[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kitz

Sunt suspendate amândouă licitațiile.


Nelu

Stie cineva daca au fost facute exproprierile ?

horatiu.cosma

#963
^
Nu au fost făcute.

În altă ordine de idei, m-am uitat peste solicitările de clarificări. CNAIR e profi la răspunsuri față de primăria Cluj, absolut jenante multe dintre răspunsuri.

Câteva fragmente din dialogul surzilor:

Ce normativ aplicam pentru structura rutiera? Se va respecta structura rutiera stabilita în studiul de fezabilitate. Dar in acelasi timp, grosimea asfaltului va rezulta la proiectul tehnic, din normativ, deci e treaba voastra (dar să ofertați acum). A, sa nu uitam, sa prevedeti pe perioada de garanție o schimbare integrala a stratului de uzură (care sigur nu a fost luată în calcul la valoarea estimată a lucrării).

De ce vreți panouri antifonice atât pe ambele laterale, cât și pe mediana drumului? Fiindcă așa vrem. A, și să știți că pe mijloc, pe lângă un panouri antifonice înalte de vreo 3 metri, să mai puneți și panouri antiorbire. Centura de diamant o să fie mic copil față de ce vine aici.

In documentatie scrie ca proiectul va fi aprobat de consiliul tehnico-economic CNAIR. Intreaba cineva care mai exact e rolul CNAIR in acest contract?

Raspuns: Conform Protocol de colaborare incheiat In luna decembrie 2022 pentru realizarea proiectului, intre CNAIR SA si UAT Municipiul Cluj-Napoca, in baza caruia Primaria Municipiului Cluj-Napoca va demara procedura de achiziție publică pentru contractarea serviciilor de Proiectare și Execuție a lucrărilor, va derula procedura pentru aplicația de finanțare, în vederea încheierii contractului de finanțare externă nerambursabilă cu uniunea Europeană și va implementa realizarea acestui proiect de investiție. (unde o fi logica, răspunsul la subiect și predicatul propoziției?)

La orice intrebare de tipul "lipsesc planuri, profile, detalii ale podurilor/tunelurilor, kilometraje pentru tipuri de lucrări", raspunsul standard e "e contract de proiectare+executie, vă descurcati la proiectare (dar să ofertați acum ceva ce va rezulta în viitor la proiectarea de detaliu), dar să nu cumva să ne cereți bani în plus". E trasă la indigo situația de mai jos:

Nu există suficiente desene detaliate sau explicații cu privire la sistemele de susținere a tunelului. Doar 1 desen tipic la ,,TR35_DN_TIP_14" este furnizat pentru suportul tunelului. Acest lucru nu se va aplica pe tot parcursul tunelului. Se înțelege că sistemul de sprijin al tunelurilor ar trebui creat de ofertanți. Vă rog să clarificați.

Răspuns: Atragem atenția ca prezentul contract este unul de tip "Proiectare si execuție" adică implică o abordare prin prisma viziunii unui proiectant iar in cadrul acestui contract Antreprenorul va avea si calitatea de Proiectant, lucrările urmând a fi executate in baza Proiectului Tehnic de Execuție realizat de către acesta.

Întrebare:Secțiunea de susținere menționată mai sus menționată ia in considerare, de asemenea, o secțiune transversală tipică pentru T2&T3 și este valabilă numai pentru T2&T3? Vă rog să clarificați
Răspuns: Tuneluri sunt prevăzute doar pe tronsonul 2.

Băi, primăria lui pește prăjit, ăștia întrebau despre tunelurile 2 și 3, nu despre tronsonul 3  :bash:

Cum se va rezolva intersecția cu metroul Cluj? Vă descurcați la PT.

Întrebare: Conform proiectelor de la licitație, majoritatea separatoarelor de ulei situate pe tot parcursul proiectului se suprapun cu liniile de pantă, pistele de biciclete și alte drumuri. În plus, punctele de descărcare ale separatoarelor de ulei nu sunt în  puncte  rezonabile  în  plan.  Se  observă  că  unele  separatoare  de  ulei  sunt  evacuate  la  drum. 

Răspuns: Poziționarea si dimensionarea separatoarelor de ulei situate pe tot parcursul proiectului face obiectul contractului.

Pentru ce a mai fost nevoie de 5 ani de SF, dacă oricum totul va fi stabilit la PT (dar trebuie ofertat acum pentru ceva ce va fi stabilit în viitor)?

Întrebare (identică pentru încă vreo 5 situații similare): La trecerea pârâului la km=25+600, nu există viaduct pe traseul bicicletei. Vă rugăm să revizuiți. 
Răspuns: Pentru  traversarea  de la  km 25+586 la km  25+645  se va prevedea  pasaj de traversare pe pista pentru biciclete. Uite ce simplu se face un SF, din pix apar poduri noi.

