240.936,79 lei fără TVA, Perioadă contract: 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție;

2. Tronsonul doi al centurii metropolitane intră în procedura de depunere a ofertelor: 25 septembrie 2023 este termenul pentru depunerea ofertelor. Valoare: aprox. 800 milioane euro. A fost validată in SEAP licitația pentru acest tronson.

3. S-a desemntat câștigătorul licitației pentru conectarea Clujului la autostrada (zona Tureni). Dacă nu se depun contestații, se poate trece la semnarea contractului. Valoare: aproximativ 100 mil. euro"

razvam

Quote6 luni proiectare și 14 luni execuție

Deci daca semneaza sa zicem pana sfarsitul lui 08.2023, in cel mai bun caz intra in teren in 02.2024.

Din cate inteleg T1 este zona care intra si bucata de Calea Floresti + Razoare ca drumuri de legatura, o inseamna ca sa fie haos pe traficul de intrare / iesire din Floresti 1 an.

Sper ca va garanta 4 benzi de ciculatie constructorul, cel putin pe Calea Floresti, ca la 2 benzi tot Florestiul o sa stea acasa 14 luni.

Oare stim daca pe zona Metro / Calea Floresti o sa se faca pasaje subterane sau supraterane pentru pietoni sau ramane tot semaforul ala ?

alexV

Buna intrebare. Incerc sa aflu. Vom avea perioada de proiectare in orice caz, deci solutia SF se poate modifica.

La pagina 56 pe acest topic a pus @RobertH plansele (multumim), si nu apare nicio traversare pt pietoni pe tot "lotul"