Pe deasupra, înțeleg pe surse că valoarea estimată e subestimată, iar riscurile și costurile suplimentare aruncate de primărie la antreprenor prin răspunsurile de mai sus doar adâncesc această gaură. În aceste condiții, aș fi chiar șocat să văd că vine cineva serios la aceste licitații, iar pe T2 (tronsonul 2, pentru primărie) tare mă tem că nu va veni nimeni. Mare păcat. Nu știu când o să mai apară o fereastră de oportunitate pentru finanțarea acestui proiect major.

bacovia

Am intuit corect toata vrajeala asta cu centura. Si nu-mi place sa am dreptate :)

rekul

Din pacate atitudinea celor din Primaria Cluj in general este ,,Noi suntem Dumnezei si tu esti sclavul nostru". Nu cred ca au auzit de notiunea de parteneriat. Tu esti de vina, noi nu avem nicio responsabilitate, tu ai licitat la pretul asta, mergem in instanta pt orice, nu ne asumam. Cam astea sunt abordarile din pacate. Nimic constructiv. Si te mai miri ca firmele incep sa fuga de Primaria Cluj. Proiecte de 2 mld euro cum sunt metroul si centura metropolitana au nevoie de oameni dedicati si profesionisti in pe toate palierele pentru a avea o implementare curata.

StefanCelMare

<<La orice intrebare de tipul "lipsesc planuri, profile, detalii ale podurilor/tunelurilor, kilometraje pentru tipuri de lucrări">>

Păi după 5 ani de proiectare mai lipsesc chestii?
Nu era vorba că e cel mai bun proiect din România?
Începe să pară tichie de mărgăritar lauda aia a proiectantului.
Știu că s-a făcut doar SF, dar din ce se zicea inclusiv pe forum, era cel mai cel SF.

bacovia



doodoo

Din toata povestea asta nesfarsita cu centura, mai intai ne vom alege cu un santier totalmente INUTIL intre Cluj si Floresti, care va da peste cap tot traficul in vestul orasului.

Ceea ce e de noaptea mintii e ca acea bucata e ffff importanta pt ca leaga centura de spitalul de urgenta !!! Adica leaga 2 chestii CARE NU EXISTA !!!
Deci implicit nu era nici o urgenta sa se lucreze intai acolo...
Pute rau de tot a vrajeala la mijloc...impresia e ca primaria vrea sa dea impresia ca se lucreaza la centura, dar de fapt se va face o banda de autobuz si atat...plus ceva borduri, evident...

kk  >:(

bacovia

NO stress, clujenii sunt obisnuiti sa stea in trafic. Le place chiar.

Acum, seara de seara, coada spre Floresti e pana pe Podul N. Odata cu inceperea muncii la 'centura' se vor intinde cozile pana la Piata Marasti. Presimt un blocaj total.

Eu sper sa se intample, poate se lasa de o revolutie.

Xenos

După ce încep lucrările și la metrou, se va trece la mersul pe trotinetă sau împins bicicleta pe deal. Eu aș deschide o afacere cu bicle electrice la Cluj în timpul imediat următor. Sau mersul pe jos, că face piciorul frumos.

StefanCelMare

#972
Are cineva detaliile? Bine, dincolo de comedia cu atribuirea în x zile.

"Centura metropolitană este salvarea Clujului, mai mult decât metroul, mai mult decât alte proiecte de mobilitate. Pentru că se pliază pe mentalitatea noastră, aceea de a circula cu mașina personală. Primarul Clujului, Emil Boc, a dezvăluit astăzi că există un interes major pentru cele două licitații care vizează construirea centurii propriu-zise.

17 companii s-au înscris pentru a putea depune oferte de construire a tronsonului I, iar 12 pentru tronsonul al II-lea. Atenție, nu este sigur că toate aceste companii și/sau asocieri vor depune oferte.
Data limită pentru depunerea ofertelor este aproape, 12 mai. Urmează 60 de zile pentru evaluarea ofertelor, la care se mai pot adăuga, potrivit legii, 30 de zile."

https://media9.ro/centura-metropolitana-puzderie-ce-de-firme-interesante-sa-construiasca-salvarea-clujului/?fbclid=IwAR3JkjaJbCVMMWD8ZEqJCgLli9cuLLG1K3BD8s7_E2Q9kJy6jUHCDvTSoho

---- Later edit: se pare că a zis Boc că atâtea sunt, mai sunt 2 zile de depunere, cred că nu aflăm până atunci cine sunt.

"Mai sunt două zile pentru depunerea ofertelor în cadrul licitațiilor de proiectare și execuție a tronsoanelor 2 și 3 ale centurii metropolitane a Clujului. Ulterior, ofertele vor intra în evaluare, urmând ca oferta câștigătoare să fie aleasă în termen de maxim trei luni.
Potrivit primarului Emil Boc, până miercuri, 17 firme s-au înscris pentru participare la licitația pentru tronsonul 2 și alte 12 firme intenționau să depună oferte pe tronsonul 3."

https://www.monitorulcj.ro/administratie/109660-interes-crescut-pentru-centura-metropolitana-zeci-de-firme-se-bat-pe-tronsoanele-2-si-3

florin74

Sa ii explice cinva lui Boc ca e o mare diferenta intre a te inscrie la licitatie, si a depune oferta.
Poti sa ai si 20 de inscrisi, daca de depus depune numai 2-3...
Dar asta e PR de 2 bani

StefanCelMare

Da, scrie în primul articol cel puțin.
Oricum, și intenția e de interes pentru noi, una e când se arată interesați 2 alta e când se arată interesați 17.
Să sperăm că vor depune oferte cât mai mulți.